آخرین مطالب

ریچارد ای. برد (سفر به قطب) 2

سفر به قطب ریچارد ای. برد  / مقدمه

علیرغم موفقیت‌های برد در گرینلند، پرواز او به قطب شمال در سال 1926، و پرواز او بر فراز اقیانوس اطلس در سال 1927، بعید است که در آن زمان برد معروف وشناخته شده باشد و برای شکوفایی حرفه بعدی او  ،  حمایت های خاصی از صورت گرفته باشد.

از میان دستاوردهای بی شمار برد، یکی از مواردی که همیشه مورد بحث و منازعه[1] بوده است ، ادعای برد مبنی بر این بود که او، اولین کسی بوده است که در سال 1926 به قطب شمال پرواز کرده است.

منتقدان ادعا کرده اند که هواپیمای برد آنقدر سریع نبوده است که او بتواند در زمانی که وی ادعا می کند، به قطب شمال رسیده باشد. حتی یکی از منتقدان شکاک و بدبین، این موضوع را مسخره کرده است و با حالت تمسخر گفته است که برد دور از چشم  همه پرواز کرد، ساعت ها دور زد و سپس بازگشت.

در دفتر خاطرات او نه تنها نوشته های روزانه وی  مبنی بر آماده شدن  او برای پرواز  است،  بلکه پیام هایی نیز از برد ، خطاب به خلبان و هم چنین محاسبات ناوبری[2] در این دفتر نوشته شده است .

هنگامی که برد به خلبان فلوید بنت هشدار می دهد، “شما بیش از حد به سمت راست هدایت می کنید”، این پیام خطاب به خواننده گفته نشده است چون کمکی  از دست او بر نمی آید، بلکه این هشداری است که در تاریخ  9 می 1926  به کابین خلبان جوزفین فورد، فرستاده شده است ، بنابراین این پیام به زمان و مکان و مخاطب خاص خود یعنی کابین خلبان فورد اشاره دارد.

در ویرایش این سند شخصی،  ازچند اصل پیروی کردم. اولین و مهمترین آن،  باید ارایه دقیق از  اصل بودن این سند باشد.

دست خط برد تقریبا خوانا بود ، اما گاهی  اوقات با عجله می نوشت. در چند جا نتوانستم دستخط او را بخوانم و برای توضیح در مورد آن از پرانتز استفاده کردم.گاهی اوقات هویت فردی که برد با نام خانوادگی به او اشاره می کند را نمی توان تشخیص داد. تمام نظرات نوشته شده در متن در داخل پرانتز قرار داده شده است.

شواهد وجود دارد که نشان می دهد ، چند صفحه از دفتر خاطرات برد  که در مورد محاسبات ناوبری پرواز به قطب شمال بوده است، پاک شده اند که هنوز هم با سختی می توان آنها را خواند. اما هیچ‌کس نمی‌داند  که چه کسی آنها را پاک کرده است و  یا  اینکه در چه زمانی این کار انجام شده است.

من با استفاده از نور فرابنفش ، از دفتر خاطرات عکس گرفتم تا مطمئن شوم که تمام پاک‌شده‌ها ، مشخص شده‌اند[3] و  به درستی می توان آنها را خواند. در این نسخه ، مطالب پاک شده نیز نوشته شده است.

اصل دومی که من را در ویرایش از ان استفاده کردم، وضوح  و شفافیت لازم در نوشته ها بود. ساختار و شکل دفتر خاطرات گیج کننده و گمراه کننده است. به عنوان مثال، دفتر خاطرات با حدس و گمان برد در مورد آنچه سال جدید (1925) به ارمغان خواهد آورد، آغاز می شود. چند صفحه بعد از آن، ارتباطات برد با فلوید بنت در طول پرواز به قطب شمال در 9 مه 1926 آمده است.

او در ادامه یادداشت‌های روزانه خود ، در مورد سفر دریایی،  با کشتی یو اس اس کروز چانتیر ،از نیویورک به اسپیتزبرگن و آماده‌ شدن برای پرواز به قطب شمال در سال 1926  نوشته است.دفترچه خاطرات با نوشته‌های روزانه درباره سفر برد به همراه دونالد مک میلان به گرینلند در سال 1925 پایان می‌یابد، ودرلابلای این متنها، یادداشت‌ها ی زیادی در مورد پرواز  به قطب شمال وجود دارد.

