آخرین مطالب

جهت رودخانه ها

جهت رودخانه ها ثابت می کنه که زمین کروی نمی تونه باشه و مسطح هست. یکی از دلایلی که معمولا زمین تخت گرایان در سراسر اینترنت برای اثبات مسطح بودن زمین از آن استفاده میکنند، جهت رودخانه ها است. اما کمتر کسی متوجه اصل موضوع میشود و معمولا برداشت های نادرستی از این موضوع وجود دارد.

در قسمتی از این برهان میخوانیم:

” تابحال کسی شنیده یا دیده است که یک رودخانه درهر بخش از مسیر خود جریانی رو به بالا داشته باشد؟ اگر زمین کروی باشد، این چیزی است که باید واقعیت داشته باشد. رودخانه هایی مانند می سی سی پی جریانی از شمال به جنوب به سمت استوا دارند. با توجه به نظریه نجومی مدرن، آنها مجبورند به سمت بالا حرکت کنند. این به دلیل برآمدگی قابل توجه زمین در قسمت استوا است. به عبارت دیگر، از قسمت های دیگر کره بلندتر است. بنابراین، می سی سی پی در مسیر طولانی خود که بیش از 3000 مایل است، مجبور به صعود 11 مایلی ای قبل از رسیدن به خلیج مکزیک می شود.”

و در قسمتی دیگر میخوانیم:

“نیل طولانی ترین رودخانه در جهان، حدود 4،160 مایل (6،695 کیلومتر) است. نیل به سمت شمال حرکت می کند. حدودا از یک دهم آفریقا عبور میکند که شامل بخش هایی از مصر، سودان، اتیوپی، اریتره، سودان جنوبی، کنیا، اوگاندا، رواندا، بوروندی، تانزانیا و کنگو (کینشاسا) میشود. همانطور که از نمودار ارتفاع می بینید ، نیل در یک حوضه بیابانی جریان دارد. اگر نیمی از زمین 12000 مایل(20000 کیلومتر) باشد، این بدان معنی است که نیل باید در هنگام سفر به شمال حدود 16 مایل به سمت پایین بیایید اما این اتفاق رخ نمیدهد بنابراین زمین نمیتواند کروی باشد.”

در گذشته ما بطور واضح این دلیل را متوجه نشدیم و تصور کردیم آن ها ادعا دارند که رودخانه ها باید به علت انحنای زمین به سمت بالا حرکت کنند و با خود گفتم ” این غیر ممکن است” چرا که میدان گرانشی نیز یک کره است.

جهت رودخانه ها

که در اینجا:

  • G ثابت گرانشی
  • m1 جرم زمین
  • m2 جرم آب رودخانه
  • r فاصله از مرکز زمین

است.

بدیهی است هنگامی که رودخانه مسیر خود را آغاز میکند، بر روی یک کوه است.

به عنوان مثال:

سرچشمه نیل در 1134 متر از سطح دریا است و برعکس، خروجی آن در سطح دریا 0 متر است. تفاوت ارتفاع باعث میشود آب انرژی لازم برای حرکت تا دریا را داشته باشد.

انحنا هیچ معنی و مفهومی در این فرمول ندارد. این سطوح بالقوه ای را ایجاد می کند که کره هستند نه سطح صاف. دلیل مهم نبودن انحنا در اینجا این می باشد. فرمول نیوتون سطوح کروی بالقوه ای را تولید می کند زیرا نیروی گرانشی یک نیروی مرکزی است. بنابراین ما بطور کامل نمیدانستیم که منظور از گفتن اینکه اگر زمین کروی باشد رودخانه ها باید به سمت بالا بروند چیست.

اما تحقیقات بیشتری انجام دادیم و در نهایت، متوجه شدیم. واقعا باید بگویم که این شواهد خوبی است که ثابت می کند زمین کروی نیست. در ادامه توضیحاتی از آنچه فهمیده ایم را به شما میگوییم.

جهت رودخانه ها
شعاع های زمین

این تصویر تفاوت شعاع بین استوا و قطب را نشان میدهد. تفاوت تنها 21 کیلومتر است. بگذارید تصور کنیم که یک رودخانه از جنوب به شمال جریان دارد که برای مثال میتوان نیل را انتخاب کرد.

نیل بیش از 6000 کیلومتر در نیمکره شمالی جریان دارد. از آنجا که از استوا به قطب شمال حدود 10000 کیلومتر می باشد، رودخانه باید به سراشیبی رسیده و به سمت پایین حرکت کند. شیب برای 60 درصد (6000 شصت درصد از 10000 است) از این 21 کیلومتر حدود 12.6 کیلومتر خواهد بود. این یک شیب قابل توجه است. میتوانیم این توضیح را کاملاً بپذیریم.

به همان شیوه، می سی سی پی که در مسیری بیش از 3000 کیلومتر به سمت جنوب حرکت می کند باید تقریبا 7 کیلومتر ارتفاع (یک سوم 21 کیلومتر)، کمتر از 11 مایل به سمت بالا حرکت کند.

از آنجا که زمین کروی دارای شعاع های مختلفی در در قطب و استوا است، برخی رودها مانند می سی سی پی باید به سمت بالا حرکت کنند و رودخانه هایی مانند نیل باید شیب بزرگتری نسبت به آنچه دارند، داشته باشند.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

یک دیدگاه

  1. Avatar

    افرین
    خدایی دلیل محکمی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 15 =

Translate »