آخرین مطالب

اکثر مردم جاهل اند و برخی حتی از چهارپایان گمراه تر هستند – 1

نام مقاله : ((اکثر مردم جاهل اند و برخی حتی از چهارپایان گمراه تر هستند – 1))


وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ۖ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ (179 – اعراف)

 و در حقيقت، بسيارى از جنّيان و آدميان را براى  جهنم آفريده‌ايم. [چرا كه‌] دلهايى دارند كه با آن [حقايق را] دريافت نمى‌كنند، و چشمانى دارند كه با آنها نمى‌بينند، و گوشهايى دارند كه با آنها نمى‌شنوند.
آنان همانند چهارپايان و حتی گمراه‌ترند. [آرى،] آنها همان غفلت کنندگان اند .

 وَ لَوْ أَنَّنا نَزَّلْنا إِلَيْهِمُ الْمَلائِكَةَ وَ كَلَّمَهُمُ الْمَوْتى وَ حَشَرْنا عَلَيْهِمْ كُلَّ شَيْ‌ءٍ قُبُلاً ما كانُوا لِيُؤْمِنُوا إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللهُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ [111 – انعام]

و [حتّى] اگر فرشتگان را بر آن‌ها نازل مى‌كرديم، و مردگان با آنان سخن مى‌گفتند، و همه چيز را در برابر آن‌ها جمع مى‌نموديم، هرگز ايمان نمى‌آوردند؛ مگر آنكه خدا بخواهد (کسی را هدایت کند) ؛ ولى بيشتر آن ها جهل مى‌ورزند.

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ (22 – الانفال)
بدترین جانداران نزد خدا کسانی هستند که (از شنیدن و یا گفتن حرف حق) کر و لالند درحالی که هیچ از عقل استفاده نمی‌کنند.


…. وَلکنَّ الَّذِینَ کفَرُواْ یفْتَرُونَ عَلَی اللَّهِ الْکذِبَ وَأَکثَرُهُمْ لَایعْقِلُونَ [103 -مائده ]
و اما کسانی که کفر ورزیدند، بر خدا دروغ می بندند؛ و اکثر آنان هیچ گاه از عقل استفاده نمیکنند.

 

 أَ رَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ أَ فَأَنْتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكيلاً [43 – فرقان] آيا ديدى كسى را كه هواى نفسش را معبود خود برگزيده است؟! آيا تو مى‌توانى به دفاع از او برخيزى [و او را هدايت كنى]؟!

 أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبيلاً [44 – فرقان] آيا گمان مى‌برى بيشتر آنان مى‌شنوند يا مى‌فهمند؟! آنان قطعا همچون چهارپايانند و بلكه گمراه‌ترند .


 

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- الْجِنُّ ثَلَاثَهًُْ أَصْنَافٍ صِنْفٌ حَیَّاتٌ وَ عَقَارِبُ وَ خَشَاشُ الْأَرْضِ وَ صِنْفٌ کَالرِّیحِ فِی الْهَوَاءِ وَ صِنْفٌ عَلَیْهِمُ الْحِسَابُ وَ الْعِقَابُ وَ خَلَقَ اللَّهُ الْإِنْسَ ثَلَاثَهًَْ أَصْنَافٍ صِنْفٌ کَالْبَهَائِمِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا یَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا یَسْمَعُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لا یُبْصِرُونَ بِها وَ صِنْفٌ أَجْسَادُهُمْ أَجْسَادُ بَنِی آدَمَ (علیه السلام) وَ أَرْوَاحُهُمْ أَرْوَاحُ الشَّیَاطِینِ وَ صِنْفٌ کَالْمَلَائِکَهًِْ (علیهم السلام) فِی ظِلِّ اللَّهِ یَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّهُ.

پیامبر ( جن ها در سه دسته‌ مختلف اند : یکی ماران و دیگر عقرب‌ها و خزنده‌های زمین و سوّم همچون باد در هوا پراکنده هستند و یک دسته‌ای از آن‌ها (همچون انسان ها) حساب و کیفر (=پاداش و مجازات) دارند، و خدا آدمیزاد  را در سه دسته مختلف آفریده  که دسته‌ای همچون چهارپایان دلی نفهم دارند و گوشی ناشنوا (دربرابر حق) و چشمی که بینایی ندارد(=یعنی چشمی برای دیدن حقیقت ندارند)  و دسته‌ای از انسان ها ، جسم آن‌ها همچون آدمی زاد است ولیکن روح آن‌ها شیطانی است (=اشاره ای به آیه قرآن که خدا فرمود شیطان در اموال و اولاد برخی شریک میشود) و دسته‌ای دیگر از آدمیزاد همچون فرشته‌هایند و در زیر سایه‌ی خدا (=در پناه خدا) قرار دارند در روزی که سایه‌ای جز سایه‌ی او نیست (یعنی روز قیامت).

