هفت زمین و هفت گنبد آسمان
هفت زمین و هفت گنبد آسمان

شکل هفت زمین و آسمان در احادیث و قرآن

هفت زمین و آسمان در احادیث و قرآن

پیشگفتار:

هیچ تفسیری بهتر از تفسیر روایی نیست زیرا قران بر پیامبر و علم تفسیر ان بر اهل بیت او نازل شده و همچنین در احادیثی که الکافی و تفسیر البرهان و القمی نقل شده آمام ها فرمودند تفسیر کردن قران طبق رای و نظر شخصی بپرهیزید و صرفا به کلام ما اهل بیت پیامبر رجوع کنید . همچنین گفته شده در سایر احادیث که اگر کسی قران را بدون توجه به احادیث تفسیر کند ، عملی حرام انجام داده و مجازاتش جهنم است و اگر تفسیری که بدون توجه به روایات با فرض محال درست بود ، شخص مفسر چون به روایات و احادیث بی توجهی کرده در نتیجه پاداشی نیز ندارد.

هر کس غیر از این حرف رو قبول داشته باشه در جهالتی شدید غوطه ور هست
زیرا صرفا با استفاده از تفسیر روایی و احادیث امام های معصوم هست که میتوانیم منظور امام ها و ایات قرانی را بصورتی کاملا دقیق بفهمیم و درک کنیم
و دقیقا اینطوری هست که علوم دینی استخراج شده و قابل فهم و درک میشوند و باعث پیشرفت سایر علوم میگردند.

و مهمترین نکته تسلیم بودن در برابر فرمایشات اهل بیت و قران هست و وظیفه شیعیان این است که از علوم اهل بیت با استفاده از علوم تجربی و ازمایشات دفاع کنند و درستی آن را ثابت کنند

بخش مرتبط

آزمایشات علمی برای اثبات مسطحیت زمین و دروغین بودن کرویت


تفسیر روایی دو آیه در 2 سوره  قرآن :

 

سوره طلاق

 اللهُ الَّذي خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللهَ عَلى كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَديرٌ وَ أَنَّ اللهَ قَدْ أَحاطَ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً [12]

ترجمه فارسی:

خداوند همان كسى است كه آفرید هفت آسمان را ، و از زمين نيز همان مقدار را ؛

دستورات او در ميان آن‌ها پيوسته فرود مى‌آيد تا بدانيد خداوند بر هرچيز تواناست و اينكه علم خدا به همه چيز احاطه دارد.

 سوره ملک

آیه الَّذي خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقاً ما تَرى في خَلْقِ الرَّحْمنِ مِنْ تَفاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرى مِنْ فُطُورٍ [3]

ترجمه فارسی:

همان كسى كه هفت آسمان را بر فراز يكديگر آفريد؛ در آفرينش خداوند رحمان هيچ تضاد و عيبى نمى‌بينى. بار ديگر نگاه كن، آيا هيچ سوراخی و خللى مشاهده مى‌كنى؟!

 


تفاسیر روایی :

علی‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- قوله اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَیْنَهُنَّ دَلِیلٌ عَلَی أَنَّ تَحْتَ کُلِّ سَمَاءٍ أَرْضاً.

علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه):

سخن خداوند عزّوجلّ اللهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ

دلیلی است بر آنکه در زیر هر آسمان، زمینی موجود است.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۳۷۲

 / القمی، ج۲، ص۳۷۵/ تفسیر  البرهان ذیل ایه 12 طلاق/

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- إِنَّ هَذِهِ الْأَرْضَ بِمَنْ عَلَیْهَا عِنْدَ الَّتِی تَحْتَهَا کَحَلْقَهًٍْ مُلْقَاهًٍْ فِی فَلَاهًٍْ قِیٍّ وَ هَاتَانِ بِمَنْ فِیهِمَا وَ مَنْ عَلَیْهِمَا عِنْدَ الَّتِی تَحْتَهَا کَحَلْقَهًٍْ مُلْقَاهًٍْ فِی فَلَاهًٍْ قِیٍّ وَ الثَّالِثَهًُْ حَتَّی انْتَهَی إِلَی السَّابِعَهًِْ وَ تَلَا هَذِهِ الْآیَهًَْ خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- همانا این زمین و هرکه بر روی آن است در برابر آنچه زیر آن قرار گرفته همچون حلقه‌ای است که در سرزمینی پهناور مانند بیابانی خالی از سکنه افتاده باشد،

