آخرین مطالب

کوه قاف چیست و چرا آفریده شده است؟ / پاسخی از قرآن و احادیث

زمین تخت پارسی - مدل هفت زمین و هفت گنبد آسمان
مدل اسلامی زمین تخت – هفت زمین و هفت گنبد آسمان
photo_۲۰۲۱-۱۱-۰۵_۱۶-۳۲-۳۴.jpg (615×541)
نقشه مفهومی برای هفت زمین و هفت گنبدآسمان
image_2021-12-07_233159.png (640×640)
تصویر قابلیت بزرگنمایی دارد / نقشه زمین تخت اسلامی + جزییات
 

کوه قاف چیست و چرا آفریده شده است؟

خداوند با قرار دادن کوه قاف و همچنین قرار دادن گنبدآسمان روی آن ، جایگاه صفحه زمین را ثابت کرده است تا مبادا با ساده ترین یا شدید ترین زلزله ها صفحه زمین تبدیل به مخروبه بشود:

سوره انبیاء
وَ جَعَلْنا فِي الْأَرْضِ رَواسِيَ أَنْ تَميدَ بِهِمْ وَ جَعَلْنا فيها فِجاجاً سُبُلاً لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ [31]


و در زمين، كوه‌هاى استوارى قرار داديم، مبادا (آن ماهی که زمین برپشتش پهن شده) آنان را بلرزاند! و در آن زمین  درّه‌ها و راه‌هايى قرار داديم تا راه يابند.
——————-

سوره قاف:
ق وَ الْقُرْآنِ الْمَجِيدِ [1]


(کوه)قاف و سوگند به (حقانیت) قرآن مجيد !
——————-

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سُفْیَانَ‌بْنِ‌السَّعِیدِ الثَّوْرِیِّ قَال‌قُلْتُ لِلصَّادِقِ (علیه السلام): یَا ابْنَ رسول الله (صلی الله علیه و آله) مَا مَعْنَی قَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ: الم وَ المص وَ الر وَ المر وَ کهیعص وَ طه وَ طس وَ طسم وَ یس وَ ص وَ حم وَ حم عسق وَ ق وَ نَ. قَالَ (علیه السلام): أَمَّا … ق فَهُوَ الْجَبَلُ الْمُحِیطُ بِالْأَرْضِ وَ خُضْرَهًُْ السَّمَاءِ مِنْهُ وَ بِهِ یُمْسِکُ اللَّهُ الْأَرْضَ أَنْ تَمِیدَ بِأَهْلِهَا.

امام صادق (علیه السلام)- سفیان ثوری گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: «ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! معنای سخن خداوند عزّوجلّ که می‌فرماید: الم و المص و الر و المر و کهیعص و طه و طس و طسم و یس وص و حم و حم عسق و ق و ن، چیست»؟ امام (علیه السلام) فرمود:

«امّا … ق کوهی دورتادور زمین است که رنگ اخضر آسمان از آن اوست و به‌واسطه‌ی آن (رشته کوه قاف) خداوند زمین را (که بر پشت ماهی پهن شده را) نگه داشته که اهلش را تکان ندهد. (رنگ اخضر=رنگ آسمانی)
منابع : تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۸ /بحارالأنوار، ج۸۹، ص۳۷۳/ معانی الأخبار، ص۲۲/ نورالثقلین/ البرهان

توجه حدیث اصلی خیلی طولانی بود و خلاصش رو در پایین توضیح دادم :

طه (یکی از نام های پیامبر در قرآن است)

یس( آل یاسین همان اهل بیت حضرت محمد صلوات الله علیه و امام علی علیه السلام و فرزندان اینها هستند)

کهیعص (اشاره ای به واقعه کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام و تشنه لب بودن ایشان اشاره ای مستقیم دارد)(پیش بینی شهادت سیدالشهدا علیه السلام)

ص (آب حیات هست )

و…

: تفسیر اهل بیت علیهم السلام با ترجمه فارسی و متن عربی

alvahi.com/ق/1

 

https://flatearthfarsi.ir/blog-religious/3208/زمین-بر-پشت-ماهی-و-تکمیل-نقشه-هیئت-عالم/