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۱۸ –  بحار الأنوار، ج۶۰، ص۲۹۱

الباقر (علیه السلام)- فِی رِوَایَهًِْ أبِی‌الْجَارُودِ: عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) فِی قَوْلِهِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا یَفْقَهُونَ بِها یَقُولُ طَبَعَ اللَّهُ عَلَیْهَا فَلَا تَعْقِلُ وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ عَلَیْهَا غِطَاءٌ عَنِ الْهُدَی لا یُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا یَسْمَعُونَ بِها جَعَلَ فِی آذَانِهِمْ وَقْراً فَلَمْ یَسْمَعُوا الْهُدَی.

امام باقر ( در روایت ابوجارود آمده است: امام باقر (درباره‌ی این کلام خدای عزّوجلّ: لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا فرمود: «خدا بر دلهایشان مهر زد. پس تعقّل نمی‌کنند و نمی‌فهمند. وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ یعنی بر آن‌ها پوششی در برابر هدایت است، لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَ لَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا یعنی بر گوش‌هایشان مهر زده و هیچ‌گاه هدایت را نمی‌شنوند.

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۱۸ – بحار الأنوار، ج۵، ص۱۹۷/ القمی، ج۱، ص۲۴۹/ البرهان/ نور الثقلین

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّیَّاتِ وَ لِکُلِّ امْرِئٍ مَا نَوَی وَ لَا بُدَّ لِلْعَبْدِ مِنْ خَالِصِ النِّیَّهًِْ فِی کُلِّ حَرَکَهًٍْ وَ سُکُونٍ لِأَنَّهُ إِذَا لَمْ یَکُنْ هَذَا الْمَعْنَی یَکُونُ غَافِلًا وَ الْغَافِلُونَ قَدْ وَصَفَهُمُ اللَّهُ تَعَالَی فَقَالَ أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا وَ قَالَ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُون.

پیامبر  فرمودند : ( کارها به نیّت‌ها ارتباط پیدا می‌کنند و هرکس با نیّت خود محشور می‌گردد و لازم است بندگان در هر حرکت و یا سکونی نیّت خالص داشته باشند، زیرا اگر نیّت خالص نباشد از غافلان به حساب می‌آید، و غافلان را هم خداوند اینگونه وصف کرده است: أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ، بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا و فرمود: أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ.

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۲۰ –  بحار الأنوار، ج۶۷، ص۲۱۰/ مصباح الشریعهًْ، ص۵۳

الهادی (علیه السلام)- مَا رَضِیَ اللَّهُ أَنْ شَبَّهَهُمْ بِالْأَنْعَامِ حَتَّی قَالَ بَلْ هُمْ أَضَلُّ.

امام هادی علیه السلام فرمود : ( خداوند از اینکه اکثر مردم را تشبیه به چهار پایان و حیوانات نموده اکتفاء نکرده و سپس فرمود: بلکه از چهارپایان نیز گمراهترند !. (فرقان/۴۴)

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۲۰ – بحار الأنوار، ج۶۷، ص۱۱

 


اکثریت مردم (یعنی کسانی که  از کلام الله و معصومین علیهم السلام) پیروی نکردند و بجای آن از غیرمعصوم پیروی کردند ، در نتیجه نسناس هستند !

الحسن (علیه السلام)- قَامَ رَجُلٌ إِلَی عَلِیٍّ (علیه السلام) فَقَالَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) أَخْبِرْنَا عَنِ النَّاسِ وَ أَشْبَاهِ النَّاسِ وَ النَّسْنَاسِ قَالَ (علیه السلام) لِیٌّ یَا حَسَنُ (علیه السلام) أَجِبْهُ قَالَ فَقَالَ لَهُ الْحَسَنُ (علیه السلام) سَأَلْتَ عَنِ النَّاسِ فَرَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) النَّاسُ لِأَنَّ اللَّهَ یَقُولُ ثُمَّ أَفِیضُوا مِنْ حَیْثُ أَفاضَ النَّاسُ وَ نَحْنُ مِنْهُ وَ سَأَلْتَ عَنْ أَشْبَاهِ النَّاسِ فَهُمْ شِیعَتُنَا وَ هُمْ مِنَّا وَ هُمْ أَشْبَاهُنَا وَ سَأَلْتَ عَنِ النَّسْنَاسِ وَ هُمْ هَذَا السَّوَادُ الْأَعْظَمُ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ تَعَالَی أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا.

  مردی به پا خاست و از امیرالمومنین علی  علیه السلام (درخواست نمود که ناس و اشباه ناس و نسناس را تفسیر کند.
حضرت  امیرالمومنین علی  علیه السلام (رو به امام حسن  علیه السلام کرده و فرمود: «جواب او را بده».
امام حسن علیه السلام نیز در پاسخ به آن مرد فرمود: «سؤال از ناس کردی و بدان که  رسول خدا  {ناس} است به دلیل اینکه خداوند در این آیه می‌فرماید: سپس از همان‌جا که مردم کوچ می‌کنند، [به‌سوی سرزمین منی] کوچ کنید!. (بقره/۱۹۹) منظور پیامبر اکرم است و ما (دوازده امام/ بدلیل معصوم بودن و اهل بیت پیامبر بودن) از او هستیم .  و از اشباه ناس پرسیدی ، پس آن‌ها شیعیان ما هستند و ایشان از ما محسوب می‌شوند.
امّا سؤال از نسناس کردی که باید گفت که آن‌ها همین جمعیّت انبوه اند ((یعنی هرکسی که از غیرمعصوم پیروی کرد)) که همان ها افراد مورد نظر این آیه به شمار می‌روند: أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَل» آنها مثل حیوانات چهارپا  بوده و حتی در گمراهی بدتری هستند.

