آخرین مطالب
ماهواره نور 3 + مسیر حرکت ناوگروه 86

ماهواره نور 3 + مسیر حرکت ناوگروه 86

در این مطلب به دو مورد که در کشورمان ایران اتفاق افتاده می پردازیم که منافاتی با شکل هندسی زمین مسطح ندارند. در ابتدا در مورد ناوگروه 86 ایران و سفر به دور دنیا به کد خبری 90520 از وب سایت صبح ساحل اشاره می کنیم:

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام‌ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین بود، روز گذشته با پایان ماموریت خود در بندرعباس پهلو گرفت. این ناوگروه پس از اعزام به ماموریت دور کره زمین از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلوگیری کرده بود. صلاله آخرین ایستگاه ناوگروه ۸۶ نداجا پیش از رسیدن به ایران بود و دریادلان ایرانی پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت کردند و نهایتا ظهر چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند. ناوگروه 86 حرکت خود را از مهرماه سال گذشته به سمت شرق آغاز کرد و از کنار جزایر میکرونزی و پولینزی به سمت تنگه ماژلان در جنوب قاره آمریکا حرکت کرد و با عبور از این تنگه وارد اقیانوس اطلس جنوبی شد و سپس با حرکت به سمت شمال و عبور از سواحل شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل، در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلوگیری کرد. این ناوگروه در بندر آفریقای جنوبی و بندر صلاله نیز حضور پیدا کرد و سپس به کشور بازگشت. این موفقیت سبب شد تا رهبر معظم انقلاب هم در پیامی از موفقیت بزرگ ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در دریانوردی به دور کره زمین، تجلیل کنند. این ماموریت بازتاب بسیار زیادی در رسانه های داخلی و خارجی و بین مقامات بلندپایه نظامی جهان داشت.

مبدا تاریخ جدید برای نیروهای مسلح
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه اقدام بی‌سابقه نیروی دریایی ارتش در انجام این ماموریت سخت و سنگین، مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح شد، گفت: این اتفاق، اتفاق کوچکی نیست، در رفت و آمدها و مذاکرات مشاهده می‌کنیم که حتی کشورهای برخوردار هم چنین جرات و جسارتی را ندارند. سردار سرلشکر محمد باقری در آیین استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که پس از ۸ ماه دریانوردی و طی یک دور کره زمین به کشور بازگشته است، اظهار داشت: دریادلان عزیزمان فراتر از عبور از امواج دریاهای بیکران، از امواج ایمان و اراده گذشته‌اند که توانستند این ماموریت را انجام دهند و همرزمانمان توانستند کار به ظاهر نشدنی را عملی کنند. وی افزود: حوادث گوناگون به ما نشان داده که برای عزت و سربلندی و دستیابی به اهداف و آرمان‌هایمان راهی جز طی کردن مسیر عزت و قدرت و اقتدار نداریم. سرلشکر باقری با بیان اینکه در این مسیر اقتدار دریایی یکی از مهم‌ترین و شاید مهمترین عامل قدرت کشور ماست، گفت: ما برای اینکه یک قدرت دریایی بزرگ دریایی شویم هیچ چیز کم نداریم، اگر حاکمیت و مسئولان ما به این موضوع عنایت بیش از گذشته داشته باشند مسیر توسعه کشور از طریق قدرت دریایی بیش از گذشته فراهم خواهد شد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش در انجام این ماموریت سخت و سنگین، مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح شد، تاکید کرد: این اتفاق، اتفاق کوچکی نیست، در رفت و آمدها و مذاکرات مشاهده می‌کنیم که حتی کشورهای برخوردار هم چنین جرات و جسارتی را ندارند. وی ادامه داد: این جمهوری اسلامی و ارتش ماست که در اوج تحریم و فشارهای گوناگون، دست همت به کمر خود می‌بندد و با ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند. آمارهای ارائه شده در گزارش‌ها استثنایی است برای نیروی دریایی که تحت تحریم است.

ناوگروه



درباره سفر ناوگروه ۸۶ : ناوگروه ۸۶ حرکت خود را از مهرماه سال گذشته به سمت شرق آغاز کرد و از کنار جزایر میکرونزی و پولینزی به سمت تنگه ماژلان در جنوب قاره آمریکا حرکت کرد و با عبور از این تنگه وارد اقیانوس اطلس جنوبی شد و سپس با حرکت به سمت شمال و عبور از سواحل شیلی، آرژانتین، اروگوئه و برزیل، در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلوگیری کرد. این ناوگروه در بندر آفریقای جنوبی و بندر صلاله نیز حضور پیدا کرد و سپس به کشور بازگشت.

با توجه به مسیر حرکت ناوگروه 86 و میزان پهلوگیری ها و خطوط دریایی که انجام داده شده متوجه موارد خاصی میشیم:

  1. در تمام طول حرکت نزدیک خشکی ها بوده
  2. در مسیر دریایی خارج از موقعیت مخابراتی آنتن های زمینی امکان موقعیت یابی نداشتند
  3. سیستم GPS ماهواره نیست
  4. حرکت بر روی زمین مسطح توجیه پذیر هست
  5. دور زمین حرکت نکرده
  6. از قطب جنوب و استرالیا فاصله داشته

ناوگروه



در مورد ماهواره بر نور 3، در اینجا به کد خبری 3995706 از خبرگزاری صدا و سیما نگاهی می اندازیم:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سومین ماهواره بومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با نام نور ۳ توسط ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

نور ۳ که ماهواره‌ی سنجش و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۵۰۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این ماهواره و ماهواره‌بر هر دو در سازمان تحقیقات سپاه طراحی و ساخته شده است.

متخصصان و دانشمندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز ماهواره‌های نور ۱ و نور ۲ را از طریق ماهوار بر قاصد به فضا پرتاب کردند.

به دقیقه 1 و ثانیه 9 تا ثانیه 13 توجه کنید:

ماهواره نور 3

میزان انحنای مصنوعی به قدری هست که کل زمین فقط یک شهر ایران رو جا داره!!!

استفاده از لنز چشم ماهی:


#زمین_تخت #زمین_مسطح

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

2 دیدگاه

  1. Avatar

    خدا شفاتون بده
    از خواب بیدار شید
    کیو مسخره میکنید؟
    هنوز هم امثال شماها هستن؟

    • بهرام

      مثال شما مثال دُم روباه هست، وقتی میبینید و می دانید که درست هست اما از حقیقت ترس دارید باید هم تعقل نکنید.
      ———–
      اکثر مردم جاهل اند و برخی حتی از چهارپایان گمراه تر هستند
      https://flatearthfarsi.ir/all/9538
      ———–
      جویای حقیقت باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

Translate »