آخرین مطالب
نقشه زمین تخت اسلامی
نقشه زمین تخت اسلامی

زمین تخت اسلامی دو قطبی با مرکزیت کعبه

 

 

 

نقشه زمین تخت اسلامی
تصویر قابلیت بزرگنمایی دارد / نقشه زمین تخت اسلامی + جزییات

نقشه زمین تخت دو قطبی با مرکزیت کعبه

جَاءَ نَفَرٌ مِنَ الْیَهُودِ إِلَی رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فَسَأَلُوهُ عَنْ أَشْیَاءَ فَکَانَ فِیمَا سَأَلُوهُ عَنْهُ أَنْ قَالَ لَهُ أَحَدُهُمْ لِأَیِّ شَیْ ءٍ سُمِّیَتِ الْکَعْبَةُ کَعْبَةً فَقَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله لِأَنَّهَا وَسَطُ الدُّنْیَا
چند نفر یهودی به محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله رسیدند و از آن سرور از اموری سؤال کرده و در ضمن سؤالاتی‌که کردند، یکی از ایشان پرسید: برای چه کعبه، کعبه نامیده شده است؟حضرت فرمودند: «زیرا در وسط دنیا واقع شده است»

📗تفسير نور الثقلين، ج ۱، ص ۶۸۰
📗علل الشرایع، ج ۲، ص ۳۹۸


توضیح نحوه ایجاد شبانه روز در زمین تخت دوقطبی اسلامی با مرکزیت کعبه :

 

حديث زينب عطاره (عطر فروش)

143- حسين بن زيد هاشمى از امام صادق عليه السّلام روايت كند كه فرمود: زينب عطاره كه‌

چشمش تاب و پيچ داشت براى فروختن عطر بنزد زنان و دختران رسول خدا (ص) آمد و در همان حال كه او در نزد آنها بود رسول خدا (ص) نيز بنزد آنها آمد، حضرت باو فرمود: هر گاه تو بنزد ما مى‌آئى خانه‌هاى ما خوشبو مى‌شود.

زينب عرضكرد: اى رسول خدا خانه‌هاى تو ببوى خودت خوشبوتر است، حضرت باو فرمود:

هر گاه چيزى ميفروشى خوب بفروش و غش مكن (و چيز ديگرى را مخلوطش منما) كه اين ترتيب (خريد و فروش) براى دارائى و مال پاك‌تر و براى ماندنش بهتر است.

عرضكرد: اى رسول خدا من اين بار نيامده‌ام چيزى بفروشم بلكه آمده‌ام تا از عظمت خداى عز و جل از تو پرسش كنم، حضرت فرمود: بزرگ است جلال او، و من اينك شمه‌اى از عظمت او را برايت باز گويم، آنگاه (شروع بسخن كرده)

فرمود: همانا اين زمين و هر چه بر آن قرار دارد در برابر آن (زمينى) كه در زير آن قرار دارد مانند حلقه یا انگشتر(كوچكى) است كه در بيابان (بى‌سر و ته و) پهناورى افتاده باشد و آن دو با هم و هر چه بر آنها است در برابر آنچه در زير آن دو قرار گرفته چون حلقه‌اى است كه در بيابان تهى و پهناورى افتاده.

و سومى نيز (اين چنين است) تا برسد بهفتمين زمين (نسبت هر كدام بآن ديگرى مانند همان حلقه است كه در بيابان تهى و پهناورى افتاده باشد) و اين آيه را خواند:

«.. (خدائى كه) هفت آسمان و زمين‌ها نيز مانند آنها آفريد …» (سوره طلاق آيه 12)

، و هفت زمين با آنچه بر آن است كه بر پشت خروس است چون حلقه‌اى است كه در بيابان تهى و پهناورى افتاده باشد، و خروس دو بال دارد، بالى در مشرق و بالى در مغرب و دو پايش در آخرين حد از عمق است، و هفت زمين با خروس و آنچه در آن است و بر آن قرار دارد بر روى صخره (سنگ) چون حلقه‌اى است كه در بيابان تهى و پهناورى افتاده باشد، و صخره با آنچه در آن است و بر آن است بر پشت ماهى چون حلقه‌اى‌

است كه در بيابان تهى و پهناورى افتاده باشد، و هفت زمين و خروس و صخره و ماهى با هر چه در آن است و هر چه بر آن قرار دارد بر روى درياى تاريك چون حلقه‌اى است كه در بيابان تهى و پهناورى افتاده باشد.

و هفت زمين با خروس و صخره و این ماهی(همان ماهی که زمین بر پشت آن پهن شده است) و این دریای تاریک (که ماهی درونش هست)   بر روى هواى روان چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور. و هفت زمين با خروس و صخره و ماهى و درياى تاريك و هوا بر روى «ثرى» چون حلقه است در بيابانى تهى و پهناور.

