آخرین مطالب

انحراف اجسام در حال سقوط – مروری بر بخشی از تفکر کروی گرایان

مروری بر بخشی از تفکر کروی گرایان » “سقوط اجسام از مکان‌های مرتفع دلیل دیگری بر چرخش روزانه زمین است. با این حرکت هر چیزی که روی زمین است دایره‌ای را توصیف می‌کند که به نسبت بزرگ‌تر شدن جسم از سطح بالاست و همانطور که همه چیز به دور حرکت می‌کند. در عین حال، هر چه ارتفاع جسم بیشتر باشد، سریعتر حرکت می کند؛ به طوری که بالای یک خانه یا تپه سریعتر از پایه خود حرکت می کند. چند صد پا، دقیقاً زیر نقطه ای که ترک کرده، نمی افتد، بلکه کمی به سمت شرق آن می افتد. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه زمین حرکتی از غرب به شرق داشته باشد. جایی که ترک کرد.”

«برهان» فوق برای حرکت روزانه زمین باید هر چیزی جز رضایت بخش باشد، حتی برای پدید آورندگان آن. چون معکوس “استدلال” دیگری است — که برای همین هدف پیشرفته است، به مقاله زیر (روی عکس) مراجعه کنید . توسط نتایج آزمایشی یکنواخت پشتیبانی نمی شود.

maxresdefault-1-1200x675.jpg (1200×675)

بهترین مقدار انحرافی که تا به حال مشاهده شده است در مقایسه با آنچه که باید طبق نظریه چرخش یافت می شود، یک چیز جزئی است. و در نهایت، به این دلیل که آزمایش ویژه شواهدی را مستقیماً علیه فرض حرکت روزانه ارائه می دهد.

قبلاً استدلال شده است که جسمی که از یک گودال زغال سنگ یا از یک برج مرتفع سقوط می کند، اینطور نیست.منحرف می شود، اما به موازات کنار گودال یا برج می افتد، به دلیل عمل مشترک نیروی گریز از مرکز زمین و نیروی گرانش. گفته می شود در لحظه ای که آزاد می شود و با گرانش شروع به سقوط می کند، یک ضربه در زوایای قائم نسبت به گرانش دریافت می کند و بنابراین واقعاً در جهت مورب سقوط می کند. بنابراین آنچه در یک جا تأیید می شود، در جایی دیگر تناقض دارد! ناسازگاری همیشه همراه باطل است. باز هم وقتی آزمایش هایی انجام شد، مشخص شد که جسمی گاهی کمی به سمت شرق، گاهی به سمت غرب و شمال و جنوب خارج از عمود بوده است و گاهی اصلاً نبوده است. این مقدار، زمانی که مشاهده شده است، بسیار ناچیز بوده است، بسیار بسیار کمتر از آن چیزی که اگر ناشی از چرخش زمین باشد.

در حدود سال 1843، مدتی بود که در مجله مکانیک در میان افراد مرتبط با چاله های زغال سنگ در لنکاوی بحث و جدل در مورد این موضوع در جریان بود. ویراستار به یکی از نامه ها اظهارات زیر را ضمیمه کرد: «از نظر ریاضی، بدون شک باید مقداری برای عمل گریز از مرکز زمین در نظر گرفته شود؛ اما در ارتفاع 100 یاردی آنقدر کوچک است که عملاً قابل درک نیست. بعلاوه، اگر قرار باشد سوال در این منظر مورد بررسی قرار گیرد، تصحیح دورتر باید برای عرض جغرافیایی مکان در زمان مشاهده ساخته شود، سرعت سطح زمین بین لندن و استوا به اندازه کمتر از 477 مایل تغییر کند.

این موضوع برای دنیای علمی بسیار جالب شد و در طی چندین سال بعد آزمایش های زیادی انجام شد. در گزارش انجمن بریتانیا برای پیشرفت علم در سال 1846، “نامه ای در مورد انحراف اجسام در حال سقوط از عمود، به سر جان هرشل، بارت، از پروفسور اورستد” آمده است، که در زیر عصاره ای از آن آمده است: که با محاسبات ریاضی مطابقت نداشت. د لا پلاس به این آزمایش‌ها اعتراض کرد که نویسنده فوراً عمود خود را تأیید نکرده بود، بلکه فقط چند ماه پس از آن.

