آخرین مطالب

توضیحاتی تخصصی درمورد بحرالمکفوف و روشنایی ستارگان و انرژی آنها

توضیحاتی تخصصی درمورد بحرالمکفوف و روشنایی ستارگان و انرژی آنها


در این مقاله یکی از اهدافم ارائه پاسخی علمی به پرسش کاربران است (چگونه بحرالمکفوف خورشید را خاموش میکند اما ستارگان روشن اند و خاموش نمی شوند؟)

مدل اسلامی زمین تخت


در مقالات و مستندات بسیاری در مورد بحرالمکفوف هرچه از کلام معصومین علیهم السلام بود را جمع آوری و ارائه کرده ایم و مهمترین آنهارا در مقالات زیر مشاهده میکنید.

یک حدیث مهم :

ترجمه :

حَکَم بن مُستَنیر، از علی بن حسین (یعنی امام سجاد(علیه السلام) روایت کرده است که فرمود:
یکی از زمان‌هایی که خداوند به خاطر نیاز مردم به آن مقدّر فرموده، ( بحرالمکفوف ) دریایی است که خداوند بین آسمان و زمین خلق کرد،
سپس مدار خورشید و ماه و ستارگان و سیّارات را در آن دریا قرار داد،
پس همه این مجموعه را در فَلَک قرار داد.
سپس فرشته ای را که هفتاد هزار فرشته تحت امر او بودند را برای  فلک  گماشت،
و آن هفتاد هزار ملک(فرشته)، فلک را می‌چرخانند
و این چرخش خورشید و ماه و ستارگان و سیارات در پی چرخش گنبد دوار ، باعث می‌شود آنها در هر روز و شب در آن منزلی که خدا مقدّر فرموده قرار بگیرند.
وقتی گناه بندگان زیاد شود و خداوند بخواهد با آیتی از آیاتش آنها را مؤاخذه کند،
به فرشته ای که بر فلک مربوطه  گماشته شده است، امر می‌کند فلکی را که مدار خورشید و ماه و ستاره و سیاره در آن است از مجرا و محل همیشگی خود منحرف کند.
آن فرشته(=فرمانده) به هفتاد هزار ملائکه تحت امرش همین دستور را می‌دهد و آنها اطاعت می‌کنند،
در نتیجه خورشید به آن دریایی که فلک در آن جاری است، سقوط میکنند و دما و حرارتش از بین می‌رود و رنگش تغییر می‌کند.
و هرگاه خداوند بخواهد آن آیت و نشانه را عظمت بیشتری بدهد، خورشید در آن دریا کاملاً فرو می‌رود، (یعنی خورشید گرفتگی کلی)
به خاطر این که خداوند می‌خواهد با این نشانه خلق خود را بترساند و بیم دهد و این حالتی است که کسوف کامل اتفاق می‌افتد.
و همین اتفاق در مورد ماه نیز به وقوع می‌پیوندد
سپس وقتی خدا اراده کند آن دو را (از درون بحرمکفوف / دریایی خود دار میان زمین و گنبدآسمان) حارج می سازد و در مدار اصلی خود قرار می دهد،
به فرشته مسئول امر می‌کند خورشید را به مدار خود برگرداند و آن فرشته ، فلک را بر مجرای خود بازمی گرداند
و خورشید از درون آب ها بیرون می آید در حالی که کدر و تیره رنگ است؛
و همین طور است درباره خسوف ماه (که البته در حین وارد شدن ماه به درون بحرالمکفوف تنها رنگش تغییر میکند).
سپس امام علی بن حسین (=سجاد) علیه السلام فرمودند: تنها شیعیان ما از این دو آیت و نشانه- کسوف و خسوف- می‌ترسند. پس وقتی این واقعه رخ می‌دهد، از عظمت و قدرت  خدا بترسید و به سوی او بازگردید و توبه کنید (تا عذابی برایتان نازل نشود=گرانی ،قحطی یا بلاهایی مانند زلزله و سایر….).

