آخرین مطالب
مسیر های پروازی - رائفی پور

مسیر های پروازی – رائفی پور

در ابتدای مقاله توضیحات لازم برای مسیر پروازی مطالعه کنید و سپس به استدلال خنده دار رائفی پور توجه می کنیم، باشد که زندگی همیشه خندان باشد:) اگر زمین مسطح باشد، پس مسیر های پروازی چگونه کار می کنند؟ به عنوان مثال وقتی از چین به آمریکا می رویم و یا از آمریکا به ژاپن پرواز می کنیم یا از استرالیا به آمریکا پرواز میکنیم، چنین چیزی چطور در یک زمین مسطح ممکن است؟

مسیر های پروازی در زمین مسطح درست مانند مدل زمین کروی کار می کنند. بیایید یک آنالیز و بررسی تخصصی را در این مورد شروع کنیم.

فاکتورهای زیادی غیر از جغرافیا مانند باد باید در نظر گرفته شود. کوتاه ترین مسیر جغرافیایی اغلب در پرواز ها طی نمی شود و روز به روز درحال تغییر است. پروازهای بدون توقف به دلایل مختلف لزوما همیشه بدون توقف نیستند. مشخص شده است که هواپیماها می توانند به طور منظم و با سرعت مافوق صوت (سرعت هواپیما نسبت به زمین) حرکت کنند. محققان همچنین دریافته اند که زمان پروازهای ذکر شده به طور عمد با مقادیر زیاد انحراف دارد. ناهنجاری ها و شرایط باد ممکن است به طور متفاوتی در مناطق مختلف زمین وجود داشته باشند. بر اساس این عوارض ، استفاده از پروازها برای تعیین شکل زمین بسیار دشوار است. چرا پروازها طولانی تر می شوند؟

آیا می دانستید که:

پرواز از شهر نیویورک به هوستون امروز بیش از یک ساعت طولانی تر از پرواز شما در همان پرواز در سال 1973 است؟ امروزه حدود سه ساعت و 50 دقیقه طول می کشد ، اما 43 سال پیش 2 ساعت و 37 دقیقه طول می کشید. چه اتفاقی رخ داده؟

https://www.travelandleisure.com/airlines-airports/why-flights-take-longer

جالب اینجاست که ساعت پرواز از زمان آغاز به حرکت کردن و آماده شدن هواپیما بر روی باند و در نهایت ایست کامل و رسیدن به مقصد محاسبه می شود. خلبانی به نام Chris Cooke در سخنی جالب می گوید:

“تمامی زمانی که در تاکسی منتظرید یا درحال حرکت به سمت هواپیما و سوار شدن هستید، به عنوان ساعت پرواز شمرده و محاسبه می شود.”

https://www.travelandleisure.com/airlines-airports/why-flights-take-longer

جای تعجب نیست که صرفه جویی در هزینه دلیل دیگری است که امروز پروازها بیشتر طول می کشد. ویدئویی از Business Insider نشان می دهد: “شرکت های هواپیمایی با پرواز کندتر می توانند سالانه میلیون ها پس انداز کنند.”

آیا حقیقت درباره ساعت پرواز ها به مردم گفته می شود؟

مطالعه ای که می گوید خطوط هوایی زمان پرواز را تحریف می کنند:

آیا در مورد زمان پرواز حقیقت به شما گفته می شود؟

“هواپیماهای مسافربری هرگز پیشرفته تر از این نبوده اند که امروزه هستند. با بوئینگ Dreamliner 7833، که در سال 2011 معرفی شد و مدل های جدیدی مانند MAX 737 و Airbus A320neo که پس از آن معرفی شدند، هواپیماهایی که ما در آن سفر می کنیم از همیشه ایمن تر ، نرم تر ، ساکت تر و از نظر سوخت از هر زمان دیگری به صرفه تر هستند.

مسیر های پروازی - رائفی پور

پس چرا با وجود هواپیما های پیشرفته و پر سرعت، شرکت های هواپیمایی ادعا می کنند پرواز از A به B طولانی تر و طولانی تر می شود؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط OAG، تحلیلگر هواپیمایی، برای Telegraph Travel این تحقیق نشان می دهد که طی چند دهه گذشته ، با وجود فناوری جدید ، زمان پروازهای برنامه ریزی شده. مدت زمانی که یک شرکت هواپیمایی برای تکمیل یک سفر ممکن است طول بکشد ، تخمین می زند ، در واقع تا 50 درصد افزایش یافته است.