در اوایل این قرن، دکتر بنزنبرگ آزمایش‌های جدیدی را در هامبورگ از ارتفاع حدود 240 فوتی انجام داد که انحراف 3.99 خط فرانسوی را نشان داد؛ اما آنها انحراف بیشتر به سمت جنوب. اگرچه آزمایش‌های ذکر شده در اینجا از نظر انحراف شرقی رضایت‌بخش به نظر می‌رسند، من نمی‌توانم آنها را در حقیقت چنین بدانم. زیرا درست است که بگوییم این آزمایش‌ها اختلافات قابل‌توجهی بین خودشان دارند و بنابراین میانگین آنها نمی‌تواند ارزش زیادی داشته باشد. در برخی آزمایشات دیگر که پس از آن در یک گودال عمیق انجام شد، دکتر بنزنبرگ فقط انحراف شرقی را به دست آورد، اما به نظر می رسد که آنها سزاوار اطمینان بیشتری نیستند. باید ایمان بیشتری به آزمایشات پروفسور رایش در گودالی به ارتفاع 540 فوت در فرایبرگ داشت. در اینجا انحراف شرقی نیز مطابقت خوبی با نتیجه محاسبه شده پیدا شد. اما یک انحراف قابل توجه جنوبیمشاهده شد. اعداد به‌دست‌آمده ابزار آزمایش‌هایی بودند که بین خودشان بسیار متفاوت بود . پس از همه اینها، هیچ شکی وجود ندارد که دانش ما در مورد این موضوع ناقص است ، و آزمایش های جدید مورد نظر است.”

«آزمایش‌های جدید» پس از آن انجام شد، همانطور که در اظهارات زیر توسط WW Rundell، Esq.، دبیر مؤسسه پلی‌تکنیک سلطنتی کورنوال، ثبت شده در معاملات آن انجمن، و نقل‌شده در «مجله مکانیک» در ماه مه مشاهده می‌شود. 20، 1848

اظهارات پروفسور اورستد، در نشست ساوتهمپتون انجمن بریتانیا، در مورد انحراف به سمت جنوب اجسام در حال سقوط، و انواع نظرات مطرح شده در مورد این موضوع توسط برجسته ترین افراد، نه تنها در مورد علت آن، بلکه همچنین در مورد وجود واقعی آن، با جلب توجه من، به ذهنم رسید که معادن عمیق کورن وال امکاناتی را برای تکرار آزمایشات در مورد این موضوع فراهم می کند که قبلاً هرگز به این میزان به دست نیامده بود. ارتفاع 540 فوت، در حالی که شفت های عمیق برخی از معادن کورنیش می باشد.

اجازه سقوط دو و سه برابر این مقدار را بدهید. محور انسان-موتور معادن متحد انتخاب شد. عمود است و عمق آن یک چهارم مایل است. . . . علاوه بر گلوله ها، از ریزش های آهنی و فولادی استفاده شد که دومی مغناطیسی می شد. از نظر شکل، این مخروط‌های کوتاه بود که انتهای پایین‌تر و بزرگ‌تر آن گرد بود. اینها توسط نخ‌های کوتاه در داخل یک استوانه آویزان می‌شدند تا از نفوذ جریان هوا بر روی آن‌ها جلوگیری شود و هنگامی که بدون نوسان به نظر می‌رسیدند، نخ‌ها. رها شدند. تعداد گلوله های مورد استفاده 48 عدد بود و تعدادی از هر یک از فلزات زیر وجود داشت: آهن، مس، سرب، قلع، روی، آنتیموان و بیسموت. یک شاقول در هر انتهای قاب، و شرق و غرب یکدیگر آویزان بود. به، اینها ریزش های سنگین وصل شده بودند، انتهای پایینی آنها اشاره داشت. بعد از اینکه چند ساعت در چاه آویزان بودند، خطی که نقاط آنها را به هم می‌پیوندد به عنوان خط مبنا در نظر گرفته شد که از آن می‌توان انحراف را اندازه‌گیری کرد. راکل گلوله ها و ریزش ها به سمت جنوب این خط مبنا و آنقدر به سمت جنوب سقوط کردند که فقط چهار گلوله روی سکویی که برای دریافت آن ها قرار داده شده بود، افتاد، بقیه با ریزش ها روی پله های انسان-ماشین می افتند. ، در ضلع جنوبی شفت، در شرایط. که از اندازه گیری دقیق فواصل جلوگیری می کرد. گلوله هایی که روی سکو می افتاد از 10 تا 20 اینچ جنوب شاقول بود. . . . یک انحراف واقعی به سمت جنوب شاقول وجود دارد ، و در سقوط یک چهارم مایلی، مقدار کمی نیست.