این بی نظمی[4] و نامرتبی قابل توضیح است. برد  در ژانویه 1925 ، شروع به نوشتن این دفترچه خاطرات  کرد  و در 20 ژوئن 1925، در آغاز سفر خود با مک میلان، دوباره به نوشتن خاطرات خود، روی آورد. در آوریل 1926 برد صرفه جو و مقتصد از صفحات خالی مجله 1925 ، برای ثبت  یادادشتهای مربوط به پرواز خود در قطب شمال در آن سال استفاده کرد که  این سفردر 9 مه به پایان رسید. در ژوئن 1927 از صفحات خالی بیشتری برای یادداشت برداری درباره پرواز به آن طرف اقیانوس اطلس استفاده کرد. گاهی اوقات برد تاریخ های چاپ شده مجله 1925 را خط می زد.  وگاهی اوقات  هم  این کار را نمی کرد.

برای نشان دادن وضوح و شفافیت نوشته ها، دفترچه‌های یادداشت را به ترتیب زمان، از سفر به گرینلند در سال 1925 تا پرواز به قطب شمال در سال 1926 و عبور از  اقیانوس اطلس در سال 1927، دوباره مرتب کردم.  بر اساس یادداشت‌ها  می توان متوجه شد که این بخش‌ها در کجا و کدام قسمت دفتر خاطرات اصلی قرار دارند.

سومین اصل ویرایش، زمینه تاریخی است. من سعی کردم دفترچه خاطرات را با اشاره به وقایع تاریخی که برد را تحت تأثیر  خود قرار داده یا رویدادهایی که توسط خود او شکل گرفته ، توضیح دهم.

من عکس‌ها و نقشه‌هایی مربوط به زمان برد را به دفتر خاطرات  او اضافه کرده‌ام و  همچنین به هر بخش از دفتر خاطرات ، مقدمه ای اضافه کرده‌ام تا زمینه را برای درک بهتر سخنان بایرد فراهم کنم. زمینه تاریخی شامل نوشته های محققان درباره برد است. هم متن های مقدماتی و هم یادداشت های من، به آثار سایر محققان و به نقاط اختلاف نظر و جر و بحث آنها، اشاره دارد.

من از مجموعه مقالات برد (یک و نیم میلیون مورد) ، که در دانشگاه ایالتی اوهایو قرار دارد، استفاده کردم که این کار بسیار مهمی است.  زیرا پس از مرگ برد در سال 1957، این مقالات تا سال ها در دسترس هیچ محققی قرار نداشت و در سال 1994 برنامه بایگانی مرکز تحقیقات قطبی برد ، این مقالات را برای تحقیق در دسترس  محققان قرار داد. یادداشت ها حاوی منابع و رجوع  به اسناد تاریخی است که  قبلا  در هیچ جایی ذکر نشده اند .

برد مدتها پس از پایان این دفتر خاطرات به عنوان یک شخصیت تاریخی باقی ماند. به همین دلیل، من خلاصه ای از زندگی و آثار او پس از سال 1927 را اضافه کرده ام.  کتابشناسی[5] شامل فهرست مختصری از ادبیات در مورد بایرد برای خواننده علاقه مند است و دو ضمیمه شامل خلاصه ای از زندگی برد (ضمیمه الف) و یک گزارش ناوبری ارائه شده به انجمن ملی جغرافیایی برای پرواز بحث برانگیز برد به قطب شمال  (ضمیمه ب) است.

من مایل هستم از افرادی که در این راه به طریق مختلف به من کمک کردند، تشکر کنم. باربارا هانراهان از انتشارات دانشگاه ایالتی اوهایو،  از این نشریه حمایت کرد .ویلیام جی استودر از کتابخانه دانشگاه ایالتی اوهایو و کن سی جزک و لین لی از مرکز تحقیقات قطبی بایرد دانشگاه نیز حمایت خود را از این نشریه اعلام کردند.

دنیس رالینز، کارشناس نجوم تاریخی، جرالد نیوسام، استاد نجوم در دانشگاه ایالتی اوهایو، و ویلیام مولت، افسر و دریانورد بازنشسته نیروی هوایی، نظرات بسیار مفیدی را ارائه کردند، هرچند نظرات متفاوتی در مورد محاسبات ناوبری بیرد برای پرواز به  قطب شمال  وجود دارد. در نهایت، ویرایشگر کپی، نانسی وودینگتون، نسخه دست نوشته من را به دقت بررسی کرد و چندین پیشنهاد مفید ارائه کرد.

