آخرین مطالب
انیشتین و زمین ثابت

اثبات زمین ثابت و ایستاده با دین و علم

زمین ثابت و ایستاده در احادیث و روایات کتب معتبر شیعه و اثبات این حقیقت توسط دانشمندان غربی و عجز وناتوانی غربی ها برای مخالفت با علوم اسلامی!


زمین ثابت و ایستاده در احادیث و روایات کتب معتبر شیعه :

در روایات و احادیث شیعه به وضوح به زمین ثابت و ایستاده وخصوصا مسطح و غیر کروی  اشاره شده

زمین ثابت و ایستاده است

زمین تخت

زمین ثابت است

اثبات  ایستاده بودن و بی حرکت بودن زمین با علم و عجز و ناتوانی دانشمندان غربی  برای اثبات حرکت کره تخیلی زمین و اعتراف انیشتین برای اینکه هیچ آزمایشی نمیتواند ادعای حرکت کره زمین را ثابت کند!

https://flatearthfarsi.ir/all/blog/blog-science/1557/آزمایش-مایکلسون-مورلی/

🔵نظرات منجمان،فیزیک دانان و نویسندگان علمی درباره نتایج آزمایش مایکلسون مورلی:

🔶”فقط یک جایگزین وجود داشت;سرعت واقعی زمین در فضا که ممکن است برابر با صفر باشد.” منجم و فیزیک دان Arthur Eddington (منبع:The Nature of the Physical World, 1929, pp. 11, 8)

🔶”نتایج آزمایش مایکلسون مورلی غیر قابل باور بود..تنها یک نتیجه وجود داشت و آن هم ثابت بودن زمین بود.”
فیزیک دان Bernard Jaffe (منبع: Michelson and the Speed of Light, 1960, p. 76)

🔶”بنابراین شکست مایکلسون مورلی در مشاهده سرعت نور با سرعت های مختلف در زمان های مختلف سال نشان می دهد که زمین باید ثابت و بی حرکت باشد! گالیله به ما گفت که زمین نمیتواند در مرکز جهان باشد، پس چرا باید در فضا بی حرکت باشد؟”
فیزیک دان Adolph Baker (منبع: Modern Physics & Antiphysics, pp. 53-54)

🔶”ساده ترین توضیح این بود که زمین در اتر ثابت است و همه چیز به دور زمین چرخش میکند.”
فیزیک دان James Coleman (منبع:Relativity for the Layman, p. 37)

🔶”آزمایش مایکلسون مورلی دانشمندان را با یک جایگزین و نتیجه شرم آور مواجه کرد. از یک طرف آنها می توانستند نظریه اتر که بسیاری از چیزهایی که در مورد الکتریسیته، مغناطیس، و نور توضیح داده بود را دور بریزند و یا اتر را نگه داشته و کوپرنیک و حرکت زمین را فراموش کنند. برای بسیاری از فیزیکدانان باور ثابت بودن زمین آسان تر از این بود که باور داشته باشند امواج نور و امواج الکترومغناطیسی بدون یک محیط که حفظشان کند وجود داشته باشند .این یک معضل جدی است! آزمایشات دیگری نیز توسط مایکلسون و دیگران انجام شد که سرعت زمین در فضا را برابر با صفر محاسبه کرد.”
Lincoln Barnett (منبع: The Universe and Dr. Einstein, p. 44)

🔶”چه اتفاقی افتاد زمانی که این آزمایش در 1887 انجام شد؟ هرگز و هرگز تغییری در الگوی تداخل دیده نشد! هیچ تغییری! معنی و مفهوم این چیست؟ این یک آزمایش بود که برای اندازه گیری سرعت حرکت زمین در اتر انجام شده بود. این آزمایش میتوانست حرکت زمین به دور خورشید را نشان دهد اما نشان نداد! پس نتیجه آزمایش مایکلسون مورلی چه بود؟ نتیجه این بود که زمین حرکت نمیکند.”
فیزیک دان Richard Wolfson (منبع:The Teaching Company, episode taught by Professor Richard Wolfson of Middlebury College)