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۲۰ – بحار الأنوار، ج۲۴، ص۹۴

امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) فرمودند:

نادان ، بچّه است اگر چه  در سن بزرگی و پیری باشد .
و دانا ، بزرگ است اگر چه سن کم و نوجوان باشد.

  • 📚 بحار الأنوار 1/183/85

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ عَبْدِ‌اللَّهِ‌بْنِ‌سِنَانٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِ‌اللَّهِ جَعْفَرَ‌بْنَ‌مُحَمَّدٍ‌الصَّادِقَ (علیه السلام) فَقُلْتُ الْمَلَائِکَهًُْ أَفْضَلُ أَمْ بَنُو آدَمَ فَقَالَ قَالَ أَمِیرُ‌الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) إِنَّ اللَّهَ رَکَّبَ فِی الْمَلَائِکَهًِْ عَقْلًا بِلَا شَهْوَهًٍْ وَ رَکَّبَ فِی الْبَهَائِمِ شَهْوَهًًْ بِلَا عَقْل وَ رَکَّبَ فِی بَنِی آدَمَ کِلْتَیْهِمَا فَمَنْ غَلَبَ عَقْلُهُ شَهْوَتَهُ فَهُوَ خَیْرٌ مِنَ الْمَلَائِکَهًْ وَ مَنْ غَلَبَ شَهْوَتُهُ عَقْلَهُ فَهُوَ شَرٌّ مِنَ الْبَهَائِمِ.

عبدالله‌بن‌سنان گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم: «فرشته‌ها برترند و یا آدمی‌زادگان »؟ امام در پاسخ فرمودند: «امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: که خدای عزّوجلّ به فرشته‌ها عقل را بیدون شهوت داده و به چهارپایان شهوت را بدون عقل و به آدمی هر دو را داده و هرکه عقلش را بر شهوتش چیره سازد، بهتر از فرشته‌ها است و هرکه شهوتش را بر عقلش چیره سازد، بدتر از چهارپایان است».

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۵، ص۴۲۰ –  وسایل الشیعه، ج۱۵، ص۲۰۹/ نور الثقلی

امام علی علیه‌السلام فرمودند : ای مردم؛ از راه حق براى كمى اهلش هراس نكنيد، زيرا مردم دور سفره دنيا جمع شدند كه دوره سيرى آن اندك و گرسنگى آن دراز و بی پایان است (نهج البلاغه، خطبه ۱۹۹)

حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: یقیناً او (امام مهدی عجل الله / بقیةالله) زمین را از هر شخص فریبکاری پاک خواهد ساخت  و بر اساس عدالت رفتار خواهد کرد و با برقرار کردن ترازوی عدل میانتان قیام خواهد کرد .  لَيُطَهِّرَنَّ الْأَرْضَ مِنْ كُلِّ غَاشٍّ وَ لَيَعْمَلَنَّ بِالْعَدْلِ وَ لَيَقُومَنَّ فِيكُمْ بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ.– (منبع: بحارالأنوار: جلد ۵۱ ، صفحه ۱۲۰)

و قال علیه السّلام: من أخذ دینه من کتاب اللّه و سنّة نبیه صلوات اللّه علیه و آله زالت الجبال قبل أن یزول و من أخذ دینه من أفواه الرجال ردّته الرجال

  • 📚 الكافي ج1ص6

امام علیه السلام فرمود : کسی که دینش را از قرآن و سنت پیامبر(و اهل بیت ایشان=معصومین)بگیرد، حتی اگر کوهها سقوط کنند، چنین کسی از جای خودش سقوط نمیکند و کسی که دینش را از دهان رجال بگیرد، 👈همان رجال او را باز می گردانند و مرتد می کنند!

امام علی(علیه السلام) می فرمایند:

«;إِنَّ دِینَ اللهِ لَا یعْرَفُ بِالرِّجَالِ بَلْ بِآیةِ الْحَقِّ وَ اعْرِفِ الْحَقَ تَعْرِفْ أَهْلَه

دین خدا با (سخنان و اعمال) رجال (اشخاص غیرمعصوم) شناخته نمی شود؛ بلکه با حجّت و دلیل و نشانه حق ( 14معصوم علیهم السلام) شناخته می شود. پس حق را بشناس تا اهل حق(اهل بیت پیامبر= معصومین)را به درستی بشناسی..

