آخرین مطالب

آیات قرآن درباره سوراخ شدن گنبد آسمان در قیامت + نقدی بر دروغ های اهل بدعت (سنی ها)

آیات قرآن درباره سوراخ شدن گنبد آسمان در قیامت :

در این مقاله به آیاتی از  که قرآن درباره سوراخ شدن گنبد آسمان در هنگام قیامت سخن گفته اند خواهیم پرداخت
و همچنین اثبات خواهیم کرد که تفاسیر دروغین  کروی گرایان از گروه  اهل بدعت (سنی ها) برای دشمنی با قرآن هست!.

پیش از مطالعه این مقاله ابتدا مستندات مربوط به نقض کرویت  زمین با استفاده از علم و آزمایشات را مشاهده کنید از طریق لینک زیر.

آزمایشات-علمی-برای-اثبات-زمین-تخت/

کرویت زمین با علم نقض شده است
و این حقیقتی آشکار هست که عده ای غرب پرست و خصوصا اهل بدعت برای فرار از حقیقت علم و دین(اسلام شیعه)، خود را به کوچه عمرچپ زده اند 

 


ابتدا چند آیه را درخصوص گنبدآسمان یا سقف آسمان بررسی خواهیم کرد.

ترجمه اصلی 22 بقره  :

 سوره بقره : الَّذي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِراشاً وَ السَّماءَ بِناءً وَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَراتِ رِزْقاً لَكُمْ فَلا تَجْعَلُوا لِلهِ أَنْداداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ [22]

او(الله) هست كه زمين را برایتان فرش کرد ، و آسمان را بنا کرد و سقفى قرار داد؛ و ازسوی همان آسمان آبى را فروفرستاد  تا  به‌وسيله‌ی آن، ميوه‌ها‌ [و انواع محصولات] را براى رزق و روزى شما بروياند. بنابراين براى الله هرگز هیچ همتایی قرار ندهيد؛ در حالى‌كه خودتان بهتر مى‌دانيد [که هيچ يك از شیاطین و جنیان که در شکل بت ها مورد پرستش قرار گرفته اند توسط جاهلان، نه شما را آفريده و نه روزى مى دهند و درکل هیچ  کاری از آنها ساخته نیست].

ترجمه دروغین از سوی تفسیر به رای کنندگان سنی مذهب و بی عقل که قرآن را کتابی متناقض نمایش میدهد !!! درخصوص 22 بقره :

منابع اهل بدعت /سنی ها : https://www.youtube.com/watch?v=LKqmhAHE73I

https://muslimmirror.com/eng/preserving-the-protective-roof-of-ozone-quranic-directives-to-mankind/

 

آن‌كس كه زمين را بستر شما، و آسمان (لایه اوزون بخشی از جوّ زمين) را سقفى بر فرازتان قرار داد؛ و از آسمان آبى فروفرستاد؛ و به‌وسيله‌ی آن، ميوه‌ها‌ [و انواع محصولات] را براى روزى شما روياند. بنابراين براى خدا همتايانى قرار ندهيد؛ در حالى‌كه مى‌دانيد [هيچ يك از آنها، نه شما را آفريده و نه روزى مى دهند]

.

می پرسید چرا خدا سقف آسمانی را بنا کرده است که به هیچ وجه نمی تواند لایه اوزون یا همان بخشی از  جو باشد
و چرا باید حتما ساختمانی شیشه ای مانند گنبدآسمان باشد؟
پاسخ : سوال خوبی است که باید برای درک آن  به آیات دیگر توجه کنید :

 سوره شمس:

 وَ السَّماءِ وَ ما بَناها [5] وَ الْأَرْضِ وَ ما طَحاها [6]

و سوگند به آسمان و كسى‌كه آن را بنا كرد و سوگند به زمين و كسى‌كه آن را پهن کرد.

سوره قاف :

 بَلْ كَذَّبُوا بِالْحَقِّ لَمّا جاءَهُمْ فَهُمْ فِي أَمْرٍ مَرِيجٍ [5/قاف]

آن‌ها حق را هنگامى‌كه به سراغشان آمد تكذيب‌كردند؛ از اين‌رو پيوسته در كار آشفته خود متحيّرند.