و این هر دو با آنچه در آن‌ها و بر آنهاست در برابر آنچه زیر آن است چون حلقه‌ای  است که در بیابانی خالی از سکنه  ، افتاده است، و همچنین است سوّمی تا آنکه به هفتمی می‌رسد،

سپس این آیه را تلاوت فرمود: خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ

 /الکافی، ج۸، ص۱۵۳/ بحارالأنوار، ج۵۷، ص۸۳/ التوحید، ص۲۷۵/ نورالثقلین/ تفسیر البرهان/

مدل اسلامی زمین تخت / پرحجم

نقشه مفهومی برای هفت زمین تو در تو / دقیقا مطابق احادیث معتبر الکافی

توجه : طبق احادیث و روایات گنبدها و دریاهایی وجود دارند که این هفت زمین را تقسیم بندی میکنند .

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُن رَوَی أَبُو صَالِحٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ (رحمة الله علیه) أَنَّهَا سَبْعَ أَرَضِینَ لَیْسَ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ تُفَرِّقُ بَیْنَهُنَّ الْبِحَارُ وَ تَظَلُّ جَمِیعَهُنَّ السَّمَاءُ.

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُن و ابوصالح از ابن عباس که از راویان حدیث بود  روایت میکند :

هفت زمین بر بالای یکدیگر نیستند،

بلکه با دریاها میانشان فاصله ای ایجاد شده است ،

و آسمان بر همه زمین ها سایه دارد.

/ تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۳۷۴ /  بحارالأنوار، ج۵۷، ص۷۴ / 

 

مدل اسلامی زمین تخت / پرحجم

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- سُئِلَ عَنِ إبن‌عباس (رحمة الله علیه) هَلْ تَحْتَ الْأَرْضِ خَلْقٌ قَالَ نَعَمْ أَ لَا تَرَی إِلَی قَوْلِهِ تَعَالَی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَیْنَهُنَّ.

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- از ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه) پرسیده شد: «آیا در  زیر زمین هم  موجوداتی خلق شده اند »؟ گفت: «آری ، آیا سخن خداوند را نشنیده‌ای که می‌فرماید: خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَیْنَهُنَّ».

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۳۷۶

 بحارالأنوار، ج۵۷، ص۹۰
کوه قاف و گنبد آسمان

نکته مهم 

علیّ‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقاً قَالَ بَعْضُهَا طِبْقٌ لِبَعْض.

علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ؛و اوست خدایی که اسمان ها طبقه طبقه افرید : یعنی  بعضی از اسمان ها را پوششی برای بعضی دیگر قرار داده است.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۳۲

 القمی، ج۲، ص۳۷۸/ نورالثقلین/ البرهان
—-

أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- عَنِ الْأَصْبَغِ‌بْنِ‌نُبَاتَهًَْ أَنَّ رَجُلًا سَأَلَ عَلِیّاً (علیه السلام) … فَسَأَلَهُ عَنْ لَیْلَهًِْ الْقَدْرِ فَقَالَ إِنِّی أَرَاکَ تَذْکُرُ لَیْلَةَ الْقَدْرِ تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا قَالَ لَهُ عَلِیٌّ (علیه السلام) فَإِنْ عَمِیَ عَلَیْکَ شَرْحُهُ فَسَأُعْطِیکَ ظَاهِراً مِنْهُ تَکُونُ أَعْلَمَ أَهْلِ بِلَادِکَ بِمَعْنَی لَیْلَةِ الْقَدْرِ لَیْلَةُ الْقَدْرِ لَیْلَةُ الْقَدْرِ قَال َقَدْ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ إِذاً بِنِعْمَهًٍْ قَالَ لَهُ عَلِیٌّ (علیه السلام) إِنَّ اللَّهَ فَرْدٌ یُحِبُّ الْوَتْرَ وَ فَرْدٌ اصْطَفَی الْوَتْرَ فَأَجْرَی جَمِیعَ الْأَشْیَاءِ عَلَی سَبْعَهًٍْ فَقَالَ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ وَ قَالَ خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقاً.

