آخرین مطالب
دیمیتری روگوزین ، دروغ سفر به ماه

دیمیتری روگوزین ( رئیس سابق آژانس فضایی روسکوسموس ) میگوید سفر به ماه دروغ است

دیمیتری روگوزین: هیچ سند و مدرکی درباره فرود آمریکا روی سطح ماه وجود ندارد

سفر به ماه

رئیس سابق آژانس فضایی “روسکوسموس” روسیه نسبت به اینکه سفینه “آپولو ۱۱” آمریکا حقیقتا در سال ۱۹۶۹ میلادی روی سطح ماه فرود آمده باشد، ابراز شک و تردید کرد و گفت، هیچ سند و مدرک قطعی در این خصوص مشاهده نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دیمیتری روگوزین، رئیس سابق آژانس فضایی “روسکوسموس” روسیه در پستی در کانال تلگرام خود گفت، حدودا ۱۰ سال پیش هنگامی که هنوز در دولت روسیه مشغول به کار بود، سوالات شخصی‌اش درباره حقیقت این ماجرا در ذهنش به وجود آمد و هنگامی که میزان خستگی فضانوردان جماهیر شوروی سابق در زمان بازگشت از پروازهایشان را با ظاهر شاداب و پرانرژی فضانوردان آپولو ۱۱ آمریکا مقایسه کرد، این شک در ذهنش به وجود آمد که آیا آمریکایی‌ها واقعا روی سطح ماه فرود آمده‌اند یا خیر.

وی افزود، در آن زمان از آژانس فضایی “روسکوسموس” خواست تا اسناد و مدارک مربوطه را برایش ارسال کنند. کل چیزی که وی در پاسخ دریافت کرد کتابی بود که شامل روایت “الکسی لئونوف”، فضانورد شوروی از نحوه صحبتش با فضانوردان آمریکایی بود و اینکه آنها به وی گفته بودند که روی سطح ماه فرود آمده‌اند.

روگوزین در ادامه نوشت، هنگامی که در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان رئیس آژانس فضایی “روسکوسموس” منصوب شد، به تلاش‌هایش در این رابطه ادامه داد. با این حال، هیچ سندی و مدرکی به وی ارائه نشد. در عوض، چند تن از دانشگاهیان ناشناس با عصبانیت از وی به خاطر تضعیف “همکاری‌های مقدس با ناسا” انتقاد کردند.

وی همچنین گفت، “تماس تلفنی ناخوشایندی را از سوی یکی از مقامات عالی‌رتبه” دریافت کرد که ظاهرا وی را به خدشه‌دار کردن روابط بین‌المللی متهم کرده بود.

روگوزین در پایان پست خود گفت، وی همچنان نمی‌تواند باور کند که آمریکا در آن زمان توانسته روی ماه راه برود اما اکنون به رغم پیشرفت قابل توجه در تکنولوژی در مقایسه با اواخر دهه ۱۹۶۰، قادر به فرود روی سطح ماه و قدم برداشتن روی آن نیست!

ماموریت آپولو ۱۱ نخستین ماموریت با سرنشین به ماه بود و نیل آرمسترانگ و باز آلدرین، نخستین انسان‌های هستند که طی این ماموریت در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ بر روی کره ماه گام نهادند.

 

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

آیا زمین میتواند مسطح باشد؟

آیا زمین میتواند مسطح باشد؟

این سوال بسیار خوبی است. آیا واقعا زمین میتواند یک صفحه یا دیسک مسطح باشد؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هشت =

Translate »