آخرین مطالب
اهل بدعت

پاسخگویی به شبهات – دروغ سنی ها درباره جسمانیت خدا

پاسخ به دروغ سنی ها درباره جسمانیت خدا

در این پست به سوالی پاسخ میدهیم در خصوص دروغ جسمانیت خدا  و نشستن خدا روی عرش. و بررسی توهمات شیطانی اهل بدعت جماعت/سنی ها و هابیون


اعراف :
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ 179
و در حقيقت، بسيارى از جنّيان و آدميان را براى جهنم آفريده‌ايم. [چرا كه‌] دلهايى دارند كه با آن [حقايق را] دريافت نمى‌كنند، و چشمانى دارند كه با آنها نمى‌بينند، و گوشهايى دارند كه با آنها نمى‌شنوند. آنان همانند چهارپایان بلكه گمراه‌ ترند. [آرى،] آنها همان غافل‌ماندگانند.

الانفال :
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ 22
بدترین جانوران نزد خدا کسانی هستند که (از شنیدن و گفتن حرف حق) کر و لالند درحالی که هیچ از عقل استفاده نمی‌کنند.


اهل بدعت (سنی ها و وهابیون) دیوانه معتقدند که خدا جسم دارد !

مطالبی که در تصویر زیر قرار گرفته اند حاصل مصرف مواد مخدر سنتی با صنعتی توسط مفتی های وهابیون و سنی ها هست

توهم جسمانیت خدا

اهل سنت اگر معتقد بودن که خدا جسم نداره
باید تک به تک صفحات بخاری و مسلم رو پاره میکردن درخصوص جسمانیت خدا تا ثابت کنن که به جسمانیت خدا معتقد نیستن ولی اینطور هرگز نکردن و همواره  صحیح بخاری را در حد قرآن معتبر میدانستند و برخی از آنها صحیح بخاری و صحیح مسلم را از قرآن هم معتبر تر میدانند !!!

اگر زمانی به کتاب صحیح بخاری  سنی ها و وهابیون رجوع کردید ،  هنگامی که مطالب بشدت سمی از تر جسمانیت خدا را نیز مشاهده کردید تعجب نکنید !


 توهمات شیطانی اهل بدعت جماعت :

خدای وهابیت سوار بر «الاغ» می شود و این خر علف هم میخورد و علمای دلقک اهل بدعت برای این الاغ بر پشت بام خود علف و یونجه میگذارند!

البته خدای وهابیت، نه تنها چشم دارد، دست دارد، و موهای فرفری هم دارد، بلکه گاهاً سوار «الاغ» هم می شود وبه پشت بام مردم میرود برای چریدن!!!😂🤣

«ابن عساکر» می نویسد: «إنه ینزل بذاته و یتردد علی حمار»

خدا از آسمان به زمین می آید و سوار یک خر می شود.

تبیین کذب المفتری، ابن عساکر، ج1، ص311؛ دار النشر: دار الکتاب العربی – بیروت – 1404، الطبعة: الثالثة


ساق پای خداوند فرقه ضاله عمریه …

ابوسعید می‌گوید:
سمعت النبی صلی الله علیه و آله یقول: یکشف ربّنا عن ساقه، فیسجد له کلُّ مؤمن و مؤمنة و یبقی من کانیسجد فی الدنیا رئاءً و سمعة، فیذهب لیسجد، فیعود ظهره طبقا واحدا.
از رسول خدا شنیدم که می‌گفت: در روز قیامت خداوند ساق پای خود را نشان می‌دهد و تمام مردان و زنان با ایمان، در مقابل خدا به سجده می‌افتند و افرادی که در دنیا از روی ریا و سمعه سجده می‌نمودند باقی می‌مانند.
صحیح بخاری، کتاب تفسیر، باب تفسیر سوره « ن »، باب ۲، ح ۴۹۱۹، ج ۳، ص ۳۱۵.
عجا!
زمانی که در قیامت، ساق پای بزرگی برجمیع خلایق نمایان می‌شود، از کجا مردمان می‌فهمند که آن ساق پا متعلق به خداست؟!!
شاید آن ساق پا، نشانه خاصی دارد یا – العیاذ باللّه – خداوند روی ساق پای خودش با خالکوبی نوشته است: من خدایم!!
پناه به ذات اقدس الهی می‌بریم از این « مزخرفات »
أن رجلاً سأل ابن عمر: کیف سمعت رسول اللّه صلی الله علیه و آله یقول فی النجوی؟ قال: یدنو أحدکم من ربه حتی یضع کنفه علیه، فیقول: عملتکذا و کذا؟ فیقول: نعم، و یقول:
عملت کذا و کذا؟ فیقول: نعم، فیقرّره ثم یقول: انی سترت علیک فی الدنیا، فأنا أغفرها لک الیوم.
مردی از ابن عمر درباره نجوی پرسید. گفت: از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می‌گفت: همانا خداوند به مؤمن نزدیک می‌شود و کنف خود را بر او می‌نهد و او را می‌پوشاند و می‌گوید: آیا فلان گناه را به یاد می‌آوری؟ و این را دوباره می‌پرسد و در هر دو بار (آن فرد) می‌گوید: آری، ای پروردگار من.
تا آنکه به همه گناهان اعتراف می‌کندو خود را در هلاکت می‌بیند. خدا به او می‌گوید: من در دنیا آن را پوشاندم و امروز تو را می‌آمرزم.
صحیح بخاری، کتاب الادب، باب ستر المؤمن علی نفسه، باب ۶۰، ح ۶۰۶۹، ج ۴، ص ۱۰۴ و کتاب تفسیر، باب تفسیر، سوره هود، با ۴ ح ۴۶۸۵، ج ۲، ص ۲۴۲ و…
صحیح مسلم، کتاب التوبه، باب قبول توبة القاتل و ان کثر قتله، باب ۸، ح ۵۲، ج ۴، ص ۲۱۲۰.
سنن ابن ماجه، مقدمه باب فیما انکرت الجهمیة، باب ۱۳، ح ۱۸۴، ج ۱، ص ۶۵.