سپس اين آيه را خواند: «از آن اوست آنچه در آسمانها است و آنچه در زمين است و آنچه در زير ثرى است.» (سوره طه آيه 6)

و خبر و آگاهى بشر در همان ثرى منقطع گشته، و هفت زمين و خروس و صخره و ماهى و درياى تاريك و هوا و ثرى در برابر آسمان اول مانند حلقه‌اى است در بيابان پهناورى تهى.

و همه اينها و آسمان مورد نظر با آنچه بر آن است و در آن قرار دارد در برابر آسمانى كه بالاى آن است چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور.

و اين دو آسمان و آنچه در آنها و بر آنها است در برابر آسمانى كه بالاى آن دو است چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور.

و اين سه آسمان و آنچه در آن است و بر آن قرار دارد در برابر آسمان چهارم چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور، و هم چنين تا برسد بآسمان هفتم.

و اين هفت آسمان با آنچه در آن است و بر آنها قرار دارد در برابر دريائى كه از زمينيان پنهان است، چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور.

و همه اين هفت آسمان و درياى پنهان در برابر كوههاى تگرگ چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور.

و اين آيه را خواند: «و فرو فرستد از آسمان از كوههائى كه در آن است تگرگ» (سوره نور آيه 43).

و اين هفت آسمان و درياى پنهان و كوههاى تگرگ در برابر آن هوائى كه دلها در آن سرگردانند چون حلقه‌اى است در درياى تهى و پهناور، و اين هفت آسمان و درياى پهناور و كوههاى تگرگ و هوا در برابر پرده‌هاى نور چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور.

و اين هفت آسمان و درياى پنهان و كوههاى تگرگ و هواء و پرده‌هاى نور در برابر كرسى چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور.

سپس اين آيه را خواند: «و كرسى او آسمانها و زمين را فرا گيرد و نگهداشتنش بر او سنگينى نكند كه او است والا و بزرگ» (سوره بقره آيه 255)

و اين هفت آسمان و درياى پنهان و كوههاى تگرگ و هوا و پرده‌هاى نور و كرسى در برابر عرش چون حلقه‌اى است در بيابانى تهى و پهناور،

است در بيابانى تهى و پهناور، و اين آيه را خواند:

الرَّحْمَٰنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَىٰ

خداى رحمان بر عرش استيلا دارد. (سوره طه آيه 5)

 الکافی؛ ج۸، ص۱۵۳

/ بحار الأنوار، ج۵۷، ص۸۳؛ «ملقاهًْ» محذوف/ التوحید؛ ص۲۷۵

 

زمین بر پشت ماهی
زمین بر پشت ماهی

شیخ ابراهیم حقی : کتاب دایرةالمعارف: معرفتنامه / نقشه هیئت عالم

نکته: طبق احادیث پس از قیامت بهشت ها از بالای عرش به پایین میایند / و جهنم ها ابدی و اصلی نیز پایین ترین جایگاه عالم تا زمین بالا میاید و به زمین متصل میشوند طوری که هر دره ای در قیامت راهی بسوی جهنم است و بهشت در بالای صفحه زمین وبه جای گنبد های اسمانها قرار میگیرد.

https://flatearthfarsi.ir/blog-religious/3208/زمین-بر-پشت-ماهی-و-تکمیل-نقشه-هیئت-عالم/

 

کلید واژه ها به جهت اصلاح سئو :

زمین تخت پارسی/ زمین تخت / زمین تخت پارسی / زمین تخت فارسی / زمین تخت گرایان / زمین تخت است / زمین تخت پارسی / زمین کروی نیست / مذهبی / علمی / شبیه سازی / زمین تخت پارسی /

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

منابعی وجود دارد که می گویند تارتاریا به عنوان یک منطقه جغرافیایی از ابتدای قرن …

3 دیدگاه

  1. Avatar

    عالی. چطور نقشه زمین که مستطیل هست رو اینجوری می کنید؟

  2. Avatar

    با سلام و عرض ادب.
    خدا قوت
    برای من سوالی پیش اومده، چرا فقط تو احادیث و قرآن از شرق و غرب گفته شده. تمامی مثالها برای اثبات زمین تخت و یا کروی به شرق و غرب متکی هستن. ویا تو پست مربوط به زورا در سایت شما، از لشکرهایی که از غرب و شرق میان صحبت شده بود. چرا از شمال و جنوب حرفی زده نمیشه؟ آیا واقعا شمال و جنوبی در کار نیست و فقط غرب و شرق وجود داره؟
    ممنون میشم توضیح بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

Translate »