آخرین مطالب
نگاهی کوتاه به سوره قیامت

نگاهی کوتاه به آیات قیامت و فریب شیطان

نگاهی کوتاه به سوره قیامت نگاهی کوتاه به آیات قیامت و فریب شیطان :

سوره قیامت

يَسْئَلُ أَيَّانَ يَوْمُ الْقِيامَةِ [6] [از اين‌رو] مي‌پرسد: «روز قيامت كي خواهد بود»؟!

فَإِذا بَرِقَ الْبَصَرُ [7] [بگو:] در آن هنگام كه چشم‌ها از شدّت وحشت خيره گردد.

وَ خَسَفَ الْقَمَرُ [8] و ماه فرو می رود.

(ماه درون بحر مکفوف فرو میرود و خسوف قمر رخ می دهد)
https://flatearthfarsi.ir/all/blog/2064/خلقت-خورشید-و-ماه-بحرمکفوف/

 

وَ جُمِعَ الشَّمْسُ وَ الْقَمَرُ [9] و خورشيد و ماه با هم جمع شوند.

يَقُولُ الْإِنْسانُ يَوْمَئِذٍ أَيْنَ الْمَفَرُّ [10] آن روز انسان مي‌گويد: «راه فرار كجاست»؟!

🛑(آیا میتوانیم از زمین فرار کنیم؟👈خیر ، شتر در خواب بیند پنبه دانه😄)🛑

كَلاَّ لا وَزَرَ [11] هرگز چنين نيست (که گمان می کنند) ،(زیرا) هیچ [راه فرار و] پناهگاهي وجود ندارد!

🛑( کرویت زمین چیزی بیش از توهم و فیلمی تخیلی نیست  و هیچ راهی برای فرار از زمین وجود ندارد و هیچ موشک و سفینه ای نیست که هیج بشری را به سیاره ای دیگر ببرد چون آسمان نفوذ ناپذیر است و همچنین زمین نخت است نه کروی در نتیجه در آسمان هیچ جایی برای رفتن بشر وجود ندارد)🛑

🛑علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- قَوْلُهُ کَلَّا لا وَزَرَ أَیْ لَا مَلْجَأ.
علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- و منظور از کَلَّا لَا وَزَرَ، این است که پناهگاهی نیست.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۲۰۶ القمی، ج۲، ص۳۹۶/ نورالثقلین/ البرهان🛑

إِلى رَبِّكَ يَوْمَئِذٍ الْمُسْتَقَرُّ [12] آن روز قرارگاه نهايي تنها به‌سوي پروردگار تو است

🛑(یعنی هیچ جای دیگری  برای رفتن  وجود نخواهد داشت و هیچ وسیله ای نیز به درد شما نمی خورد و سفینه و موشک ها همگی حکم کشک را دارند زیرا زمین کروی نیست و سیاره ای دیگر برای رفتن وجود ندارد و بازهم تکرار میکنم که هیچ راهی  برای فرار وجود ندارد !)🛑

 

قیامت و زمین تخت

 


قریب شیطان


«أَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الآزِفَةِ إِذِ الْقُلُوبُ لَدَى الْحَناجِرِ کاظِمِینَ ما لِلظّالِمِینَ مِنْ حَمِیم وَ لاشَفِیع یُطاعُ* یَعْلَمُ خائِنَةَ الأَعْیُنِ وَ ماتُخْفِى الصُّدُورُ* وَ اللّهُ یَقْضِی بِالْحَقِّ وَ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لایَقْضُونَ بِشَىْء إِنَّ اللّهَ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ؛ (غافر/ 18 تا 20)

و آنها را از روز نزدیک بترسان، هنگامى که از شدت وحشت دلها به گلوگاه مى‌رسد، و تمامى وجود آنها مملو از اندوه مى‌گردد براى ستمکاران دوستى وجود ندارد، و نه شفاعت کننده‌اى که شفاعتش پذیرفته شود. او چشم‌هایى را که به خیانت مى‌گردد، و آنچه را سینه‌ها پنهان مى‌دارند، مى‌داند. خداوند به حق داورى مى‌کند، و معبودهایى را که غیر از او مى‌خوانند، هیچگونه داورى ندارند خداوند شنوا و بیناست».


«اذ تبرا الدین اتبعوا من الذین اتبعوا و راوا العذاب و تقطعت بهم الاسباب ٭ و قال الذین اتبعوا لو ان لنا کرة فنتبرا منهم کما تبرءوا منا کذلک یریهم الله اعمالهم حسرات علیهم و ما هم بخارجین من النار» (بقره/ ۱۶۶ و ۱۶۷):
هنگامی که رؤسا و پیشوایان باطل از پیروان خود بیزاری جویند و عذاب خدا را مشاهده کنند و سبب‌ها از آنان بریده شود، آن‌گاه پیروان آن‌ها [از روی حسرت و پشیمانی]خواهند گفت: «کاش دیگر بار به دنیا باز می‌گشتیم، تا همان‌گونه که این‌ها از ما بیزاری جستند، ما نیز از اینان بیزاری بجوییم و بدین ترتیب، خداوند اعمال آن‌ها را حسرت دلشان می‌گرداند و آنان از آتش برون نمی‌شوند»

«و من یعش عن ذکر الرحمن نقیض له شیطاناً فهو له قرین ٭ و انهم لیصدونهم عن السبیل و یحسبون انهم مهتدون ٭ حتی اذا جاءنا قال یا لیت بینی و بینک بعد المشرقین فبئس القرین» (زخرف/ ۳۶ ـ ۳۸).

هرکه از یاد خدای رحمان رخ بتابد و به خدا پشت کند، شیطانی را بر او چیره می‌کنیم تا [پیوسته] قرین و هم‌نشین او باشد؛ و آن شیاطین، این مردمان را از راه خدا باز می‌دارند و به ضلالت می‌افکنند، در حالی‌که می‌پندارند راه درست را یافته‌اند. تا آن‌گاه که در قیامت به نزد ما بیاید، به آن شیطان خواهد گفت: «ای کاش بین من و تو به اندازه دو مشرق فاصله می‌بود». چه بد قرینی است شیطان.


وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ ۖ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ ۖ مَا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ ۖ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (22 ابراهیم)

و چون كار از كار گذشت [و داورى صورت گرفت‌] شيطان مى‌گويد:

«در حقيقت، خدا به شما وعده داد وعده راست، و من تنها به شما وعده توخالی و پوچ دادم و با شما خلاف كردم، و این درحالی بود که  من بر شما هيچ تسلطى نداشتم ! ، جز اينكه شما را دعوت كردم و اجابتم نموديد ! . پس من را  سرزنش نكنيد و حالا باید تنها خودتان  را سرزنش و ملامت كنيد. و من فريادرس شما نيستم و شما هم فريادرس من نيستيد . من به آنچه پيش از اين مرا [در كار خدا] شريك مى‌دانستيد كافرم».

آرى! ستمكاران عذابى پردرد خواهند داشت.

پاسخ به سوال : چرا شیطان مردم را فریب می دهد؟

https://flatearthfarsi.ir/all/blog/1750/هدف-شیطان-از-تحریف-خلقت-چیست-؟/

مستندات مرتبط :

https://flatearthfarsi.ir/category/all/مستندات-زمین-تخت-پارسی/

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

منابعی وجود دارد که می گویند تارتاریا به عنوان یک منطقه جغرافیایی از ابتدای قرن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

Translate »