منابع : تفسیر البرهان –  تفسير القمّي ج2: ص14
منبع دیگر : کتاب الکافی : حدیث البحر مع الشمس

در اینجا قصد دارم به طور کامل و البته تا حد امکان کوتاه ، با توجه به مطالب گذشته توضیح دهم که چگونه امکان دارد خورشید به درون بحرالمکفوف فرو رود و خاموش گردد ، اما ستارگانی که درون بحرالمکفوف اند هیچ گاه بدون اذن الله خاموش نمیشوند ! :

1 : هفتمین لایه خورشید ، لباسی از آتش است  .
حتی یک خردسال هم میداند که آتش به وسیله آب خاموش میگردد پس نیازی به توضیح ندارد…
ملائکه مسئول فرو بردن خورشید در آب ، و خاموش کردن آن هستند (= یعنی مسئول ایجاد کردن کسوف اند)
سپس آنها به اذن الله خورشید را از درون آب شفاف بحرالمکفوف خارج کرده و مجددا شعله  خورشید را روشن و فروزان میکنند.

نکته !!! :

مطابق با علوم اسلامی (=فرمایشات چهارده معصوم علیهم السلام) ، میدانیم که ستارگان داخل آب بحرالمکفوف خلق شده و در هفت فلک دوار یا گنبد دوار قرار گرفته اند.

از نظر علمی لازمه خاموش نشدن نور در زیر آب این است که نور تولیدی از جنس آتش نباشد.

تاثیرات زحل و مریخ در شدت گرفتن سرما و گرما :

عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ عَطِيَّةَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلْحَرِّ وَ اَلْبَرْدِ مِمَّا يَكُونَانِ فَقَالَ لِي يَا أَبَا أَيُّوبَ إِنَّ اَلْمِرِّيخَ كَوْكَبٌ حَارٌّ وَ زُحَلَ كَوْكَبٌ بَارِدٌ فَإِذَا بَدَأَ اَلْمِرِّيخُ فِي اَلاِرْتِفَاعِ اِنْحَطَّ زُحَلُ وَ ذَلِكَ فِي اَلرَّبِيعِ فَلاَ يَزَالاَنِ كَذَلِكَ كُلَّمَا اِرْتَفَعَ اَلْمِرِّيخُ دَرَجَةً اِنْحَطَّ زُحَلُ دَرَجَةً ثَلاَثَةَ أَشْهُرٍ حَتَّى يَنْتَهِيَ اَلْمِرِّيخُ فِي اَلاِرْتِفَاعِ وَ يَنْتَهِيَ زُحَلُ فِي اَلْهُبُوطِ فَيَجْلُوَ اَلْمِرِّيخُ فَلِذَلِكَ يَشْتَدُّ اَلْحَرُّ فَإِذَا كَانَ فِي آخِرِ اَلصَّيْفِ وَ أَوَّلِ اَلْخَرِيفِ بَدَأَ زُحَلُ فِي اَلاِرْتِفَاعِ وَ بَدَأَ اَلْمِرِّيخُ فِي اَلْهُبُوطِ فَلاَ يَزَالاَنِ كَذَلِكَ كُلَّمَا اِرْتَفَعَ زُحَلُ دَرَجَةً اِنْحَطَّ اَلْمِرِّيخُ دَرَجَةً حَتَّى يَنْتَهِيَ اَلْمِرِّيخُ فِي اَلْهُبُوطِ وَ يَنْتَهِيَ زُحَلُ فِي اَلاِرْتِفَاعِ فَيَجْلُوَ زُحَلُ وَ ذَلِكَ فِي أَوَّلِ اَلشِّتَاءِ وَ آخِرِ اَلْخَرِيفِ فَلِذَلِكَ يَشْتَدُّ اَلْبَرْدُ وَ كُلَّمَا اِرْتَفَعَ هَذَا هَبَطَ هَذَا وَ كُلَّمَا هَبَطَ هَذَا اِرْتَفَعَ هَذَا فَإِذَا كَانَ فِي اَلصَّيْفِ يَوْمٌ بَارِدٌ فَالْفِعْلُ فِي ذَلِكَ لِلْقَمَرِ وَ إِذَا كَانَ فِي اَلشِّتَاءِ يَوْمٌ حَارٌّ فَالْفِعْلُ فِي ذَلِكَ لِلشَّمْسِ هَذَا «تَقْدِيرُ اَلْعَزِيزِ اَلْعَلِيمِ »

