آخرین مطالب

ریچارد ای. برد (پرواز بر فراز اقیانوس اطلس در سال 1927) 14

ریچارد ای. برد شماره 14 پرواز هواپیما / [29 ژوئن 1927][1]

4:25  ( زمان استاندارد شرقی) گردش به سمت چپ .

4:29 گردش در ارتفاع از سطح دریا ، 300 فوت.

بعد ازدور زدن کامل ، ارتفاع از سطح دریا،  400  فوت.

بارش خفیف باران.

5:50 ارتفاع از سطح دریا،  2200 فوت.

اکنون هواپیما لرزش چندانی ندارد،  کاملا دماغه کاد[2] را پشت سر گذاشتیم. هنوز چند کشتی را می توانیم ببینیم.  چند کشتی در هوای سرد توقف کرده اند. آنها برای نگهداشتن آکوستا برت در مسیر خود ، زمان کافی در اختیار دارند.  بالچن هنوز همراه ما است. قوطی‌های بنزین بر قطب‌نمای استاندارد تأثیر می‌گذارند پس باید آنها را بیرون از کابین ببریم. پس زودتر آنها را از سر راه بردارید.

همانطور که از شمال هالیفاکس عبور می کردیم ، از دریچه کف هواپیما بیرون را نگاه می کردم، یک قله کوه زیر پای ما قرار داشت ، سایه آمریکا بر روی ابر افتاده بود و رنگین کمان زیبایی در اطراف آن ابر بود . نزدیک …….[3] روغن ریزی شروع شد که با استفاده از چسب توانستیم مشکل روغن ریزی را برطرف کنیم.

5:50  گاهی اوقات به سختی می توان سایر خدمه را متوجه کنیم که پیام رادیویی ارسال کنند و یا اینکه مسیر خود را تغییردهند. متاسفانه چراغ ها خیلی خوب کار نمی کنند. برد یک چوب بلند پیدا کرد و با آن به کفش نوویل زد.

او در ساعت 3:15 به سمت خلبان رفت. او در دفتر خود چنین نوشته است: ” همانطور که داشتم به سمت خلبان می رفتم در راهرو گیر کردم .در حال حاضر، ده ساعت است که هیچ آب و خاکی ندیده ایم.”

” الان ساعت ده صبح است من اینجا نشسته‌ام وبا خود فکر می‌کنم که آیا  هنوز باد می آید. اگر باد نباشد، ما به زمین نمی رسیم.  من به احترام افرادی که همراهم هستند کلاه خود را از سر برمی دارم[4]. واقعا شجاعت آنها وصف ناپذیر است.” ( از نمودار پرواز ثبت شده در دفتر خاطرات، 29 ژوئن 1927)[5]

5:00 صبح ،  باران شدیدی می بارد. میانگین ارتفاع از سطح دریا، 40000 فوت است .

6:00  هنوز باران نم نم می بارد.

6:30  تغییر باد در جهت عقربه های ساعت و از سمت جنوب غربی است ، یعنی وزش باد تقریبا در پشت سر ما است.

7:00 ایی ………[6] به نظر می رسد قطب نما از کار افتاده است. قوطی های بنزین روی قطب نمای استاندارد  تاثیر خوبی ندارند.

7:30  در این ارتفاع پایین ، در جهت عقربه های ساعت به سمت چپ بروید.

10:00  همین الان از خلیج لابرادور عبور کردیم. مه  تقریبا تمام منطقه راست را پوشانده است.

12:00  به نظر می رسد که سرعت زمینی [7]  هواپیما، 103 مایل در ساعت است.

هنگامی که از روی هالفیکس می گذشتیم،  به یاد قایق های پرنده[8] NC ( در تقاطع 1919) افتادم.

ساعت 2:00  الان تمام قوطی های بنزین را استفاده کرده اند. باید بروم و بنزین را چک کنم .  بچه ها سمت چپ زمین را ببینید.

 5:30  حدود یک ساعت است  که مه غلیظ همه جا را پوشانده است . به سختی می توان نوک بال های هواپیما را دید. نمی توان هواپیما را هدایت کرد.

6:30 هدایت هواپیما غیرممکن است. تعجب می کنم که این وضع چقدر طولانی شده است.

7:30 حرکت غیرممکن است. وضعیت فوق العاده

8:30 هدایت هواپیما غیرممکن است.

[30 ژوئن 1927]

12:30 در افق اینجا، سپیده دم بسیار زیباست.[9]

2:00 ابرها به سمت ما می آیند . حدود 10 ساعت است که در زیر پای ما چیزی دیده نشده است.

3:30  یخ  در حال فرا گرفتن همه جا است.

5:00 مه غلیظی همه جا را فرا گرفته است و به هیچ وجه نمی توان از این بالاتر رفت. شرایط بسیار خطرناک است، هنوز از آب خبری نیست.

(؟): 5  (حدود 13 ساعت است که آب یا خشکی را ندیده ام.)

10:30 بالاخره همه چیز خوب و عالی شد

12:30 بیشتر از آن چه که فکر می کردم طول کشید تا به زمین رسیدیم.

 

 

 

[عکس‌هایی که در ادامه داستان آمده است، صفحه‌هایی از دفتر خاطرات را نشان می‌دهند که برد در پرواز با آمریکا بر فراز اقیانوس اطلس ثبت کرده است.]

هواپیما

هواپیما

هواپیما

 

سفرهای اکتشافی - آوریل

دانلود صفحه 121 تا 115

 

[1] در دفتر خاطرات اصلی، نوشته های خاطرات از نمودار پیروی می کنند. برای وضوح،  ترتیب در اینجا برعکس شده است. صفحات دفترچه خاطرات اصلی مربوط به پرواز «16 ژانویه 1925» – در واقع 29 ژوئن 1927 – شروع می شود.

[2] Cape Cod : دماغه‌ای است در شرقی‌ترین قسمت ایالت ماساچوست واقع در شمال شرقی ایالات متحده. دماغه کاد در اصل شبه جزیره بوده‌است که امروزه کانالی که آن را از خشکی اصلی جدا می‌کند آن را به صورت یک جزیره درآورده است

[3] ادامه جمله ناخوانا بود.

[4] take my hat off

[5] صفحات مربوط به این پرواز در دفتر خاطرات از 16 ژانویه 1925 تا 28 ژانویه 1925 است.

[6] در متن اصلی ناخوانا است.

[7]  ground speed :زمانی که هواپیما در یک ارتفاع معین در آسمان مستقر می شود و در مسیر اصلی خود قرار گرفته و به آن ادامه می‌دهد یعنی ارتفاع کروز، سرعت زمینی به طور معمول عدد متغیری مابین ۳۰۰ و ۶۰۰ گره در ساعت تخمین زده می‌شود

[8] به انها هواپیماهای آب نشین نیز گفته می شود.

[9] زمان ثبت شده در گزارش زمان استاندارد شرقی است. بنابراین، “سپیده دم” در نزدیکی اروپا در ساعت 12:30 بامداد منطقی است، زیرا به وقت محلی حدود 5:30 صبح بود

درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

هفت گنبد آسمان

نورافکنی خورشید و ماه و پشت روی آنها

نورافکنی خورشید و ماه و پشت روی آنها : ماه و خورشید پشت و رو …

6 دیدگاه

  1. Avatar

    سلام و عرض ادب. ببخشید بنده جدیدا با تمام اثبات های زمین تخت توسط شما و دیگر متفکران عزیز موافق هستم اما جای یه شک در ذهن بنده هست و اونم اینکه در زمین تخت امکان سفر از ژاپن به آمریکا فقط در جهت شرق به غرب صورت میگیره. اما دلیل سفر از غرب به شرق از ژاپن به آمریکا چی هست و این میتونه نقض کنه تخت بودن رو . ممنون میشم راهنمایی کنید 🌹

    • مدیر Bahram

      از غرب هم امکان پذیر هست ولی از شرق نزدیک تر هست همچنین راه هوایی همیشه کوتاه ترین راه انتخاب میشه و معمولاً خط مستقیم.

    • Avatar

      چطور ممکنه از ژاپن به آمریکا از غرب به شرق رفت اونم تو یه زمین تخت و مستطیل شکل. در واقع هر دو کشور در ضلع های مقابل هم دیگه قرار دارن (مطابق شکل مستطیل یا هر شکلی مسطحی) و در واقع از هم فاصله زیادی دارن. اگه ژاپن رو به سمت شرق ترک کنیم به دریاها و سرزمینهای خارج از محدوده وارد میشیم و سر از قاره آمریکای شمالی در نمیاریم!

    • مدیر Vlad

      کدوم کله پوکی گفته اگر زمین تخت باشه باید مستطیلی باشه ؟

      زمین تخت و دایره ای است یا به عبارت دیگر زمین تخت و گرد است !

      شما هنوز نقشه ها ، مقالات و مستندات سایت مارو مشاهده نکردید !
      برید و مطالعه کنید

  2. Avatar

    سلام وقتتون بخیر خوب هستید
    سوال داشتم
    زمین تخت گرایان متعقدند هیچ هوپیمایی از کره جنوبی به امریکا در جهتی که به هم نزدیک تر هستند پرواز نمیکنه و از اون ور هواپیما پرواز میکنه و میاد، به دلیل همون فرم زمین تخت و…
    بنده سوال دارم، خب کی گفته پرواز نمیکنه؟ شما میتونید پرواز ها رو از برنامه فلایت رادار 24 چک کنید، نقشه ترافیک هوایی رو زده که همواپیما ها هم از این و هم از اونور پرواز میکنن، دروغ هم نمیگه و الکی نیست
    ببلیط داره، شماره پرواز داره، راهش رو رو نقشه نشون میده خلاصه اطلاعات پرواز رو زده و این رو نمیشه منکر شد
    اگر بلیط هواپیما گرفته باشید میتونید شماره پروازتون رو از این برنامه چک کنید

    • مدیر Bahram

      سلام وقت شما هم بخیر باشد،
      در مورد شکل هندسی زمین تخت که وجود دارد و همینطور شکل هندسی زمین کروی، ما هیچ پروازی از جنوب به شمال نداریم اما این مورد که چرا از سمت کوتاه تر (طبق کیلومتر مسافتی) پروازی نیست دلایل مختلفی میتونه وجود داشته باشه برای مثال:
      1- مسیر هوایی طوری تنظیم میشوند که از روی جزایر و قاره هایی که در نقشه های جدید حذف شده اند پرواز نکنند.
      2- هواپیما ها توسط ماهواره ها مسیریابی نمی کنند و توسط سلول های مخابراتی زمینی (GPS) حرکت می کنند بنابراین نیاز هست در نزدیک خشکی های تنظیم شده باشند و نمی توانند از روی اقانوس ها در زمان زیاد پرواز کنند.
      3- طبق مقاله به شماره 367، این موضوع به دلیل وجود جریانات هوایی در نیمه شمالی و جنوبی است که باعث می شود هواپیماها بهترین مسیر را در نظر بگیرند. در نیمه شمالی، جریان هوای چرخشی به صورت ساعتگرد و در نیمه جنوبی به صورت مخالف با ساعتگرد است. بنابراین، هواپیماها باید مسیر خود را بر اساس جریانات هوایی در نیمه شمالی و جنوبی تنظیم کنند. به علاوه، قوانین پرواز بین المللی نیز از هواپیماها می خواهد که مسیر خود را بر اساس جریانات هوایی در نظر بگیرند. بنابراین، هواپیماها از سمت راست کره جنوبی به آمریکا پرواز نمی کنند به دلیل وجود جریانات هوایی در نیمه شمالی و جنوبی که باعث می شود بهترین مسیر را در نظر بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

Translate »