آخرین مطالب

گجت نیوز – زمین تخت

بررسی کد مطلب 524693 از وب سایت گجت نیوز که بصورت کلی هشت دلیل به این وصف که شکل زمین مسطح درست نیست! نوشته شده.

۱.‌ نابودی جاذبه زمین

در حال حاضر جاذبه در کره زمین به شکل یکسان وجود دارد و به همین دلیل در هر کجای این سیاره باشید، تقریبا به یک اندازه وجود جاذبه را حس خواهید کرد، اما جاذبه روی زمین مسطح به شکل یکسان پخش نخواهد شد. بر اساس محاسباتی که جیمز کلرک مکسول (James Clerk Maxwell)، ‌ریاضی‌دان و فیزیک‌دان در دهه ۱۸۵۰ انجام داد، جاذبه‌ای روی زمین مسطح وجود نخواهد داشت.

البته جیمز دیویس (James Davis)، ژئوفیزیکدان از دانشگاه کلمبیا اعلام کرد احتمال وجود جاذبه روی زمین تخت نیز باید در نظر گرفته شود، اما در زمین مسطح بیشترین حد جاذبه در مرکز آن خواهد بود و به همین دلیل همه چیز به سمت مرکز این سیاره جذب خواهد شد.

پاسخ به این مطلب:

در تعریف زمین کروی شما باید بدانید که جاذبه حاصل کشش و جذب از سمت هسته زمین می باشد لذا اگر در جایی که ارتفاع بالاتر دارد قرار بگیرید در نتیجه جاذبه کمتر و اگر در جایی که ارتفاع کمتری دارد قرار بگیرید جاذبه بیشتر خواهد بود! پس این که جاذبه به یک اندازه می باشد حتی در قوانین کرویت هم اشتباه هست.

زمین مسطح اما برعکس در تمام نقاط جاذبه به یک اندازه می باشد و ماکسول (James Clerk Maxwell) هم بر طبق قوانین کرویت که نیاز به هسته دارد برای جاذبه، اعلام می کند که در صورت مسطح بودن و به دلیل نبودن هسته که جذب کنه همه چیز رو به سمت خودش در نتیجه بصورت مسطح بودن جاذبه نیست.

۲. از بین رفتن اتمسفر

اگر جاذبه از بین برود، زمین مسطح نمی‌تواند گازهای اطراف خود را حفظ کند. در واقع نیروی گرانش زمین حفظ‌کننده جو بوده و بدون حضور جو دیگر آسمان سیاره ما آبی نخواهد بود و رنگ آن به سیاه تغییر پیدا خواهد کرد. در همین راستا لوئیس ویلا زون (Luis Villazon)، یک جانورشناس عنوان کرد از بین رفتن اتمسفر باعث ایجاد خلا خواهد شد و نابودی گیاهان و حیوانات را به همراه خواهد داشت.

همچنین طبق اعلام محققان از بین رفتن اتمسفر باعث تبخیر آب‌ها خواهد شد؛ چرا که نقطه جوش آب با میزان فشار جو تنظیم می‌شود و آب‌های سطح زمین نیز در اثر سرما به یخ تبدیل خواهند شد. البته امکان دارد برخی از ارگانیسم‌های آبی که بدون نیاز به اکسیژن زندگی می‌کنند، به حیات خود ادامه دهند.

پاسخ به این مطلب:

ویلازون (Luis Villazon) هم بر طبق قوانین کرویت در شکل زمین مسطح نظریه خودش رو اعلام کرده یعنی در کرویت اینطور گفته شده که اگر جاذبه ای نباشه در نتیجه لایه های هوا که یکی از آنها اوزون نامیده شده فروپاشیده خواهد شد و در نتیجه اکسیژن از زمین فرار می کند و به فضا! می رود از طرف دیگر آب ها به دلیل نبود جاذبه به فضا! پخش می شوند و شدت گرمای خورشید (در تعریف کرویت خورشیدی بسیار غول پیکر) باعث سوزاندن سطح زمین می شود.

حال این مورد که اولاً گرانش از زمین (الارض) ثابت هست و از طرفی وجود گنبد آسمانی که در قرآن و احادیث آمده رو کتمان می کنند. و تمام مواردی که می گویند حاصل ذهن خلاق و متوهم خارج از تعقل هست.

۳. بارش باران عمودی فقط در مرکز صفحه زمین

در زمین مسطح جاذبه فقط در مرکز آن وجود خواهد داشت و به همین دلیل بارش باران فقط در این منطقه دارای جاذبه آن هم به شکل عمودی اتفاق خواهد افتاد. همچنین باران در سایر مناطق به شکل مایل خواهد بارید و آب دریاها و رودخانه‌ها نیز به سمت مرکز زمین که قطب شمال آن محسوب می‌شود حرکت خواهد کرد؛ در چنین شرایطی دیگر در لبه‌های زمین هیچ آبی وجود نخواهد داشت.

پاسخ به این مطلب:

کل این مطلب به خاطر نفهمی در شکل صحیح زمین مسطح هست و اینکه گرانش بطور یکسان در زمین وجود داره و وابسطه به هسته نیست.

زمین مسطح

۴. مشکلات مسیریابی

هیچ ماهواره‌ای در زمین مسطح وجود نخواهد داشت؛ زیرا چرخیدن در مدار یک صفحه مسطح برای آنها بسیار دشوار خواهد بود. در همین راستا جیمز دیویس (James Davis)، ژئوفیزیکدان از دانشگاه کلمبیا اعلام کرد در حال حاضر بشر به ماهواره‌ها برای استفاده از موقعیت‌یاب جهانی (GPS) نیاز دارد و در زمین مسطح بشر با مشکلات زیادی در حوزه مسیریابی و موقعیت‌یابی مواجه خواهد شد.

پاسخ به این مطلب:

در ابتدا باید این مورد تفهیم بشه که موقیت یاب ها بالای نود و نه درصد از طریق آنتین های مخابراتی نصب شده بر روی سطح زمین کار می کنند و اون یک درصد هم ماهواره های مخابراتی هستند. ماهواره های مخابراتی هم انواع مختلفی دارند که به طور کل به دو نوع مقطعی که در زمان خاصی توسط بالن به بالا فرستاده میشن و بعد به زمین می افتند و ماهواره هایی که در زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند که در لایه ترموسفر (Thermosphere) قرار دارند و یا بهتر هست بگیم که شناور هستند، تصویر بالا زمین مسطح بصورت برش عمودی هست حالا اگر از بالا نگاه کنید متوجه میشید که نیاز نیست ماهواره به شکل عجیبی حرکت داشته باشه و حرکت این ها با زمین مسطح هم توجیه پذیر تر هست.

در ارتفاعات بالا در مسیر های دورتر از خشکی در بیابان ها و … که آنتن های موقعیت یابی کمتر نصب شده اند عملاً دستگاه های GPS کار نمی کنند.

ترموسفر

۵. طولانی شدن سفرها

طبق اعلام کارشناسان، مسافت‌های برخی از سفرها بیش از حد طولانی خواهد شد. در واقع در شرایطی که زمین مسطح باشد، قطب شمال در مرکز زمین قرار می‌گیرد و قطب جنوب نیز دیواری از یخ دور تار دور زمین خواهد بود، از این رو اگر نتوانیم به دور سیاره پرواز کنیم و کره زمین را دور بزنیم، برای برخی از سفرها باید به شکل مستقیم مسیر را طی کرد که باعث طولانی شدن سفرها خواهد شد.

پاسخ به این مطلب:

این هم یکی دیگه از تفهیم نبودن که گفته شده مرکز زمین قطب شمال هست! این ها همه به دلیل نفهمی در مدل واقعی زمین هست، در واقع در زمین مسطح مرکز زمین کعبه هست. بنابراین این ادعای شماره 10 از اساس و بنیان باطل هست.

۶. نابودی شفق قطبی

دانشمندان ناسا اعلام کردند فلز مذاب اطراف هسته زمین باعث ایجاد جریان الکتریکی می‌شوند که نتیجه آن باعث ایجاد میدان مغناطیسی زمین خواهد بود، اما اگر زمین مسطح و بدون هسته جامد باشد، دیگر میدان مغناطیسی ایجاد نخواهد شد. از این رو با توجه به این که دلیل ایجاد شفق‌های قطبی به برخورد ذرات باردار خورشید به اکسیژن و نیتروژن مغناطیسی مربوط می‌شود، دیگر شاهد شفق قطبی در سیاره تخت نخواهیم بود.

علاوه بر نابودی شفق‌های قطبی، از بین رفتن میدان مغناطیسی زمین باعث می‌شود زمین دیگر از بادهای خورشیدی در امان نباشد. طبق اعلام ناسا، زمین به دلیل برخورد پرتوهای خورشیدی مضر به سرنوشتی چون مریخ دچار خواهد شد.

پاسخ به این مطلب:

میدان مغناطیسی از سمت زمین نیست بلکه از سمت گنبد آسمان هست. مکان شفق قطبی در لایه اگزوسفر ایجاد می شود که دما به شدت افزایشی خواهد بود. دلیل شفق هم کوه (کوه های) قاف هست که به رنگ اخضر هستند.

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سُفْیَانَ‌بْنِ‌السَّعِیدِ الثَّوْرِیِّ قَال‌قُلْتُ لِلصَّادِقِ (علیه السلام): یَا ابْنَ رسول الله (صلی الله علیه و آله) مَا مَعْنَی قَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ: الم وَ المص وَ الر وَ المر وَ کهیعص وَ طه وَ طس وَ طسم وَ یس وَ ص وَ حم وَ حم عسق وَ ق وَ نَ. قَالَ (علیه السلام): أَمَّا … ق فَهُوَ الْجَبَلُ الْمُحِیطُ بِالْأَرْضِ وَ خُضْرَهًْ السَّمَاءِ مِنْهُ وَ بِهِ یُمْسِکُ اللَّهُ الْأَرْضَ أَنْ تَمِیدَ بِأَهْلِهَا.

امام صادق (علیه السلام)- سفیان ثوری گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: «ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! معنای سخن خداوند عزّوجلّ که می‌فرماید: الم و المص و الر و المر و کهیعص و طه و طس و طسم و یس و ص و حم و حم عسق و ق و ن، چیست»؟ امام (علیه السلام) فرمود: «امّا … ق کوهی دورتادور زمین است که سبزی آسمان (شفق ها) برای اوست و به‌واسطه‌ی آن خداوند زمین را نگه داشته که اهلش را تکان ندهد.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۸ بحارالأنوار، ج۸۹، ص۳۷۳/ معانی الأخبار، ص۲۲/ نورالثقلین/ البرهان

۷. یک رنگ بودن آسمان در تمام بخش‌های زمین

زمین مسطح همانند زمین کروی دیگر به صورت دو نیمکره نخواهد بود. از این رو در چنین سیاره‌ای شب و روز در تمام نقاط یکسان است. البته در زمین مسطح فقط می‌توان یک بخش از آسمان را رصد کرد؛ چرا که دیگر همانند زمین کروی نمی‌توان به رصد ۳۶۰ درجه‌ای آسمان پرداخت.

پاسخ به این مطلب:

فصل ها و شکل گیری آنها در زمین تخت توجیه پذیر تر هست، اینکه در نیم کره (بنا به تعریف زمین کروی) تابستان و در نیم کره دیگر زمستان باشد بسیار احمقانه هست در این صورت ایران که در نیم کره شمالی قرار دارد باید زمستان باشد و همزمان در آفریقا یا دبی باید زمستان باشد.

زاویه خورشید و اندازه خورشید را بصورت صحیح اگر متوجه شده باشید هیچ تضادی با فصول ندارند و زاویه نور از منبع نور بصورت پراکنده هست و نه بصورت مستقیم مگر اینکه منبع نور که خورشید باشد مانند نور لیزر بصورت مستقیم بتابد که این هم طرحی کودکانه هست.

اندازه خورشید شصت فرسخ در شصت فرسخ » امیر المؤمنین علیه السلام می‌فرماید: مسافت کل زمین پانصد سال راه است؛ صد سال مسافت و اندازه آبادی‌ها و شهرها و چهارصد سال مسافت و اندازه صحراها و کوه‌ها و مناطق غیر مسکونی، و اندازه خورشید شصت فرسخ در شصت فرسخ، و اندازه ماه چهل فرسخ در چهل فرسخ است، درون ماه و خورشید برای اهل آسمان‌ها می‌درخشد و نور می‌دهد و برون و قشر آنها برای اهل زمین نور می‌دهد، و سیارات به اندازه بزرگ ترین کوه‌های روی زمین هستند و خورشید قبل از ماه خلق شده است. [۱]

۴) سَلّام بن مُستنیر گفته است: از امام محمد باقر علیه السلام پرسیدم: چرا خورشید داغ تر از ماه است؟ فرمود: خداوند خورشید را از نور آتش و زلالیّت آب آفرید، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید لایه و پوششی از آتش بر روی آن کشید؛ لذا خورشید داغ تر از ماه است. پرسیدم: ماه چطور؟ فرمود: خداوند ماه را از نور آتش و زلالیّت آب آفریده است، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید، پوششی از آب بر روی آن کشید؛ لذا ماه سردتر از خورشید شد. [۲]

۵) عیاشی از ابو بصیر، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که درباره آیه: «فَمَحَوْنَا آیَةَ اللَّیْلِ» فرمود: منظور، لکّه سیاهی است که بر روی ماه وجود دارد. [۳]

۶) نصر بن قابوس، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: [لکّه] سیاهی که بر روی ماه است، محمد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد. [۴] ———-
[۱]: [۱] – تفسیر قمی، ج ۱، ص ۴۰۶.
[۲]: [۲] – تفسیر قمی، ج ۱، ص ۴۰۷.

نسخه دیگر تفسیر القمی : جلد دوم بخش : علةالکسوف الشمس – ص 15 /16

[۳]: [۳] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۸.
[۴]: [۴] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۹.

تفسیر البرهان جلدپنجم ص ۸۲۷

👇

توضیحات تکمیلی +محاسبات 

👇

https://flatearthfarsi.ir/all/980/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%88-%da%af%d9%86%d8%a8%d8%af%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86/

۸. طوفان‌ها از بین خواهند رفت

در حال حاضر طوفان‌ها سالانه به جان و مال ساکنان این سیاره آسیب زیادی وارد می‌کنند؛ برای مثال طوفان هاروی در سال ۲۰۱۷ فقط ۱۲۵ میلیارد دلار به آمریکا خسارت وارد کرد. چنین طوفان‌هایی به دلیل اثر کوریولیس زمین ناشی می‌شوند و در نیمکره‌ی شمالی به شکل ساعت‌گرد و در نیمکره‌ی جنوبی به شکل پادساعت‌گرد در حال چرخش هستند. از این رو در زمین مسطح شاهد اثر کوریولیس نخواهیم بود و به همین دلیل در آن دیگر طوفانی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است اثر کوریولیس (Coriolis effect) یک شبه نیرو بوده که باعث انحراف اجسام در حال حرکت به بیرون از راستای خط راست می‌شود. این اثر قادر است جهت جریانات جبهه‌های آب و هوایی سیاره را تغییر دهد. به طور کلی با توجه به مواردی که اشاره شد، زندگی در سیاره مسطح غیر ممکن به نظر می‌رسد.

 

پاسخ به این مطلب:

(11) كا 129 – على، عن أبيه، ومحمد بن إسماعيل، عن الفضل ابن شاذان جميعا – 1 – عن يب 299 – حماد عن حريز فقيه 109 – زرارة ومحمد بن مسلم – 2 – قال قلنا لأبي جعفر عليه السلام هذه الرياح والظلم التي تكون هل يصلي لها – 3 – فقال كل أخاويف السماء من ظلمة أو ريح أو فزع فصل له – 4 – صلاة الكسوف حتى تسكن.
نام کتاب : جامع أحاديث الشيعة نویسنده : البروجردي، السيد حسين جلد : 6 صفحه : 321

اشخاصی به حضرت ابی جعفر علیه السلام عرض کردند این بادها و ظلماتی که می‌باشند آیا برایشان نماز بخوانیم؟ پس حضرت فرمودند همگی اخاویف آسمانی هستند از ظلمت و باد و یا فزع ، پس نماز گذار برایش نماز کسوف تا ساکن شود.
نام کتاب : جامع أحاديث الشيعة نویسنده : البروجردي، السيد حسين جلد : 6 صفحه : 321

اثر کوریولیس چقدر به شکل زمین مسطح نزدیک هست و تضادی با زمین تخت نداره! وقوع طوفان، زلزله، رعد و برق و امثال این ها هیچ تضادی با شکل زمین تخت نداره مطلب بالا صرفاً جهت رد گم کنی و اینکه به قول بعضیا «یه چیزی گفته باشند» بود.
—-

در تصویر پایین شیوه چرخش ستارگان در مدل اولیه زمین تخت اسلامی رو مشاهده می کنید .


درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

بمب اتم (ویدئوی معروف ساختگی بود) – قسمت 8

سالهاست که با بمب اتم ملت ها رو تهدید به نابودی کردند ولی هیچ بمب …

3 دیدگاه

  1. Avatar

    با درود و سلام به همه آقا بهرام های گل از جمله خودم و خودت 1. آیا فایلی تو سایت وجود داره که بشه با دانلودش پوستر زمین تخت واقعی رو چاپ کنم؟

  2. Avatar

    من قبل از این که با سایت پر بار شما آشنا بشم یک زمین تخت گرا بودم و الان هم هستم آقا بهرام به این پسر متعصب(مسول قسمت مذهبی سایت) بگید به 95 درصد مسلمونهای دنیا توهین نکنه بگید شب موقع خواب 2000 بار اسم عالم سنی فوت شده عربستان که زمین تخت گرای مطلق بود رو تکرار کنه شاید یادش بیاد بعدشم همه فریب خوردیم من کسای رو از هر دو مذهب سنی وشیعه میشناسم که زمین تخت گرای دو آتیشه هستن با مطالعه قرآن با نشانه گرفتن باور اشتباه عده ای نمیشه گروهی بزرگ از مسلمانان را قضاوت کرد اگر باز هم حرف خودشرو تکرار کرد این بار بگید 2000.000 بار تکرار کنه و اسامی دانشمندای قدیم ایرانی رو که مسلمان اهل سنت بودن رو ازبر کنه بگید پیشوایان اهل سنت شاگردان امام صادق بودن و آموزه ها را از ایشان گرفتن و دروغ هم نمیگویند .این لول آخونداست سایتتون رو که با زحمت و نیت پاک درست کردید رو مثل ایران به فنا نده از ما گفتن بود و درود بر همه حقیقت دوستان مخصوصا تمام مسلمانان روی زمین تخت الله سپاس… .

    • مدیر Vlad

      سلام ، شما گمان کردید چون نام سایت زمین تخت هست یعنی کل فعالیت سایت باید برای یک امر باشه؟ خیر به هیچ عنوان این طور نیست.
      این سایت با هدف دفاع از اعتقادات و حقانیت شیعه و اثبات تشیع و اسلام ساخته شده و دین اسلام ما هیچ وجه اشتراکی با عمریون نداره

      همانطور که می بینید کفار اهل بدعت های عمر معتقدند خدا جسم دارد:
      https://flatearthfarsi.ir/all/3668/پاسخ-به-دروغ-سنی-ها-درباره-جسمانیت-خدا/
      والبته تفاسیر خنده دار سنی ها همیشه باعث خنده همگان بوده و هست
      https://flatearthfarsi.ir/all/3839/آیات-قرآن-درباره-سوراخ-شدن-گنبد-آسمان/
      ————–
      در اینده ان شاءالله بیشتر به نقد فرقه های انحرافی خواهیم پرداخت تا مسیحیان و یهودیان و زرتشتی ها و سنی ها و….. همگی تمایل پیدا کنن به اسلام حقیقی (شیعه)

      و البته فراموش نکنید که : هدف اصلی ما از راه اندازی سایت زمین تخت پارسی ، دفاع از حقیقت اسلام (تشیع) بوده و هست.

      و زمین تخت یکی از بهترین موضوعاتی هست که با اثبات آن میتوانیم حقانیت دین را نیز به کفار ومنکران دین ، نشان دهیم تا دیگر جرئت نکنند با استفاده از دروغ های شبه علمی و تصاویر جعلی ساخته شده در غرب وحشی مردم را بسوی کفر و بی دینی سوق دهند
      ———
      حدیثی روهم در پایان این سخن باید به کار ببرم براتون :

      ✔️جز اعتقاد به قبله ، تمامی عقاید پیروان عمر لعنت الله علیه (اهل سنت های جاهلی عمر) #باطل و شیطانی است

      قالَ الصَّادِقِ علیه السلام:
      وَ اللَّهِ مَا بَقِيَ فِي أَيْدِيهِمْ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْحَقِّ إِلَّا اسْتِقْبَالُ الْكَعْبَةِ فَقَطْ.

      🔸امام صادق علیه السلام:
      به خدا سوگند به جز رو نمودن به کعبه، هیچ چیز از #حق در دست آنان (پیروان سقیفه) باقی نمانده است.

      الفصول المهمة، ج‏1، ص: 578

      ✔️مخالفت با عمری ها مایه #رشد است

      قالَ الصَّادِقِ علیه السلام:
      دَعُوا مَا وَافَقَ الْقَوْمَ، فَإِنَّ الرُّشْدَ فِي خِلَافِهِمْ.

      🔸امام صادق علیه السلام
      آنچه ﮐﻪ ﻣﻮﺍﻓﻖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻡ (عمری ها) ﺍﺳﺖ را رها کنید، زیرا قطعا رشد و پیشرفت شما ﺩﺭ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺖ.

      الكافي (ط – الإسلامية)، ج‏1، ص: 8
      الوافي، ج‏1، ص: 293
      وسائل الشيعة، ج‏27، ص: 112
      هداية الأمة، ج-8، ص: 379
      مستدرك الوسائل، الخاتمةج‏3، ص: 487

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 5 =

Translate »