آخرین مطالب

تغییرپذیری ارتعاشات آونگ

بسیاری معتقدند که چون آونگ در نواحی شمالی سریعتر از “در استوا” ارتعاش می کند، بنابراین ثابت می شود که زمین نه تنها یک کره است، بلکه دارای حرکت محوری است، و به این دلیل که تغییر در سرعت افزایش تدریجی است. با نزدیک شدن به سمت قطب شمال، اینگونه توصیف می کنند که شکل واقعی زمین مانند یک کروی مایل است (گلابی) – قطر بین قطب ها کمتر از قطر استوا است.

زمین هیچ حرکت محوری یا مداری ندارد

اثبات زمین ثابت و ایستاده با دین و علم

این تفاوت توسط نیوتن به عنوان 235 قسمت از کل قطر محاسبه شد. یا اینکه قطب به قطر استوایی 680 تا 692 است. هویگنز نسبت را 577 به 875 یا اختلافی در حدود یک سوم کل قطر داده است. دیگران هنوز نسبت‌های متفاوتی را بیان کرده‌اند، اما اخیراً اختلاف نظر وجود دارد.

کنستانتین هویگنس، پدر کریستیان، مردی بانفوذ، شاعر، سیاست‌مدار، موسیقی‌دان و ورزشکار بود. کریستیان خیلی زود به ریاضیات علاقه‌مند شد و به تحصیل آن پرداخت. او در دانشگاه‌های لَیدِن و بردا مشغول به تحصیل شد. ۲۲ سال بیشتر نداشت که در زمینهٔ علوم ریاضی و ستاره‌شناسی رساله‌ای نوشت که مورد توجه استاد ریاضیاتش، رنه دکارت، قرار گرفت. در آن زمان اکثر دانشمندان سرگرم مطالعه و تحقیق دربارهٔ این دو رشتهٔ علمی بودند و هویگنس نیز از آن‌ها جدا نبود.

ادامه » هر یک نتیجه محاسبه،آنقدر بزرگ شده است که بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که زمین واقعاً به قدری بزرگ شده است که بسیاری به این نتیجه رسیده اند که زمین واقعاً به جای صفحه، یک کروی مستطیل است

استدلال می شود که به عنوان طول آونگ در حال ارتعاش

ثانیه در خط استوا 39027 اینچ و در قطب شمال 39197 اینچ است که زمین، مانند پرتقال، شکل کروی دارد، اما در “قطب ها” تا حدودی مسطح شده است. اما این به اصطلاح استدلال ادامه دارد و به این فرض بستگی دارد که زمین یک کره است که دارای “مرکز جاذبه” است، که همه اجسام به سمت آن می‌کشند یا می‌افتند، و به عنوان یک آونگ اساساً جسمی است که در حال سقوط تحت محدودیت خاصی است. این واقعیت که وقتی از همان طول در شمال نوسان می کند یا با سرعت بیشتری می افتد تا در استوا، دلیلی بر این است که سطح شمالی نسبت به سطح استوا به “مرکز جاذبه” یا مرکز زمین نزدیک تر است. البته اگر نزدیکتر باشد شعاع باید کوتاهتر باشد و بنابراین ”

موارد فوق بسیار مبتکرانه و بسیار قابل قبول است، اما متأسفانه برای ماهیت آن به عنوان یک استدلال، شواهد این است که زمین اصلاً یک کره است. و تا زمانی که اثبات تحدب ارائه نشود، همه سؤالات در مورد مستطیلی، مستطیلی یا کاملاً کروی بودن آن، منطقاً جای خود را ندارند.

این وظیفه کسانی است که از رفتار یک آونگ در عرض های جغرافیایی مختلف، ادعا می کنند که زمین کروی است، ابتدا ثابت کنند که هیچ علت دیگری به جز نزدیکی بیشتر به مرکز ثقل در ایجاد تفاوت های شناخته شده در نوسانات آن نمی تواند عمل کند. اگر این کار انجام نشود و یا تلاشی صورت نگیرد، کل موضوع باید از نظر منطقی ناکافی، نامنظم و بی ارزش برای هدف مورد نظر خود محکوم شود.

MM Picart و De la Hire، دو ساوان مشهور فرانسوی ، و همچنین بسیاری از مردان علمی دیگر، نسبت داده اند.