برای مثال ، با پرترددترین مسیر بین المللی اروپا – Heathrow به Dublin – مشخص شد که در سال 1996 اکثریت قریب به اتفاق شرکت های هواپیمایی زمان برنامه ریزی شده پرواز را بین 60 تا 74 دقیقه را منتشر کرده اند. 22 سال بعد تقریب ا همه ادعا می کنند این سفر بین 75 تا 89 دقیقه طول می کشد ، در حالی که میتواند 90 دقیقه یا بیشتر هم طول بکشد.

https://www.telegraph.co.uk/travel/travel-truths/Are-airlines-exaggerating-flight-times-so-theyre-never-late/

درباره جریان های جتی چطور؟

جریان جت 200 مایل در ساعت چندین هواپیمای مسافربری را به سرعت 800 مایل در ساعت رسانده و به شکستن رکورد سرعت (صوتی) کمک کرده است.

https://www.wired.com/story/norwegian-air-transatlantic-speed-record/

شاید بدانید که سرعت صوت در ارتفاع 30،000 تا 40،000 فوت تقریب ا 670 مایل در ساعت است. اما هواپیماهای نروژی دیوار صوتی را شکستند. این ارقام نزدیک به 800 مایل در ساعت سرعت نسبت به زمین را نشان می دهد. سرعت هوای آنها که باعث افزایش باد 200 مایل در ساعت می شود ، به 0.85 ماخ استاندارد 787 نزدیکتر بود. (بوئینگ 747 قدیمی می تواند با سرعت 0.86 ماخ حرکت کند ، اما از کارآیی کمتری نسبت به همتای جوان خود برخوردار است.) هنگام صحبت درباره یک مدل مافوق صوت و شکستن دیوار صوتی ، همه چیز در مورد سرعت عبور هوا از بال است که در این مورد بیشتر 570 مایل در ساعت است.

https://www.wired.com/story/norwegian-air-transatlantic-speed-record/

موقعیت جریان جتی برای هواپیما ها بسیار مهم است. استفاده تجاری از جریان جتی در 18 نوامبر 1952 آغاز شد ، زمانی که پان امریکن ورلد ایرویز با پرواز از توکیو به هونولولو در ارتفاع 7600 متر (24900 فوت) این کار را آغاز کرد. به این روش مدت زمان سفر را بیش از یک سوم از 18 به 11.5 ساعت کاهش داد. ”

http://dictionary.dauntless-soft.com/definitions/groundschoolfaa/Jet+Stream

به نقل از دیوید دافی ، استاد دانشگاه هاوایی ، مدت سفر در شرایط مختلف باد می تواند بسیار متغیر باشد. او در مورد پراکندگی هوای بدون جهت که از ژاپن به هاوایی سفر می کند توضیح میدهد:

” چقدر زود؟ هونولولو د 21 درجه شمالی و فاصله دارند. می توان سوار بر Sendai آلباتروس ، جزایر هاوایی حدود 3800 مایل از 400 مایل در ساعت 3800 مایل را در کمتر از 9.5 ساعت یا – جریان جت ، با سرعت 100 تا 38 ساعت طی کرد. ”

https://web.archive.org/web/20200612180137/https://www.civilbeat.org/2011/03/9601-hawaii-and-dealing-with-a-worst-casescenario-from-fallout-from-the-japanese-reactors/

اگر پروفسور دیوید دافی درست بگوید که جت استریم ها به سرعت 400 مایل در ساعت می رسند ، این سرعت وزش باد در مرکز گردباد است:

“گردباد تا 70 مایل در ساعت حرکت می کند و سرعت باد در مرکز گردباد به 400 مایل در ساعت می رسد. ”

https://www.eureka.mo.us/306/Tornado-Awareness

 

بسیاری برای تجزیه و تحلیل پرواز فرض می کنند که پروازها در یک مسیر ساده یا مستقیم به صورت ساده انجام می شوند. در حقیقت مسیرهای پرواز روزانه تغییر می کنند:

“نمونه دیگری از تغییر قابل توجه در مسیرهای هواپیما که با استفاده انعطاف پذیرتر از حریم هوایی ارائه می شود ، پروازهای بدون توقف جدید بین ایالات متحده و هند است که یک روز میتواند به نروژ ، سوئد و فنلاند پرواز کند ، اما ممکن است روز دیگر در فضای هوایی پرتغال ، اسپانیا و آفریقای شمالی ظاهر شود بسته به آب و هوا و جریانهای جت غالب روز دارد. ”

https://issuu.com/canso/docs/airspace_quarterone_2008

همانطور که در بالا خواندیم ، ممکن است هواپیما در روزهای مختلف ، مطابق با شرایط خاص باد در روز ، مسیرهای جغرافیایی طولانی تری را طی کند.