سليمان بن خالد مى‌گويد:از امام صادق عليه السّلام پرسيدم كه گرما و سرما از چه پديد مى‌آيد؟امام عليه السّلام فرمود:اى ابا ايوب!همانا مرّيخ⭐️ ستاره‌اى است گرم و زحل🪐 ستاره‌اى است سرد،پس هر گاه  مرّيخ اوج مى‌گيرد زحل فرود مى‌آيد و اين به گاه بهار باشد.اين دو به همين وضع پيش مى‌روند يعنى هر گاه مرّيخ يك درجه اوج گيرد زحل يك درجه فرود آيد در طول سه ماه تا آنكه مرّيخ به حد اعلاى ارتفاع خود مى‌رسد و زحل آخرين درجۀ انحطاط‍‌ خود را مى‌پيمايد،و در اين هنگام است كه کوکب مرّيخ (در آسمان زمین) بخوبى آشكار مى‌گردد (بدلیل شکست نور در بین گنبد های آسمان) ،و در اين هنگام  گرما شدت يابد،و چون آخر تابستان سپرى شود و اول پاييز فرا رسد زحل ارتفاع گيرد و مرّيخ فرود خود را بياغازد و همچنان پيش مى‌روند يعنى هر درجه‌اى كه زحل اوج مى‌گيرد مرّيخ به همان درجه فرود مى‌آيد (و با پایین امدنش و شکست نور در بین گنبد ها از دید ناظر زمینی محو میگردند) تا آنكه مرّيخ به حد آخر پایین آمدن خودش مى‌رسد و زحل به نهايت اوج و بالا رفتن خود می رسد ،و در اين هنگام است كه زحل آشكار مى‌شود،و اين روند در آغاز زمستان و پايان پاييز است،و از اين رو سرما شدت گيرد ، و هر قدر آن يك اوج گيرد اين يك فرود آيد و هر قدر آن فرود آيد اين يك اوج گيرد،
پس اگر روزى از روزهاى تابستان سرد باشد بدان كه سبب آن ماه است (که از هفت لایه اب و آتش خلق شده و لایه هفتم آن پوششی از آب/یخ دارد )، و روزى از روزهاى زمستان گرم باشد سبب آن خورشيد است(که از هفت لایه اب و آتش خلق شده که پوشش لایه هفتمش از آتش است). و اين است اندازه‌گيرى خداوند عزيز دانا

  • (الکافی ج۸ ص۳۰۶)

توصیه میشود مقاله مرتبط را کامل مطالعه کنید :

پس تا اینجا میدانیم که ستارگان دارای دمای سرد و گرم هستند و علاوه بر خورشید و ماه  روی گرما و سرمای هوا تاثیرات مثبت و منفی میگذارند.

نکته مهم 1 :

برای پدیداری سرما و گرما الزاما به وجود آتش و دوری از آتش نیازمند نیست
و این حقیقت را یخچال های خانه شما و همچنین بخاری های برقی ثابت میکنند !!!