🔶”نتایج آزمایش مایکلسون مورلی دانشمندان و علم را با یک انتخاب بد مواجه کرد! دور انداختن اتر که الکتریسیته، مغناطیس، و نور را توضیح میداد یا قبول اینکه زمین ثابت است”
Ronald Clark (منبع: Einstein: The Life and Times, 1984, p. 57)

🔶”مشکلی که علم با آن مواجه شده است قابل توجه است. به نظر میرسد که سه گزینه وجود دارد که یکی از آن ها این است که قبول کنیم زمین ثابت است و کوپرنیک اشتباه کرد” James W. Fulbright (منبع: Ibid., pp. 109-110, emphasis added. In the opposite vein, senator James W. Fulbright once remarked: “We must
care to think about the unthinkable things, because when things become unthinkable, thinking stops and action
becomes mindless.)

و در آخر خود مایکلسون:

🔷”این نتیجه بطور مستقیم در تضاد با توضیح و پیش فرض حرکت زمین بود.”
فیزیک دان آلبرت مایکلسون(منبع: The Relative Motion of the Earth and the Luminiferous Ether,” American Journal of
Science, Vol. 22, August 1881, p. 125)

اعتراف انیشتین

انیشتین و زمین ثابت

انیشتین نیز نتیجه آزمایش مایکلسون-مورلی را یک شرمساری بزرگ برای تمامی دانشمندان معتقد به حرکت کره زمین نامید
و بعد ها گفت که هرگز با هیچ آزمایشی نمیتواند حرکت کردن زمین را  در مدل متوهمانه کروی اثبات کند !

و حقیقت نیز این هست که زمین تخت هست  و زمین ایستاده و بی حرکت هست و مهمتر اینکه زمین به هیچ وجه کروی نیست وهیچ آزمایشی برای اثباتش چه انحنا و چه حرکتش در فضا وجود ندارد !

(تلاش انیشتین برای اثبات حرکت کردن زمین ابتدا تئوری نسبیت بود که بعدها همین تلاش های او باعث شد تا اعتراف کند که نمیتواند نتایج آزمایش مایکلسون-مورلی برای بی حرکت بودن زمین را رد کند )

بنابراین علم غربی ها هرگز نمیتواند ثابت کند که زمین به دور خورشید در چرخش است

( خورشید مرکزی غیر قابل اثبات بوده و دروغی بزرگ هست)

زیرا این آزمایش چنین نتیجه می دهد که زمین کاملاً ثابت و بی حرکت هست.


پستی دیگر در این رابطه :

زمین هیچ حرکت محوری یا مداری ندارد


بررسی آیه 87 و 88 و 89  نمل و حرکت کوه ها در قیامت !

حرکت کوه ها در قرآن

 .https://flatearthfarsi.ir/all/blog/blog-religious/310/بررسی_سوره-نمل88-و-حرکت-کوه-ها-در-قرآن/


بررسی برخی احادیث در خصوص زلزله ها که کروی گرایان در تلگرام این هارا اشتباه ترجمه کرده اند تا به حرکت کره تخیلی ناسا ارتباطش دهند:

متاسفانه عده ای نادان ، برخی احادیث را به حرکت کره زمین ربط دادند درحالی که آنها  هیچ یک از احادیث را کامل نخوانده اند و سعی میکنند با تقطیع کردن احادیث مردم را در کانال های تلگرامی فریب بدهند !
و جالب هست هربار که احادیث را کامل مطالعه میکنیم می بینیم که برخی از احادیث یا کلا ربطی به شکل هندسی زمین ندارند یا اینکه برای زمین تخت هستند ولی ادمین های برخی کانال ها با حذف کردن برخی خطوط احادیث و ناقص و تقطیع کردن آنها  سعی میکنند تا به ظاهر کرویت را ثابت کنند درحالی که نمیدانند علم و دین حقیقی در تایید زمین تخت هست و هیچ علم و دینی در تایید توهم کرویت نیست و حقیقت این است که کرویت زمین با علوم دینی و علوم مدرن آزمایشات به هیچ وجه قابل اثبات نیست !!!
با این حال تنها چیزی که میتواند زمین را کروی نشان دهد نرم افزار های گرافیک و انیمیشن سازی و  همچنین دوربین ها و لوازم استودیو های هالیوودی هست !