أَ فَلَمْ يَنْظُرُوا إِلَى السَّماءِ فَوْقَهُمْ كَيْفَ بَنَيْناها وَ زَيَّنّاها وَ ما لَها مِنْ فُرُوجٍ [6 / قاف]

آيا آن ها به آسمان بالاى سرشان نگاه نكردند كه چگونه ما سقف آن را بنا كرده‌ايم و چگونه آن را [به‌وسيله‌ی ستارگان] زينت بخشيده‌ايم و این درحالی است که هیچ شكاف (سوراخ) و شكستگى در آن نيست؟!


 تفسیر به رای کنندگان  در یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی خود گفته اند  که : منظور از سقف آسمان ، همان لایه اوزون یا یک لایه ای از جو هست.

تفسیر اهل بدعت / سنی ها https://www.youtube.com/watch?v=LKqmhAHE73I

در حالی چنین ادعایی از سوی تفسیر به رای کنندگان و مخالفان بزرگ تفاسیر اهل بیت علیهم السلام  مطرح میشود که آن ها جفت پا رفته اند روی آیه ششم از سوره قاف !!!
این گناه بزرگ تفسیر به رای کنندگان نه تنها قرآن را کتابی متناقض جلوه میدهد بلکه باعث مسخره شدن اسلام میشود !
(اهل بدعت همواره موجب سرافنکدگی و سرشکستگی جهان اسلام بوده اند)
این افراد اگر یک ذره از مغز خود استفاده میکردند (که البته بعید میدانم مغزی داشته باشند) هرگزچنین تفسیر و ترجمه ای خنده دار بر ضد قرآن ارائه نمیکردند !!!
چرا که در قرآن گفته شده گنبدآسمان سقف شیشه ای آسمان هست و این سقف مانند یک ساختمان بنا شده است و چیزی که بنا میشود یعنی یک سازه ساختمانی است مثل گنبد مینا در تهران یا طبقه گنبدآسمان روی برج میلاد!  بله این گنبد ها نیز ساختمان اند و  بنا شده اند ! نه اینکه هوایی پراکنده شوند  یا مانند لایه ازون سوراخ سوراخ ایجاد شوند!!!

در ادامه نیز باید گفت :  تفسیر به رای کنندگان اهل تفسیر به رای آخرین حد نادانی می گویند منظور  از سقف آسمان لایه اوزون هست  در حالی که خودشان از همان علم متناقض و مضحک غربی ها هیچ نمی دانند و  نفهمیدند!

سوراخی در جو آسمان / ازون
https://www.isna.ir/news/99071612406/سوراخ-لایه-ازون-به-بزرگترین-و-عمیق-ترین-حد-خود-رسید

سوراخ لایه ازون به بزرگترین و عمیق‌ترین حد خود رسید

nر حالی که جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد سوراخ لایه ازون در سال جاری به بزرگترین و عمیق‌ترین حد خود رسیده است، کارشناسان می‌گویند این آمار نگران کننده است و تأثیرات شدید تغییرات آب و هوایی را در زمین نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس گزارش “سرویس نظارت بر اتمسفر کوپرنیکوس اتحادیه اروپا”(CAMS)، سوراخ لایه ازون بر روی قطب جنوب به بزرگترین و عمیق‌ترین شکل خود در مقایسه با سال‌های گذشته رسیده است که نگران کننده به نظر می‌رسد.

تشکیل حفره یا سوراخ لایه ازون که برای اولین بار در حدود دهه ۱۹۷۰ مشاهده شد، پدیده‌ای است که در اثر “کاهش ازون” در اثر تغییر اقلیم ایجاد می‌شود. این پدیده سالیانه بر فراز قطب جنوب رخ می‌دهد و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، پس از پایان زمستان در نیم کره جنوبی ظاهر می‌شود.

کاهش ازون یا تخلیه ازون به توصیف دو پدیده گفته می‌شود که طی آنها از دهه ۱۹۷۰ میلادی، حجم مولکول ازون در لایه استراتوسفر (لایه ازون) زمین در حدود چهار درصد در هر دهه کاهش یافته است. مهم‌تر از آن، کاهش استراتوسفر ازون در طول سرزمین‌های قطبی بود. جزئیات این دو پدیده دارای تفاوت‌های کمی هستند. اما کاتالیزور هر دو پدیده تخریب ازون توسط اتم‌های هالوژنی است که منبع اصلی این اتم‌های هالوژنی دست‌ساخته‌های بشری هستند.