امام علی (علیه السلام)- اصبغ‌بن‌نباته نقل کرده است: مردی از علی (علیه السلام) درباره‌ی شب قدر پرسید … و گفت: «می‌بینم که شب قدر را چنین یاد می‌کنی: فرشتگان و «روح» در آن شب می‌شوند. (قدر/۴۳)»؟ علی (علیه السلام) به او فرمود: «اگر شرح آن بر تو معلوم نشد، [توضیح] آشکاری از  آن در اختیار تو قرار می‌دهم که داناترین مردم سرزمینت به‌معنای شب قدر باشی». آن مرد گفت: «دراین‌صورت لطف [بزرگی] به من کرده‌ای».

علی (علیه السلام) به او فرمود: «خداوند تنهاست و تک‌بودن را دوست دارد و تنها است و تک‌بودن را برگزید و همه چیز را بر هفت تا بودن جاری ساخت؛ هفت آسمان را آفرید، و از زمین نیز همان اندازه انها  . و فرمود: خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ طِباقاً. [پس شب قدر را میان هفت شب آخر جستجو کن].

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۶، ص۴۳۰

 مستدرک الوسایل، ج۷، ص۴۶۳/ بحارالأنوار، ج۹۴، ص۵/ الغارات، ج۱، ص۱۰۷/


مقاله ای بسیار مهم و مرتبط با شکل هفت زمین و نحوه قرار گیری انها

جهنمی موقتی به نام سجین در زمین هفتم و لایه هفتم از زیر زمین

طبق احادیث سر ریز سجین از زمین هفتم تا زمین اول بالا میاد و این دلیل فواران اتشفشانهاست و همچنین دلیل گرم شدن چشمه های اب گرم نیز همین است.

– آیه ۷ – سوره مطففین:

كَلاَّ إِنَّ كِتابَ الفُجَّارِ لَفي سِجِّينٍ

 هرگز چنين نيست [كه آن‌ها ‌‌درباره‌ی قيامت مي‌پندارند]، به يقين نامه‌ی اعمال بدكاران در «سجّين» است.

– لیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- کَلَّا إِنَّ کِتابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ قَالَ مَا کَتَبَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْعَذَابِ لَفِی سِجِّین.

علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- کَلَّا إِنَّ کِتَابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ، یعنی آن عذابی که خداوند برای آن‌ها نوشته و در نظر گرفته است، در سِجیّن (نام یک وادی در جهنم) خواهد بود.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۰ القمی، ج۲، ص۴۱۰/ نورالثقلین   / ۲(مطففین/ ۷)

الباقر (علیه السلام)- وَ فِی رِوَایَهًْ أَبِی‌الْجَارُودِ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ: السِّجِّینُ الْأَرْضُ السَّابِعَهًْ.

امام باقر (علیه السلام)- سِجّین؛ زمین هفتم است.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۰ نورالثقلین/ البرهان  /  ۳(مطففین/ ۷)

 

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الْبَرَاءِ‌بْنِ‌عَازِبٍ أَنَّهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): سِجِّینٌ  أَسْفَلُ  سَبْعِ أَرَضِینَ .

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- سجّین؛ در پایین‌ترین طبقه و در  زیر زمین‌های هفت‌گانه است.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۰ تأویل الآیات الظاهره، ص۷۵۱/ بحرالعرفان، ج۱۶، ص۳۳۱/ البرهان/ نورالثقلین   /  ۴(مطففین/ ۷)

 

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ ابْنِ‌عَبَّاسٍ سَأَلَ کَعْبُ الْأَحْبَارِ عَنْ قَوْلِهِ کَلَّا إِنَّ کِتابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ قَال: إِنَّ رُوحَ الْفَاجِرِ یُصْعَدُ بِهَا إِلَی السَّمَاءِ فَتَأْبَی السَّمَاءُ أَنْ تَقْبَلَهَا فَیُهْبَطُ بِهَا إِلَی الْأَرْضِ فَتَأْبَی الْأَرْضُ أَنْ تَقْبَلَهَا فَیُدْخَلُ بِهَا تَحْتَ سَبْعِ أَرَضِینَ حَتَّی یَنْتَهِیَ بِهَا إِلَی سِجِّینٍ وَ هُوَ مَوْضِعُ جُنْدِ إِبْلِیسَ فَیَخْرُجُ لَهَا مِنْ تَحْتِ جُنْدِ إِبْلِیسَ رِقٌّ لِهَلَاکِهِ لِلْحِسَابِ فَذَلِکَ قَوْلُهُ وَ ما أَدْراکَ ما سِجِّینٌ.