  • امالی شیخ مفید صفحه5

امام صادق(علیه السلام) فرمودند:

«;ایّاک آن تنصب رجلاً دون الحجّه فتصدقه فی کلّ ما قال؛

بر حذر باش از اینکه فردی غیرمعصوم را حجتی برای خودت قرار دهی و هر آنچه را که گفت (را بدون تفکر و تعقل) مورد تأیید و تصدیق قرار دهی !…

  • کافی جلد2صفحه298

 امام صادق علیه السلام :
کسی که به زبان بگوید مومن است ولی در اعمال و آثار با ما مخالفت کند شیعه ما نیست، شیعه ما کسی هست که به زبان و دل با ما موافقت کند و از ما پیروی کند و اعمال ما را انجام دهد و یقینا این افراد  شیعیان حقیقی ما هستند

  •  بحار، جلد68 ص164

امام حسن عسکری علیه السلام در کتاب تفسیر شریف خود  (جلد 1 – ص۵۳ ح۲۶) روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:

أميرالمؤمنين علی عليه السلام :
يا معشر شيعتنا والمنتحلين [مودتنا] إياكم وأصحاب الرأي، فإنهم أعداء السنن، تفلتت منهم الأحاديث أن يحفظوها وأعيتهم السنة أن يعوها، فاتخذوا عباد الله خولا ، وماله دولا، فذلت لهم الرقاب وأطاعهم الخلق أشباه الكلاب، ونازعوا الحق أهله، وتمثلوا بالأئمة الصادقين وهم من الجهال والكفار والملاعين، فسئلوا عما لا يعلمون، فأنفوا أن يعترفوا بأنهم لا يعلمون، فعارضوا الدين [بآرائهم فضلوا وأضلوا.

امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند : ای جماعت شیعه و ای کسانی که ادعای مودت ما را دارید! از اهل رأی بر حذر باشید، چرا که آنان دشمنان حقیقی سُنّت هستند، زیرا حفظ احادیث از [یاد و کف] آنان رفته و نگاهداری سنت آنان را درمانده ساخته. آنان مردمان را خدمتکاران خود ساخته و اموالشان را دولت(=سعادت دنیوی/موقتی) و سرمایه خویش قرار دادند، پس مردمان نیز همچون سگ ها با خواری بر اطاعت از آنان گردن نهادند. آنان (اشخاصی همچون عمر و ابوبکر و عثمان ملعون) با اهل حق و حقیقت دشمنی کرده و خود را به ائمه صادقین علیهم السلام شبیه  و متمثل ساختند در حالی که جاهل، کافر و ملعون اند (و هیچ فهم و علم و تعقل و تفکری ندارند) . پس هرگاه که از آنان ، از آنچه که نمی دانند سوالی شود، آنها از اعتراف به جهلشان خودداری می کنند و  سپس با استفاده از رأی و نظراتشان با دین معارضه و رویارویی میکنند .  پس آنها گمراه و ضال شده و دیگران را نیز گمراه ساختند.

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: رأی و نظر [شخصی] در دین نیست (به عبارت دیگر : رای و نظر شخصی افراد  غیرمعصوم در دین هیچگونه اعتبار و جایگاهی ندارد)


هیچ فرقه ای جز شیعیان مسیرشان درست نیست و فرقه های دیگر که شامل اکثریت مردم اند ، همگی بسوی آتش جهنم ابدی میروند

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْهَيْثَمِ اَلْعِجْلِيُّ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا اَلْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا بَكْرُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ حَبِيبٍ قَالَ حَدَّثَنَا تَمِيمُ بْنُ بُهْلُولٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ أَبِيهِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ: إِنَّ أُمَّةَ مُوسَى اِفْتَرَقَتْ بَعْدَهُ عَلَى إِحْدَى وَ سَبْعِينَ فِرْقَةً فِرْقَةٌ مِنْهَا نَاجِيَةٌ وَ سَبْعُونَ فِي اَلنَّارِ وَ اِفْتَرَقَتْ أُمَّةُ عِيسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَعْدَهُ عَلَى اِثْنَتَيْنِ وَ سَبْعِينَ فِرْقَةً فِرْقَةٌ مِنْهَا نَاجِيَةٌ وَ إِحْدَى وَ سَبْعُونَ فِي اَلنَّارِ وَ إِنَّ أُمَّتِي سَتَفْتَرِقُ بَعْدِي عَلَى ثَلاَثٍ وَ سَبْعِينَ فِرْقَةً فِرْقَةٌ مِنْهَا نَاجِيَةٌ وَ اِثْنَتَانِ وَ سَبْعُونَ فِي اَلنَّارِ

 امام جعفر صادق علیه السلام از پدر و جدش بزرگوارش “علیهما السلام” و او از امام حسین از امير المؤمنين “عليهما السّلام” روایت فرمودند که مولا فرمود:شنيدم رسول خدا صلی الله علیه و اله که ميفرمود: همانا امت موسى پس از او هفتاد و يك فرقه شدند که فقط يك فرقه‌اش نجات میابند و هفتاد فرقه‌اش در آتش جهنم اند، و امت عيسى پس از او به هفتاد و دو فرقه متفرق شده‌اند كه فقط يك فرقه آنها نجات میابند و هفتاد و يك فرقه دیگرشان در آتش جهنم‌اند و همانا امت من نیز به زودى پس از من به هفتاد و سه فرقه متفرق خواهند شد كه فقط يك فرقه از آنها نجات میابند و هفتاد و دو فرقه دیگر در آتش جهنم‌است.

