آخرین مطالب
حرکت در مسیر مستقیم

حرکت در مسیر مستقیم

بسیاری از باورمندان به کرویت زمین تصور می کنند که اگر زمین مسطح باشد، شرق، غرب ، شمال و جنوب بی معنی خواهد شد و هواپیما ها در یک مسیر مستقیم حرکت کرده و به لبه های زمین میرسند.

این یک باور کاملا اشتباه است. هیچ وسیله نقلیه ای در مسیر مستقیم حرکت نمی کند. هیچ کشتی، هواپیما، خودرو و… ای در یک مسیر کاملا مستقیم حرکت نمیکند. علت چیست؟

بسیاری از مسیر های هوایی و دریایی بصورت قراردادی بین کشور ها تنظیم شده اند و کشتی ها و هواپیما ها با استفاده از سیستم های ناوبری و جی پی اس و همچنین مشخص سازی جهت های خاصی، در مسیر های تعیین شده ای حرکت میکنند.

این مسیر های تعیین شده به هیچ وجه یک راه مستقیم نیستند. به عنوان مثال اگر بخواهید از ایران حرکت کرده و سفری را به دور دنیا آغاز کنید، به عنوان مثال از ایران به اروپا میروید، سپس با پرواز دیگری از اروپا به آمریکا و با پرواز دیگری از آمریکا به ژاپن و سپس از ژاپن به چین و در نهایت از چین بار دیگر به ایران میرسید. این مسیر ها به هیچ وجه مستقیم نیستند و حالت دایروی دارند.

هیچ خلبان هواپیمایی در یک مسیر صاف و مستقیم پرواز نمی کند. مسیر های هوایی مسیر های بسیار حساس و حیاتی ای هستند که در صورت اشتباه در انتخاب مسیر، جان میلیون ها انسان در سراسر جهان به خطر خواهد افتاد. بنابراین تمامی مسیر ها در نزدیکی محدوده قاره ها و خشکی ها انجام می شوند.

هیچ هواپیما و کشتی ای بصورت خودسرانه در اقیانوس های وسیع زمین حرکت نمی کند. همانطور که می دانید، گاهی حوادثی رخ میدهد ، به علت طوفان یا به علت از کار افتادن سیستم های ناوبری و هدایت کننده کشتی ها یا هواپیما ها، بسیاری از کشتی ها و هواپیما ها سالانه ناپدید می شوند و هرگز رد و اثری از آن ها پیدا نمیشود.

هیچ خلبانی پس از برخواستن از فرودگاه، در یک مسیر خودسرانه به سمت مستقیم حرکت نمی کند که بصورت تصادفی به آن سوی زمین برسد. مسیر های مشخص شده و تنظیم شده بسیاری برای پرواز های بین المللی وجود دارند که با توجه به نقشه زمین مسطح نیز میتوان به توضیح آنان پرداخت.



تصویری ساده از مسیر های پروازی در زمین مسطح:

حرکت در مسیر مستقیم

مسیرهای هوایی در دو مدل کروی و تخت:

حرکت در مسیر مستقیم
مسیر هوایی آمریکای جنوبی به استرالیا

پرواز از شهر نیویورک به هوستون امروز بیش از یک ساعت طولانی تر از پرواز شما در همان پرواز در سال 1973 است؟ امروزه حدود سه ساعت و 50 دقیقه طول می کشد ، اما 43 سال پیش 2 ساعت و 37 دقیقه طول می کشید. چه اتفاقی رخ داده؟

https://www.travelandleisure.com/airlines-airports/why-flights-take-longer

جالب اینجاست که ساعت پرواز از زمان آغاز به حرکت کردن و آماده شدن هواپیما بر روی باند و در نهایت ایست کامل و رسیدن به مقصد محاسبه می شود. خلبانی به نام Chris Cooke در سخنی جالب می گوید:

“تمامی زمانی که در تاکسی منتظرید یا درحال حرکت به سمت هواپیما و سوار شدن هستید، به عنوان ساعت پرواز شمرده و محاسبه می شود.”

https://www.travelandleisure.com/airlines-airports/why-flights-take-longer

جای تعجب نیست که صرفه جویی در هزینه دلیل دیگری است که امروز پروازها بیشتر طول می کشد. ویدئویی از Business Insider نشان می دهد: “شرکت های هواپیمایی با پرواز کندتر می توانند سالانه میلیون ها پس انداز کنند.”

آیا حقیقت درباره ساعت پرواز ها به مردم گفته می شود؟

مطالعه ای که می گوید خطوط هوایی زمان پرواز را تحریف می کنند:

آیا در مورد زمان پرواز حقیقت به شما گفته می شود؟

“هواپیماهای مسافربری هرگز پیشرفته تر از این نبوده اند که امروزه هستند. با بوئینگ Dreamliner 7833، که در سال 2011 معرفی شد و مدل های جدیدی مانند MAX 737 و Airbus A320neo که پس از آن معرفی شدند، هواپیماهایی که ما در آن سفر می کنیم از همیشه ایمن تر ، نرم تر ، ساکت تر و از نظر سوخت از هر زمان دیگری به صرفه تر هستند.



حرکت در مسیر مستقیم
مسیر واقعی…
حرکت در مسیر مستقیم
مسیر پروازی امریکا به استرالیا
واقعیت
حرکت در مسیر مستقیم
🔴نقشه ی راه هوایی ، سفر با هواپیما از استرالیا به امریکا در زمین کروی

انطباق مسیر پروازها با نقشه‌ی کروی! کاملا عجیب و احمقانه

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

دروغ گرمایش زمین

دروغ گرمایش زمین

چرا موضوع گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی و عامل آن یعنی گازهای گلخانه ای انقدر برجسته …

یک دیدگاه

  1. Avatar

    ممنون خدا قوت
    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

Translate »