آخرین مطالب

حرکت کوه ها در قران ؟ آیا زمین حرکت میکند ؟

حرکت کوه ها در قران ؟ آیا زمین حرکت میکند ؟

شاید تعجب کنید ولی حرکت کوه ها و همچنین

آیات قرانی سوره نمل در توصیف قیامت است !!!

پس حرکت کوه ها در قران بر چه چیز  و چه زمانی دلالت دارد؟

پاسخ : قیامت

حرکت کوه ها در قرآن 

. https://flatearthfarsi.ir/all/3043/اثبات-زمین-ثابت-و-ایستاده-با-دین-و-علم/

 

 

وَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَفَزِعَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلّا مَنْ شاءَ اللهُ وَ کُلٌّ أَتَوْهُ داخِرِینَ [87]

و [به خاطر آورید] روزى را که در«صور» دمیده ‌مى‌شود و تمام کسانى‌ که در آسمان‌ها و زمین هستند در وحشت فرو مى‌روند، جز کسانى ‌که خدا خواسته و همگى با خضوع در پیشگاه او حاضرمى‌شوند.

وَ تَرَى الْجِبالَ تَحْسَبُها جامِدَةً وَ هِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ صُنْعَ اللهِ الَّذِي أَتْقَنَ کُلَّ شَيءٍ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِما تَفْعَلُونَ [88]

کوه‌ها را (در روز قیامت)مشاهده میکنی و آن‌ها را ساکن و بى‌حرکت مى‌پندارى، درحالى‌که مانند ابرها درحرکتند؛ این صنع و آفرینش خداوندى است که همه‌چیز را متقن و استوار آفریده؛ به یقین او از کارهایى که شما انجام مى‌دهید، آگاه ‌است.

مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ [89]

کسانى‌که کار نیکى انجام دهند پاداشى بهتر از آن خواهند داشت؛ و آنان از وحشت آن روز درامانند.

وَ مَنْ جاءَ بِالسَّیِّئَةِ فَکُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلّا ما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ [90]

آن‌ها که کار بدى انجام دهند، به‌ صورت در آتش افکنده مى‌شوند؛ آیا جزایى جز آنچه عمل مى‌کردید خواهید داشت؟!

درخصوص قیامت:
علی‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه)- إِذَا الشَّمْسُ کُوِّرَتْ قَالَ تَصِیرُ سَوْدَاءَ مُظْلِمَهًْ وَ إِذَا النُّجُومُ انْکَدَرَتْ قَالَ یَذْهَبُ ضَوْؤُهَا وَ إِذَا الْجِبالُ سُیِّرَتْ قَالَ تَسِیرُ کَمَا قَالَ تَحْسَبُها جامِدَةً وَ هِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ.

علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- در آن هنگام که خورشید در هم پیچیده شود. (تکویر/۱) یعنی خورشید سیاه و تاریک می‌گردد، و در آن هنگام که ستارگان بی‌فروغ شوند. (تکویر/۲) یعنی نور ستارگان می‌رود. و در آن هنگام که کوه‌ها به حرکت درآیند. (تکویر/۳) یعنی کوه‌ها مثل این آیه: تَحْسَبُها جامِدَةً وَ هِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ، جاری می‌شود.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۱۲۰ بحار الأنوار، ج۷، ص۱۰۷

یعنی کوه ها در روز قیامت کاملا  پودر میشن و به شکل ابر ها و سراب ها در میان 

 يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْواجاً [18نباء]

روزي‌كه در «صور» دميده مي‌شود و شما فوج‌فوج [به محشر] مي‌آييد.

 وَ فُتِحَتِ السَّماءُ فَكانَتْ أَبْواباً [19نباء]

و در آن زمان آسمان گشوده مي‌شود و به‌صورت درهاي متعدّدي در مي‌آيد.

 سُيِّرَتِ الْجِبالُ فَكانَتْ سَراباً [20نباء]

و كوه‌ها به حركت درمي‌آيد [و متلاشي مي‌شود] و به‌صورت سرابي خواهد شد.

علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- وَ فُتِحَتِ السَّماءُ فَکانَتْ أَبْواباً قَالَ تُفْتَحُ أَبْوَابُ الْجِنَانِ.

علی‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- منظور از وَفُتِحَتِ السَّمَاء فَکَانَتْ أَبْوَابًا، این است که دروازه هایی برای ورود به بهشت(جاودانه) گشوده می‌شود.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۳۱۴
 القمی، ج۲، ص۴۰۱/ نورالثقلین/ البرهان

 


سوره کهف : وَ يَوْمَ نُسَيِّرُ الْجِبالَ وَ تَرَى الْأَرْضَ بارِزَةً وَ حَشَرْناهُمْ فَلَمْ نُغادِرْ مِنْهُمْ أَحَداً [47]

و روزى را [به خاطر بياور] كه كوه‌ها را به حركت درآوريم(=قیامت) ؛ و زمين را آشكار را [و صاف] مى‌بينى؛ و همه‌ی مردم را محشور مى‌كنيم، و احدى از ايشان را فروگذار نخواهيم كرد.
(اشاره واضح به زمین تخت و کروی نبودن آن)

السّجّاد ( عَنْ ثُوَیْرِ‌بْنِ‌أَبِی فَاخِتَهًْ عَنْ عَلِی‌بْن‌الحُسَیْن (قَالَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ یَعْنِی بِأَرْضٍ لَمْ تَکْتَسِبْ عَلَیْهَا الذُّنُوبَ بارِزَةً لَیْسَ عَلَیْهَا جِبَالٌ وَ لَا نَبَکٌ کَمَا دَحَاهَا أَوَّلَ مَرَّهًْ.

