آخرین مطالب

دیجی کالا مگ – زمین تخت

در این مطلب به بررسی زمین تخت از نظر سایت مجله ای خبری دیجی کالا (دیجی کالا مگ) ساخته شده توسط مهدی حبیبیان می پردازیم. در اولین اشکال مطلب این وب سایت هنوز تفاوت گرد و کروی رو نمی دونه

زمین تخت - دیجی کالا مگ

زمین در مدل مسطح، گرد هست و تخت یعنی عنوان اصلی مطلب دقیقاً حرف ما رو میزنه.

زمین مسطح

در ادامه میگه: در تعریف کسانی که زمین کروی رو قبول ندارند، زمین مثل سکه وسط جهان! قرار داره.

برای رفع این شبهه بهتر هست قبل از هر چیزی اصلاً به مدل زمین مسطح آشناییت داشته باشیم وبعداً نظرات بیخود و شخصی رو وارد ماجرا کنیم:

زمین تخت پارسی

توضیحات بهتر:

مستند زمین تخت پارسی فصل اول قسمت 1 remake

در ادامه چنین ادعا می کنه که در نظر زمین تخت گراها مرکز زمین قطب شمال! هست و اطراف زمین کوه های یخی به ارتفاع 50 متر! هست

باز هم برای رفع شبهه باید فهم این موضوع که مرکز زمین کعبه هست رو مطالعه کرده باشیم، چراکه این ادعا اشتباه هست و مدل لندنی معروف هست که قبلاً این مدل رو توضیح دادیم:

نقض مدل جعلی زمین تخت لندنی

https://flatearthfarsi.ir/all/831/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%84%d9%86%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%ae%d8%aa-%d9%88-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%b1%d9%88%db%8c/

زمین تخت اسلامی دو قطبی با مرکزیت کعبه

روز و شب

در ادامه ادعا کرده اندازه ماه و خورشید برابر هست و هر دو 51 کیلومتر هست که در زمین مسطح همچین چیزی هم نیست و برای این مورد هم اندازه مورد تایید ما (زمین تخت پارسی) در زیر مطالعه کنید از طرفی فاصله ارتفاعی ماه و خورشید رو گفته 4768 کیلومتر! چنین چیزی اصلاً مورد تایید نیست:

اندازه خورشید شصت فرسخ در شصت فرسخ » امیر المؤمنین علیه السلام می‌فرماید: مسافت کل زمین پانصد سال راه است؛ صد سال مسافت و اندازه آبادی‌ها و شهرها و چهارصد سال مسافت و اندازه صحراها و کوه‌ها و مناطق غیر مسکونی، و اندازه خورشید شصت فرسخ در شصت فرسخ، و اندازه ماه چهل فرسخ در چهل فرسخ است، درون ماه و خورشید برای اهل آسمان‌ها می‌درخشد و نور می‌دهد و برون و قشر آنها برای اهل زمین نور می‌دهد، و سیارات به اندازه بزرگ ترین کوه‌های روی زمین هستند و خورشید قبل از ماه خلق شده است. [۱]

۴) سَلّام بن مُستنیر گفته است: از امام محمد باقر علیه السلام پرسیدم: چرا خورشید داغ تر از ماه است؟ فرمود: خداوند خورشید را از نور آتش و زلالیّت آب آفرید، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید لایه و پوششی از آتش بر روی آن کشید؛ لذا خورشید داغ تر از ماه است. پرسیدم: ماه چطور؟ فرمود: خداوند ماه را از نور آتش و زلالیّت آب آفریده است، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید، پوششی از آب بر روی آن کشید؛ لذا ماه سردتر از خورشید شد. [۲]

۵) عیاشی از ابو بصیر، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که درباره آیه: «فَمَحَوْنَا آیَةَ اللَّیْلِ» فرمود: منظور، لکّه سیاهی است که بر روی ماه وجود دارد. [۳]

۶) نصر بن قابوس، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: [لکّه] سیاهی که بر روی ماه است، محمد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد. [۴] ———-
[۱]: [۱] – تفسیر قمی، ج ۱، ص ۴۰۶.
[۲]: [۲] – تفسیر قمی، ج ۱، ص ۴۰۷.

نسخه دیگر تفسیر القمی : جلد دوم بخش : علةالکسوف الشمس – ص 15 /16

[۳]: [۳] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۸.
[۴]: [۴] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۹.