همچنین در چنین تحلیل ها و استدلال هایی به طور کلی تصور می شود که تمام خلبانان در سراسر جهان در تلاشند تا در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند اما ممکن است همیشه اینگونه نباشد:

با پرواز در جریان جت ، هواپیماهایی که از غرب به شرق سفر می کنند توسط باد حمل می شوند و این باعث صرفه جویی در وقت یا سوخت آنها می شود. در حقیقت بیشتر خلبانان هواپیما آموزش دیده اند تا سرعت باد را کاهش دهند ، زیرا وزش باد به نفع آنها باشد ، برای صرفه جویی در هزینه ها از آن استفاده میکنند نه برای پرواز در کوتاه ترین زمان ممکن.

https://blog.privatefly.com/how-does-the-jet-stream-affect-my-flighttime#:~:text=By%20flying%20in%20a%20jet,in%20the%20shortest%20possible%20time.

“اقیانوس جنوبی به داشتن برخی از شدیدترین بادها و بزرگترین امواج در زمین مشهور
است.”

https://www.antarctica.gov.au/magazine/issue-4-spring-2002/feature2/what-is-the-southern-ocean/

مشکلات گزارش شده در پروازهای بدون توقف ممکن است نشان دهد که پروازهای موجود به تعادل پدیده های فیزیکی بستگی دارد.

از توقف برای سوخت در پرواز مستقیم خود عصبانی هستید؟ چرا شرکت های هواپیمایی همیشه نمی توانند از قبل برنامه ریزی کنند؟

تأخیر در سفر، ما همه آن را تجربه کرده ایم!

اما نکته ای در مورد توقف سوخت وجود دارد مسافران را آزار می دهد. چرا شرکت هواپیمایی از قبل برنامه ریزی نکرده است؟ چگونه ممکن است نداند هواپیما به سوخت بیشتری نیاز دارد؟

در ماه نوامبر ، چاد هینچی در حال پرواز مستقیم WestJet از ادمونتون به یلو نایف بود که گفت خلبان اعلام کرد که بخاطر آب و هوای نامناسب مجبور به انتقال به فورت مک موری ، آلتا هستند

به مسافران گفته شد كه هواپیما سوخت كافی برای فرود در یلو نایف را ندارد و در صورت لزوم به یك فرودگاه جایگزین پرواز می كند.

https://www.cbc.ca/news/canada/north/airline-fuel-stops-divert-1.4495744

حتی بسیاری پرواز ها که از قبل برنامه ریزی دقیقی داشتند، دارای توقف های ناگهانی بودند به خصوص پرواز های اروپایی که تصمیم بر آن شد از جت های کوچکتر و سریعتر برای این پرواز ها استفاده شود.

https://web.archive.org/web/20161026015807/http://www.wsj.com/articles/SB10001424052970203436904577152974098241982Nonstop

“در سال 2015 ، سرعت جت استریم بیش از 200 مایل در ساعت بود. سوار بر موج ، هواپیمایی که به سمت شرق حرکت می کرد تقریب ا با سرعت صوت پیش میرفت و مسافران را فقط در بیش از 5 ساعت از نیویورک به لندن رساند. در جهت مخالف ، هواپیماهایی که به نیویورک می رفتند مجبور به توقف در ماین و سوخت گیری مجدد شدند ، زیرا باد شدید باعث کندی آنها در یک مسیر هشت ساعته شد. ”

https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3a%2f%2fwww.washingtonpost.com%2fnews%2fenergy-environment%2fwp%2f2017%2f07%2f03%2frising-temperatures-could-bump-you-from-your-flight-thanks-climate-change%2f

همانطور که در صفحات قبل خواندید، زمان پرواز و مسیر های پروازی به پارامتر های بسیاری بستگی دارد. یک مسیر طولانی به راحتی میتواند در زمان کمی طی شود و برعکس یک مسیر کوتاه میتواند ساعت ها بیشتر از حالت معمول طول بکشد.