امام سجّاد (علیه السلام)- ثویربن‌ابی‌فاخته نقل می‌کند: امام سجّاد (علیه السلام) فرمود:(قرائت آیه قران، سوره ابراهیم) «این زمین به زمین دیگر مبدّل می‌شود. (ابراهیم/۴۸)
امام سجاد علیه السلام فرمودند : یعنی به زمینی که بر روی آن گناه نکرده‌ای؛ بارِزَةً آشکار [و صاف] است و کوه‌ها و تپه‌ها بر روی آن نیست همانگونه که نخستین‌بار آن را پهن کرد».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۴۹۴ بحارالأنوار، ج۷، ص۱۱۰
—–
مفهوم حدیث و آیه قرآنی این است که : در قیامت زمین به حالت اولیه باز میگردد/ در حالت اولیه ، زمین مشابه یک سکه کاملا صاف بود و هیچ کوه و تپه ای نداشت ! در قیامت نیز خدا ناهمواری های روی صفحه زمین را مجددا صاف میکند و زمین به معنای حقیقی کلمه سکه ای صاف میشود (مثال : شبیه به میز گرد خونه خودتون! )

—–

حدیثی از ذوالقرنین در کتاب روایی شیعه به نام  الخصال 

قَارِئاً لِلْکُتُبِ قَالَ: قَرَأْتُ فِی بَعْضِ کُتُبِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنَّ ذَا الْقَرْنَیْنِ لَمَّا فَرَغَ مِنْ عَمَلِ السَّدِّ انْطَلَقَ عَلَی وَجْهِهِ فَبَیْنَا هُوَ یَسِیرُ وَ جُنُودُهُ إِذْ مَرَّ بِرَجُلٍ عَالِمٍ فَقَالَ لِذِی الْقَرْنَیْنِ أَخْبِرْنِی عَنْ شَیْئَیْنِ مُنْذُ خَلَقَهُمَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَائِمَیْنِ وَ عَنْ شَیْئَیْنِ جَارِیَیْنِ وَ عَنْ شَیْئَیْنِ مُخْتَلِفَیْنِ وَ عَنْ شَیْئَیْنِ مُتَبَاغِضَیْنِ
فَقَالَ لَهُ ذُو الْقَرْنَیْنِ
أَمَّا الشَّیْئَانِ👈الْقَائِمَانِ فَالسَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ
وَ أَمَّا الشَّیْئَانِ👈 الْجَارِیَانِ فَالشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ

وَ أَمَّا الشَّیْئَانِ الْمُخْتَلِفَانِ فَاللَّیْلُ وَ النَّهَارُ
وَ أَمَّا الشَّیْئَانِ الْمُتَبَاغِضَانِ فَالْمَوْتُ وَ الْحَیَاهُ قَالَ فَانْطَلِقْ فَإِنَّکَ عَالِمٌ.
الخصال ج1 ص59

ترجمه کوتاه
ذوالقرنین رحمت الله علیه فرمود
دو چیز 👈ثابت و ایستاده 👈زمین و (گنبد) آسمانهاست
دوچیزی که ( در گنبددوار/فلک دوار)👈روان اند خورشید و ماه هستند
دو چیز مختلف شب و روزاند

دو چیز دشمن مرگ و زندگانی میباشند


  حقیقت همین است که خواندید!
کسی که میگوید کوه ها حرکت میکنند و اشاره به حرکت کره انیمیشنی منسوب به زمین ناسا دارد حتی قرآن را ذره ای مطالعه نکرده است و از آیات قبل و بعد آیه مورد نظر بی خبر اند!

مطابق آیات قرآن ، حرکت کوه ها و متلاشی شدن آنها و ایجاد تغییرات در زمین و گنبد اسمان و پایین امدن بهشت ها و بالا امدن جهنم ها ، همگی اتفاقاتی هست که در قیامت میافتد نه پیش از قیامت!
همچنین در اینجا نشان دادیم ، افرادی که قرآن را تفسیر میکنند ، چون بدون توجه به احادیث 14 معصوم کار تفسیر را انجام میدهند درنتیجه کار حرامی انجام داده اند به نام تفسیر به رای !
(تفسیر به رای یعنی : زیرپا گذاشتن احادیث ، و ترجیح دادن رای و نظر شخصی و دروغ های غربی های ، بجای  توجه به کلام  حقیقی 14 معصوم. تفسیر به رای ،  اولا مخالفت با قرآن است و دوما مخالفت با اهل بیت پیامبر است که گناهی کبیره محسوب میشود که متاسفانه امروزه رواج زیادی پیدا کرده است و سردسته تفسیر به رای کنندگان اهل بدعت جماعت =سنی هایی که آشکارا دروغ میبندند بر هرچیزی) 

حدیث شناسی و تفسیر شناسی + (حرام بودن تفسیر به رای)

 


   https://flatearthfarsi.ir/all/3043/اثبات-زمین-ثابت-و-ایستاده-با-دین-و-علم/

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

پایستگی انرژی

پایستگی انرژی

یک جسم در اطراف یک سیاره در تعادل بین دو نیرو قرار دارد: نیروی گریز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

Translate »