آخرین مطالب
آپولو های ناسا

نقدی بر آپولو های ناسا / دروغ سفر به ماه – 2023

در ادامه مشکلات و تناقضات و دروغ های فراوان ناسا و ناسا پرستان برخی دیگر از تناقضات آپولو ها می پردازیم

آپولو 17 را بررسی می کنیم؛ قبل از شروع “نقدی بر آپولو های ناسا / دروغ سفر به ماه – 2022” را مطالعه کنید:

نقدی بر آپولو های ناسا / دروغ سفر به ماه – 2022

تصمیم گرفتیم به ناهنجاریها و تناقضاتی در اندازه های مختلف ماه نشین (LM) به نسبت با كوه های اطراف منطقه Taurus-Littrow در ماموریت آپولو 17 نگاهی بیندازیم. جالب است بدانید که آپولو 17 به عنوان آخرین ماموریت پروژه آپولو، یکی از پر تناقض ترین و پر اشکال ترین ماموریت هایی است که تاکنون ناسا ادعا کرده با موفقیت به انجام رسیده است.

توجه : این مطلب را با حوصله و دقت، تا انتها بخوانید. در ادامه، ما به سوابق عکاسی آپولو نگاه کردیم و تناقضات بیشتری از آنچه تصور میکردیم در این تصاویر پیدا کردیم. بسیاری از عکسها در کف دره Taurus-Littrow با کوه بزرگ شرقی قابل مشاهده (East Massif) در بک گراند گرفته شده است و جالب است که در یکی از عکس ها حضور دارد و در دیگری خیر.

چه کسی کوه ها را حرکت میدهد؟ وقتی این عکس ها را از نزدیک بررسی کردیم (AS17-20512 ، 20512 ، 134-20511 و 20513 شماره تصاویر) با کمال تعجب متوجه شدیم که پرچم آمریکا بین تصاویر جابجا شده است. با توجه به وضعیت عکاس و دوربین و سه عکسی که بصورت گیف در زیر پشت سر هم قرار داده ایم، پرسپکتیو و نمای کوه های پشت بطور عجیبی از تصویری به تصویر دیگر تغییر میکنند. با این حال، LM تقریباً در هر سه تصویر در یک جهت قرار دارد، همانطور که یک ردیف از 10 سنگ یا سنگ های کوچکی که بین پایه های LM و سمت چپ تصویر قرار دارند ، به همان شکل قرار گرفته اند.

آپولو های ناسا
AS17-134-20511
آپولو های ناسا
AS17-134-20512
آپولو های ناسا
AS17-134-20513

چه کسی کوه ، پرچم ، تپه های پس زمینه و سنگ های پیش زمینه را به آن شدت حرکت داده  اما فقط LM را به مقدار کمی حرکت داده است؟ این کار چگونه انجام شد؟ جلوه های ویژه و متخصصان تصویر در آن زمان (اوایل دهه 1970) ممکن است که تصمیم به ایجاد این صحنه در یک استودیوی بسیار بزرگ گرفته باشند ، یا شاید در این حالت ، چون کل مکان دره Taurus-Littrow بسیار گسترده و حتی در مدل های مقیاس واقعی مستقر بود، اداره مانکن نور پردازی و مدیریت مانورهای فضانوردان بسیار ساده تر می شد. از آنجا که آپولو 17 به عنوان آخرین ماموریت پروژه آپولو بود، تسریع در انجام امور میتوانست باعث ایجاد مشکلاتی شود. هر چند ممکن است عده ای از تکنسین ها و متخصصان ناسا ، حال بر هر دلیل، به عمد یکسری تناقضات در تصاویر ایجاد کرده باشند چرا که برخی از این تناقضات و ایرادات بسیار شدید هستند.