  • 📚الخصال للصدوق اعلی الله مقامه جلد ۲، صفحه ۵۸۵

 پی نوشت:
روایات فراوان در کتب شیعه و مخالفین از پیامبر خدا صلی الله علیه و اله وسلم نقل شده که امیرالمومنین علیه السلام و شیعیانش را فائزون [اهل نجات و خوشبخت شدگان در] روز قیامت معرفی فرموده بعنوان مثال سیوطی عالم و مفسر سرشناس سنی در کتاب تفسیرش روایت کرده:

وَأخرج ابْن عَسَاكِر عَن جَابر بن عبد الله قَالَ كُنَّا عِنْد النَّبِي صلى الله عَلَيْهِ وَسلم فَأقبل عَليّ فَقَالَ النَّبِي صلى الله عَلَيْهِ وَسلم: وَالَّذِي نَفسِي بِيَدِهِ إِن هَذَا وشيعته لَهُم الفائزون يَوْم الْقِيَامَة

 ترجمه روایت:
جابر بن عبدالله گفت ما نزد پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم بودیم که حضرت علی علیه السلام وارد شد پس پیامبر خدا صلی الله علیه و اله و سلم قسم خورد که به آن خدایی که جانم در دست اوست ، فقط اين علی و شيعيان او، همان نجات يافتگان در روز قيامت هستند.[که در قرآن با عنوان  فائزون یاد شده اند.].

  •  درالمنثور، ج8، ص589 المؤلف: عبد الرحمن بن أبي بكر، جلال الدين السيوطي (المتوفى: 911هـ)، الناشر: دار الفكر – بيروت، عدد الأجزاء: 8

— – — — —

فرمایشات اميرالمؤمنين علی عليه السلام در پاسخ به یکی از رئيس  های گروه های یهودی

ابان مى گويد: سليم گفت: از اميرالمؤمنين عليه السلام شنيدم كه به رئيس يهوديان مى فرمود:
شما به چند فرقه تقسيم شده ايد؟ او گفت: بر فلان تعداد فرقه. حضرت فرمود: دروغ گفتى!

سپس حضرت رو به مردم كرد و فرمود: بخدا قسم، اگر تكيه گاه حكومت براى من آماده مى شد بين اهل  تورات با توراتشان، و بين اهل  انجيل با انجيلشان و بين اهل قرآن با قرآنشان قضاوت مى كردم

👈يهوديان بر هفتاد و يك گروه متفرق شدند كه هفتاد گروه آنان در آتش و تنها يك گروه در بهشتند، و آن گروهى است كه تابع يوشع بن نون (علیه السلام) وصى حضرت موسى عليه السّلام شدند.

👈مسيحيان بر هفتاد و دو گروه متفرّق شدند كه هفتاد و يك گروه در آتش و يك گروه در  بهشتند، و آن گروهى است كه تابع شمعون (رحمت الله علیه) وصى حضرت عيسى عليه السّلام شدند.

👈و اين امّت(اسلام) بر هفتاد و سه گروه متفرّق مى شوند كه هفتاد و دو فرقه مستقیما در آتش جهنم میروند و تنها يك فرقه در بهشتند، و آن گروهى است كه تابع وصى محمّد صلى الله عليه و آله شدند- و در اينجا حضرت با دست به سينه مبارك زدند(که یعنی وصى پيامبر صلى اللَّه عليه و آله خودم هستم.)

  • 📚 أسرار آل محمد عليهم السلام. ترجمه كتاب سليم

امام سجاد علیه‌السلام فرمودند:

[ ٢١٢٨٩ ] ٢٥ ـ الصدوق في كمال الدين : عن محمد بن محمد بن عصام ، عن محمد بن يعقوب الكليني ، عن القاسم بن العلاء ، عن إسماعيل بن علي ، عن عاصم بن حميد ، عن محمد بن قيس ، عن أبي حمزة الثمالي ، قال : قال علي بن الحسين ( عليهما السلام ) : « إن دين الله لا يصاب بالعقول الناقصة ، والآراء الباطلة ، والمقاييس الفاسدة ، ولا يصاب إلا بالتسليم ، فمن سلم لنا سلم ، ومن اهتدى  بنا هدي ، ومن دان  بالقياس والرأي هلك ، ومن وجد في نفسه شيئا مما نقوله أو نقضي به حرجا ، كفر بالذي أنزل السبع المثاني والقرآن العظيم وهو لا يعلم »   https://lib.eshia.ir/11015/17/262

 

به وسیله عقل ناقص اشخاص غیر معصوم ، و نظریه هاى باطل، و قیاس های فاسد و بى اساس، نمی‌توان احكام و مسائل دین را به دست آورد.
تنها وسیله رسیدن به احكام واقعى دین، تسلیم محض مى باشد، پس هركس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد، از هر انحرافى در امان است، و هر كه به وسیله ما هدایت یابد، خوشبخت خواهد بود، و شخصى كه با قیاس، و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد، هلاک مى گردد.