نکته 2:

از دیدگاه علم : نیروهای الکتریکی و مغناطیسی و الکترومغناطیسی میتوانند سرما و گرما تولید کنند
همانطور که بخاری برقی  و یا اجاق پخت و پز برقی  ویا سماور برقی ویا پلوپز برقی با وصل شدن با تبدیل کردن برق میتواند گرمایی بسیار زیاد تولید کند.
یخچال ها و فریزر ها نیز با تبدیل کردن انرژی برق به سرما ، هوای داخل محفظه را سرد میکنند.

 ((هم اکنون می دانید که با استفاده از الکتریسته و … میتوان سرما و گرما تولید کرد و این اصلا چیز عجیبی نیست.))

و هم اکنون نیز میرسیم به اصل مطلب که چگونه ستارگان نور تولید میکنند؟

پاسخ به این سوال بسیار سادست و صدها جواب علمی دارد.
اگر منبع نور از هرچیزی  بجز آتش باشد در نتیجه اگر درون اب هم باشد خاموش نمیشود. مثل ماهی هایی که در زیر آب نورانی میشوند و در اعماق آب زندگی میکنند ویا برخی پلانکتون ها و باکتری ها و بیولومینسانس در آب  ها و….

و علاوه بر این ها همانطور که  میدانید لامپ های تسلا میتوانستند بدون سیم و با استفاده از نیروی مغناطیسی و الکترومغناطیسی روشن شوند و پرنور گردند ، ستارگان نیز مشابه همان  اختراع  اند و البته بسیار پیشرفته تر خلق شده اند …


مبحث الکتروشیمی:

ستارگان بدست خالقی توانا یعنی الله  خلق شده اند ! ستارگان با اراده و خواست همان خالقی خلق شده اند که شمارا خلق کرده است و در مغز شما مقدار بسیار زیادی نیروی مغناطیسی و الکترومغناطیسی و الکتریکی قرار داده است

مغز یک عضو الکتروشیمیایی است. پژوهشگران تخمین زده اند که اگر مغز با تمام قدرت خود کار کند، می تواند حتی تا ۱۰ وات برق تولید کند  و جریان الکتریکی تولید شده در مغز میتواند یک لامپ را روشن کند یا یک موبایل یا شارژ کند و به همین علت متخصصان الکترونیک در نظر دارند تا موبایل های آینده به گونه ای طراحی گردد که با استفاده از نیروی بدن انسان شارژ شود…
در مغز بیش از یک میلیارد سلول عصبی بنام نرون وجود دارد. تقریبا سه هزار سال طول می‌کشد تا یک نفر این تعداد سلول را بشمارد. هر وقت کسی فکر می‌کند لبخند میزند، حرکت می‌کند یا حتی خواب می‌بیند جریان الکتریسیته‌ای بین سلولهای عصبی او حرکت می‌کند این جریان هرگز متوقف نمی‌شود. پیام‌های بی شماری هر لحظه از سلول‌های مغز عبور می‌کنند و از بزرگ راه‌هایی بنام عصب عبور می‌گذرند. هر نرون الکتریسیته اندکی تولید می‌کند.  در نهایت ، همانطور که گفته شده در بالا ، مجموع این جریان‌ها می‌تواند یک لامپ را روشن کند یا موبایلی را شارژ کند.


بیولومینسانس ! :

بیولومینسانس یک واکنش بیوشیمیایی خاص است که برخی از ارگانیسم ها قادر به انجام دادن آن هستند که در آن دو نوع مولکول تولید می شود ؛ لوسیفرین (پیگمنت) و لوسیفراز ( آنزیم). واکنش شیمیایی که منجر به تولید نور می شود می تواند هم در سلول و هم در خارج سلول رخ بدهد.

