آخرین مطالب

وینفرید اتو شومان – طنین شومان

در این مطلب در مورد وینفرید اتو شومان، طنین شومان و سریع شدن زمان توضیحاتی داده میشه، برخی جاها دلیل جزر و مد رو هم همین طنین یا نبض شومان در نظر می گیرند که معقول تر هست به نسبت جاذبه ماه که در تعریف زمین کروی! دلیل اصلی بر جزر و مد بیان شده.

جزر و مد

مثلاً ماه در حال جذب و کشش آب های زمین هست طوری که در قسمت دیگه هم دقیقاً این اتفاق می افته اگر در شکل زمین مسطح دیده بشه جزر و مد معقولانه تر هست که علت تپش زمین باشه که این تپش شارژی از سمت گنبد آسمان هست.

وینفرید اتو شومان

(زاده 20 مه 1888 – درگذشته 22 سپتامبر 1974) یک فیزیکدان آلمانی بود که رزونانس های شومان را پیش بینی کرد، مجموعه ای از رزونانس های فرکانس پایین ناشی از تخلیه رعد و برق در جو.

 

وینفرید شومان در توبینگن آلمان، پسر یک شیمیدان فیزیک به دنیا آمد. سالهای اولیه او را در کاسل و برندورف، شهری در نزدیکی وین گذراند. او در رشته مهندسی برق در دانشکده فنی کارلسروهه تحصیل کرد. در سال 1912 دکترا را با فناوری ولتاژ بالا به عنوان پایان نامه خود به دست آورد.

قبل از جنگ جهانی اول، او آزمایشگاه ولتاژ بالا در Brown, Boveri & Cie را مدیریت می کرد.

در سال 1920، او به عنوان استاد دانشگاه فنی در اشتوتگارت، جایی که قبلاً به عنوان دستیار پژوهشی استخدام شده بود، منصوب شد. او متعاقباً به عنوان استاد فیزیک در دانشگاه ینا مشغول به کار شد. در سال 1924 به عنوان استاد و مدیر آزمایشگاه الکتروفیزیک دانشگاه فنی مونیخ منصوب شد.

تحت عملیات گیره کاغذ به آمریکا آورده شد. در طی سالهای 1947-1948 در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون در اوهایو، ایالات متحده آمریکا کار کرد و سپس به سمت خود در مونیخ بازگشت.

آزمايشگاه مونيخ متعاقباً به مؤسسه الكتروفيزيكي تبديل شد، جايي كه شومان تا زمان بازنشستگي از تحقيقات فعال در سال 1961 در سن 73 سالگي به كار خود ادامه داد، هرچند كه دو سال ديگر به تدريس ادامه داد.

شومان در 22 سپتامبر 1974 در مونیخ درگذشت.


انیشتین جمله معروفی داره که میگه “everything in life is vibration”. همه چیز در زندگی لرزش است. نیروی الکترومگنتیک قویترین نیروهای ما هستند. همین نیرو هست که شرایط بقا موجودات زنده رو فراهم می کنه. دنیا مملو هست از امواج نامرئی که همه چیز رو تحت یک نیروی جبری تحت کنترل داره؛ نیروی الکترومغناطیس. در تمام فضای کره زمین امواج رادیویی و الکترومغناطیس و فراصوت وجود دارند. در واقع ما در میان خیل عظیمی از برآیند امواج بیشمار مغناطیسی زندگی می کنیم. این امواج قبل از پا گذاشتن بشر روی زمین وجود داشته اند. إنسان در طول چند هزار سال گذشته همواره تحت شعاع این امواج بوده. در واقع تمام موجودات از این امواج متاثر شده اند و موجودیت امروزی آنها به این امواج نیازمند است.

از نظر علم پزشکی ثابت شده است که امواج قادرند روی مغز انسان تاثیر بزارن و حتی ترشح هورمن هارو تحت تاثیر قرار بدهند. بعنوان مثال فرکانسی خاص قادر است میزان ترشح سروتونین رو افزایش بده و موجب سرخوشی شخص بشه. ارتعاشات زمین طیف گسترده ای دارند ولی قویترین و پایین ترین فرکانس رزونانس زمین فرکانس است موسوم به Schumann Resonace.

شومان رزونانس چیست؟

در 1953 دکتر Winfried Otto Schumann استاد دانشگاه مونیخ در حال آموزش فیزیک الکتریسته به دانشجویان بود که متوجه شدند غارهای طبیعی زمین دارای بسامدهای با طول موج مشخص و زمانبندی منظم هستند. دکتر شومان بوسیله ابزارهای اندازه گیری و محاسبات ریاضی موفق شد قویترین رزونانس زمین رو اندازه گیری کنه که دارای فرکانس 7.83 هرتز با طول موج 38000 کیلومتر بود. این فرکانس به افتخار کاشف آن فرکانس یا رزونانس شومان نامگذاری شد. چند سال بعد دکتر شومان نتایج تحقیقات گسترده ای بر روی فرکانس شومان 7.83 هرتزی را منتشر کرد و فرضیه ارتباط مستقیم این فرکانس با ریتم امواج مغز انسان رو مطرح کردند و تحقیقاتی نیز در مورد رابطه ریتم سلول های هیپوکامپال مغز با این فرکانس انجام شد.