محققان هر ساله اندازه آن را به دقت بررسی می‌کنند و می‌گویند که اندازه سوراخ لایه ازون اکنون به وسعت دو برابر ایالات متحده آمریکا رسیده است.

از آنجا که سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۲۰ گرمتر بود، سوراخ ازون در سال گذشته به طور قابل توجهی کوچک‌تر از سال ۲۰۲۰ بود. شرایط آب و هوایی و رویدادهای خاص جوی نقش مهمی در رشد سوراخ لایه ازون دارند. همچنین تصور می‌شود که سوراخ لایه ازون امسال تحت تأثیر “گردباد قطبی”(Polar Vortex) قرار گرفته باشد، جایی که درجه حرارت در حدود منفی ۱۱۲ درجه فارنهایت (منفی ۸۰ درجه سانتی گراد) است.

با توجه خبر فوق ،  تفسیر باطل و دروغین کروی گرایان سنی مذهب  رسما به طوری کامل نقض شدست!
زیرا خدا فرموده است :

أَ فَلَمْ يَنْظُرُوا إِلَى السَّماءِ فَوْقَهُمْ كَيْفَ بَنَيْناها وَ زَيَّنّاها وَ ما لَها مِنْ فُرُوجٍ [6 / قاف]

آيا آن ها به آسمان بالاى سرشان نگاه نكردند كه چگونه ما سقف آن را بنا كرده‌ايم و چگونه آن را [به‌وسيله‌ی ستارگان] زينت بخشيده‌ايم و این درحالی است که هیچ شكاف (سوراخ) و شكستگى در آن نيست؟!

واین درحالی است که  تفسیر به رای کننده های بشدت نادان فرقه  گمراه عمریون   مدعی اند که منظور از سقف آسمان لایه ازون هست (بخشی از جو)
درحالی که این لایه ازون  دو برابر وسعت کشور شیطان(آمریکا) سوراخی فوق العاده پهناور دارد جدا از آنکه در سایر نقاط نیز زمین لایه ازون رسما یک آبکش هست ، زیرا با شهاب ها و موشک ها دائما در حال شکافتن و سوراخ شدن است!


نقد و بررسی دروغ های تفسیر به رای کنندگان کافی است.
اکنون وقت آن است که به سوره انفطار بپردازیم.


 سوره انفطار + تفسیر اهل بیت علیهم السلام

   پیشگفتار : همین بس که کروی گرایان سنی مذهب  هرگز نمی توانند به تفاسیر اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) رجوع کنند. چراکه هرچه امامان معصوم علیهم السلام فرموده اند حقیقت هست و هرچه که تفسیر به رای کنندگان گفته اند بر عکس کلام امام معصوم است و در مخالفت با معصومین علیهم السلام هست و سنی ها آگاهانه یا جاهلانه نیز دارند با اصل و اساس قرآن دشمنی میکنند و آیات را با تفسیر به رای هایشان سوژه تمسخر میکنند!

 إِذَا السَّماءُ انْفَطَرَتْ [1]

آن زمان‌كه [سقف/گنبد] آسمان از هم شكافته شود.

 وَ إِذَا الْكَواكِبُ انْتَثَرَتْ [2]

و سوگند به آن زمانی كه ستارگان (درون گنبد)سقوط کنند.


ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- إِذَا السَّماءُ انْفَطَرَتْ ، سَقَطَت سوداً لا ضَوءَ لَها.

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- إِذَا السَّماءُ انْفَطَرَتْ  ، یعنی ستارگان هنگامی که بی نور و خاموش شوند سقوط می‌کنند بر زمین.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۲۴

 بحارالأنوار، ج۷، ص۹۳

الصّادق (علیه السلام)- فَأَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی وَضَعْتَهُ عَلَی الْجِبَالِ فَنُسِفَتْ وَ وَضَعْتَهُ عَلَی السَّمَاءِ فَانْشَقَّتْ وَ عَلَی النُّجُومِ فَانْتَثَرَتْ.