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- کَلَّا إِنَّ کِتابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ ،  جان بدکار را به آسمان ببرند ولی و آن را نپذیرد، به زمین بازگردانند و زمین اولی نیز آن را نپذیرد، و آن را زیر هفت زمین برند تا به سجّین رسانند که لشکرگاه ابلیس انجا است و از زیر لشکر [گونه] ابلیس برگ هلاک او را در حساب برآورند، و این است قول خداوند متعال: وَ ما أَدْراکَ ما سِجِّینٌ.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۲ بحارالأنوار، ج۵۵، ص۵۲   /  ۵(مطففین/ ۷)

 

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- إِنَّ الْعَبْدَ الْکَافِرَ یَحْضُرُهُ الْمَوْتُ وَ یَحْضُرُهُ رُسُلُ اللَّهِ فَإِذَا جَاءَتْ سَاعَتُهُ قَبَضُوا نَفْسَهُ فَدَفَعُوهُ إِلَی مَلَائِکَهًْ الْعَذَابِ فَأَرَوْهُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ یُرُوهُ مِنَ الشَّرِّ ثُمَّ هَبَطُوا بِهِ إِلَی الْأَرْضِ السُّفْلَی وَ هِیَ سِجِّینٌ وَ هِیَ آخِرُ سُلْطَانِ إِبْلِیسَ فَأَثْبَتُوا کِتَابَهُ فِیهَا.

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- مرگ کافر برسد و فرشته‌های خدا به بالینش آیند و چون وقتش رسد جانش بگیرند و به فرشته‌های عذاب دهند، و هر بدی که خدا خواهد به او نمایند، و آن را به زمین هفتم که سجّین است فرو برند، آنجا پایان پادشاهی ابلیس است و کتابش را در آن ثبت کنند.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۲ بحارالأنوار، ج۵۵، ص۵۳

 

آتشفشان ها و سر ریز آب های گرم  سجین در زمین تخت !

ارتباط زمین اول با زمین هفتم از طریق لایه های زیرین:

1- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: نَهَى رَسُولُ اللَّهِ ص عَنِ الِاسْتِشْفَاءِ بِالْحُمَّيَاتِ وَ هِيَ الْعُيُونُ الْحَارَّةُ الَّتِي تَكُونُ فِي الْجِبَالِ الَّتِي تُوجَدُ فِيهَا رَائِحَةُ الْكِبْرِيتِ وَ قِيلَ إِنَّهَا مِنْ فَيْحِ جَهَنَّمَ‌.
الکافی جلد 6 صفحه 389
https://lib.eshia.ir/11005/6/389

امام صادق(علیه السلام) فرمود: پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) از شفاجوئی از آب چشمه‌های گرم نهی کرده است زیرا از  چشمه‌هائی که در کوهستان ها هستند  بوی گوگرد از آنها به مشام می‌رسد  وآنها آنها سر ریز هایی از  جهنم می باشند .

https://flatearthfarsi.ir/all/blog/1824/کوهی-سیاه-که-ریشه-در-سجین-دارد/


گنبدآسمان در قرآن و احادیث

تصاویر قابلیت بزرگنمایی دارند

image_2022-02-17_101721_uoct.png

image_2022-02-17_105021_ptn3.png

image_2022-02-17_105030_adr.png

گنبد آسمان

گنبدآسمان و زمین تخت

 

دیگر :

https://flatearthfarsi.ir/all/382/مقاله-گنبدآسمان-و-قرآن-1-feparsi/

https://flatearthfarsi.ir/all/1054/مقاله-گنبدآسمان-و-قرآن-2/

آفرینش زمین تخت و گنبدآسمان در نهج البلاغه

https://flatearthfarsi.ir/all/980/اندازه-زمین-و-گنبدآسمان/

 

 


نقد و بررسی حدیثی از امام رضا علیه السلام که متاسفانه یکی از راوی ها ، آن را اشتباه نقل کرده یا تحریف کرده است !

توضیح مختصر درباره حدیث شناسی و رفع تعارض ها

امام رضا (علیه‌السّلام) فرمود:
«ما جائک عنا فقس علی کتاب الله عزّوجلّ و احادیثنا فان کان یشبهما فهو منّا و ان لم یکن یشبهما فلیس منا؛

حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعة، ج۱۸، ص۸۷-۸۹‌.