بیولومینسانس در بحرالمکفوف

بیولومینسانس در آب

بیولومینسانس در گنبدآسمان

رویت ستارگان درون بحر المکفوف و حرکت امواج آب با تلسکوپ

حرکت شهاب از درون بحرالمکفوف :

 

تصاویری از ستارگان واقعی درون آب (بحرالمکفوف/ دریایی درمیان آسمان و  معلق در زیر گنبد ها) قرار دارند و تصاویر و ویدیو های ثبت شده با تلسکوپ ها این حقیقت را تایید میکند:

ستارگان واقعی

ستاره

— — — — —


مطلب زیر برگرفته از مقاله بیولومینسانس از وب سایت بیوتکر هست :

بیولومینسانس چیست؟

بیولومینسانس یا زیست‌تابی، پدیده‌ای است که در آن برخی از ارگانیسم‌ها مثل باکتری‌ها، قارچ‌ها و جانوران دریایی، به دلیل وجود فعالیت‌های شیمیایی خاص در بدنشان، نور تابیده و درخشش می‌کنند. این پدیده در برخی موارد به عنوان یک راه حل برای جذب هم‌نوعان، تشخیص تهدیدات و گرفتن غذا استفاده می‌شود. همچنین، بیولومینسانس برای مطالعه برخی فرآیندهای شیمیایی و بیوشیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوسیفرین چیست؟

لوسیفرین یک پروتئین است که در بیولومینسانس برخی جانوران دریایی نقش دارد. این پروتئین باعث تولید نور در بدن این جانوران می‌شود و به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل درخشش آن‌ها شناخته می‌شود. لوسیفرین در برخی از ماهی‌ها، کربنات‌ها، ماهیچه‌های دریایی و حتی برخی باکتری‌ها نیز یافت می‌شود.

تصویربرداری بیولومینسانس چیست؟

تصویربرداری بیولومینسانس، فرایندی است که در آن از نور تولید شده توسط پروتئین‌های بیولومینسانت برای تصویربرداری استفاده می‌شود. در این فرایند، جانوران دریایی که دارای پروتئین لوسیفرین هستند، با تابیدن نور به بدنشان، نوری را تولید می‌کنند که توسط دستگاه‌های تصویربرداری قابل رؤیت است. این فرایند به عنوان یک روش غیر تهاجمی و غیر مضر برای مطالعه جانوران دریایی و همچنین برای تشخیص برخی بیماری‌ها در انسان استفاده می‌شود.

باکتری بیولومینسانس

بیولومینسانس یک واکنش بیوشیمیایی خاص است که برخی از ارگانیسم ها قادر به انجام دادن آن هستند که در آن دو نوع مولکول تولید می شود ؛ لوسیفرین (پیگمنت) و لوسیفراز ( آنزیم). واکنش شیمیایی که منجر به تولید نور می شود می تواند هم در سلول و هم در خارج سلول رخ بدهد. باکتری بیولومینسانس بیشتر در محیط آبی یافت می شوند تا محیط خشکی.

انواع باکتری های بیولومینسانس:

سه جنس از باکتری های تابنده ، بیشتر از سایر باکتری ها مطالعه شده اند:
1) ویبریو( vibrio)
2) فتوباکتریوم (photobacterium)
3)  (xenorhabus)

باکتری xenorhabdus یا باکتری خاکی هست و دو باکتری vibrio و photobacterium آبزی هستند که با بعضی از گونه های آبزی رابطه ی همزیستی دارند. اکثر ماهی هایی که در عمق زیاد پیدا می شوند لومینسانس هستند اگر چه بعضی از این باکتری با میزبانشان رابطه ساپروفیتی یا پارازیتی دارند.

بسیاری از این باکتری ها با بافت های خاص جانوران همزیستی دارند از جمله سرپایان و ماهی ها. مطالعات نشان می دهد که خاصیت لومینسانس موجب ترسیدن و وحشت موجودات می شود از مزایای همزیستی جانوران آبزی با باکتری لومینسانس جذب شکار یا طعمه و برقراری ارتباط است اگرچه مزایای این همزیستی به طور دقیق ، شخص نشده است. شما می توانید به راحتی این باکتری ها را از طریق انکوبه کردن ماهی خام دریای در داخل یک اتاق سرد برای چندین روز جدا کنید, بعد از گسترش باکتری میتوان یک تکه از ماهی را بر روی محیط کشت seawater-based agaf ، کشت استریک برای جداسازی باکتری داد.