تفسیر البرهان جلدپنجم ص ۸۲۷

👇

توضیحات تکمیلی +محاسبات 

👇

https://flatearthfarsi.ir/all/980/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%88-%da%af%d9%86%d8%a8%d8%af%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86/

گنبد آسمان

در اینجا گفته شده در تعریف زمین مسطح گنبد آسمانی و ستاره ها در زیر گنبد هستند که درست هست اما اینکه ارتفاع ستاره ها 4988 کیلومتری هست رو تایید نمی کنیم برای این مسئله این دو مقاله رو مطالعه کنید:

https://flatearthfarsi.ir/all/1054/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%da%af%d9%86%d8%a8%d8%af%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-2/

رنگ گنبد آسمان های هفتگانه

گرانش

در اینجا ادعا شده که گرانش یا جاذبه به مرکز زمین در مدل مسطح کشیده میشه که این جواب ساده هست:

زمین تخت اسلامی دو قطبی با مرکزیت کعبه

در تعریف زمین کروی شما باید بدانید که جاذبه حاصل کشش و جذب از سمت هسته زمین می باشد لذا اگر در جایی که ارتفاع بالاتر دارد قرار بگیرید در نتیجه جاذبه کمتر و اگر در جایی که ارتفاع کمتری دارد قرار بگیرید جاذبه بیشتر خواهد بود! پس این که جاذبه به یک اندازه می باشد حتی در قوانین کرویت هم اشتباه هست.

زمین مسطح اما برعکس در تمام نقاط جاذبه به یک اندازه می باشد و ماکسول (James Clerk Maxwell) هم بر طبق قوانین کرویت که نیاز به هسته دارد برای جاذبه، اعلام می کند که در صورت مسطح بودن و به دلیل نبودن هسته که جذب کنه همه چیز رو به سمت خودش در نتیجه بصورت مسطح بودن جاذبه نیست.

زمین تخت

در اینجا ادعا شده که زمین با سرعت 9.8 متر بر ثانیه به سمت بالا حرکت می کنه!

این ادعا رو تا حالا خودم به شخصه نشنیدم با اینکه چندین سال هست در زمینه شکل هندسی زمین تحقیق می کنم و نظرات موافق و مخالف زیادی رو شنیدم، تنها موردی نزدیک به این در مدل کروی هست که خورشید به سرعت زیاد به سمت بالا/جلو حرکت می کنه.

فضا

در مورد اینکه میگیم رفتن به ماه دروغ هست دلایل زیادی وجود داره که یکی دو نمونه در پایین مطالعه کنید:

نقد و بررسی خبر : تلسکوپ جیمز وب چشم به فضا گشود

مستند زمین تخت پارسی فصل 1 / قسمت 5 / سفر به ماه فریب قرن

ناپدید شدن کشتی

یکی از دلایل کروی رو ناپدید شدن کشتی معرفی کرده که به دلیل پرسپکتیو و ضعف چشمانی هست:

توجه داشته باشید که که یکی از قوانین عادی و ساده طبیعت پرسپکتیو می باشد یعنی هرچقدر جسم دورتر برود به نظر کوچک تر و محو تر دیده می شود، اگر از چشم معمولی انسان استفاده کنیم بزرگنمایی 1 برابر هست و اگر از دوربین دو چشم استفاده کنیم برای مثال این مدل:

دوربین دو چشم ساکورا 30x60

گستره بزرگنمایی 7 تا 15 برابر خواهد بود و مشاهده می شود که چیزی محو نمیشود و یا فاصله باید چند برابر بیشتر شود تا احساس شود که محو شده است اما اگر دوربین رو تغییر دهیم به دوربین سوپر زوم برای مثال این نمونه:

لومیکس FZ80 / FZ82 پاناسونیک

در این حالت با گستره بزرگنمایی 60 برابری باز هم میبینیم که چیزی محو نشده بلکه این ناتوانی در میزان بینایی فرد ناظر هست که گمان می کند محو می شود.

مورد دیگر اینکه هرچه ارتفاع ناظر بالاتر باشد سطح دید بیشتری را میبینید به دلیل پرسپکتیو و همچنین شکست نور مانند زمانی است که سراب را میبینید که لایه‌های هوایی که نزدیک سطح زمین قرار دارند، نسبت به لایه‌های بالایی، گرمتر و در نتیجه رقیقتر می‌شوند حال پرتوهای خورشید برای رسیدن به سطح زمین باید از محیط غلیظ وارد محیط رقیق شوند، لذا پرتوهای شکست مربوط به آن‌ها از خط عمود دورتر می‌شوند.

زمین کروی

در اینجا دلیل زاویه دار بودن سایه رو (فاصله بسیار زیاد خورشید و اندازه عظیم خورشید) معرفی کرده در صورتی که اندازه کوچکتر خورشید و فاصله کمتر در مدل مسطح باز هم باعث ایجاد سایه هایی با زوایای مختلف در نقاط مخلف میشه.

سایه زمین

در اینجا ادعا شده که اگر زمین مسطح باشه سایه زمین روی ماه باید به اینصورت باشه در صورتی که در مدل مسطح خورشید و ماه داخل گنبد هستند لذا چنین سایه ای اصلاً قرار نیست ایجاد بشه و این کارها تنها برای فریب مخاطب هست.

