آخرین مطالب
حقیقت نور ماه

حقیقت نور ماه

در این مقاله به بررسی و مطالعه در مورد حقیقت نور ماه می پردازیم که ارتباط مستقیم با روح انسان و چشم سوم دارد : (رابطه ماه و خورشید. با دوگانگی نور روح و نشانه شب. و نور بدن و علامت روز) 🏔️🗝️🗯️

قبل از شروع مطالعه دو مقاله زیر رو بخونید:

اگر کلمه نورانی مربوط به ماه به معنای نور منعکس شده است، پس منظور از فرموده خداوند متعال چیست:
«اى پيامبر، ما تو را به اذن او گواه و مژده دهنده و بيم دهنده و دعوت كننده به سوى خدا و چراغى روشنگر فرستاديم.» سوره احزاب 45-46.
آیا لامپ نور را منعکس می کند یا خودش روشن می شود؟
در مورد چه می گوییم:
«خداوند نور السموات و الارض است…» سوره نور 35
می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، ولی خداوند جز تکمیل نور خود را نمی‌خواهد، هر چند کافران کراهت داشته باشند.» سوره توبه، 32.
«و زمین از نور پروردگارش درخشید و کتاب استقرار یافت و پیامبران و شهدا را آوردند و میان آنان به حق داوری شد و بر آنان ستم نخواهد شد.» الزمر/69
سپس در زبان، نور نقطه مقابل تاریکی است.

سمرقندی می فرماید:
«شما را نوری با حرارت و ماه را نوری بدون حرارت قرار داد.» پایان نقل از «بحرالعلوم» (2/104).

ابن تیمیه نوشته بود:
«و لغت نور و اشراق و امثال آن به معنای خود شیء نورانی است مانند خورشید و ماه و آتش خداوند متعال می فرماید: (هُوَ الَّذِی جَعَلَ الْأَمْرُ الْأَمْرِ وَ الْأَمْرَ أَنْورَاً. ) [یونس: 5] و فرمود: (وَ أَسْعَلْناهُ الْمَرْبَاءِ) [النباء: 13] و خداوند متعال خورشید را چراغ نامید و نور را چون همراه نور و درخشندگی حرارت و سوزاندن است.

📝پس شبيه آتش است بر خلاف ماه، زيرا گرمايش با نور ندارد، به همين جهت فرمود: (جعل الشمس ضياء والقمر نور) [یونس: 5] و مراد از آن چیست. در اینجا منظور از الضياء و النور و امثال آن است و به آن چیز نورانی است که به خودی خود موجود است مانند خورشید و ماه و آتش و مراد از آن پرتوی است که حادث می شود. به خاطر آن در هوا و زمین، و این ثانی حادثی است که بدون آن وجود دارد، اولی نیست و صفتی نیست که با اولی موجود است، بلکه حادثه ای است ناشی از آن است».
«الجواب الصحیح» (4/368).

ابن رجب گفته بود:
“الضياء:
نوری است که در آن نوعی گرما و سوز در آن پدید می آید، مانند نور خورشید، بر خلاف ماه که نور خالص است که در آن تابش بدون سوز است. -حکم» (24/2).

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در حدیث صحیح می فرماید:
از ابوملک اشعری می گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:

🌺پاکی نیمی از ایمان است و الحمدلله ترازو را پر می کند و جلال. از آن خدا باش.» آن و حمد و ثنا، آنچه را که میان آسمانها و زمین است پر می کند یا پر می کند. نماز نور است و صدقه حجت است و صبر نور «ضِيَاءٌ» است و قرآن بر شما حجت است.
«هر کس صبح می‌آید، پس با خود «نفس» بیعت می‌کند یا آن را آزاد می‌کند یا زنده می‌کند.» مسلم 223.

السهیلی، در توضیح بخشی از شعری که در کشور به نام دیاء نور می آید می گوید:

این آیه معنای الضياء و معنای النور را برای شما بیان می کند و آن الضياء است که از نور منتشر می شود و ضوء منشأ نور است و از آن منشأ آن و از آن صادر می شود و در وحی است. (هنگامی که اطرافش را روشن کرد، خداوند نورشان را گرفت) و در آن (جعل الشمس ضياء والقمر نورا) زیرا نور ماه منتشر نمی شود، از او خورشید نوری است که از آن منتشر می شود (الضياء).

و در صحيح آمده است: «الصلاة نور و الصبر نور» اين بدان جهت است كه نماز ستون اسلام است و خداوند متعال نور آسمانها و زمين نيز است و نور«الضياء» جايز نيست. تا یکی از نام های او باشد، منزه است.

