آخرین مطالب

مستند زمین تخت پارسی فصل اول قسمت 2

مجموعه مستند زمین تخت پارسی به بررسی شکل صحیح زمین می پردازد. سعی شده تمام مواردی که مورد نیاز هست برای مخاطبان در ویدئو های زمین تخت پارسی گنجانده شود. مستند قسمت دوم 1 ساعت و 40 دقیقه می باشد که می توانید  مشاهده نمایید..

 

در این مستند ابتدا زمین تخت را با استفاده از ایات قرانی و احادیث اهل بیت علیهم السلام اثبات کرده و کرویت را نقض میکنیم. سپس ، تصاویر و ویدیو های مشهوری که از سازمان های فضایی ازجمله ناسا منتشر شده اند را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.

در این قسمت از مستند مدل زمین تخت اسلامی با مرکزیت کعبه را توضیح میدهیم.


* چگونه باطل را بشناسیم؟
عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) يَقُولُ: «كُلُّ مَا لَمْ يَخْرُجْ مِنْ هَذَا الْبَيْتِ فَهُوَ بَاطِلٌ».
امام باقر عليه السلام فرمود: هر چه از اين خانه (اهل بیت علیهم السلام) صادر نشده باشد، باطل است.

مختصر البصائر، ص: 198.

تفسیر قرآن باید در پایه احادیث و روایات باشند؛ نظر علم نیز نباید مخالف با گفته های امامان باشد.
بهترین تفاسیر معتبر قرآن نیز با توجه به دیدگاه امامان (تفسیرالقمی/عیاشی/البرهان/ و تفسیر اهل بیت علیه السلام است.

امام صادق (علیه السلام) : خداوند متعال خیر و نیکی را روز یکشنبه آفرید و چنین نبود که شر را پیش از خیر بیافریند. روز یکشنبه و دوشنبه زمین ها را خلق کرد و روز سه شنبه، خوردنی های آن را آفرید؛ روز چهارشنبه و پنجشنبه آسمان ها و   روزجمعه خوردنی های آن را خلق کرد و این معنای آیه زیر است:

خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ
سوره ۷: الأعراف – جزء ۸

تفسیر اهل بیت علیه السلام جلد 6، صفحه 594

مستند را با نهایت دقت از ابتدا تا انتها مشاهده کنید در صورتی که قسمت قبلی را مشاهده نکردید ، ابتدا مستند اول را مشاهده کرده و سپس مستند دوم را مشاهده کنید.

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- لَمَّا أُسْرِیَ بِی إِلَی السَّمَاءِ انْتَهَیْتُ إِلَی مَحَلِّ سِدْرَهًِْ الْمُنْتَهَی وَ إِذَا الْوَرَقَهًُْ مِنْهَا تَظَلُّ أُمَّهًًْ مِنَ الْأُمَمِ فَکُنْتُ مِنْ رَبِّی کَقَابِ قَوْسَیْنِ أَوْ أَدْنَی. قَالَ: وَ سِدْرَهًُْ الْمُنْتَهَی فِی السَّمَاءِ السَّابِعَهًِْ وَ جَنَّهًُْ الْمَأْوَی عِنْدَهَا. قَالَ: وَ الْبَیْتِ الْمَعْمُورِ هُوَ فِی السَّمَاءِ الرَّابِعَهًِْ وَ هُوَ الضُّرَاحُ.

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «هنگامی‌که شبانه به آسمان برده شدم به محلّ سدرةالمنتهی رسیدم (درخت پر برگ و پر سایه‌ای در آسمان هفتم که فرشته‌ها حتّی جبرئیل نمی‌توانند از آن فراتر روند) و مشاهده کردم که هر برگ آن، بر یکی از امّت‌ها سایه افکنده است و فاصله‌ی من تا پروردگارم مانند فاصله‌ی دو کمان یا کمتر بود (اشاره به آیه ۹ از سوره‌ی نجم) و سِدْرَةِ المُنْتَهی در آسمان هفتم است و جَنَّةُ الْمأْوی در آنجاست و الْبَیْتِ المَعْمُور در آسمان چهارم است که همان «ضراح» می‌باشد.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۱۷۶ بحرالعرفان، ج۱۵، ص۱۵۸

 

سایر قسمت های مستند زمین تخت پارسی

قسمت 1

قسمت 2

قسمت 3

قسمت 4 پارت اول
قسمت 4 پارت دوم
قسمت 5

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

2 دیدگاه

  1. Avatar

    سلام
    خسته نباشید
    یه سوال
    یجا گفته شد این زمین در مقایسه با زمین دوم مانند یک انگشتر در صحرای بی کرانه (یعنی خیلی کوچیک تره)
    و یجا گفته شد زمین دوم فقط ۷برابر زمین اوله
    ؟

    • مدیر Vlad

      سلام اولا بی کران یعنی بی نهایت دوما چنین حرفی در هیچ حدیثی نیومده و در همه احادیث و حتی ایات قرانی به محدود بودن اندازه زمین و گنبد اسمان اشاره شده. و اما اینکه در حدیثی گفته شده زمین اول طوری در وسط زمین دوم است که انگار حلقه ای ای است در بیابان که ان هم مانند حلقه ای دیگر است درون حلقه دیگر و… صرفا تشبیه هست و ماهم از این تشبیهات بسیار استفاده میکنیم برای بهتر فهماندن موضوع به مخاطبان معتقد به زمین تخت یا کروی گرایانی که در حال تحقیقن .
      مهمترین نکته هم اینجاست که در احادیث درباره ابعاد دقیق هفت اسمان و هفت زمین چنین امده که هر اسمان دوبرابر دیگری و هر زمین هفت برابر دیگری وسعت دارد و در برخی احادیث هم گفته شده هر گند هفت برابر بزرگ تر از گنبد دیگر است و در حدیثی دیگر نیز امده است که هر زمین دو برابر دیگری وسعت دارد و…

      در کل همه این مطالب در مقالات سایت و حتی در مستندات مذهبی اورده شده و میتونید برای درک بهتر و تحقیق بیشتر ، به مطالب و محتوا های دیگر سایت رجوع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =

Translate »