منبع:  مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۲۶۲


هفتادوسه فرقه

رسول الله (صل الله علیه و آله) می‌فرماید: بزودی امت من به هفتاد و سه فرقه تقسيم می‌شود و تنها يک فرقه اهل نجات است ؛
(در بعضی از این احادیث ویژگیهایی هم برای آن فرقۀ حق بیان شده است).
ابن حجر هیتمی در کتاب صواعق المحرقه که در ردّ شیعه نوشته است ، روایتی با این مضمون آورده که پیغمبر به امیرالمؤمنین فرمودند:

كَمَا صرح بِهِ عَليّ رَضِي الله عَنهُ بقوله تفترق هَذِه الْأمة على ثَلَاث وَسبعين فرقة شَرها من ينتحل حبنا وَ يُفَارق أمرنَا

امت من به هفتاد و سه فرقه تقسیم می‌شود بدترین و شرترین فرقه آن کسانی هستند که ادعای محبت ما را دارند ، اما به  دستورات ما عمل نمی‌کنند.

  • منبع: الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة ، ابن حجر الهيتمي: صفحه ۱۴۷ ، مکتبة فیاض

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: به زودی امت من به هفتاد و سه فرقه تقسیم می‌شود که بزرگ‌ترین فتنه بر امت من از جانب قومی است که مسائل را با رای و نظر خود (=غیرمعصوم) قیاس می‌کنند، پس آنها حرام را حلال و حرام را حلال می‌کنند.

با توجه به حدیث فوق میتوان گفت : ما شیعیان 12 امامی در برابر سایر فرقه ها هیچگونه مسئولیتی نداریم و هیچ یک از فرقه های به ظاهر اسلامی در واقعیت هیچ ارتباطی به اسلام حقیقی که شیعه اثنی عشری است  ربطی ندارند و شیعیان صرفا باید از سایر شیعیان حمایت کنند و با غیر شیعه هیچگونه کاری نباید داشت چون هرکس که از افراد وارد شده در ((72 فرقه اهل جهنم)) حمایت کند ، او نیز گناهکار خواهد بود به علت نقض صریح احکام اسلامی در وجوب عدم جمایت از اهل باطل .

 

قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : هَيْهاتَ كَذبَ مَنِ ادَّعىٰ محَبَّتَنا وَ لَم يَتَبَرَّأ مِن عَدُوِّنا .

حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند :
هیهات ، دروغ می‌گوید کسی که ادّعای دوستی ما را دارد ، ولی از دشمنان ما برائت نمی جوید .

  • بحارالأنوار ۲۷ / ۵۸ ، حدیث ۱۸

حضرت مولا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام فرمودند:
محبّت و دشمنی با ما در درون يك انسان  با هم جمع نمی‌شود زيرا خدا می‌فرمايد:👇
{ما جعل الله لرجل من قلْبَيْن في جَوْفِهِ – احزاب۴}

حضرت مولا امام صادق علیه السلام فرمودند:

هيچ بنده‌ای از بندگان خدا نيست كه بخاطر خيری كه خدا نزد او قرار داده ، در محبّت با ما كوتاهی ورزد چراكه محبّ ما و دشمن ما با هم برابر نيستند و  دوستی  و دشمنی ما هيچگاه در يك قلب گردهم نمی‌آیند زيرا خدا در درون هيچ كس  دو قلب قرار نداده كه با يكی كسى را دوست بدارد و با ديگری با او دشمنی ورزد.
دوستدار واقعی ما چنانكه طلا با آتش خالص میگردد و هيچگونه ناخالصی در آن نمی‌ماند در محبت ما اخلاص می‌ورزد و دشمن ما نيز در دشمنی با ما همينگونه است و ما نجيبيم و فرزندان و نسل به جای مانده از ما همان فرزندان پيامبرانند و من جانشين جانشينان (وصیّ الاوصياء) ام.
و گروه های سركش همگی از حزب شيطانند و شيطان (ابلیس نیز) يكی از آنانست.
پس هر كس بخواهد بداند كه از جمله محبان ماست يا نه بايد قلب خود را بيازمايد اگر در  محبت ما، دشمن ما (نظیر : عمر و ابوبکر و عثمان و معاویه و یزید و سایر بنی امیه و خلفای بنی عباس و…) را نيز سهيم كند او از ما نيست و ما نيز از او نيستيم و خدا و جبرئيل و ميكائيل دشمن اویند و خدا دشمن كافران است.

  • 📚ﺗﺄﻭﻳﻞ ﺍﻟﺂﻳﺎﺕج۲ ص۴۴۷
  • ﺍﻟﺒﺮﻫﺎﻥ فی ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺝ۴

قَالَ آيَةَ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلصَّادِقُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ مِنْ شِيعَتِنَا وَ هُوَ مُتَمَسِّكٌ بِعُرْوَةِ غَيْرِنَا .

  حضرت آیت الله العظمی امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : دروغ می‌گوید کسی که ادعای شیعه بودن ما را دارد، اما به ریسمان غیر از ما، چنگ زده است.