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه کتاب مقدس در مورد خلقت خورشید و ماه گفته است:

🖌«لِتَكُنْ أَنْوَارٌ فِي جَلَدِ السَّمَاءِ لِتَفْصِلَ بَيْنَ النَّهَارِ وَاللَّيْلِ، وَتَكُونَ لآيَاتٍ وَأَوْقَاتٍ وَأَيَّامٍ وَسِنِينٍ.
📝در وسعت آسمان نورهایی باشد تا روز را از شب جدا کند و برای نشانه ها و فصل ها و روزها و سال ها باشد ( تکوین 1 :14)
🖌وَتَكُونَ أَنْوَارًا فِي جَلَدِ السَّمَاءِ لِتُنِيرَ عَلَى الأَرْضِ».
📝و آنها نورهایی در وسعت آسمان خواهند بود تا زمین را روشن کنند( 1 : 15 )
🖌فَعَمِلَ اللهُ النُّورَيْنِ الْعَظِيمَيْنِ: النُّورَ الأَكْبَرَ لِحُكْمِ النَّهَارِ، وَالنُّورَ الأَصْغَرَ لِحُكْمِ اللَّيْلِ، وَالنُّجُومَ.
📝پس خداوند دو نور بزرگ آفرید: نور اکبر برای حکومت بر روز و نور اصغر برای حکومت بر شب و ستارگان ( 1 : 16 )
🖌وَجَعَلَهَا اللهُ فِي جَلَدِ السَّمَاءِ لِتُنِيرَ عَلَى الأَرْضِ،
📝و خداوند آنها را در وسعت آسمان قرار داد تا زمین را روشن کنند، ( 1 : 17 )
🖌وَلِتَحْكُمَ عَلَى النَّهَارِ وَاللَّيْلِ، وَلِتَفْصِلَ بَيْنَ النُّورِ وَالظُّلْمَةِ. وَرَأَى اللهُ ذلِكَ أَنَّهُ حَسَنٌ.
📝بر روز و شب حکومت کند و روشنایی را از تاریکی جدا کند. و خدا دید که خوب است.( 1 : 18 ) “.


دوستان عزیزم: از مطالب فوق نتیجه می گیریم که روز و شب نمایانگر دوگانگی است که خداوند در مهم ترین چیزها آفرید (و از هر چیزی دو جفت را آفرید) و از آنجایی که انسان دارای روح روحانی و بدن جسمانی است، بر اساس همه چیز. آنچه را در بالا می گویم و خداوند به ما توفیق عنایت فرماید، آن شب نمونه ای از موجودات است، روحی و روزی نمونه ای از وجود جسمانی است و زمانی که خداوند ماه را آفرید، آن را برای حکومت بر وجود روحانی آفرید. پس نور آسمانها و نور روحانی برای انسان و موجودات زنده است، پس نور آن کمرنگ است، زیرا بیشتر نور واقعی آن نور روحانی است که دیده نمی شود و فقط نور مادی نیست، پس وقتی روزه می گیریم از این تقویم قمری پیروی کنید، در مورد خورشید، خداوند آن را با وجود مادی رابطه برقرار کرده است لذا روزها بر پایه‌ی خورشید انسان را از ارتقاء روحانی دور میکند و اکثر(همه) اصول و ویژگی‌ها در ادیان بر پایه تقویم ماه (قمری) است.


بنابراین، ما پرتوهای آن را برخلاف پرتوهای ضعیف و ضعیف ماه بسیار قوی می بینیم، زیرا پرتوهای ماه بیشتر به نور معنوی مربوط می شود تا نور مادی، در حالی که خورشید با وجود مادی رابطه دارد و از آنجایی که این دو چشم انسان و بدن انسان مادی است، طبیعی است که می توان تأثیر خورشید و اشعه آن را بر مردم درک کرد، بدن از ماه بیشتر است، پس خورشید نور و چراغ است زیرا الضياء است.

با مصالح رابطه دارد، ولی ماه نور است چون با روح ارتباط دارد، پس می فرماید (وَ یَجْعَلْ قَمْرَ فِیَهُمْ فِیْنُهُمْ وَ الْأَشْبَ الْأَسْتَعِینَ لَهُمْ یَجْعَلُونَ) پس ماه نور آن نسبت است. به عالم بهشت، نوری که بیشتر روحانی به عالم روح است و خدا می خواهد ما خود را از طریق نور روحانی به بالاترین درجه برسانیم، این دوگانگی نزد خداوند بسیار مهم است و یک دوگانگی است:

روح روحانی و جسم جسمانی پس خداوند دو نشانه آفرید: علامت شب (ماه) برای حکومت بر آن و علامت روز (خورشید) برای حکومت بر آن، تا شب را از روز جدا کند. ابتدا تقویم آسمانی و سپس در تقویم مادی. .