 

ظهور یک کاوشگر

ریچارد ایولین برد،

1 8 8 8 – 1924

ریچارد ایولین برد ، در 25 اکتبر 1888 در وینچستر، ویرجینیا به دنیا آمد. خانواده وی، یکی از بزرگترترین و با نفوذ ترین خانواده های آن ایالت بود. در سال 1671 سرهنگ ویلیام برد در ویرجینیا  تشکیل خانواده داد و مزرعه وست اور را در امتداد رودخانه جیمز در نزدیکی جیمزتاون توسعه داد. پس از جنگ داخلی، خانواده برد به وینچستر نقل مکان کردند.

ریچارد ایولین برد، پدر کاوشگر ،که همنام وی نیز بود ، به عنوان وکیل دادگستری در بخش خصوصی  مشغول به کار بود  و او از این طریق به شهرت رسید. او همچنین یک حرفه سیاسی را نیز دنبال می کرد و به مدت بیست سال به عنوان وکیل دادگستری و سخنگوی مجلس در مجلس ایالت ویرجینیا خدمت کرد[6].

ریچارد ایولین برد

ریچارد ایولین برد در 15 سالگی، دانشجوی آکادمی والی شناندوآ

به نظر می رسد که سرشناسی و برجسته بودن خانواده برد، ایجاد انگیزه برای موفقیت در همه پسرانش بوده است.. هری برد، برادر بزرگتر کاشف، به پیروی از پدرش وارد سیاست شد و ابتدا به عنوان فرماندار[7] و سپس به عنوان سناتور ایالات متحده در انتخابات پیروز شد. او سال ها به عنوان یک بازوی قدرت در سیاست دموکرات به حساب می آمد. تام، برادر کوچکتر ریچارد، یک تاجر موفق و صاحب باغ های سیب بود.

رویداد مهمی که در زندگی کاوشگر آینده در سال 1900 رخ داد، زمانی بود که ریچارد برد دوازده ساله بود، آدام سی. کارسون، وکیل شرکت پدرش یک دعوت نامه برای او فرستاد ، تا در فیلیپین با یکدیگر ملاقات کنند. کارسون به عنوان کاپیتان هنگی در فیلیپین مستقر بود، او شورشهایی[8] که علیه اشغال آمریکا ، پس ازجنگ اسپانیا و آمریکا در سال 1898 روی می داد را سرکوب می کرد و پس از شورش به عنوان قاضی منطقه در  همانجا باقی ماند.

این یک فرصت مناسب برای ماجراجویی و تجربه سفر برد محسوب می شد که این ، تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری زندگی او داشت. او پیش از رسیدن به فیلیپین به تنهایی به سانفرانسیسکو و سپس به ژاپن سفر کرد. یک سال بعد، او به سراسر جهان سفر کرد و سپس به ویریجینا بازگشت.[9]

در این سفر، او نه تنها فرصت‌های خارق‌العاده‌ای برای مشاهده مکان‌ها، رویدادها و فرهنگ‌های عجیب و غریب داشت. بلکه   فرصتی برای نوشتن  در مورد مشاهدات خود نیز داشت. نامه های او از فیلیپین به صورت داستان در روزنامه وینچستر منتشر  می شد. برد،  حتی در دوران نوجوانی هم، حداقل در وینچستر، یک چهره مشهور و نامدار به حساب می آمد.

برای یک جوان جنوبی از یک خانواده برجسته و سرشناس  و برای هر کسی که دوست داشت سفر کند  شغل افسری در نیروی دریایی ایالات متحده گزینه  و انتخاب خوبی بود.

برد ، از سال 1904 تا 1907، ابتدا به آکادمی والی شناندوآ  رفت و سپس در موسسه نظامی ویرجینیا ثبت نام کرد. ریچارد ایولین برد پس از یک دوره کوتاه کاری در دانشگاه ویرجینیا، جایی که برادرش تام  در آن جا دانشجو بود، در سال 1908 ، وارد آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده در آناپولیس شد[10].

برد در زمینه تحصیلی بسیار موفق بود و در ورزش، به ویژه فوتبال، سرآمد  و بی رقیب بود. زمانی که در دانشگاه ویرجینیا بود، بازیکن خط حمله بود ولی در بازی دانشگاه واشنگتن در مقابل دانشگاه لی ، او مصدوم شده بود به همین دلیل روی نمیکت ذخیره نشسته بود.

