آخرین مطالب

اثبات جعلی بودن تصاویر ثبت شده دیسکاوری / با کمی چاشنی طنز

ویدیو های دروغین ناسا و دیسکاوری از کره زمین / علمی / با کمی چاشنی طنز

این ویدیو رو ببینید و شادروان باشید 🙂

 

پنج نقطه در اطراف مدار دو جسم بزرگ هستند. به‌طور معمول، چنین دو جسمی نیروی گرانشی نامتعادلی به یک نقطه اعمال می‌کنند که موجب تغییرات در مدار هرآنچه در آن نقطه باشد می‌شود. در نقاط لاگرانژی اما نیروهای گرانشی دو جسم بزرگ و نیروی جانب مرکز، با یک دیگر به تعادل می‌رسند. این می‌تواند نقاط لاگرانژی را به مکان‌هایی عالی برای ماهواره‌ها بدل سازد، چرا که به تصحیح‌های مداری کم‌تری برای حفظ مدار مورد نظر نیاز خواهد بود. مدارگَردهای کوچکی که در این نقاط قرار می‌گیرند، در حداقل دو جهت نسبت به مرکز جرم اجرام بزرگ در تعادل هستند.

این عکس دروغین رو که یادتون هست ارسالی از ماهواره DSCOVR

سازمان ناسا وب سایتی را راه‌اندازی کرده که به صورت روزانه تصاویر ثبت شده توسط ماهواره DSCOVR را از زمین نمایش می دهد
ماهواره DSCOVR نتیجه همکاری میان ناسا ، مرکز NOAA و نیروی هوایی ایالات متحده است و ماموریت نظارت بر شرایط جوی فضا ناشی از خورشید را دارد و همچنین به عنوان نوعی از سیستم هشدار اولیه احتمال وقوع حوادث آسیب زا بکار می‌رود
این وب سایت می‌تواند مبتنی بر اطلاعات ماهواره DSCOVR چرخش زمین را در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته به تصویر بکشد. این ماهواره که حاصل تلاش مشترک ناسا و سازمان NOAA است، با هدف ارزیابی آب و هوای فضا طراحی شده است، برای مثال میدان‌های مغناطیسی ساطع شده از خورشید که می‌توانند ارتباطات کره زمین را تخریب کنند. این ماهواره در حال حاضر در فاصله تقریبی ۱ میلیون مایلی از زمین در فضا قرار دارد. در این فاصله نیروهای جاذبه خورشید و زمین این ماهواره را به صورت پیوسته در وضعیت نسبتاً پایداری از زمین نگه می‌دارند

این فاصله هم چنین نمای بسیار زیبایی از زمین را نیز در اختیار DSCOVR قرار می دهد خوشبختانه طراحان این ماهواره آن را به یک دوربین فیلمبرداری مجهز کرده‌اند که به صورت مختصر EPIC نام دارد. این دوربین در حقیقت یک تلسکوپ قدرتمند است. این دوربین می‌تواند در یک زمان مجموعه‌ای شامل ۱۰ تصویر از زمین را با طول موج‌های مختلف ثبت کند. این تصاویر در نهایت با یکدیگر ترکیب شده و تصاویر بسیار منحصر به فردی را از زمین به نمایش میگذارند
به نقطه ای که ماهواره dscovr در آن قرار دارد نقطه لاگرانژی می گویند!
این نقاط در فاصله ۱.۶ میلیون کیلومتری از زمین قرار دارند
این ماهواره در این نقطه است و از آن خارج نمیشود زیرا تحت تاثیر نیروی گرانش زمین و خورشید است و البته در جایی قرار دارد که ماه نیز میتواند از جلوی دوربین این ماهواره عبور کند.
مشکلی که اینجا وجود دارد این است که اگر در حقیقت این نقطه وجود دارد و این ماهواره در آن قرار دارد:
1- چرا تصاویر ارسالی انیمیشنی هستند و به راحت قابل تشخیص است که حقیقت ندارند و حتی میشود مانند آن را با نرم افزار های انیمیشن سازی ساخت
2- چرا گاهی ماه از پشت و گاهی از جلوی این ماهواره عبور میکند؟