تغییرات آونگ تا اختلاف دما در عرض های جغرافیایی مختلف. مسلم است که میانگین تغییرات دما برای ایجاد تغییرات مشاهده شده بیش از اندازه کافی است. نقل قول زیر نتایج عملی این تغییرات را نشان می دهد:–

“تمام اجسام جامدی که ما با آنها احاطه شده‌ایم دائماً تحت تغییرات حجمی، مطابق با تغییرات دما هستند… انبساط و انقباض فلزات توسط گرما و سرما موضوع مورد توجه جدی و دقیق سازندگان زمان سنج است. همانطور که با عبارات زیر نشان داده می شود: – طول ثانیه های ارتعاشی آونگ، در خلاء ، در عرض جغرافیایی لندن (51 درجه و 31 دقیقه و 8 اینچ شمالی) در سطح دریا و در دمای 62 درجه فارنهایت ، با بیشترین دقت 39.13929 اینچ مشخص شده است. در حال حاضر، از آنجایی که فلزی که از آن تشکیل شده است دائماً در معرض تغییر دما است، نمی‌توان طول آن رادائماً در حال تغییر است، و وقتی بیشتر گفته شود که اگر «باب» 1-100 اینچ پایین بیاید، ساعت ده ثانیه در بیست و چهار ساعت از دست خواهد داد. که کشیدگی 1-1000 اینچ باعث از دست دادن یک ثانیه در روز می شود. و اینکه تغییر دما معادل 30 درجه فارنهایت طول آن را از 1 تا 5000 قسمت تغییر می دهد و باعث خطای هشت ثانیه ای در روز می شود، به نظر می رسد که باید برنامه ای برای جلوگیری از این چنین جدی اندیشیده شود. ناراحتی.”

نواد “سخنرانی در مورد شیمی”، ص. 41.

میانگین دمای سالانه کل زمین در سطح دریا 50 درجه فارنهایت است. برای عرض های جغرافیایی مختلف به شرح زیر است:

Latitude

(Equator)

0 = 84.2°

Length of Pendulum

39.072

10 = 82.6°

”          “

20 = 78.1°

”          “

30 = 71.1°

”          “

40 = 62.6°

”          “

39.139

London

50 = 53.6°

”          “

60 = 45.0°

”          “

70 = 38.1°

”          “

80 = 33.6°

”          “

Pole

90 = 00.0°

”          “

 1 39.197

Latitude: عرض جغرافیایی

Equator: استوا

Length of Pendulum : طول آونگ

از جدول بالا مشاهده می شود که دما به تدریج از استوا به سمت قطب کاهش می یابد که به ضرورت ماده آونگ را منقبض می کند یا شروع به حرکت می کند و باعث ارتعاش سریعتر آن می شود.

علاوه بر دمای یک عرض جغرافیایی معین، فشار و چگالی هوا نیز باید در نظر گرفته شود. دکتر درهام در شماره های 294 و 480 “معاملات فلسفی” تعدادی آزمایش با آونگ در هوای آزاد و گیرنده پمپ هوا را ثبت می کند که به طور خلاصه آنها را به شرح زیر بیان می کند:

قوس‌های ارتعاش در خلاء بزرگ‌تر از هوای آزاد یا گیرنده قبل از اتمام آن بودند؛ بزرگ شدن یا کاهش قوس‌های ارتعاش دائماً با کمیت هوا یا کمیاب بودن یا چگالی آن متناسب بود . که در گیرنده پمپ هوا باقی مانده بود و با طولانی تر یا کوتاه تر شدن ارتعاشات، زمان نیز بر همین اساس بود؛ یعنی دو ثانیه در یک ساعت زمانی که ارتعاشات طولانی تر بود، و با افزایش هوا کمتر و کمتر شد. – پذیرفته شد، و ارتعاشات کوتاه شد.

بنابراین بدیهی است که دو علت مشخص و ملموس لزوماً برای ایجاد تغییرپذیری در نوسانات یک آونگ در عرض های جغرافیایی مختلف، بدون توسل به مسطح شدن در قطب های یک کره خیالی، عمل می کنند. ابتدا کاهش تدریجی دما هنگامی که آونگ از استوا به ناحیه قطبی منتقل می شود، طول آن را کوتاه می کند و بنابراین تعداد ارتعاشات آن را در هر ساعت یا روز افزایش می دهد. و ثانیاً با نزدیک شدن به مرکز قطبی، هوا سردتر، در نتیجه متراکم تر، و در نتیجه “قوس های ارتعاش” کوتاه تر، و زمان های نوسان کمتر، یا به عبارت دیگر تعداد ارتعاشات در یک دوره معین بیشتر می شود. همچنین مشخص شده است که آونگ تحت تأثیر حالات الکتریکی و مغناطیسی جو است – شرایط دیگر یکسان است. هنگامی که شرایط الکتریکی شدید وجود دارد، قوس‌ها و زمان‌های ارتعاش کمتر از زمان وجود شرایط مخالف است. از این رو اگر در عرض های جغرافیایی مختلف آزمایش های آونگ انجام شوددر خلاء ، در همان دما، و همیشه در سطح دریا، شرایط مختلف الکتریکی و مغناطیسی حاکم، نتایج متغیری را القا می کند. توجه برخی از دقیق‌ترین و صبورترین ناظران به این روش برای اثبات شکل کروی شکل زمین معطوف شده است، اما نتایج هرگز رضایت‌بخش نبوده و آن‌طور که انتظار می‌رفت و یا نظریه چرخش باید ارائه دهد، نبوده است. نکات زیر در این زمینه جالب توجه است:

نیوتن اولین کسی بود که شکل زمین را بر اساس نظریه گرانش محاسبه کرد. او فرض زیر را به عنوان تنها فرضیه ای که می توان نظریه خود را در مورد آن اعمال کرد. او زمین را سیال فرض کرد. این سیال

ماده ای که او تصور می کرد در هر قسمت به یک اندازه متراکم است. . . . او برای آزمایش نظریه خود زمین سیال را کروی فرض کرد. به این ترتیب او استنباط کرد که شکل زمین یک کروی خواهد بود که در آن طول کوتاهتر به طول قطر بلندتر یا استوایی به نسبت 229 به 230 است.

“جدول بالا نتایج قابل اعتمادترین آزمایش‌های آونگی را که تاکنون انجام شده است، در بر می‌گیرد، و در میان آنها مجموعه‌ای از مشاهدات ژنرال سابین مقام اول را دارد.”

(در اینجا جزئیات شصت و هفت آزمایش انجام شده در هر عرض جغرافیایی شمال استوا، از 0 درجه 1 دقیقه 49 اینچ شمالی تا 79 درجه و 49 دقیقه، 58 اینچ شمالی، و بیست و نه آزمایش در جنوب از عرض جغرافیایی 0 درجه 1 ارائه شده است. “34” جنوب، به کیپ هورن، 55 درجه و 51 دقیقه 20″ جنوب، و جنوب شتلند. 62 درجه و 56 دقیقه 11″ جنوب.) ما در اینجا نتایج پنجاه و پنج مشاهده از آونگ ثانیه ها و هفتاد مشاهده را داریم. -شش مشاهده از آونگ تغییرناپذیر. در تمام 131 آزمایش؛ با این حال، این تعداد شامل هشت مورد از اولی و پانزده مورد از نوع دوم است که به میزان قابل توجهی با هم تفاوت دارند.، در مقایسه با نتایج به طور کلی از مقادیر محاسبه شده. ژنرال سابین در مورد این اختلافات مشاهده می کند که “این اختلافات به مراتب بیشتر ناشی از ویژگی های محلی است تا آنچه که ممکن است به طور دقیق تر خطاهای مشاهده نامیده شود.” و قبلاً آقای بیلی (در Memoirs of the Royal Astronomical Society, جلد 7) این عقیده را بیان کرده بود که “ارتعاشات یک آونگ در بسیاری از نقاط به شدت تحت تأثیر جاذبه محلی زیرلایه ای است که روی آن تاب می خورد. یا با تأثیر مستقیم دیگری که در حال حاضر برای ما ناشناخته است و تأثیر آن بسیار بیشتر از خطاهای مشاهده است.»

در مقاله زیر بخش آونگ فوکو مطالعه شود:

کوریولیس در زمین تخت و آونگ فوکو

خود ژنرال سابین می گوید: کاپیتان فاستر مبله بود

با دو آونگ ثابت که دقیقاً به همان شکل و ساختاری بودند که توسط کاپیتان کایتر و من استفاده شده بود. هر دو آونگ در همه ایستگاه ها ارتعاش داشتند، اما به دلایلی ، که آقای بیلی قادر به توضیح آن نبود، مشاهدات یکی از آنها در شتلند جنوبی به قدری ناسازگار بود که نیاز به رد آنها داشت.

با توجه به اظهارات و نقل قول‌های پیش‌تر، آشکار است که فرض اسحاق نیوتن مبنی بر اینکه زمین یک کروی مایل است، توسط آزمایش‌های انجام شده با آونگ تأیید نمی‌شود.

درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

پایستگی انرژی

پایستگی انرژی

یک جسم در اطراف یک سیاره در تعادل بین دو نیرو قرار دارد: نیروی گریز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 9 =

Translate »