امام صادق (علیه السلام)- (دعا)  پس از تو خواهش و درخواست می‌کنم به نام مقدّست که چون بر کوه‌ها بنهی از هم گسسته و فرو پاشند(چونان گرد و غبار)،
و چون بر آسمان‌ها گذاری شکافته شود  و تکّه‌تکّه شوند، و چون بر ستارگان گذاری سقوط کنند.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۲۴

 من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۵۵۷


نکات مهم و توضیحاتی  با توجه به آیات قرآن و کلام اهل بیت علیهم السلام:

  • تنها در حالتی ستارگان می توانند سقوط کنند که درون گنبد آسمان باشند

  • تنها زمانی گنبدآسمان شکافته میشود که قیامت باشد

  • هم اکنون گنبد آسمان حتی ذره ای شکاف و شکستگی ندارد

  •  دقیقا  کلمات گنبد آسمان و گنبد گردون و گنبد دوار ، به عربی : قبة / قبة الفلک /قبة السماء / فلک دوار  /سقف السماء و… ،  در احادیث نقل شده از پیامبر و 12 امام معصوم علیهم السلام بارها مشاهده شده در معتبر ترین کتاب های شیعه یعنی کتب اربعه و بحارالانوار و  تفاسیری روایی و حدیثی  مربوطه اهل بیت علیهم السلام مانند تفسیر البرهان و تفسیر القمی و تفسیر العیاشی

    سقف آسمان بناء است ! یعنی ساختمان است ! ساختمانی مانند گنبد مسجد یا گنبد مینا در تهران

  • سقف آسمان یک لایه جوی به نام ازون  نیست !

  • ازون یک لایه جوی است که شباهتی عجیب دارد  به آبکش بدلیل داشتن تعداد بیشماری سوراخ و شکافتگی بدلیل ورود شهاب ها به درون جو و خروج موشک های قاره پیما و دور برد نظامی از جو

  • لایه ازون در قسمت جنوبگان به وسعت دو برابر کشور شیطان(آمریکا) سوراخ دارد 😂

مفتی های اهل بدعت در همه زمینه ها جهالت شدید و نفهمی عجیب خود را در هنگام مواجه با قرآن نمایش داده اند و توجه کنید سنی ها همان نادان هایی هستند که خدا را به صورت انسان دارای جسم تصور کرده اند 🤣😂 آن هم در کتاب صحیح البخاری و صحیح المسلم که اعتبار آن دو کتاب آشغال را با کتاب ارزشمند قرآن یکسان می دانند!

پاسخگویی به شبهات – دروغ سنی ها درباره جسمانیت خدا

 


تلنگر:

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- فِی مَجمَعِ البَیَان رُوِیَ أَنَّ النَّبِیَّ (صلی الله علیه و آله) لَمَّا تَلَا هَذِهِ الْآیَهًَْ قَالَ غَرَّهُ جَهْلُهُ.

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- هنگامی‌که حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) این آیه را تلاوت نمود،

يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَريمِ [6انفطار]اي انسان! چه چيز تو را در برابر پروردگار كريمت مغرور ساخته است؟!

سپس ،  در ادامه فرمود: «جهل و نادانی انسان(=فرار از دانستن حقیقت) باعث جرأت و غرورش شده است ».

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۲۶

 بحارالأنوار، ج۵۷، ص۳۲۸/ نورالثقلین

مطالعه بیشتر :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

پایستگی انرژی

پایستگی انرژی

یک جسم در اطراف یک سیاره در تعادل بین دو نیرو قرار دارد: نیروی گریز …

15 دیدگاه

  1. Bahram

    فقهای اهل‌سنت در بسیاری موارد فتوی داده‌اند که اگر کسی به ابوبکر و عمر دشنام داد مستحق قتل است، ولی نسبت به کسی که علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) را لعن کند نه‌تنها چنین حکمی نداده‌اند، بلکه بسیاری از کسانی که به امیرمومنان دشنام داده و یا با حضرت جنگیده‌اند، در نزد اهل‌سنت مورد وثوق و احترام و اعتماد هستند!
    =====
    بر عُمَرِ زنازاده لعنت / لعنت بر ناصبی ها
    و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ و َاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فی‌ها
    و َلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ
    وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنی اُمَیَّةَ قاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ
    وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ
    اَللّهُمَّ الْعَنْ اَباسُفْیانَ وَ مُعاوِیَةَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاوِیَةَ عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدینَ
    اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ
    الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتی جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلی قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً
    اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّی وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِیَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ
    اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبی سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پانزده =

Translate »