درخت عمودی

در اینجا چنین ادعا شده که در زمین مسطح درخت ها کج و در مرکز درخت ها عمودی شکل میشدند که این اشتباه ناشی از کج فهمی و نداشتن هیچ دانشی از مدل مسطح است. زیرا که در اینجا سازنده ویدئو فرض رو بر دلایل کرویت گذاشته (هسته در مرکز) و با اون فرض به دنبال نقض مدل مسطح هست. که این هم به همان دلیل قبلی اشتباهی فاحش از گج فهمی در مورد زمین تخت یا زمین مسطح می باشد.

فصل

در اینجا گفته شده که در صورت مسطح بودن زمین همه جای زمین یک فصل میبود! در صورتی که مدل مسطح در مورد فواصل بیان می کنه که این نظریه اشتباه هست.

ستاره

در اینجا ادعا شده که در صورت مسطح بودن زمین، صورت های فلکی از همه جا به یک شکل یکسانی دیده می شده:

این مسئله کاملا روشن و غیر قابل رد هست. شما در جنوب ایران بیایید ستاره قطبی رو نگاه کنید ۳ مشت بالای افق شمال هست و وقتی همین ستاره رو از شمالی ترین شهرهای ایران نگاه کنید ۴ مشت بالای افق شمال هست. علتش اینه که هر مشت ۱۰ درجه است و جنوب ایران حدود ۳۰ درجه بالای استواست و شمال ایران حدود ۴۰ درجه بالای استواست. دقیقا در ۹۰ درجه بالای خط استوا در شمال اروپا که بروید ستاره قطبی در سمت الراس است.

اما اینکه این اثبات کرویت زمین باشد چنین ادعایی درست نیست زیرا خیلی مدل های دیگر برای این قابل توجیه هستند. در زمین تخت وقتی شما گنبد آسمان را دارای حبک و شبکه ها بدانید، میفهمید از هر مختصاتی یک زاویه متفاوتی از آسمان را می‌بینید مثلا زمین را یک فرش دایره زیر یک گنبد شیشه ای کریستالی تصور کنید که از بیرون صورت شما به سطح گنبدش میخورد ولی در هر جای فرش زیر آن چهره شما را از زاویه دیگری از گنبد تماشا می‌کنند.

همانطور که ماه و خورشید در مدار خود در حال گردش هستند، صور فلکی به مرکزیت ستاره جُدَی هم به فرمان خدا در محور خود در حال چرخش است و هزاران سال است که یک میلیمتر تغییر مکان نداده است. به نظر میرسد که موقعیت جغرافیایی ستاره جُدَی دقیقا بالای قطب شمال باشد.

باران

در اینجا هم یکی از صدها ادعای پوچ دیگه گفته شده در زمین مسطح باران بصورت افقی می بارد!

کل این مطلب به خاطر نفهمی در شکل صحیح زمین مسطح هست و اینکه گرانش بطور یکسان در زمین وجود داره و وابسته به هسته نیست.

زمین مسطح

آب

در اینجا هم گفته شده که آب های زمین باید در مرکز زمین جمع بشه!

خوب، این هم باز نشات گرفته از نفهمی یا کج فهمی از مدل مسطح هست که فرض رو بر این گذاشتند که هسته زمین وجود داره که مثل آهن ربا همه چیز رو به مرکز می کشه! در صورتی که در زمین مسطح چنین چیزی رو نداریم که همه چیز در مرکز زمین جمع بشه!

درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

اثر داپلر – شیفت داپلر

اثر داپلر (یا شیفت داپلر) توسط کریستین داپلر در سال 1842 کشف شد. این اثر …

4 دیدگاه

  1. Avatar

    عجب عقل ناقصی داشته😂

    • مدیر Vlad

      متاسفانه عده ای بدون تفکر حرف میزنند یا دنبال خود نمایی هستند . ولی این دلیل نقصان عقلشان نیست بلکه ممکن است هدفی دیگر داشته باشند از جمله انکار حقیقت با توسل به توهمات غربی ها .

  2. Avatar

    من کاری به سایتای دیگه ندارم ولی فکر میکنید دیجی کالا چطور یهو اومد تو ایرانو الانم که روزانه چند میلیارد درامد کسب میکنه …. هممون جوابش رو میدونیم همین دیجی کالا هم برای اینکه منافع بالاسری هاش به خطر نیوفته میاد با تمام اینا مخالفت میکنه فقط دوست دارم بدونم اینا دقیقا تو اینهمه رصد خونه تو دنیا حتی ایران دارن چی کار میکنن؟ یکی صداش درنیوده یا بحث چیز دیگست

    • مدیر Vlad

      سلام در پاسخ فقط باید بگیم : کتاب غیبت نعمانی و غیبت طوسی
      و کتاب های الکافی خصوصا جلد 8 صفحه 337 رو مطالعه کنید 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =

Translate »