بنابراین مسیر های پروازی در مدل زمین مسطح کاملا ممکن هستند و پرواز های بین کشور ها نمیتواند اثباتی برای کرویت زمین یا راهی برای تعیین شکل زمین باشد.

حداکثر زمان پرواز هواپیما در صورت خراب شدن همه موتورها – ETOPS

زمانی که یک هواپیما میتواند بدون موتور به مسیر خود ادامه دهد را به اصطلاح ETOPS میگویند . مثلاً ETOPS120 به فاصله زمان پرواز یک هواپیما برمی گردد که از یک فرودگاه دارای کنترل ETOPS دورتر است
عددی که برحسب ETOPS بیان می شود، در هواپیماهای مختلف متفاوت است .
مثلا بعضی هواپیما ها ممکن است تنها در مسیرهایی پرواز کنند که هرگز مسیرشان طولانی تر از ۱۲۰ دورتر از یک فرودگاه ETOPS دار نشود و برای برخی دیگر این زمان ۱۸۰ دقیقه است. به طور عامیانه در میان کادر پرواز ETOPS به معنی «یا موتورها روشن می شوند یا مسافران شنا می کنند» است که البته ربطی ندارد که هواپیمایی روی زمین یا دریا پرواز می کند.
امکان پرواز هواپیما حتی در صورت خراب شدن ۴ موتور آن هم وجود دارد.درادامه خاطرات یکی از خلبان ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد :
خلبان و نویسنده ای به نام پاتریک اسمیت (Patrick Smith) می گوید: ((با اینکه شاید از این موضوع شگفت زده شوید اما باید بدانید مواقع بسیاری هستند که هواپیماها باید کمی ارتفاع خود را کم کنند و به حالتی در بیایند که خلبان ها با نام «پرواز خلاص یا flight idle» می شناسند، این زمانی است که همه موتورها به وضعیت رانش صفر (zero-thrust condition) در می آیند. در این شرایط موتورها هنوز سیستم های حیاتی را اجرا می کنند اما هیچگونه فشاری را برای پرواز وارد نمی کنند. شما بدون اینکه بدانید، بارها در پروازهای مختلف به این شرایط برخورد کرده اید؛ این اتفاق تقریبا در همه پروازها می افتد.))
اسمیت توضیح می دهد که رانش صفر کار کمی سخت‌تری را نسبت به زمانی که همه موتورها از کار می افتند می طلبد.این شرایط مانند زمانی است که ماشین در سر پایینی با کلاچ روبه پایین قرار گرفته باشد.
نسبت شیب های مختلف در هواپیما تاثیر مستقیمی بر ادامه مسیر هواپیما در شرایط اضطراری دارد.
برای مثال اگر یک هواپیما دارای نسبت ادامه پرواز بدون موتور ۱۰:۱ است به این معنی می باشد که طی هر ۱۰ مایل پرواز، ۱ مایل ارتفاع کم می کند. هواپیمایی که در ارتفاع نرمال ۳۶ هزار پایی پرواز می کند، در صورت خراب شدن همه موتورها، می تواند برای ۷۰ مایل قبل از اینکه به زمین برسد، به راه خود ادامه دهد. اسمیت همچنین می گوید که خراب شدن موتور هواپیما به اندازه اینکه یک مهماندار بخواهد برای شما چیزی بیاورد، امکان پذیر و عادی است.
خرابی موتور برای هواپیماهای مدرن هم اتفاق می افتد!

اما شاید یکی از معروف ترین زمان هایی که یک هواپیما مجبور شد تا با وجود خراب شدن موتور هواپیما فرود بیاید به «معجزه هادسون» معروف است. طی این حادثه کاپیتان پرواز چلسی سالنبرگر (Chesley Sullenberger) یک هواپیمای ایرباس A320 را روی رودخانه هادسون (Hudson River) فرود آورد. پاتریک اسمیت این خلبان را تحسین می کند اما اعتقاد دارد این همان کاری که باید انجام می داده است.
وی میگوید :

“کاری که سالی و کمک خلبان او جفری اسکایلز انجام دادند، آسان نبود و فرود سالم آن ها اصلا تضمین نمی شد. اما این کاری بود که او باید می کرد، برای آن آموزش دیده اند و احتمالا هر شخص دیگه ای هم بود در این شرایط همان کار را می کرد». با توجه به اینکه هواپیما بدون نیروی موتور می تواند پرواز کند، بدون تردید می توان گفت که اگر فقط یک موتور در حین پرواز قطع شود، خطر بسیار کمی وجود دارد. در حقیقت، همانطور که اسمیت به ما یادآوری می کند، هواپیماها به گونه ای طراحی شده اند که یک موتور تنها کافی باشد تا هواپیما را از با ریسک بسیار کمی به زمین برساند”.