 

——————-

الباقر (علیه السلام)- قَافٌ جَبَلٌ مُحِیطٌ بِالدُّنْیَا مِنْ زُمُرُّدٍ اخْضَرَ فَخُضْرَهًُْ السَّمَاءُ مِنْ ذَلکَ الْجَبَلِ.
امام باقر (علیه السلام)- ق =قاف نام رشته کوهی است که دورتادور صفحه زمین هست و آن را احاطه کرده و همچنین رنگ اخضر آسمان بازتابی از آن کوه است / (رنگ اخضر=رنگ آبی گنبد آسمان/گنبود کبود )
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۸ نورالثقلین
——————-

الباقر (علیه السلام)- عن ابی بصیر عن الباقر (علیه السلام) قال إِنَّ عَلِیّاً (علیه السلام) مَلَکَ مَا فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَا تَحْتَهَا فَعُرِضَتْ لَهُ سَحَابَتَانِ إِحْدَاهُمَا الصَّعْبَهًُْ وَ الْأُخْرَی الذَّلُولُ وَ کَانَ فِی الصَّعْبَهًِْ مُلْکُ مَا تَحْتَ الْأَرْضِ وَ فِی الذَّلُولِ مُلْکُ مَا فَوْقَ الْأَرْضِ فَاخْتَارَ الصَّعْبَهًَْ عَلَی الذَّلُولِ فَدَارَتْ بِهِ سَبْعُ أَرَضِینَ فَوَجَدَ ثَلَاثاً خَرَاباً وَ أَرْبَعَهًًْ عَوَامِرَ.

ابوبصیر نقل می‌کند: امام باقر (فرمود: «امام علی علیه السلام فرمودند : ( (خدا) آنچه را که بالای زمین است و آنچه را که زیر آن است مالک شد؛ پس دو ابر، بر او عرضه شد؛ یکی از آن دو رام نبود و دیگری رام بود و در ابری که رام نبود حکومت آنچه زیر زمین است بود و در ابر رام، حکومت آنچه در بالای زمین است، بود. ابری را که رام نبود بر رام برگزید؛ پس به‌وسیله‌ی آن، هفت زمین را فرش کرد، در نتیجه سه تا را خراب و چهار تا را آباد گذاشت».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۴۰۶ بحرالعرفان، ج۱۱، ص۲۲۸
——————-

 

امام باقر علیه السلام فرمودند ذلولا به معنای فرش شدن زمین است=زمین تخت است.
منبع : تفسیر البرهان ذیل آیه 15 از سوره ملک / بحارالانوار ج9 ص243

 

ترجمه حقیقی سوره ملک ایه 15 با توجه به فرمایش امام باقر علیه السلام

البته نکته ای که هست این است که گاهی واژه ذلول به معنای تحت تسلط نیز به کار میرود که بطور خلاصه رام شدن به کار میرود ، یعنی وقتی شما گاوی را رام کردید یعنی ان گاو که ابتدا وحشی بود و نمیخواست تا تحت تسلط شما باشد ، از حالا به بعد تحت اختیار و تسلط شماست و میتوانید ازش استفاده کنید و از آن شیر بدوشید و… (یعنی دیگر نافرمانی و سرکشی نمیکند )

ولی برای زمین ها اگر از واژه ذلولا استفاده کنیم الزاما باید مطابق فرموده امام باقر علیه السلام ترجمه شود یعنی فراشا=فرش شدن و اگر غیر از فرموده امام ، کسی چیزی دیگر را ترجمه کند ، در حقیقت با امر امام و ترجمه ای که امام معصوم ارائه کرده است مخالفت کرده است !
بنابرین هرچه امامان معصوم علیهم السلام فرموده اند ، دقیقا به همان شکل باید پذیرفته شود✅🌹


علت زلزله ها در زمین تخت :