فرمانده برد در آناپولیس،   در مورد وی چنین گفت: ” من شغل درخشانی را برای او پیش‌بینی می‌کنم، اگر فقط فرصت خدمت به او داده شود.» [11]

توانایی‌های برد به‌عنوان یک  مدیر و یک برنامه‌ریز کارآمد، برای همه ثابت شده بود. به همین دلیل، یک سال بعد، او را به واشنگتن دی سی منتقل کردند. در واشنیگتن، او ابتدا در دفتر پرسنل نیروی دریایی مشغول به کار شد و سپس  وی برای کار در کمیسیون کمپ‌های آموزشی تعیین شد.  بعدها ثابت شد که داشتن این موقعیت ها برای برد به عنوان یک کاوشگر بسیار مفید بوده است .

در کمیسیون کمپ های آموزشی، او به عنوان منشی دفتر رئیس، ریموند بی. فوسدیک ، خدمت می کرد. فوسدیک یک وکیل برجسته و از دستیاران جان دی. راکفلر بود.  او از سال 1920 تا 1936 رئیس بنیاد راکفلر و دوست و حامی مادام العمر ریچارد برد بود.

برد در سال 1917  تلاش کرد تا به عنوان دانشجوی دانشکده افسری نیروی دریایی در ایستگاه هوایی نیروی دریایی پنساکولا پذیرفته شود و خوشبختانه با حمایت های فوسدیک، موفق به انجام این کار شد. حرفه خلبانی ،یک حرفه هیجان انگیز  برای او بود و لازم نبود ساعت های طولانی روی پای راست ضعیفش بایستد. . برد به آرزوی خلبانی خود رسیده بود . او در پنساکولا  ،  هم به عنوان خلبان و هم به عنوان دستیار مدیر ، مسئول بررسی تصادفات[12]، مشغول به کار شد.

برد مسیر شغلی خود را  به سمت هوانوردی دریایی تغییر داده بود ،  در زمینه کاری جدید، بیشترین سهم کمک و مشارکت مربوط به برد بود.

زمانی که او خلبانی را آغاز کرد، تقریبا چهارده سال از اولین پرواز برادران رایت در کیتی هاوک، کارولینای شمالی می گذشت. برد متخصص در پرواز در شب بود و به مشکلات ناوبری هواپیماها علاقه خاصی نشان  می داد.

سرعت هواپیماها، فاصله از نشان و علامت اختصاصی و آسیب پذیری هواپیما در برابر باد، چالش های غیرعادی برای ناوبری ایجاد کرد، و برد تمام این  موارد و موضوعات[13]  را به دانشجویان  خود آموزش  می داد.

 

 

 

دانلود صفحه 8 تا 14

 

 

[1] disputed and controversial

[2] navi- gational calculations

[3] de tected

[4] disorder

[5] The bibliography

[6] ‘1 زیر نویس 1 ) . چارلز جی وی مورفی، مبارزه: زندگی و سوء استفاده های  فرمانده ریچارد ای. بیرد (نیویورک: فردریک ای. استوکس، 1928)، 1-12; ادوین پی هویت، آخرین کاوشگر: ماجراهای دریاسالار بیرد (نیویورک: جان دی، 1968)، ( زیر نویس)

[7] governor

[8] insurrection

[9] make his way back

[10] . در سال های اولیه زندگی برد، مبارزه مفصل ترین منبع بود.  در سابقه خانوادگی بیرد، آلدن هتچ را ببینید. بیردهای ویرجینیا (نیویورک: هولت، راینهارت و وینستون، 1969).

[11] *. لیوینگ بیچمن به وزیر نیروی دریایی جوزف دانیلز گفت، 28 ژوئن 1917، BP، پوشه 4126

[12] investigating crashes

[13] 7. به پوشه 4128 BP مراجعه کنید.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

برجام

به مناسبت اعلام مرگ برجام توسط بایدن

برجام یک موضوع واقعی نیست که بخواهیم برای ان تکلیف معین کنیم. برجام در واقع …

7 دیدگاه

  1. Avatar
    راضیه بابایی

    سلام
    همه جا اسم راکفلرها هست.

  2. Avatar

    سلام، آیا در احادیث آمده است که زمین تخت است؟

  3. Avatar

    سلام علیکم خوب هستید وقتتون بخیر
    چرا هیچ عکس ای از زمین تخت وجود نداره یعنی کسی نتونسه کامل عکس بگیره؟؟

    • مدیر Bahram

      سلام سلامت باشی؛
      محدودیت های جغرافیایی و اینکه نمیزارن به خیلی سرزمین ها رفت یکی از دلایل هست.
      دلیل دیگه وسعت زیاد زمین هست که نمیشه از بالن ها تصویری گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

Translate »