سیستم کورم سنسینگ

ماکزیمم طول موج نوری که منتشر می کنند 540 نانومتر است ، اما موتانت هایی از باکتری ها جدا شده اند که رنگ های مختلفی نشر می کنند.بعضی از گونه های باکتری از سیستم کورم سنسینگ ( quroum sensing ) استفاده می کنند تا عمل لومنیسانس را افزایش یا کاهش بدهند. (کورم سنسینگ : سیستم ارتباط بین سلول های منفرد در یک جمعیت) . باکتری های لومنیسانس ماده خود القاء کننده را تولید و ترشح می کنند که ژن تولید لومنیسانس را القا می کند. این ماده می تواند آزادانه از غشای سلولی وارد یا خارج بشود. این ارتباط ها به نوسانات تراکم جمعیت پاسخ می دهند.

بیولومینسانس

اپران lux بیان ژنی که برای بیولومینسانس نیاز است را کنترل می کند.
لوسیفراز آنزیم اکسیداتیوی است که واکنش بیولومنیسنس در نشر نور در ارگانیسمها را کاتالیز می کند ، لوسیفراز باکتریایی از دو زیر واحد آلفا و بتا ساخته شده است و یون کلسیم یا ATP کوفاکتورهای آن هستند. لوسیفراز واکنشی که در اکسیداسیون زنجیره بلند آلدهیدی و FMNH2 دخالت دارد را کاتالیز می کند که نتیجه آن نشر نور آبی-سبز است. تبدیل آلدهید به اسیدچرب انرژی زیادی برای نشر نور را فراهم می کنند . اکسیداسیون FMNH2 انرژی لازم برای باقی ماندن این واکنش فراهم می کند . لوسیفراز برای تولید نور با اکسیژن واکنش می دهد. لوسیفراز در بردارنده ی زنجیره بلند آلدهیدی و FMNH2 است. زنجیره آلدهیدی برای واکنش لومینسانس ضروری است.

((باتشکر از سعید کارگر ، بیوتکنولوژیست و مدیر سایت بیوتکر که درمورد بیلومینانس تحقیقات خوبی را ارائه کرده است))


— — — — —

اسناد تاریخی نیکولا تسلا و اختراع لامپ بیسیم :

لامپ بیسیم

 

ستارگان گنبد آسمان

نیکولا تسلا دانشمند صربستانی الاصل می گوید : اگرچه فکر کردیم که در تفکر کردن و عمل کردن آزاد هستیم،
اما مانند ستارگان گنبد آسمان ، با پیوندهایی جدایی ناپذیر در کنار هم قرار داریم. این پیوندها دیده نمی شود، لیکن ما می توانیم آنها را احساس کنیم…


نتیجه گیری : ادله علمی فراوانی را  میتوان در اثبات حقانیت فرمایشات ائمه هدایت علیهم السلام آورد و هرگز هیچ شخص عاقل و  اهل تحقیقی  نمیتواند حتی ذره ای نقض و نقصی را بر علیه کلام معصومین علیهم السلام پیدا کند !
و با توجه به هزاران ادله علمی ، تمامی احادیث و روایات معصومین علیهم السلام قابل اثبات اند و بر منکرش لعنت (به کوری چشم کفار و منکران).


یکی از مهمترین اهداف وب سایت (انجمن اسلامی زمین تخت پارسی) این است که حقیقت دین را با علم ثابت کند که الحمدلله همواره در این مسیر موفق و در حال پیشرفت هستیم و دشمنی های حزب شیطان نمیتواند ما را شکست دهد چون ما به ثقلین متمسک و متوسل به معصومین علیهم السلام و متوکل به الله متعال هستیم.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هشت =

Translate »