 آنچه که از ناحیه‌ی ما به تو می‌رسد، آن را با کتاب خدا و همچنین با سایر  احادیث ما مقایسه کن؛ پس اگر شبیه آن‌ها بود، آن حدیث از ناحیه‌ ما است (در نتیجه  درست و معتبر است )

و اگر شبیه آن‌ها نبود؛ پس از ما نیست (در نتیجه  تحریف یا جعل شده و یا در حالتی خوش بینانه  اشتباه روایت شده است) .»

بریم سر اصل مطلب:

در کتاب های عیون الاخبار و بحارالانوار یک عدد حدیث  از امام رضا علیه السلام به اشتباه نقل شده که هفت زمین و هفت گنبد را به یک آپارتمان هفت طبقه تشبیه کرده است واین تشبیه  با هزاران حدیث معتبر که چند نمونه مهم از آنها را در بالا برایتان آوردیم در تناقض هست و هیچ شباهتی با سایر کلام نقل شده از معصومین علیهم السلام ندارد !!!  :

لإمامُ الرِّضا عليه السلام ـ و قد بَسطَ كَفَّهُ اليُسْرى ثُمَّ وَضَعَ اليُمْنى علَيها ـ : هذهِ أرضُ الدُّنيا ، و السَّماءُ الدُّنيا علَيها فَوقَها قُبَّةٌ ، و الأرضُ الثّانِيةُ فَوقَ السَّماءِ الدُّنيا و السَّماءُ الثّانِيةُ فَوقَها قُبَّةٌ ـ و هكذا ساقَ الحديثَ إلى أنْ قالَ : ـ و السَّماءُ السّابعَةُ فَوقَها قُبّةٌ ، و عَرشُ الرّحمنِ تباركَ و تعالى فَوقَ السّماءِ السّابِعَةِ ، و هُو قَولُ اللّه ِ: «الّذي خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ ···» .حديث
امام رضا عليه السلام ـ وقتى دست چپ خود را باز كرد و دست راستش را روى آن گذاشت ـ فرمود : اين زمين دنياست و آسمان فرودين (اوّل) همان گنبد روى آن است و زمين دوم روى آسمان پايين است و آسمان دوم گنبد روى آن است و همين گونه يكى يكى برشمرد و در پايان فرمود : آسمان هفتم گنبد روى آن (زمين هفتم) است و عرش خداوند متعال بر فراز آسمان هفتم جاى دارد . اين است معناى سخن خداوند كه فرمود: «خدايى كه هفت آسمان را بيافريد ···» .
[بحار الأنوار : 60/79/4 .]

نکته مهم: با توجه به کلام امام ها و پیامبر در کتاب الکافی (معتبر ترین کتاب شیعه)  و سایر احادیث معتبر ، به هیچ عنوان هفت زمین و هفت گنبد آسمان مانند آپارتمان نیستند  و بالای هم نیستند ! بلکه توسط کوه هایی مانند قاف و دریا ها میانشان فاصل هست و زمین آن چیزی است که در پایین است و گنبدآسمان آن چیزی است که در بالا هست و بالای گنبدآسمان هیچ زمینی وجود ندارد جز فضایی که با اجرام درون گنبد دوار  یعنی ستارگان و کواکب پرشده اند !

در نتیجه با بررسی این روایت (که میگوید هفت زمین شبیه به آپارتمانی 7طبقه  هستند که هز زمین بالای زمین دیگر هست)  میتوان گفت که راوی در خصوص بالای هم بودن هفت زمین (و الأرضُ الثّانِيةُ فَوقَ السَّماءِ الدُّنيا و السَّماءُ الثّانِيةُ فَوقَها قُبَّةٌ  ، الی آخر)  حدیث را  اشتباه روایت  کرده است یا کلام امام را تحریف کرده است.  چون هرگز معصومین علیهم السلام کلامی مخالف با دیگری نمیگویند و در گفتار قران و 14 معصوم هیچ تناقضی نیست مگر اینکه یک راوی بخواهد آن راتحریف کند

 

و مجددا اشاره میکنم به این مطلب :

امام رضا (علیه‌السّلام) فرمود:
«ما جائک عنا فقس علی کتاب الله عزّوجلّ و احادیثنا فان کان یشبهما فهو منّا و ان لم یکن یشبهما فلیس منا؛

حر عاملی، محمد بن حسن، وسائل الشیعة، ج۱۸، ص۸۷-۸۹‌.