 


وقتی این وهابی ها می گویند ما موحد هستیم؛ یعنی آن خدایی را قبول داریم که، الاغ سوار و مو فرفری است😐😂🤣 ((اینها به والله همشون معتادن!)).

علامه حلی (ره( از علمای بزرگ شیعه در این باره می نویسد که در «بغداد» بعضی از این دلقک هایی عالم نما در بین اهل بدعت(سنی ها) که قائل به جسمانیت خداوند هستند، بعضی شب ها، بر پشت بام خود علف و یونجه، می گذارند تا این الاغ گرسنه نماند😂🤣:

«وذهب بعضهم إلى أن الله ینزل کل لیلة جمعة بشکل أمرد راکبا على حمار حتى أن بعضهم ببغداد وضع على سطح داره معلفا یضع کل لیلة جمعة فیه شعیرا وتبنا لتجویز أن ینزل الله تعالى على حماره على ذلک السطح فیشتغل الحمار بالأکل و یشتغل الرب بالنداء هل من تائب هل من مستغفر تعالى الله عن مثل هذه العقائد الردیة فی حقه تعالى.»

بعضی از اهل بدعت معتقد هستند که خداوند در هر شب جمعه به صورت یک جوان و سوار بر الاغی  بر زمین نازل می شود، به طوری که بعضی از اینها در بغداد، در شب های جمعه روی پشت بام های خود در ظرف هایی علوفه، جو و یونجه می ریزند تا خدایی که با خری  از آسمان پایین می آید ، این علوفه و یونجه را ببیند و بر بام آن شخص نازل شود و مشغول خوردن آنها شود و خدای عالم هم مشغول ندا دادن باشد که آیا توبه کننده ای هست تا او را ببخشم و از اینگونه عقاید مردود و باطل در حق خداوند متعال.

منهاج الکرامة فی معرفة الإمامة، علامه حلی، ص 39؛ تحقیق: عبدالرحیم مبارک، مؤسسه عاشوراء للتحقیقات و البحوث الإسلامیة

الاعقائد الاسلامیه، مرکز المصطفی، ج 2، ص 277؛ مرکز المصطفی للدراسات الإسلامیة، الطبعة الأولی، محرم الحرام 1419ه

در یک کلام : اهل بدعت (وهابیون و سنی ها) دیوانه هستند !


و حالا نوبت پاسخ به دروغ جسمانیت خدا هست :

نفی جسمانیت خدا در مذهب شیعه:

امام صادق ( علیه السلام) می فرماید:

سبحان من لا یعلم کیف هو لیس کمثله شی ء و هو السمیع البصیر لا یحد و لا یحس… و لا یحیط به شی ء و لا جسم !!!؛  

منزه است خدایی که کسی جز او نمی داند که ذات او چگونه است، هیچ چیز مانند او نیست و او شنوا و داناست، محدود و محسوس نیست، کمالات او حد و انتها ندارد… و با حواس درک نمی شود  و جسم ندارد .

