آخرین مطالب

چگونگی تاثیر اتر بر اجرام آسمانی در زمین تخت

معنا، مفهوم و علت گرانش را شاید بتوان در اتر جستجو کرد، این نظریه را بررسی می کنیم: این یک گرداب قدرتمند است که تمام سیارات را تحت فشار قرار می دهد که همانند گرانش است. این گرداب نیروی قدرتمندی را در سراسر زمین مسطح ایجاد می کند. گردابی عامل حرکت دایره ای است که به نوبه خود باعث ایجاد یک باد عمودی ثانویه نیز می شود. در نتیجه، سوالات جدیدی بوجود می آیند.

  1. چگونه این گرداب بر روی سیارات، خورشید و ماه اعمال میشود اما از سوی دیگر، بر تمام اجسام موجود که در سطح زمین قرار دارند، تاثیری ندارد؟
  2. چه تفاوتی بین باد چرخشی (دایره ای) و باد عمودی اتر وجود دارد؟

باد عمودی اتر بر اجرام به سوی زمین اثر میگذارد و نیرویی عمودی به سوی پایین ایجاد میکند. اما گرداب با هیچ نیرویی عمل نمیکند (کنشی ایجاد نمیکند). بیایید سعی کنیم به اولین سوال پاسخ دهیم. چرا گرداب اتر بر فراز سطح زمین بر روی اجسام دیگر عمل نمی کند؟

گرداب اتر یک واقعیت قابل درک و اثبات است که از آزمایش مایکلسون گیل بدست آمده است. این آزمایش تفاوت در سرعت نور در عرض های مختلف را نشان داد.



این حضور یک گرداب را در سطح زمین ثابت کرد. همانطور که در صفحات گذشته گفتیم، این گرداب بصورت متفاوتی در ارتفاعات مختلف عمل میکند. برای رسیدن به چنین نتیجه ای باید معادله برنولی را اعمال کرد:

چگونگی تاثیر اتر بر اجرام آسمانی در زمین تخت

با استفاده از فرمول بالا، شما به وضوح ارتفاع را درنظر نمی گیرید. علت این است که اتر تحت تأثیر جاذبه قرار نمی گیرد بلکه خود عامل ایجاد آن است.

اگر در این معادله فشار را به عنوان تابعی از سرعت بیان کنیم، این را بدست می آوریم:

چگونگی تاثیر اتر بر اجرام آسمانی در زمین تخت

یک تمایل سهمی وار

اگر یک کاهش خطی از سرعت با ارتفاع را فرض کنیم (که کاملا واضح نیست اما ما می توانیم آن را برای تقریب اول فرض کنیم)، تمایل سهمی وار فشار با ارتفاع را می یابیم.

چگونگی تاثیر اتر بر اجرام آسمانی در زمین تخت

فشار پایین در سطح زمین بسیار متفاوت از فشار بالا در ارتفاعات است. این فشار بالاتر باعث رفتار متفاوت اتر در رابطه با ارتفاع را مشخص خواهد کرد.

پاسخ به سوال دوم

خب درباره سوال دوم چه باید گفت؟ تفاوت بین باد عمودی و باد گردابی یا دایره ای اتر چیست؟ چه می توانیم بگوییم؟ باد عمودی بر روی اجسام تاثیرات واضح و بدیهی دارد، در حالی که گرداب، از سوی دیگر، ظاهرا عمل نمی کند. تفاوت بین دو حرکت در شتاب تولید شده در اجرام است.

گرداب یک حرکت دایره ای کم فشار است که یک انرژی بسیار کم را حمل می کند. برعکس، مشخصات فشاری که باعث ایجاد شار عمودی می شود انرژی زیادی به ارمغان می آورد که می تواند به اجسام منتقل شود.

یک پروفایل سهمی وار مشخصی از فشار، پایه ای برای تولید مقدار زیادی انرژی خواهد بود. این در اصل اثری است که این باد عمودی بر روی اجرام ایجاد می کند.

بهرحال من نمیتوانم ادعای پل لاویولت را رد کنم. او فرض می کند که گرانش توسط اترون های ویژه به نام جی اترون ها تولید می شود که از اترون های معمولی با تغییرات جنبشی شروع می شوند.

این جی اترون ها تعاملات ویژه ای با اتم های تشکیل دهنده جرم را شکل می دهند.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =

Translate »