 آنچه که از ناحیه‌ی ما به تو می‌رسد، آن را با کتاب خدا و همچنین با سایر  احادیث ما مقایسه کن؛ پس اگر شبیه آن‌ها بود، آن حدیث از ناحیه‌ ما است (در نتیجه  درست و معتبر است )

و اگر شبیه آن‌ها نبود؛ پس از ما نیست (در نتیجه  تحریف یا جعل شده و یا در حالتی خوش بینانه  اشتباه روایت شده است) .»

 

 


کلام اخر:

همه این احادیث و ایات قرانی در تایید مدل سازی ها و شبیه سازی های ما هست که درواقع ما با این هارا با توجه به احادیث  معتبر ساخته ایم تا بتوانیم در اینده با گسترش مدل های اسلامی   بتوانیم به درکی بهتر از اسرار این عوالم هفتگانه دست پیدا کنیم.

البته ناگفته نماند که حدیثی داریم در این خصوص که مردم فقط در زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله میتوانند اگاهی کامل در خصوص عوالم هفتگانه پیدا کنند ، در نتیجه فرمایشات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در ادامه همین مباحث خواهد بود و ایشان با افشا کردن تمامی دروغ های غرب وحشی،  مردم را اگاه کرده و سپس به توضیح کامل علوم حقیقی میپردازد از جمله طب اسلامی و نجوم اسلامی و…

 

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ

درباره مدیر Vlad

ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی) -دانشجوی حقوق

همچنین بررسی کنید:

انحنای نور

انحنای نور

انیشتین اظهار داشت که نور تحت تأثیر اجرام بزرگ، که فضا-زمان را منحنی می کند …

10 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    کتاب معرفتنامه شیخ حقی ترجمه فارسی چه نشری قابل تهیه هست؟ اصلا بزبان ترکی بوده ویااصل نوشته زبان پارسی بوده؟

    • سلام و درود .
      تاجایی که اطلاع دارم کلا به زبان عربی هست.
      هرچه گشتم PDF رو پیدا نکردم ، به نظر میاد فقط باید بصورت کتاب معمولی خریداری بشه.

  2. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام ولاد خسته نباشی.
    راستش از بچگی تا همین اوائل امسال به چیزی جز کروی بودن زمین و بی نهایت بودن کائنات فکر نمی کردم، و آیات و روایاتی که نمیفهمیدم، حمل بر باطن نادیده عالم میکردم، مثل آسمانهای ۷ گانه، ولی با این مسائل و کلیپهای مختلف، بشدت علاقه مند به آیات و روایاتی شدم که مخصوصا بحث شیرین گنبد آسمان را مطرح می کند و کهکشتن زیبای راه شیری و کوه قاف، ملموس و قابل فهم تره تا محیط بینهایت مشرکانه ناسا و شیطان پرستا!!! اصلا هم قبول ندارم زمین تخت و سکه ایه!! با عقل جور در نمیاد، جایی خوندم از احادیث امیرالمومنین علیه آلاف التحیت و الثناء که فرموده بودند: زمین کروی نه بلکه مثل شلغم که سر آن تخت است!!! و ابدا حرف مسیحیها رو در این مورد قبول ندارم چون اسلام دین اکمله!!! حالا فقط یه سوال:
    یه کلیپی دیدم که از درون هواپیما هنگام طلوع آفتاب گرفته شده بود، و دیدم که خورشید از زیر ابرهای افق که بیرون می آمد، سر ابرها که رو به بالاس سیاه و کدر و زیرش بخاطر شعاع خورشید نارنجی و زرد شده بود!!! این دیگه نمیشه گفت که خورشید میچرخه مثل ساعت!!! بلکه به نظر میرسه که دور همین زمین کامل مثل کرویه که میچرخید میره تا پایین دنیای پشت قاف رو هم روشن کنه بعد دوباره از شرق طلوع میکنه! نظر علمی و قانع کننده ازت میخوام !!! ببین! طلوع خورشید ابرهای بالا سیاه و زیرشون زرد و نارنجی! این خیلی عجیب بود!!!

    • سلام;
      متنی که خاطرتون هست و امام علی (ع) فرمودند رو حتماً متن عربی با ذکر منبع باید بگید، چون نه تنها تحریف زیاد هست بلکه ترجمه خودسر هم خیلی ها انجام دادند پس فعلاً حرف شما رد میشه.
      در مورد خورشید زیر ابر هم شکست نور هست میتونید “شکست نور و خورشید زیر ابر” رو سرچ کنید در گوگل و منابع علی و آزمایشات که شکست نور بر اثر تغییر زاویه قطرات ریز در هوا وجود داره که تغییر زاویه دید و تغییر زاویه نور (تغییر مسیر فوتون ها) هست رو مشاهده کنید.