  •   صدوق، توحید، ص .98  ص .99

ان الجسم محدود متناه و الصورة محدودة متناهیة فاذا احتمل الحد احتمل الزیادة و النقصان و اذا احتمل الزیادة و النقصان کان مخلوقا؛

امام ششم در این جمله ها با برهانی بسیار محکم جسم بودن را از خدا نفی می کند،

توضیح این که: تمام اجسام به حکم داشتن سه بعد (طول، عرض و عمق) و محدود بودن هر کدام از آنها، محدود خواهند بود؛ یعنی قابل کم و زیاد شدن هستند و هر چیزی که محدود و قابل کم و زیاد شدن باشد، مخلوق خواهد بود، و خالق و آفریدگار جهان محدود نیست و هیچ حد و مرزی برای او فرض نمی شود؛ زیرا حد و مرز داشتن نشانه مخلوق است.

  •   صدوق، توحید، ص .98  ص .99

آیه ۷ – سوره هود

آیه وَ هُوَ الَّذي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ في سِتَّةِ أَيَّامٍ وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ لَئِنْ قُلْتَ إِنَّكُمْ مَبْعُوثُونَ مِنْ بَعْدِ الْمَوْتِ لَيَقُولَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا إِنْ هذا إِلاَّ سِحْرٌ مُبينٌ [7]

او کسى است که آسمان‌ها و زمین را در شش روز (شش دوران) آفرید؛ و عرش (قدرت) او، بر بالای  آب قرار داشت؛   تا شما را بیازماید که کدام‌یک عملتان بهتر است. و اگر [به آن‌ها] بگویى: «شما بعد از مرگ، برانگیخته مى‌شوید». به یقین کافران مى‌گویند:«این سحرى آشکار است»!

تفسیر :

الرّضا (علیه السلام)- سَأَلَ الْمَأْمُونُ أَبَاالْحَسَنِ عَلِیَّ‌بْنَ‌مُوسَی‌الرِّضَا (علیه السلام) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ هُوَ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ وَ کانَ عَرْشُهُ عَلَی الْماءِ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی خَلَقَ الْعَرْشَ وَ الْمَاءَ وَ الْمَلَائِکَهًَْ قَبْلَ خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ کَانَتِ الْمَلَائِکَهًُْ تَسْتَدِلُّ بِأَنْفُسِهَا وَ بِالْعَرْشِ وَ الْمَاءِ عَلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ ثُمَّ جَعَلَ عَرْشَهُ عَلَی الْمَاءِ لِیُظْهِرَ بِذَلِکَ قُدْرَتَهُ لِلْمَلَائِکَهًِْ فَتَعْلَمَ أَنَّهُ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ثُمَّ رَفَعَ الْعَرْشَ بِقُدْرَتِهِ وَ نَقَلَهُ وَ جَعَلَهُ فَوْقَ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ ثُمَّ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّهًِْ أَیَّامٍ وَ هُوَ مُسْتَوْلٍ عَلَی عَرْشِهِ وَ کَانَ قَادِراً عَلَی أَنْ یَخْلُقَهَا فِی طَرْفَهًِْ عَیْنٍ وَ لَکِنَّهُ عَزَّوَجَلَّ خَلَقَهَا فِی سِتَّهًِْ أَیَّامٍ لِیَظْهَرَ لِلْمَلَائِکَهًِْ مَا یَخْلُقُهُ مِنْهَا شَیْئاً بَعْدَ شَیْءٍ فَیُسْتَدَلَّ بِحُدُوثِ مَا یَحْدُثُ عَلَی اللَّهِ تَعَالَی ذِکْرُهُ مَرَّهًًْ بَعْدَ مَرَّهًٍْ وَ لَمْ یَخْلُقِ اللَّهُ الْعَرْشَ لِحَاجَهًٍْ بِهِ إِلَیْهِ لِأَنَّهُ غَنِیٌّ عَنِ الْعَرْشِ وَ عَنْ جَمِیعِ مَا خَلَقَ لَا یُوصَفُ بِالْکَوْنِ عَلَی الْعَرْشِ لِأَنَّهُ لَیْسَ بِجِسْمٍ تَعَالَی عَنْ صِفَهًِْ خَلْقِهِ عُلُوّاً کَبِیراً.

 مأمون از امام رضا (علیه السلام) درباره‌ی تفسیر آیه: وَ هُوَ الَّذِی خَلَق السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ وَ کَانَ عَرْشُهُ عَلَی المَاء لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً پرسید

و امام (علیه السلام) فرمود: «پروردگار متعال، عرش و آب و فرشتگان را قبل ازخلق کردن  آسمان‌ها و زمین آفرید

و فرشتگان، بر اساس وجود خودشان و عرش و آب به وجود خداوند متعال استدلال می‌کردند.