 



رائفی پور:

چرا از آفریقای جنوبی به آمریکای جنوبی یه پرواز مستقیم نیست؟

قاره ها اینجوریه!! وقتی باز بشه فاصله شون زیاد میشه دیگه! 😂😂

برای همینه پرواز ها رو اگه دقت کنید از اینجا اینطوری میرن، میگه تو حالت زمین تخت این صافه، مسیر مستقیمه..

گفتم عزیز من معلومه پرواز ها رو از کنار سواحل میبرن وسط اقیانوس هواپیما خراب بشه چه خاکی تو سرشون باید بکنند 😶😂😂😂😱

شما ابتدائیات این پرواز رو هم نمی دونید؟

بعد گفتند: نه من گشتم یه هواپیمای باری پیدا کردم از برزیل میرفت آفریقا، مسیر مستقیم میرفت 👍👍🏻

دیگه احتمالاً ریسکی بوده پرواز خلبان پول اضافه تر دادن ، میگرفته ، گفته ریسکش می ارزه، مسافری ها رو سعی می کنند از جایی ببرند که بشه هر لحظه فرود اومد ممکنه یه اتفاقی بیفته که بتونه خودشو به فرودگاه برسونه مثلاً وسط دریا بگه برو پایین 😳😳

اقیــانوس

آقا اینا همینن!!؟ مظلومیت قرآن و اسلام دین ما افتاده..!

خدا وکیلی 5 تا از این آیه ها بود ما الان چیکار کردیم، همین مسئله جمهوری اسلامی بیا برو ماجرای انیشتین رو  ته و توش رو در بیار!!

آدم های با سوادی از نظر تخصص در نجوم اطراف این شخص نیستند خودشم که تخصص و تحقیقی نداره

🔺ما مثل شما نیستیم که هر صدای مخالفی رو خفه کنیم ما ریا و تظاهر بلد نیستیم ما دروغ و حرف بی پایه و اساس بلد نیستیم ما واقعاً به آزادی بیان اعتقاد داریم.

آقای رائفی پور، لطفاً قبل از هر چیزی یه نگاه به نقشه ها بنداز، اصلاً کاری به شکل هندسی زمین هم نداشته باشید، ده ها و صد ها پرواز از اقیانوس میره و انواع مختلف هواپیما هم هست انواع جت ها و …

کسی هم به خلبان ها رشوه نداده…

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

8 دیدگاه

  1. Avatar

    سلام ممنون از سایت مفید وکاملتون و ممنون بابت این پست عالی فقط یکم زیادی استاد رائفی پور رو مورد عنایت قرار دادین که حقش نیست بالاخره توی زمینه های مختلف زیادی حرف های صحیح زیادی دارن ایشون اما در این مسئله واقعا اطلاعات کافی ندارن قبول دارم و بهتون قول میدم یه روز به تخت گراها می‌پیوندن.

    • مدیر Bahram

      سلام، متن ادیت شد بقیه متن صحبت خود ایشون هست که در ویدئو هم مشاهده میکنید
      +
      ما نمی خوایم کسی تخت گرا بشه، دلایل روشن میاریم اگر کسی خواست قبول می کنه اگر کسی نخواست قبول نمی کنه اما اینکه بدون دلیل یا الکی بگه، این مورد رو خوشمون نمیاد

    • مدیر Vlad

      سلام بیش از این ها برای آقای جاهل پور ویژه برنامه خواهیم داشت😄

      الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن كَثُرَ كلامُهُ كَثُرَ خَطَؤُهُ ، و مَن كَثُرَ خَطَؤُهُ قَلَّ حَياؤهُ ، و مَن قَلَّ حَياؤهُ قَلَّ وَرَعُهُ ، و مَن قَلَّ وَرَعُهُ ماتَ قَلبُهُ ، و مَن ماتَ قَلبُهُ دَخَلَ النّارَ .[نهج البلاغة : الحكمة 349 .]
      امام على عليه السلام : هر كه سخن بسيار گويد، خطايش بسيار شود و هر كه بسيار خطا كند، شرم و حيايش كم شود و هر كه كم شرم و حيا شود، پارسايى اش كاهش يابد و هر كه پارسايى اش كم شود، دلش بميرد و هر كه دلش بميرد، به آتش رود.