امام صادق علیه السلام:

وَ کَذَلِکَ دَلَّتِ الْعَیْنُ وَ الْأُذُنُ الْقَلْبَ عَلَی هَذِهِ الزَّلْزَلَهِ وَ عَرَفَ ذَلِکَ بِغَیْرِهِمَا مِنْ حَوَاسِّهِ حِینَ حَرَّکَتْهُ فَلَمَّا دَلَّ الْحَوَاسُّ عَلَی تَحْرِیکِ هَذَا الْخَلْقِ الْعَظِیمِ مِنَ الْأَرْضِ فِی غِلَظِهَا وَ ثِقَلِهَا وَ طُولِهَا وَ عَرْضِهَا وَ مَا عَلَیْهَا مِنْ ثِقَلِ الْجِبَالِ وَ الْمِیَاهِ وَ الْأَنَامِ وَ غَیْرِ ذَلِکَ وَ إِنَّمَا یَتَحَرَّکُ فِی نَاحِیَهٍ وَ لَمْ یَتَحَرَّکْ فِی نَاحِیَهٍ أُخْرَی وَ هِیَ مُلْتَحِمَهٌ جَسَداً وَاحِداً وَ خَلْقاً مُتَّصِلًا بِلَا فَصْلٍ وَ لَا وَصْلٍ تَهْدِمُ نَاحِیَهً وَ تَخْسِفُ بِهَا وَ تُسَلِّمُ أُخْرَی فَعِنْدَهَا عَرَفَ الْقَلْبُ أَنَّ مُحَرِّکَ مَا حُرِّکَ مِنْهَا هُوَ مُمْسِکُ مَا أُمْسِکَ مِنْهَا وَ هُوَ مُحَرِّکُ الرِّیحِ وَ مُمْسِکُهَا وَ هُوَ مُدَبِّرُ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ مَا بَیْنَهُمَا وَ أَنَّ الْأَرْضَ لَوْ کَانَتْ هِیَ الْمُتَزَلْزِلَهَ لِنَفْسِهَا لَمَا تَزَلْزَلَتْ وَ لَمَا تَحَرَّکَتْ وَ لَکِنَّهُ الَّذِی دَبَّرَهَا وَ خَلَقَهَا حَرَّکَ مِنْهَا

بحارالانوار : ج  58 ص 58

ترجمه دقیق:

و همچنین دیده و گوش ما دل را رهنمایی کنند از زمین لرزه و با دیگر حواس غیر از این دو هم آن را بفهمد و حواس دلالت کنند بر حرکت (خشکی های) این مخلوق بزرگ با کلفتی و سنگینی و درازی و پهنایش با آنچه کوه سنگین و آب و مردم و جز آن دارد و یک جا بلرزد و یک جا نلرزد و یا این که یک جسم پیوسته است که یک جای ویران و نابود شود و یک جای دیگر آن سالم بماند، تا بفهمد که تکان دهنده چیزی همان نگهدارنده چیزی است که نگه داشته شده است و همان محرک (=لرزشگر) و نگهدار بادها است و مدبر آسمان و زمین و آنچه میان آن دو هست ، و بفهمد که اگر زمین خود به خود می لرزید، نیرویی برای لرزش و حرکت خشکی هایش نداشت، بلکه مدبر و خالق آن است که هر چه از روی آن (خشکی) را خواسته به حرکت دراورده است (درکنار سایر خشکی ها).

 نتیجه : امام  فرموده زمین حرکت نمیکنه و نمیچرخه !