از این رو وقتی خداوند در روایات نبوی ماه و خورشید را آفرید، طبق برخی روایات به یکدیگر شباهت یافتند، خداوند بیشتر نور مادی ماه را محو کرد و در خورشید قرار داد و در مقابل، بیشتر نور را ساخت.
نور ماه معنوی (پس علامت شب را محو کردیم و علامت روز را نمایان ساختیم).
فمحونا آية الليل وجعلنا آية النهار مبصرة

آیه ۱۲ سوره اسرا

بنابراین هنگام خواب شب می خوابیم زیرا چشم سوم صنوبر است.
در مغز قفسه سینه در شب فعالیت بیشتری دارد ما دو چشم فیزیکی داریم که در دنیای ماده از آنها استفاده می کنیم.
و چشم سوم که در عالم ارواح از آن استفاده می کنیم
که در شب به خصوص در نماز شب و نماز سحر فعالیت بیشتری دارد.
از این رو این دوگانگی روح و جسم است که بسیاری از مردم به ویژه ملحدان از آن غافل شده اند.

از این رو خداوند متعال پیامبرش محمد صلی الله علیه و آله و سلم را چراغی نورانی توصیف کرده است (سراجاً منيراً)، زیرا چراغ مخصوص وجود جسمانی و مادی اوست و نور نورانی (النور المنير) مخصوص وجود روحانی احمدی اوست.پیامبر جمع کرد. تعالی معنوی خالص با ترجیح جسمانی که منزه از ناپاکی است.

خداوند متعال خود را نور وصف می کند (اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ/آیه 35 سوره نور) زیرا وجود خدا وجود جسمانی نیست، بلکه وجود روحانی نورانی است که در خور عظمت صورت و عظمت قدرت اوست.

از مجموع مطالب فوق به حقیقت دوگانگی روز و شب، خورشید و ماه و نور و الضياء پی می بریم. و خدا داناتر است.

آیا اکنون می دانید که چرا فراماسون ها، شیطان پرستان و دیگران اصرار دارند که خورشید را در الگوی منظومه شمسی تقدیس کنند و آن را مبنای همه چیز از جمله زمین قرار دهند، زیرا می خواهند ما را فقط به وجود مادی خورشیدی مرتبط کنند؟ در حالی که خداوند در قرآن فرموده است که هم وجود معنوی و مادی تابع انسان است و هم خورشید و ماه، هر دو زمین حامل انسان (نفس و جسم) را مسخر می کنند، خداوند می خواهد ما را از نظر روحی و معنوی بالا ببرد. از نظر فیزیکی، اما پیروان شیطان می خواهند که ما فقط به موجودیت مادی محدود شویم.

فرشتگانِ نور که از نور آفریده شده اند در آسمان ها حضور بهشتی دارند و جن های آتشین که از آتش آفریده شده اند در هفت لایه زمین وجود زمینی دارند، انسان مرحله ای میانی است و نور. و آتش به او بسته شده است، همان گونه که خورشید و ماه به زمین بسته شده اند.

حقیقت نور ماه

آیا ماه گرفتار خواهد شد؟ یا خودش را گرفتار می کند؟
«يَسْأَلُ أَيَّانَ يَوْمُ القِيَامَةِ ، فَإِذَا بَرِقَ البَصَرُ ، وَخَسَفَ القَمَرُ ، وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ.»

مى‌پرسد: «قيامت كى خواهد بود»!
(بگو:) در آن هنگام كه چشمها از شدّت وحشت به گردش در آيد، و ماه بى‌نور گردد،
و خورشيد و ماه يك جا جمع شوند/ قیامه 6-9.
این یکی از نشانه های روز قیامت است
شاهد آیه این است که ماه در اینجا (فاعل) است نه (مفعول به) و قرآن در بیان خود دقیق است.

برای درک بهتر در داخل سایت کلمه «خسوف»، «کسوف»، «ماه گرفتگی»، «خورشید گرفتگی» رو سرچ کنید.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

دروغ گرمایش زمین

دروغ گرمایش زمین

چرا موضوع گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی و عامل آن یعنی گازهای گلخانه ای انقدر برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

Translate »