    • در اینکه علوم تحریفی فراماسونی و ناسا رو باید دور ریخت و برگشت به دامان علوم پاک و حقیقی اسلام و اهل بیت شکی نیست و من با علاقه اینو انشاالله دنبال می کنم، ولی شما هم تناقض توی حرفاتون خیلی زیاده!!! یه جا میگید مسیحیت اینو میگه و قطب شمال وسط جهانه! یه بارم با مفاهیم اسلام که کعبه مرکز جهان است توضیح میدید! کلی آیات و روایات هم میارید و یک حربه بد هم دستتون گرفتید که تحریف ممکنه باشه و روایت ضعیف هست و روایت قوی هست،ولی عملا هر روایتی که به نظر شما نزدیک باشه رو کاملا مطمئن و صحیح میدونید ولو راویان ضعیف و ردی داشته باشن!!! و از اونورم بر اساس مسیحیت و مفاهیم اونا یه چیز دیگه میگید! حق بدید این وسط حالا بلطف خدا من خودم تا حدی در حدیث و روایات و کتب حقه واردم، ولی کسی جوانی بیاد و این تناقضات حل نشدنی شما رو ببینه چی باید بگه؟؟؟ کدومو بپذیره؟ نمیخوام یه عیبی بگیرم و رد شم! واقعا این جواب قاطع و محکم میخواد، روی سخنم با شما عزیزیه که علاقه مند یا متعجب از این عقاید و حقیقتها شدید، بهترین راه تشخیص، علوم اهل بیت عصمت و طهارته!!! راههای دیگه اطمینان آور نیست! علمی که با وحی بر پیامبر نازنینمان نازل شده و مستقیم از حضرت حق تعالی هست اطمینان قلبی میاره!!! از رفقای نجومی و مرصد خواهش میکنم حقایقی رو که میبینید رو نپوشونید!!! یا علی✋🏻

    • اگر تناقضی هست اعلام کنید دفعه قبل بدون سند باد هوا گفتید این بار هم همینطور.
      لطفاً با سند و مدرک بگید فلان مورد درست هست بنا بهX دلیل و فلان موارد غلط هست بنا به Y دلیل.
      تشکر

  3. سلام من نمیدونم این احادیث رو چطور به نظریه زمین تخت مرتبط می کنید و هیچ ربطی هم به هم ندارند از همه بدتر کلام آخر حالا که این حرف با گفته های شما در تناقض هست می گیرد که راوی حدیث رو تحریف کرده؟!
    الان می پرسم پس عالم غیب کجا رفت اینکه شما گفتید همه چی به هم وصله رو یک تخته و باید کلام قرآن که فرمود طبقه طبقه رو کنار بذاریم و بپذیریم طبقه طبقه یعنی کنار هم کنار هم هستند

  4. دوست عزیز. اسمانها به‌صورت کروی هستند، نه نیم‌دایره. ببینید همه این زمین و منظومه شمسی و کهکشان ما و سایر ستاره‌ها و کهکشانها، همگی در داخل اسمان کروی اوّل قرار داره. آسمان اول کروی هست و همه ستاره هایی که الان با چشم با تلسکوپ میبینیم، همگی توی کره‌ای به اسم اسمان اول، شناور هستند

    • داخل هر آسمان (هر گنبد) فقط 1 کوکب وجود دارد نه بیشتر و نه کمتر، هفت آسمان داریم و هفت کوکب که ایام هفته بر اساس کواکب تعیین و ایجاد شده اند بقیه موارد یا قمر برای کواکب دیگر هستند و یا ستاره هستند که در مقاله به شماره 5160 هم توضیجات لازم رو دادم.
      منظومه شمسی وجود خارجی نداره و شکل هندسی شده بر مبنای فرضیه خورشید مرکزی هست که در مقاله های به شماره های 4364 و 1557 ثابت بودن زمین و حرکت اجرام به دور زمین رو توضیحات لازم دادم.
      ستاره هایی که دیده میشه برای گنبد و آسمان اول هست که در مستند های ابتدایی و آیه 6 سوره قاف گفته شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =