آخرین مطالب
تاریخچه مختصری از زمین مسطح مدرن - زمین تخت

تاریخچه مختصری از زمین تخت مدرن

در اواخر قرن ۱۹ ، به لطف آزمایشات، کتاب ها و کنفرانس های مخترع و نویسنده انگلیسی دکتر ساموئل برلی روبوثام، رنسانس زمین تخت آغاز و در جهان فراگیر شد.

یافته های روبوثام با کتابش در ۱۸۶۴ به نام “زمین کروی نیست: تحقیق تجربی در شکل حقیقی زمین” شروع به انتشار کرد. او ثابت کرد که زمین مسطح است و هیچ حرکتی ندارد و با این کار یک بهم ریختگی ای در جوامع علمی آن زمان ایجاد شد .

به لطف ۳ دهه تلاش های وی، شکل زمین یک موضوع داغ از قرن ۱۹ به بعد برای بحث ها و مناظره ها شد.

دکتر روبوثام با استفاده از تلسکوپ، تراز سنج و دوربین های مهندسی که ابزار هایی دقیق و ویژه هستند آزمایش های مختلفی انجام داد.

این ابزار های ویژه برای اندازه گیری زوایا در سطوح افقی و عمودی بودند. با تثبیت موقعیت آن ها در ارتفاع برابر و قرار دادن آن ها به شکل صحیح و پی در پی او بار ها ثابت کرد که زمین مسطح و بدون حتی یک اینچ انحنا است و بطور کامل این موضوع را در کتابش توضیح داده است.

پس از مرگ دکتر سموئل روبوثام، خانم الیزابت بلانت (Lady Elizabeth Blount) یک نویسنده و زمین تخت گرای انگلیسی انجمن زتتیک جهانی را تاسیس کرد که هزاران عضو جذب کرد و یک مجله به نام “زمین کروی نیست” برای چندین دهه منتشر کرد. زمین تخت گرایان برجسته دیگری نیز این روند را ادامه دادند و مقالاتی منتشر کردند.

در ۱۸۸۶ ویلیام کارپنتر (William Carpenter) “100 دلیل برای اثبات کروی نبودن زمین” را منتشر کرد. در 1892 الکساندر گلیسون (Alexander Gleason) نقشه استاندارد و جدید خود از زمین تخت را منتشر کرد. او امیدوار بود این نقشه بجای نقشه کرویت زمین و نقشه مرکاتور استفاده شود اما متاسفانه تاثیر و اعتبار نقشه او کوتاه مدت بود .



در ۱۸۹۹ ، یک زمین تخت گرا و نویسنده از آفریقای جنوبی به نام توماس وینشیپ (Thomas winship) تحقیقات و کار عالی خود را با عنوان “کیهان شناسی زتتیک: مدارکی برای اثبات اینکه زمین یک کره چرخان نیست بلکه یک دیسک ثابت و تخت است” منتشر کرد.

در ۱۹۳۰ یک زمین تخت گرای مسیحی به نام ویلبر گلن ولیوا (Wilbur Glenn Voliva) در آمریکا مردم را با سخنرانی ها و صحبت از رادیو به سمت حقیقت زمین مسطح جذب کرد و برای خود یک ایستگاه شخصی ایجاد کرد تا بوسیله آن با مردم صحبت کند. صدای او حی در استرالیا نیز شنیده میشد و اکثر مردم دنیا در آن زمان از موضوع زمین مسطح خبر داشتند.

ولیوا همچنین یک شهر به نام زایون در ایالت ایلینوی آمریکا تاسیس کرد که در آن ۶۵۰۰ نفر زندگی میکردند که تمامی مردم آن شهر به طور کامل به زمین مسطح باور داشتند.

شهر زایون مدارس و سیستم آموزش و پرورشی و کلیسا های خود را داشت که در آن ها کیهان شناسی زمین تخت آموزش داده میشد. ولیوا اعلام کرد ۵۰۰۰ دلار به کسی که بتواند کرویت زمین را اثبات کند میدهد اما هیچکس نتوانست کرویت زمین را به اثبات برساند. او در ۱۹۴۲ فوت کرد.

همچنین در اواخر دهه ۵۰ موسس انجمن تحقیقات بین المللی زمین تخت، متولد دوور،انگلستان به نام سموئل شنتون (samuel shenton) در ادامه راه سموئل روبوثام شروع به سخنرانی در تلوزیون،روزنامه ها،مدارس،باشگاه های مخصوص جوانان کرد و اطلاعات بسیاری از زمین مسطح و ثابت را در اختیار مردم گذاشت.

او تمامی اطلاعات درباره زمین مسطح را جمع نمود و منتشر کرد. او تلاش کرد این حقیقت در تمام جهان فراگیر شود. زمانی که ناسا ادعا کرد اولین انسان را به ماه فرستاده، شنتون بلافاصله به این خبر واکنش نشان داد و آن را یک دروغ بزرگ خواند. زمانی که ادعا شد جان گلن در ۱۹۶۳ به مدار زمین رفت، شنتون برای وی یک کارت عضویت رایگان از انجمن زمین تخت فرستاد و در آن نوشت ” ok wise guy”.

در ۱۹۷۰ ، استاد فلسفه و یکی از اعضای جامعه معماران آزاد (فریماسون) در دانشگاه سنت توماس به نام لئو فِراری (Leo Ferrari)، انجمن زمین تخت کانادا را تاسیس کرد. برخلاف انجمن اصلی زمین تخت، لئو زمین تخت را یک شوخی مضحک خواند و شروع به تمسخر زمین تخت کرد.



او عمدا چند استدلال غلط برای زمین تخت مطرح کرد و آن ها را رواج داد که برخی تا به امروز نیز درحال دست به دست شدن بین مردم هستند و بسیاری آن را به عنوان واقعیت قبول دارند.

برای مثال، او همیشه همراه خود در سخنرانی هایش یک سنگ کوچک می آورد و ادعا میکرد که این سنگ را شخصا از لبه زمین تخت جدا کرده و آورده است. او با خنده و تمسخر میگفت زمانی که قایق او از لبه زمین به پایین پرت شد او از قایق خود به بیرون پرید و این سنگ باعث شد تا از لبه زمین به پایین سقوط نکند بنابراین این سنگ را از لبه زمین جدا کرد و با خود آورد. پس از سخنرانی های تمسخر آمیز و هدف دار او، مردم موضوع زمین مسطح را جدی نمیگرفتند و فکر میکردند که یک شوخی مسخره است. او باعث شد موضوع زمین مسطح مورد تمسخر های بسیاری قرار بگیرد.

در ۱۹۷۱ سموئل شنتون درگذشت و یک مکانیک هواپیما به نام چارلز کی جانسون (Charles K. Johnson) مدیریت جدید انجمن تحقیقات بین المللی زمین تخت را به عهده گرفت. چارلز و همسرش مارجوری، مانند خانم بلانت و بسیاری اعضای انجمن زتتیک تنها زمین تخت گرا نبودند، آن ها مخالفان انجمن های مخفی و فریماسون ، و نیز افشاگران حقیقت بودند.

چارلز و همسرش یک نشریه دوره ای به نام “اخبار زمین تخت” یا “The Flat Earth News” ایجاد کردند و تا سال های بسیاری مقالاتی برای افشای دروغ های سازمان های فضایی،حقیقت زمین مسطح و ثابت منتشر کردند. بر خلاف لئو، که زمین تخت را مسخره کرده بود، چارلز بسیار به پیشرفت و فراگیر شدن این حقیقت کمک کرد. او یک نابغه بود.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =

Translate »