  • 📚 مصنفات الشیخ الصدوق، صفات الشیعة، حديث ۴

— — —

سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می کند که رسول خدا (صلی الله علیه و اله) خطبه ای خواندند و فرمودند: ای مردم! زمانی که من شهید شوم❗️👈علی أولی به نفس شماست❗

و زمانی که علی به شهادت برسد ، 👈فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است❗

و وقتی فرزندم حسن به شهاد خودت برسد ، 👈فرزندم حسین أولی به نفس مؤمنین است❗

و زمانی که فرزندم حسین به شهادت برسد ، 👈فرزندم علی بن حسین أولی به نفس مؤمنین است❗

با وجود او امر به دست مؤمنین نیست❗

سپس رو کردند به علی (علی علیه السلام) و فرمودند: یا علی! تو او را درک خواهی کرد پس سلام مرا به او برسان.

و زمانی که او به شهادت برسد ، 👈فرزندش محمد أولی به نفس مؤمنین است❗ و تو یا حسین! او را به زودی درک خواهی کرد ، پس سلام مرا به او برسان.

سپس بعد از محمد مردانی [امامانی] هستند یکی بعد از دیگری ، و 1️⃣با وجود [بودن] ایشان ، 👈امر در اختیار مؤمنین نخواهد بود‼️ و 👈این فرمایش را سه مرتبه تکرار کردند❗

و فرمودند: 👈هیچ کدام از ایشان نیست مگر این که أولی به نفس مؤمنین است‼️ با وجود ایشان امر در دست مؤمنین نیست❗

👈همه ایشان هدایت گر و هدایت شده اند ، نُه نفر از فرزندان حسین❗

پس علی بن ابی طالب (علی علیه السلام) ایستاد و در حالی که گریه می کرد ، فرمود: 👈پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا شماهم به قتل خواهید رسید ⁉️ حضرت فرمود: بله❗️به وسیله سمّ به شهادت می رسم❗️

و 👈تو با شمشیر به قتل خواهی رسید و محاسنت از خون سرت خضاب می شود❗

👈و فرزندم حسن نیز با سمّ به قتل می رسد❗

👈و فرزندم حسین با شمشیر به قتل می رسد و قطعا که او را ظالم پسر ظالم ،  زنا زاده پسر زنا زاده،  منافق پسر منافق به قتل می رساند

  • [اسرار آل محمد (صلی الله علیه و آله)، سلیم بن قیس هلالی ص 362؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج 33، ص 266]

پیشگویی شهادت در ادیان دیگر

 شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، جانشین آخرین پیامبر صلی الله علیه وآله، در کتب پیامبران پیشین پیشگویی شده بود؛

مردی یهودی نزد امیرالمؤمنین علیه السلام آمد و پرسید: «وصی پیامبرتان (یعنی خود شما) به مرگ عادی می میرد یا نحوی کشته می شود؟» حضرت فرمود: «با ضربتی بر سر و محاسنی از خون خضاب شده کشته خواهد شد (=یعنی به این نحو شهید خواهم شد) .»
یهودی گفت: «راست گفتی، به خدا قسم این مطلب (در کتاب مقدس) به خط هارون نبی (علیه السلام) و املای حضرت موسی علیهما السلام نوشته شده است .»

📓 بحار الانوار: ج ۲۲ ص ۱۹۱

 


امام حسین علیه السلام: ما(اوصیاء رسول الله = دوازده امام) کسانی هستیم که علم قرآن، و بیان آنچه در آن است نزد ماست و آنچه در نزد ماست نزد هیچ یک از آفریدگان خدا نیست، زیرا ما اهل اسرار الله هستیم.(بحار،ج۴۴،ص۱۸۴؛ح۱۱)


أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْمُفَضَّلِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ‌ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ النَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه و آله و سلم مِنْ جُهَّالِ الْجَاهِلِيَّةِ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صل الله علیه و آله و سلم أَتَى النَّاسَ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ الْحِجَارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ الْعِيدَانَ‌ وَ الْخُشُبَ الْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى النَّاسَ وَ كُلُّهُمْ يَتَأَوَّلُ عَلَيْهِ كِتَابَ اللَّهِ يَحْتَجُّ عَلَيْهِ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَيَدْخُلَنَّ عَلَيْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُيُوتِهِمْ كَمَا يَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقُرُّ

امام صادق صلوات الله علیه فرمود: هنگامی که قائم ما قیام کند، آنچه از مردم نادان می بیند، به مراتب بیش از چیزیست که پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از مردم زمان جاهلیت دید! گفتند: چگونه می شود؟! فرمود : هنگامی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم) مبعوث شد، مردم سنگها، صخره ها، چوبها و تخته های تراشیده شده را می پرستیدند،
ولی قائم ما هنگامی ظهور می کند که همه مردم کتاب خدا را  بر علیه او تأویل (تفسیر به رای) می کنند و بر آن استدلال می کنند و براساس تفسیر به رای هایشان بر علیه  آن حضرت جنگ خواهند کرد ، به خدا سوگند که عدالت او در داخل خانه هایشان به آنها می رسد، چنانکه سرما و گرما به آنها می رسد.

هرکس امر امام معصوم علیه السلام را دریافت کند اما با او مخالفت کند از شیعیان 12 امامی محسوب نمیشود. زیرا او شخص ظاهرساز با باطنی پلید است

مردم آخرالزمان اکثرا فریب دروغ های مختلف را میخورند و  معتقد میشوند به هر دروغی که در مخالفت است با فرمایشات معصومین  علیهم السلام و یا کلام الله !!!!