الصّادق ( إِنَّ ذَاالْقَرْنَیْنِ لَمَّا انْتَهَی إِلَی السَّدِّ جَاوَزَهُ فَدَخَلَ فِی الظُّلُمَاتِ فَإِذَا هُوَ بِمَلَکٍ قَائِمٍ عَلَی جَبَلٍ طُولُهُ خَمْسُمِائَهًِْ ذِرَاعٍ فَقَالَ لَهُ الْمَلَکُ یَا ذَاالْقَرْنَیْنِ أَ مَا کَانَ خَلْفَکَ مَسْلَکٌ فَقَالَ لَهُ ذُوالْقَرْنَیْنِ مَنْ أَنْتَ قَالَ أَنَا مَلَکٌ مِنْ مَلَائِکَهًِْ الرَّحْمَنِ مُوَکَّلٌ بِهَذَا الْجَبَلِ فَلَیْسَ مِنْ جَبَلٍ خَلَقَهُ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ إِلَّا وَ لَهُ عِرْقٌ إِلَی هَذَا الْجَبَلِ فَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ أَنْ یُزَلْزِلَ مَدِینَهًًْ أَوْحَی إِلَیَّ فَزَلْزَلْتُهَا.


امام صادق (علیه السلام)- چون ذو القرنین از سد گذشت داخل ظلمات شد و به فرشته‌ای رسید که بر کوهی به طول پانصد ذراع ایستاده بود
و به ذو القرنین گفت: «مگر پشت سرت راه نبود»؟ ذوالقرنین به او گفت: «تو کیستی»؟ گفت: «یکی از فرشتگان رحمانم و موکّل بر این کوهم که از هر کوهی رگی به این کوه متّصل است و هنگامی‌که خدا بخواهد شهری را بلرزاند به من وحی می‌کند تا آن را بلرزانم».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۶۰۸
بحارالأنوار، ج۱۲، ص۱۸۰/ نورالثقلین/ البرهان


کوه قاف
نقشه هیئت عالم در نظر اسلام ، برگرفته از کتاب : دایرةالمعارف معرفتنامه /شیخ ابراهیم حقی.
هفت زمین و هفت گنبدآسمان + کوه قاف بعنوان جداکننده ها و مرز های میان هفت زمین و هفت گنبد + آبهای بالای گنبد های هفتگانه + ابهای زیرزمین هفتمین ارض.
و…

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

16 دیدگاه

  1. Avatar

    چند برداشت خطرناک دارید اولا بالای همه آسمون ها خدا است پس خدا جسمه اگر بالا هست پس پایین چیه باز هم خدا جسمه ما میتونیم این رو به معنای مراتب معنوی تفسیر کنیم نه مکان ها
    دوما اگر همه خلقت خدا رو مادی در نظر بگیریم باید طبق حدیث فرشته ها رو هم مادی در نظر بگیریم با هیکلی عظیم الجثه که این هم ایراد داره فرشته ها موجوداتی معنوی هستند نه مادی
    اگر باز بخواهیم اندازه که که شما میگیم در نظر بگیریم مثلاً پانصد سال یعنی اینقدر کیلومتر پهنای همه آسمون ها که اندازه هم هست!!
    کوه قاف در ادبیات عربی به معنای جایی خیلی دور هست این چه کوهی مثل این کوه هایی که ما می‌شناسیم هست که پیداش نیست هیچ کس هم ندیده بالاخره آخر این زمین کجاست؟!
    در آخر کل این سری احادیث کنایی هست و از کلمات تشبیه برای فهم مردم استفاده شده
    اگر میخواهید بگید که زمین تخته خوب اینم نظریه ولی کافیه از یه ستاره شناس سطح یک بپرسید راحت براتون اثبات می‌کنه که اینطور نیست و این همه ستاره و سیاره به مرور زمان کم کم چیستی اونها برای ما ثابت شده و تلاش های بی نظیری در دوره تمدن اسلامی از این زمینه به دست ما رسیده که راحت همه نظریات شما رو رد می کنه
    با تشکر

    • مدیر Vlad

      قبل از ارسال کامنت از مواد توهم زا استفاده کردید؟
      پیشنهادی که برای شما داریم این است که هرچه سریعتر به کمپ های ترک اعتیاد رجوع کنید !!!
      ———————
      هرچه که خارج از کلام الله و اهل بیت رسول الله باشد در نتیجه دروغ است !
      و هرچه که حقیقت است در کلام الله و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام وجود دارد !
      هیچ علمی نیست مگر اینکه صحیح ترین آن در نزد اهل بیت پیامبر باشد !
      ——-

      مطلب زیر رو بخونید در خصوص دروغ جسمانیت خدا :
      https://flatearthfarsi.ir/all/3668/پاسخ-به-دروغ-سنی-ها-درباره-جسمانیت-خدا/
      ————-
      مسطحیت زمین و حقانیت گنبد اسمان و کوه قاف و… ربطی به شکل و ذات خدا نداره چون مخلوقات با خالق هرگز قابل مقایسه نیستند.
      ضمن انکه فرشتگان از طیف خاصی از نور خلق شده اند که چشم انسان توانایی مشاهده کردن و تشخیص دادن ان طیف نوری را ندارد
      و همچنین ، جنیان نیز از اتشی بی دود خلق شده اند که بازهم چشم انسان ضعیف تر از ان است که بتواند جنیان را مشاهده کند
      بنابرین برای مشاهده کردن جنیان باید از دوربین های پیشرفته استفاده شود که میتواند طیف های نوری مختلف را تشخیص داده و نمایش دهد.
      ————
      عالم غیب هم عالمی است که چشمان جنیان و انسان ها ، هیچ کدام نمیتواند ان عالم را مشاهده کند و حتی دوربین های پیشرفته امروزی نیز توانایی مشاهده کردن عالم غیب را ندارند و عالم طبیعه و ماوراءالطبیعه بهم مرتبط اند و بر روی هم تاثیراتی میگذارند ولی در خصوص عالم غیب این رو باید گفت که جز الله و پیامبران و امامان ، اشخاص دیگری اطلاعاتی درمورد این عالم ندارند

      در پایان باید گفت : مزخرفات اهل رای (کسانی که با تفسیر به رای ، با علوم و فرمایشات اهل بیت علیهم السلام مخالفت میکنند ) در جهنم خواهد بود !!! ، مقالات زیر را بخوانید

      https://flatearthfarsi.ir/all/3255/حدیث-شناسی-و-تفسیر-شناسی/

      https://flatearthfarsi.ir/zsi_media/5017/مرجعیت-تقلید-و-امامت-و-نواصب-فلسفه/

    • مدیر Vlad

      درمورد ستاره شناسی هم بدجور دروغ گفتی!
      در گذشته و حال ، همواره با توجه به مدل گنبد دوار یا فلک دوار ستاره شناسی و محاسبات انجام میشده و اینها به معنای ان است که زمین کروی نیست و فلک است که دوار است ! و زمین ثابت و ایستاده هست

  2. Avatar

    سلام یک سوال دارم مگر خداوند همه جا نیست؟ و خب روایت هست از پیامبر که وقتی به معراج رفته بود فرشتگانی را دید که هرکدام از مکان مختلفی آمده بودند مثلا یکی از شرق بود یکی از غرب یکی از شمال یکی از جنوب و … که همگی به پیامبر گفتند که نزد الله بوده اند. مضاف بر این در قرآن و احادیث خیلی صریح اعلام شده که خداوند همه جا حضور دارد و همچنین در وجود هر انسانی هست، پس عالم برهوت و عرش الهی رو که بعنوان مکان الله معرفی میشوند چه توضیحی براشون هست؟ اصلا مگه خدا خارج از زمان و مکان و ماده نیست؟ خواهشمندم روشن‌سازی کنید سپاس

    • مدیر Bahram

      سلام;
      مکان برای خداوند نیست و اگر مکان باشه پس محدود به مکان هست و اگر محدود به مکان باشه پس داخل دایره‌ی زمان هست و هر چیزی که درگیر مکان و زمان باشه پس باید ماده باشه.
      لذا خداوند ماده نیست و خارج از مکانن و زمان است اما این که در مکان خاصی تجمع فرشتگان هست و یا در سمت خاصی نماز میخوانیم برای درک و فهم مخلوقات هست مثل صفات خداوند مثلاً میگیم خداوند رحمان هست تنها یک صفت ذاتی الله هست که انسان توانایی فهم و درک رو داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سیزده =

Translate »