سپس پروردگار، عرش خود را بر بالای آب ها قرارداد تا به این وسیله، قدرتش را به فرشتگان نشان بدهد تا فرشتگان بدانند که او بر انجام هر کاری تواناست.

سپس خداوند عرش را با قدرتش بالا برد و آن را بر بالای (گنبد) آسمان‌های هفت‌گانه قرار داد

(یعنی بالای آبهای پشت گنبد= سوره هود ایه7)

و سپس خداوند درحالی‌که بر عرش مستولی بود، آسمان‌ها و زمین را در شش روز (شش دوران) (بر زیر این آب که عرش بالای آن بود) آفرید

زمین تخت پارسی

درحالی‌که خداوند می‌توانست در یک چشم‌برهم‌زدن آن‌ها را بیافریند؛ امّا پروردگار متعال آن را در شش‌روز آفرید تا تمام چیزهایی را که خلق نمود، یک‌به‌یک به ملائکه نشان دهد.

خداوند، عرش را به‌خاطر نیازش به آن نیافرید!؛ زیرا او از عرش و همه‌ی مخلوقات خود، بی‌نیاز است

وهرگز  نمی‌توان خدا را با صفت قرارگرفتن بر روی عرش، توصیف نمود.

زیرا خداوند جسم ندارد  و بسیار منزّه است از اینکه به شکل هایی توصیف شود که مخلوقات خدا با آن‌ شکل ها توصیف می‌شوند.!!!

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۵۹۶ / بحار الأنوار، ج۳، ص۳۱۷/ الاحتجاج، ج۲، ص۴۱۲/ التوحید، ص۳۲۰/ عیون أخبار الرضا (ج۱، ص۱۳۴/ نور الثقلین


اللهم العن الجبت الطاغوت

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

پایستگی انرژی

پایستگی انرژی

یک جسم در اطراف یک سیاره در تعادل بین دو نیرو قرار دارد: نیروی گریز …

5 دیدگاه

  1. Avatar

    (منتغی)تر از اهل تسنن چیزی وجود نداره

  2. Avatar

    سایت شما درصدد اثبات زمین تخته
    چرا مطلبی که مربوط به شما نیست رو تو سایت تحلیل و بررسی میکنید
    اون هم به صورت غیر تخصصی

    چرا سایر روایات اهل سنت رو بررسی نمیکنید و فقط روایاتی رو میارید که مربوط به جسمانیت میشه؟

    • مدیر Vlad

      مطالعات ما تخصصی هست و در حوزه ای که اطلاعات کامل نداشته نباشیم اصلا مطلب نمیذاریم.

      کل منابع فرقه ضاله و جن پرست عمریه رو بررسی کردیم و دیدیم نظر اکثر سردسته هاشون بر جسمانیت خداست تاجایی که معتقدن روز قیامت خداشون ساق پاش رو برهنه میکنه و به نمایش درمیاره.

      ———-

      أَنَا الْإِسْلَامُ الَّذِي ارْتَضَاهُ لِنَفْسِهِ:
      ✔️جز قبله تمام عقاید عمری ها #باطل است

      قالَ الصَّادِقِ علیه السلام:
      وَ اللَّهِ مَا بَقِيَ فِي أَيْدِيهِمْ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْحَقِّ إِلَّا اسْتِقْبَالُ الْكَعْبَةِ فَقَطْ.

      🔸امام صادق علیه السلام:
      به خدا سوگند به جز رو نمودن به کعبه، هیچ چیز از #حق در دست آنان (پیروان سقیفه) باقی نمانده است.

      الفصول المهمة، ج‏1، ص: 578

      ✔️مخالفت با عمری ها مایه #رشد است

      قالَ الصَّادِقِ علیه السلام:
      دَعُوا مَا وَافَقَ الْقَوْمَ، فَإِنَّ الرُّشْدَ فِي خِلَافِهِمْ.

      🔸امام صادق علیه السلام
      آنچه ﮐﻪ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻡ (عمری ها) ﺍﺳﺖ را رها کنید، زیرا قطعا رشد و پیشرفت شما ﺩﺭ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ.

      الكافي (ط – الإسلامية)، ج‏1، ص: 8
      الوافي، ج‏1، ص: 293
      وسائل الشيعة، ج‏27، ص: 112
      هداية الأمة، ج-8، ص: 379
      مستدرك الوسائل، الخاتمةج‏3، ص: 487

    • Bahram

      در این مطلب جسمانیت بررسی شده در سایر مطالب تفاسیر دیگر اهل سنت گفته شده همچنین داخل چنل تلگرام هم گفته شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 18 =

Translate »