مقاله فوق با توضیح ریاضی طولانی، یا تلاش برای توضیح پدیده‌های مشاهده شده بر فرض چرخش زمین و حرکت روزانه به پایان می‌رسد. اما این تنها یکی از بسیاری از تلاش‌های مفصل برای تطبیق واقعیت‌ها و نظریه‌هایی است که آشکارا با یکدیگر مخالف هستند. چند ریاضی دان دیگر تلاش های شدیدی برای «توضیح» انجام می دهد و یکی از نویسندگان پس از یک مقاله جبری طولانی که در آن فرمول های ویژه ای پیش رفته است، برخی از تلاش های دیگران را ایراد می گیرد و چنین نتیجه می گیرد:

پس در خلاصه کردن، متوجه می‌شویم که اجسام در حال سقوط ممکن است دارای انحراف شمالی، جنوبی، شرقی یا غربی از شاقول باشند، و اینکه دو انحراف اول ممکن است با یکی از دو مورد اخیر ترکیب شوند، و هر کدام ممکن است وجود داشته باشند. به طور جداگانه یا اصلاً بسته به شرایط قد و وزن، اندازه و فرم بدن مورد استفاده. (“مجله مکانیک” برای 1 ژوئیه 1848، ص. 13.)

بنابراین پذیرفته شده است که انحراف از ارتفاع 300 فوتی “آنقدر کوچک است که عملا غیر قابل درک است.” که “ارتفاعات زیاد برای دادن انحراف یک دهم اینچ لازم است.” که وقتی این مقدار مشاهده شد، «در عین حال انحراف به سمت جنوب داده شد که مطابق با محاسبات ریاضی نبود». که “آزمایش ها اختلافات قابل توجهی بین خود دارند.” که “آزمایش ها بسیار متفاوت بودند.” که “بعداً شکی وجود ندارد که دانش ما در این مورد ناقص است.” که با تکرار آزمایش‌ها با نهایت دقت ممکن در شفتی به عمق 1320 فوت، گلوله‌ها به هیچ وجه از ریزش‌ها به سمت شرق سقوط نکردند، “بلکه از 10 تا 20 اینچ جنوب شاقول” و از چهل و هشت گلوله، چهل و چهار گلوله “در سمت جنوب میل، در شرایطی که اندازه گیری دقیق فواصل انجام نمی شد” سقوط کرد. و در نهایت، آن ریاضیدانان متحیر، با نبوغ همیشه آماده خود برای مطابقت دادن حقایق با وحشی ترین نظریه ها، حتی با نظریه های یک شخصیت مستقیماً مخالف، نتیجه بگیرید که “جسم در حال سقوط ممکن است دارای انحراف شمال، جنوب، شرق یا غرب از خط شاقول باشد.” چنین شواهد نامطمئن و متناقضی چه ارزشی در ذهن افراد استدلال می تواند داشته باشد؟ در واقع آنها منطق دانان بی شرمی هستند که ادعا می کنند از چنین نتایجی ثابت می شود که زمین یک چرخش روزانه دارد!

درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

سرعت ستارگان

سرعت ستارگان

همانطور که در (مقاله پایستگی انرژی) گفته شد، ماهواره ها دارای دو نیروی متفاوت هستند، …

7 دیدگاه

  1. Avatar
    شاه اسماعیل صفوی

    من قبلا کروی گرا بودم ولی چند روزه که فهمیدم زمین واقعا صاف و ثابت است و خوشید بالای آن حرکت می کند. دوستان کروی گرا، فلت ارثر ها رو تمسخر نکنید. شاید یک روز خودتان هم فلت ارثر (زمین تخت گرا) شدید.

  2. Avatar

    با سلام
    به عنوان یک زمین تخت گرای مسلمان چگونه زمین تخت را به دیگران اثبات کنم؟
    استدلالی دارید که کروی گرایان نتوانند برایش بهانه “زمین خیلی بزرگ است” را بیاورند؟

    • مدیر Vlad

      سلام با ادم بیسواد هرگز بحث نکنید .
      اگر دانشی داره ، بهشون مستندات علمی مارو نشون بدید و ادرس سایت و مستندات رو بفرستید .
      بعنوان مثال ازمایش لیزر.

      قطره کره تخیلی زمین ۱۲ الی ۱۳ هزار کیلومتره
      و بیشتر نیست ! و نمیتونه ذره ای بزرگتر یا کوچک تر باشه

      بنابرین با توجه به همین میزان قطر ، میزان ارتفاع ناظر و فاصله جسم(هدف) رو حساب کنید و میبینید اگر ارتفاع یک لیزر ۲۳ سانت باشه و هدف ۸۵۰۰ متر دورتر باشه ، در نتیجه هدف ما سه و نیم متر پایین تر از انحناست و نور لیزر سه مترونیم بالاتر از هدف باید رویت بشه .

      ولی اگر زمین صاف باشه ، نور لیزر مستقیم میره و هرگز تحت تاثیر هیچگونه انحنایی تخیلی ، نورش روبه اسمان و بالاتر و دورتر از هدف نمیره

  3. Avatar

    سلام.
    چگونه مستند Behind the Curve را رد کنیم؟ من زمین تخت گرا هستم و به تازگی اسم این مستند را شنیده ام. این مستند، مستندی در “اثبات” کره تخیلی زمین است.

    • مدیر Vlad

      سلام نیازی به نقد کردن نداره ، غربی ها کلا دروغ گفتن ، درباره شکل زمین مسطح و شکل کروی . در هر دو زمینه دارن حرف مفت میزنن و دروغ پردازی میکنن .
      ما برای رسیدن به حقیقت ، ازمایشات خاص خودمون رو در همین ایران انجام خواهیم داد و علم رو مبتنی بر دین پیشرفت میدیم.

  4. Avatar

    سلام.ممنون از مقالات خوبی که ارائه میدین.
    فقط اگه بعد از ترجمه ایرادها رفع بشه خیلی بهتره،چون متن گنگ هست و خیلی از متن اشتباه ترجمه شده. برای مثال توی متن به جای این که بگه اجسام و جسم، ترجمه کرده اجساد و جسد! مثلا اجساد در حال سقوط! در حالی که ترجمه ی درست اجسام هست. متن مقاله از جهت ترجمه و نگارش خیلی زیاد ایراد داره و خیلی مواقع خواننده یا متوجه مطلب نمیشه یا برداشت اشتباه میکنه.
    خیلی خوب میشه اگه قبل از ارسال در حد امکان اشتباه ها تصحیح بشن.
    با تشکر از سایت خوبتون و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما

    • مدیر Bahram

      اکثر مقاله ها گردآوری یا بصورت تالیف هست در چند ترجمه گاهی این مشکلات هست؛ ترجمه ها اختصاصی توسط خود ما انجام میشه.
      در هر صورت کسایی که تمایل داشته باشند مفهوم اصلی رو متوجه میشن.
      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 8 =

Translate »