  2. Avatar

    اووه آقا این پست رو خیلی دوست داشتم و خوشم اومد که این آقای به ظاهر کار درست رو مورد عنایت قرار دادین😂 خودشو نخود هر آشی میکنه! اون تیکه از حرفاشو که گوش کردم متوجه شدم واقعا حتی هنر سخنرانی هم نداره و بعیده هنر دیگه ای هم داشته باشه!
    از نحوه حرف زدنش میشه فهمید در واقع خودش اصلا و ابدا به حرفایی که میگه اطمینان نداره چون تند تند حرف میزنه و کلمات رو نصفه نیمه میگه😂 دنبالش گذاشتن
    یک انسان واقعی همیشه سخنانش رو شمرده شمرده و با اطمینان بیان میکنه و نه مثل این آقا دستپاچه

  3. Avatar

    نه تخت گرائم نه کروی. حرف هر دو رو گوش میدم. من اکثر موارد شیعه رو از استاد رائفی یاد گرفتم دمش گرم. اما قرار نیست همه حرف هاش رو قبول داشته باشم. داره زیادی حرف میزنه غرور تو چشاش موج میزنه، یجورایی عوض شده. همین ناسایی که هیچی از علائم شیطان پرستی شو دربارش صحبت نمیکنه و دانشمندان غربی رو قبول داره خیلی عجیبه. ما امید داشتیم حداقل این جلوی فراماسونری وایسه. اسم موسسش اصلا همینه!

    • مدیر Bahram

      سلام;
      در ابتدا که مشهور شده بود همش علائم شیطان پرستی رو می گفت و رفته رفته شروع کرد به موارد غیر مرتبط و به همه حوضه ها داره ورود می کنه و امان از مردمی که بدون تحقیق
      دنباله رو میشن …

  4. Avatar

    تو داشاق رائفی پور هم نیستی 😂😂 هم تو هم طرفدارای ک##ل زمین تخت گرا😂😂
    هرموقع تونستی 1 هزاااااااااارم رائفی پور سواد داشته باشی و بتونی مخاطبین میلیونی جذب کنی اونموقع بیا ازش برو بالا کله #### کله دیسکی😂😂😂😂
    ناسا هرچقد ک##ل باشه کله دیسکی های ### #### ازونم #### ترن😂 نمونش همین پست

    • مدیر Vlad

      قابل توجه جناب دلقک پرست ! همین که فشاری شدید و فحاشی کردید نشون میده چقدر جاهلی بی عقل و جانوری گمراه تر از چهارپایان هستید.
      رائفی پور سواد داره؟؟؟؟
      همین که منکر هزاران حدیث متواتر شده و منکر ازمایشات علمی شده و نشون میده یک مدعی دروغین و کذاب هست.

      زر زدن کار اسونیه و دلقک شدن باعث جذب مخاطب میشه اما ما چنین نیستیم و روش کار ما بر اساس ثقلین هست.
      امثال شما جاهلان بی عقل چه میفهمید که قرآن چیه و قرآن ناطق و پیروان ثقلین چه کسانی اند و شیعه نمایان کذاب منکر حدیث چه کسانی اند…
      ——
      اعراف :
      وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ 179
      و در حقيقت، بسيارى از جنّيان و آدميان را براى #جهنم آفريده‌ايم. [چرا كه‌] دلهايى دارند كه با آن [حقايق را] دريافت نمى‌كنند، و چشمانى دارند كه با آنها نمى‌بينند، و گوشهايى دارند كه با آنها نمى‌شنوند. آنان همانند #چهارپايان بلكه گمراه‌ترند. [آرى،] آنها همان غافل‌ماندگانند.

      الانفال :
      إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ 22
      بدترین جانداران نزد خدا کسانی هستند که (از شنیدن و گفتن حرف حق) کر و لالند درحالی که هیچ از عقل استفاده نمی‌کنند.
      ——
      تا زمانی که غیرمعصوم رو ولیجه خودتون کرده باشید اهل جهنمید چون دارید با پیروی از افراد دلقک و غیرمعصوم، منکر کلام معصومین میشید و دین و عقلتون نابود شدست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =

Translate »