نکته دوم باید بسیار بررسی شود.
همه ما میدانیم با فرض کروی بودن زمین ماه دارای نیروی گرانشی است که بر زمین تاثیر میگذارد و اقیانوس های زمین را جابجا میکند و البته مدار ماه بر روی زمین قفل شده و از مدار خود تکان نمیخورد و در مداری به دور زمین درحال چرخش است.
اگر در حقیقت ماه از نقطه ای که به آن نقطه لاگرانژی (Lagrangian points) می گویند عبور کند تا به پشت ماهواره DSCOVR برود چه میشود؟
ماه تحت تاثیر جاذبه خورشید و زمین قرار خواهد گرفت و حتی ماهواره DSCOVR را نیز تحت تاثیر جاذبه خود قرار خواهد داد و قطعا دیگر نمیتواند از آن نقطه خارج شود و در همان نقطه قفل خواهد شد و شاید حتی از حرکت نیز به ایستد.
حال چگونه ماه توانسته به پشت ماهواره dscovr برود آن هم دقیقا زمان خورشید گرفتگی که یک پدیده حساس است و دیدن آن از فضا قطعا هیجان انگیز خواهد بود!ماه چطور به فاصله یک میلیون مایلی از زمین رسیده؟؟؟
چرا آن ها ماه را نشان ندادند و فقط عبور یک سایه دیده شد؟ قبلا به سازمان فضایی ناسا اعتراض شده بود که چرا نمیتواند ماه گرفتگی یا خورشید گرفتگی را از فضا نشان دهد اما اکنون که نشان داده چرا ما نمیتوانیم ماه را رویت کنیم؟ چرا ماه در نقطه بسیار دورتر از زمین قرار گرفته است و اما مشکل اصلی از آنجایی آغاز میشود که ناسا تصویر ماه گرفتگی از فضا را منتشر میکند.
کلیپ ماه گرفتگی از فضا شاید بتوان گفت از هرچیزی که دیده اید مصنوعی تر به نظر برسد. چرا اندازه ماه که در آن سمت زمین است دقیقا مانند اندازه ماه در همین سمت است؟ چرا ما تغییر سایز ماه را در آن سمت زمین در این کلیپ شاهد نیستیم و چرا ماه چرخش ندارد؟ گویا یک تصویر بی جان و اضافه در آن کلیپ است که بصورت کاملا مصنوعی به پشت زمین میرود و ناسا اسم این کلیپ را ماه گرفتگی از فضا می گذارد درحالی که خیلی از موارد که در بالا مطرح کردیم مانند اندازه در آن کلیپ اصلا در نظر گرفته نشده! میلیارد ها بودجه برای ساخت این تصاویر؟ و آنوقت مردم باور میکنند و با دیدن این کلیپ ها به سازمان ناسا افتخار میکنند.

تصویر تهیه شده توسط ماهواره DSCOVR که البته باید گفت در فضا کپی و پیست شده
حتی یک تصویر حقیقی زمین از فضا وجود ندارد 😊

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

تاریخ را تغییر دادند

فجایعی که تاریخ را تغییر دادند

زمین لرزه ها، سیل ها و آتشفشان ها فجایع جهانی هستند که تاریخ را تغییر …

10 دیدگاه

  1. Avatar

    خب فرض کنیم که زمین و سیاره های دیگه تخت هست
    خوب پس در سال ۱۶۰۹ یعنی ۴۰۰ سال قبل که گالیله تلسکوپ را اختراع کرد و اون زمان که سیاره ها کروی شکل بودن

    حتی الان هم میتونی یک تلسکوپ بخری و خودت ببینی که سیاره هایی مثل مریخ و … کروی هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =

Translate »