 

سریع شدن گذر زمان

تسریع زمان از شاگردان اهل بیت علیهم السلام گفته شده ، نمی‌دونم چرا هرجا افرادی عقده ای میشوند سریع میگویند علم جدید فلان شکل هست پس باید همه چیز مطابق اون باشه.

سریع تر شدن گذر زمان با سریعتر شدن گردش گنبد دوار یا همان فلک دوار در ارتباط هست و در اخرالزمان ، زمان برای مردم به مرور سریعتر و سریعتر میگذرد به دلیل افزایش سرعت همان فلک دوار :

الباقر (علیه السلام)- رَوَی أَبُوبَصِیرٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) فِی حَدِیثٍ طَوِیلٍ أَنَّهُ قَال إِذَا قَامَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سَارَ إِلَی الْکُوفَهًْ فَهَدَمَ بِهَا أَرْبَعَهًْ مَسَاجِدَ وَ لَمْ یَبْقَ مَسْجِدٌ عَلَی الْأَرْضِ لَهُ شُرَفٌ إِلَّا هَدَمَهَا وَ جَعَلَهَا جَمَّاءَ وَ وَسَّعَ الطَّرِیقَ الْأَعْظَمَ وَ کَسَرَ کُلَّ جَنَاحٍ خَارِجٍ عَنِ الطَّرِیقِ وَ أَبْطَلَ الْکُنُفَ وَ الْمَیَازِیبَ إِلَی الطُّرُقَاتِ وَ لَا یَتْرُکُ بِدْعَهًْ إِلَّا أَزَالَهَا وَ لَا سُنَّهًْ إِلَّا أَقَامَهَا وَ یَفْتَتِحُ قُسْطَنْطِینِیَّهًْ وَ الصِّینَ وَ جِبَالَ الدَّیْلَمِ فَیَمْکُثُ عَلَی ذَلِکَ سَبْعَ سِنِینَ مِقْدَارُ کُلِّ سَنَهًْ عَشْرُ سِنِینَ مِنْ سِنِیکُمْ هَذِهِ ثُمَّ یَفْعَلُ اللَّهُ مَا یَشَاءُ قَالَ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فَکَیْفَ تَطُولُ السِّنُونَ قَالَ یَأْمُرُ اللَّهُ تَعَالَی الْفَلَکَ بِاللُّبُوثِ وَ قِلَّهًْ الْحَرَکَهًْ فَتَطُولُ الْأَیَّامُ لِذَلِکَ وَ السِّنُونَ قَالَ قُلْتُ لَهُ إِنَّهُمْ یَقُولُونَ إِنَّ الْفَلَکَ إِذَا تَغَیَّرَ فَسَدَ قَالَ ذَلِکَ قَوْلُ الزَّنَادِقَهًْ فَأَمَّا الْمُسْلِمُونَ فَلَا سَبِیلَ لَهُمْ إِلَی ذَلِکَ وَ قَدْ شَقَّ اللَّهُ الْقَمَرَ لِنَبِیِّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ رَدَّ الشَّمْسَ مِنْ قَبْلِهِ لِیُوشَعَ‌بْنِ‌نُونٍ وَ أَخْبَرَ بِطُولِ یَوْمِ الْقِیَامَهًْ وَ أَنَّهُ کَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ.

امام باقر ( ابوبصیر در ضمن حدیثی‌طولانی از امام باقر (روایت کرده که حضرت‌فرمود: «چون قائم (ظهور کند به طرف کوفه عزیمت نموده و چهار مسجد را در آنجا ویران سازد و تمام مسجدهای کنگره‌دار روی زمین را خراب کرده و هموار می سازد، راه‌های اصلی را وسیع گرداند و هر بالکنی که از خانه‌ها به‌کوچه آمده باشد را خراب کند، و سر در خانه‌ها و ناودان‌هائی که رو به کوچه‌ها است را از میان بردارد و تمامی بدعت‌ها را از بین می برد، سنّت‌های الهی را برقرار می دارد و قسطنطنیّه، چین و سلسله‌ی جبال دیلم را فتح می‌نماید. و به این ترتیب هفت سال امامت می‌کند که هر سال برابر ده سال از سال‌های شماست؛ سپس خداوند آنچه خواهد انجام دهد». به امام (عرض‌کردم: «فدایت شوم! چگونه سال ها طولانی می‌شود»؟
حضرت فرمود: ❣️«خدای متعال به فلک(گنبددوار)، فرمان دهد درنگ نموده و به‌کندی حرکت کند، در نتیجه روزها و سال ها طولانی خواهد شد».❣️
به امام (عرض‌کردم: «عده‌ای معتقدند اگر در گردش فلک، تغییری پیدا شود تباه گردد». حضرت فرمود: «این گفتار بی‌دینان است، امّا مسلمانان چنین اعتقادی ندارند، چراکه خداوند ماه را برای پیامبرش (حضرت محمد) به دو نیم کرد و پیش از آن، ❣️خورشید را برای یوشع‌بن‌نون برگرداند❣️ و از طولانی‌بودن روز رستاخیز خبر داده که آن روز همانند هزارسال از سال‌هایی است که شما می‌شمرید».