(( از مهمترین علائم اخرالزمان و نزدیکی ظهور ، شیوع بیماری همه گیر علوم فاسد و دروغین بوده که به افزایش بیش از حد افراد تهی مغز منجر شده و از سوی دیگر باعث از بین رفتن قدرت تعقل و تفکر شده و در همه جا جاهلان به ظاهر با سواد اما  فاقد علم حقیقی زیاد میشود…))

پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمودند:
مِنْ أَشْرَاطِ اَلسَّاعَةِ أَنْ يُرْفَعَ اَلْعِلْمُ وَ يَظْهَرَ اَلْجَهْلُ
از نشانه‌ها و شرط‌های قیامت این است که علم حقیقی از میان می‌رود و نادانی(علم دروغین) آشکار می‌شود.

يَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ يُعْرَجُ فِيهِ بِعُقُولِ اَلنَّاسِ حَتَّى لاَ تَرَى أَحَداً ذَا عَقْلٍ.
زمانی بر مردم می‌آید که عقل‌های مردم به گونه‌ای از بین می‌رود که هیچ عاقلی دیده نخواهد شد.

قَالُوا: وَ مَعَنَا عُقُولُنَا؟ قَالَ: تُنْزَعُ عُقُولُ أَكْثَرِ أَهْلِ ذَلِكَ اَلزَّمَانِ وَ يُخَلَّفُ لَهُمْ هَبَاءٌ مِنَ اَلنَّاسِ يَحْسَبُ أَحَدُهُمْ أَنَّهُ عَلَى شَيْءٍ وَ لَيْسَ عَلَى شَيْءٍ.
از رسول خدا صلی الله علیه و آله سوال شد آیا مردم در آن زمان(آخرالزمان) عاقل‌اند؟ ایشان فرمودند: عقل اکثریت آنها گرفته می‌شود و به جای آنها افراد ناباب و بی‌ارزشی جایگزین می‌شوند و هریک از آنها گمان می‌کند که برای خودش ارزش و شخصیتی دارد؛ در حالی که هیچ چیز نیست!

تَكُونُ فِتْنَةٌ يَعْرُجُ فِيهَا عُقُولُ اَلرِّجَالِ حَتَّى لاَ تَكَادُ تَرَى رَجُلاً عَاقِلاً

در آخرالزمان فتنه‌ای بر پاخواهد شد که اندیشهٔ اندیشمندان به‌گونه‌ای متوقف می‌شود که بعید به نظر می‌رسد عاقلی دیده شود.

امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند:
فِي اَلْفِتْنَةِ… اَلْعَمْيَاءُ اَلصَّمَّاءُ اَلْمُطْبِقَةُ يَصِيرُ اَلنَّاسُ فِيهَا كَالْبَهَائِمِ

در فتنه‌های آخرالزمانی مردم مانند چهارپایان مطیع و بی‌عقل می‌شوند.

  • 📗تفسير نور الثقلين، ج ۵، ص ۳۷ – تفسير کنز الدقائق، ج ۱۲، ص ۲۳۴ -روضة الواعظین، ج ۲، ص ۴۸۵ -التشريف بالمنن، ج ۱، ص ۲۱۹ – التشريف بالمنن، ج ۱، صص۷۰- ۷۱

در دوران فعلی که به ظهور ولی عصر ، امام مهدی عجل الله (بقیت الله) نزدیک هستیم ، یکی از بزرگترین بیماری های همه گیر ((علوم فاسد و دروغین)) که به جهل اکثریت مردم نسبت به حقیقت منجر شده ، میتوان به همین نجوم کروی (نجومِ دروغینِ شیطانی) اشاره کرد که در این وب سایت تلاش های بسیاری انجام شده تا اثبات کنیم که (( کره زمین )) صرفا در تخیلات و توهمات ، و در تصویر سازی های رایانه ای و فیلم های هالیوودی است و در واقعیت زمین تخت است و نه کروی !

جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک ها و دسته بندی های زیر رجوع کنید :

دسته بندی مذهبی برای اثبات زمین تخت :
زمین تخت اسلامی (کلام الله و فرمایشات معصومین علیهم السلام – نجوم اسلامی) :

https://flatearthfarsi.ir/category/زمین-تخت-اسلامی/

اهداف شیطان از تحریف خلقت و علت دروغگوی بودن همه کشور های شرقی و غربی و سازمان های مختلف جهان نظیر NASA و ESA

https://flatearthfarsi.ir/category/زمین-تخت-اسلامی/اهداف-شیاطین-و-تحریف-خلقت/

اثباتِ دروغین و جعلی بودنِ تمامیِ تصاویرِ کروی !

https://flatearthfarsi.ir/category/blog-science/تصاویر-جعلی-ناسا/

آزمایشات علمی-تجربی در اثبات حقیقت زمین مسطح !

https://flatearthfarsi.ir/category/blog-science/آزمایشات-علمی-برای-اثبات-زمین-تخت/

دسته بندی علمی برای اثبات زمین تخت :
مقالات و مستندات علمی

https://flatearthfarsi.ir/category/blog-science/

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

Translate »