ولی در حین زلزله خشکی های زمین در ناحیه ای خاص حرکت می کنه و در ناحیه ای دیگر حرکت نمی کنه ،  یعنی همان لغزش و حرکت لایه های خشکی های زمین و صفحات قاره ای در کنار هم

(تنها حرکت خشکی های زمین به این صورت هست که یک بخش یا موضعی خاص از خشکی های زمین  بر اثر زلزله و جابه جابه جایی  ولغزش بر اثر فرو نشست  و… رخ میدهد)

حدیثی دیگر که متاسفانه توسط عده ای جاهل در کانال تلگرامی تفسیر به رای می شود ومی گویند که در تایید توهمات ناسا هست  را نیز میتوانید ببینید که امام صرفا درخصوص  زلزله ها و حوادث عالم سخن گفته و این گفتارشان به هیچ وجه درتایید کرویت نیست:

ترجمه روایت درون تصویر :

راوی پرسید: پس از کجا گفتند که اشیاء ازلی هستند؟
امام صادق علیه السلام نیز فرمودند : این عقیده جماعتی است که منکر مدبّر اشیاء بوده و تکذیب کننده رسولان و گفتارشان و انبیاء و آن چه خبر داده اند هستند. و کتاب های اینان را اساطیر می نامند، و با آراء و صوابدیدشان دینی برای خود ساخته اند.
اشیاء دلالت بر حدوث خود می کنند، از گردش افلاک هفت گانه  (هفت گنبد دوار) گرفته تا زلزله های زمین و آن چه در آن (زمین) است و تغییرات زمانه، و اختلاف اوقات، و حوادثی ناخوشایند (همانند زلزله در زمین / تحرک زمین) که در عالم از زیادی و نقصان و مرگ و بلا، همه و همه نفس را ناچار می سازد که اقرار کند برای همه این ها صانع و مدبّری است. مگر شیرینی را نمی بینی که ترش می شود، و گوارا تلخ، و جدید کهنه، و همه و همه روی به تغییر و فناء دارند؟!

نتیجه کاملا مشخص هست ،  در حدیث فوق ابتدا امام صادق علیه السلام درباره هفت گنبد دوار یاهمان هفت فلک دوار  بخن گفته است و سپس به حوادث عالم اشاره می کند که یکی از بدترین حوادث لرزش زمین هست که با لفظ تحرک آمده هست که اشاره ای به همان حدیث بالا که امام صادق علیه السلام فرمودند زلزله هنگامی رخ میدهد که صفحات خشکی های زمین یا همان  صفحات قاره ای در کنار هم بلغزند یا توسط خدا حرکت داده شوند در ناحیه ای خاص تا در آن ناحیه زلزله و فرونشست با حادثه ای بسیار تلخ و ناگوار  رخ دهد. و البته نکته ای دیگر هست که این حدیثی که درخصوص زلزله هاستو به هیچ وجه  ارتباطی با کروی بودن زمین ندارد .
مهمترین نکته ای که در این حدیث دیده میشود گردش فلک های هفت گانه هست که در فارسی بعنوان گنبد دوار ترجمه میشود یعنی اجرامی که در زیر گنبدآسمان در چرخش اند


گنبدآسمان در قرآن و احادیث

تصاویر قابلیت بزرگنمایی دارند

image_2022-02-17_101721_uoct.png

image_2022-02-17_105021_ptn3.png

image_2022-02-17_105030_adr.png

گنبد آسمان

گنبدآسمان و زمین تخت

زمین تخت پارسی گنبدآسمان

https://flatearthfarsi.ir/all/382/مقاله-گنبدآسمان-در-قرآن-و-احادیث-1/ https://flatearthfarsi.ir/all/1054/مقاله-گنبدآسمان-در-قرآن-و-احادیث-2/

image_2022-02-17_105053_bu88.pngimage_2022-02-17_105101_ouom.png

https://flatearthfarsi.ir/all/blog/blog-religious/3208/زمین-بر-پشت-ماهی-و-تکمیل-نقشه-هیئت-عالم/

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

پایستگی انرژی

پایستگی انرژی

یک جسم در اطراف یک سیاره در تعادل بین دو نیرو قرار دارد: نیروی گریز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =

Translate »