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۶۹۶
بحارا لأنوار، ج۵۲، ص۳۳۹
الإرشاد، ج۲، ص۳۸۵

 

سریعتر شدن گذر زمان :

فشرده شدن یا شتاب گرفتن (سریعتر شدن گذر) زمان هم مربوط به افزایش فرکانس شومان است. نکته دیگر، افزایش سرعت زمان است که اخیرا به وسیله تعداد بیشتری از مردم احساس می شود . تغییر ریتم زمین، می تواند بر روی زمان هم اثر گذاشته و سرعت آن را افزایش دهد وگرنه چرا احساس میکنیم زمان سریع تر از همیشه می گذرد؟ به نظر می رسد این موضوع به طنین شومان گره خورده که موجب می شود ما یک دوره بیست و چهار ساعته را تقریبا شانزده ساعت ادراک کنیم. نبض زمین سریع تر می زند و این سرعت ضربان سبب می شود پس از هزاران سال، مفهوم غیر قابل انعطاف زمان که در آن یک روز کامل بیست و چهار ساعت شماره گذاری شده را، به دلیل تطابق آگاهی ما با این فرکانس، شانزده ساعت (دو سوم آن) ادراک کنیم.

اتو شومان، دانشمند آلمانی که استاد دانشگاهی در مونیخ بود، سالها پیش به کمک دانشجویان خود مشغول مطالعه بر روی مطلبی بود که بعدا به طنین شومان معروف شد. این دانشمند به این نتیجه رسید که کره زمین یک سیگنال الکتریکی از خودش تولید میکند که این سیگنال، فرکانسی تقریبی بین 8 تا 10 هرتز دارد.

اتو شومان، دانشمند آلمانی که استاد دانشگاهی در مونیخ بود، سالها پیش به کمک دانشجویان خود مشغول مطالعه بر روی مطلبی بود که بعدا به طنین شومان معروف شد. این دانشمند به این نتیجه رسید که کره زمین یک سیگنال الکتریکی از خودش تولید میکند که این سیگنال، فرکانسی تقریبی بین 8 تا 10 هرتز دارد.

دانشمند دیگری به نام وارنر برگر توسط اختراع دستگاهی به نام EEG و مطالعه بر روی فرکانس آلفای مغز انسان، به این نتیجه رسید که مغز انسان نیز فرکانس آلفایی بین 8 تا 10 هرتز تولید می کند.

این دو عدد اصلا اتفاقی نیست. این نشان می دهد که زمین نیز مانند انسان یک موجود زنده است و طنین شومان، همان ضربان قلب اوست یا میتوانیم بگوییم فرکانس کاری مغز اوست. دقت کنید که خلاقیت و استرس و خیلی از مطالب انسانی دیگر در ناحیه کاری سیگنال آلفاست و اگر مغز شما به طور طبیعی سیگنال آلفا با فرکانس حدودا بین 8 تا 10 هرتز تولید کند، شما استرس نخواهید داشت. فرکانس آلفا بر ایمنی و عملکرد سیستم دفاعی بدن شما تاثیر مستقیم دارد.

دانشمند دیگری به نام دوبر به همکاری پروفسور شومان بر روی رابطه بین سیگنال آلفای مغز انسان و طنین شومان زمین تحقیق کردند و با تعجب فراوان به این نتیجه رسیدند که هم مغز انسان و هم طنین شومان زمین دقیقا فرکانسی معادل 7.83 هرتز دارد. دانشمندی به نام ویور نیز در آزمایشگاه پلانک آزمایشات دیگری را به مدت سی سال روی مردم انجام داد که اگر انسان در معرض طین شومان زمین با فرکانس 7.83 هرتز قرار بگیرد، استرس از وی دور می شود و همچنین سیستم ایمنی و دفاعی بدن خیلی خوب کار میکند و علایم بیماری از بدن انسان نا پدید می شود. حتی در معرض طنین شومان زمین بودن باعث دفع افسردگی خواهد شد. در واقع طنین شومان زمین با طنین شومان مغز ما اگر هماهنگ شود، انسان دچار مشکلات و بیماری های روحی و جسمی نمیشود.

 

 

در رابطه با توضیح جذر و مد در زمین تخت ، مستند زیر را به طور کامل مشاهده کنید

مستند زمین تخت پارسی فصل دوم قسمت 1


چند واقعیت از فریب در جاذبه و قانون گرانش

درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

پایستگی انرژی

پایستگی انرژی

یک جسم در اطراف یک سیاره در تعادل بین دو نیرو قرار دارد: نیروی گریز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =

Translate »