آپولو های ناسا
AS17-134-20447
آپولو های ناسا
AS17-134-20448

سطح ماه را با عکس قبلی روی تصویر بالا مقایسه کنید. آیا از مانکن استفاده کرده اند؟

فضانورد (اگرچه همراه LM به مکان دیگری منتقل شده و دیگر در معرض نور آفتاب نیست بلکه در سایه است) تقریبا به همان شکلی که در تصویر اول (20447) است، در تصویر دوم (20448) دیده میشود. بدون کوچکترین حرکت و تغییر دست یا پا. در دو تصویر قبل تغییرمحیط و البته زاویه قرار گیری فضانورد در کنار LM، نشان میدهد که فضانورد موجود در تصویر نمیتواند واقعی بوده باشد چرا که در هردو تصویر، در یک حالت قراره گرفته و احتمالا مانکن است (استفاده از مانکن در فیلمسازی های آن دوران مرسوم بوده است). روش دیگر تهیه این تصاویر این است که چنین عکسهایی ممکن است بدون پرچم یا بک گراند گرفته شده باشد ، و سپس آنها را بعدا اضافه کرده اند. این میتواند برای آپولو 11 نیز صادق بوده باشد(با توجه به مطالعات آقای جک وایت) در بعضی از عکس های آپولو 11 ، پرچم و میله آن هیچ سایه ای ندارد که نشان می دهد ممکن است پرچم پس از تهیه عکس اضافه شده باشد. هرچند این مورد نیازمند بررسی های بیشتری است.

نه تنها کوه ها و تپه ها حرکت می کنند بلکه LM نیز تغییر می کند و می آید و می رود. در زیر سه تصویر به عنوان مثال آورده شده است. تصاویر : AS177-134-20448 و 134-20416 و 20513-134

آپولو های ناسا

اگرچه در دو تصویر قبل روشنایی را در زمینه کوه تنظیم کرده اند و جزئیات سطح “کف دره” با حالت های مختلف و متفاوت از هم با سنگ و خاک پوشانده شده ، اما دقیقا به عنوان یک مکان یکسان قابل تشخیص است.

چه مدرک خاصی وجود دارد که نشان می دهد این عکس ها پس زمینه یکسانی دارند؟ همانطور که قبل تر اشاره کردیم ، پرسپکتیو پس زمینه در هر مورد یکسان است و به طور خاص دو ویژگی به وضوح قابل مشاهده است ، مشخصه های “A” و “B” .

در تصویر قبل ، LM که در قسمت پیش زمینه با آنتن ماهنورد (LRV) گرفته شده است ، باعث می شود LM بزرگتر نسبت به پس زمینه در مقایسه با تصویر پایین باشد ، زیرا LRV به LM نزدیکتر است. با این حال ، در تصویر میانی ، به هیچ وجه نشانه ای از LM وجود ندارد. واقعا در هنگام گرفتن این عکسها چه اتفاقی افتاده است؟ هیچ کس با اطمینان نمی داند. اما همانطور که قبلا بیان کردیم ، واضح است که در همان مکان ها و همان پس زمینه ها، چندین شات به عنوان مکان های مختلف تهیه کرده اند. بنابراین دو صحنه ، یکی با و دیگری بدون LM را میبینید که با استفاده از پس زمینه یکسان در هر دو حالت قرار دارند.

آپولو های ناسا
این تصویر بصورت دقیق میتواند منظورمان را برساند. پس زمینه و سطح ماه ( که در
استودیو قرار دارند) به این شکل قابل استفاده و جابجایی هستند.

نمای وسیع تر اکنون به سراغ عکسی با دید وسیع تر و بیشتر میرویم. مطالعه بزرگ زیر ممکن است در ابتدا بسیار پیچیده به نظر برسد ، بنابراین بیایید عناصر را یک باره مرور کنیم. این تصویر صحنه اصلی است. AS14-140-21497  و 140-21494

تصویر بالا در Split Rock از دو تصویر به نام AS14-140-21494 در سمت راست صحنه و AS17-140-21497 که منطقه را در سمت چپ تصویر پوشانده ، ترسیم شده است.

آپولو های ناسا

کامپوزیت 140-21494 و AS17-140-21497 محل فرود ماه نشین مدام درحال تغییر است که این کاملا از هر نظر غیرقابل پذیرش است.

تصویر قبل را باهم بررسی میکنیم. منطقه ای که در سمت چپ این کامپوزیت قرار دارد ، کوه بزرگ شرقی (East Massif) نامیده می شود. تصویر درج شده در پایین AS17-134-20511 (چرخش 6 درجه در جهت عقربه های ساعت) نمونه دیگری از LM است که در محیط یکسان نشان داده شده است. جزئیات “A” و “B” مانند گذشته قابل مشاهده است و یک مورد جدید سوم یعنی C نیز وجود دارد که در قسمت بالای زمینه قرار دارد.

تصویر درج شده در بالا سمت چپ AS17-134-20448 است. ما این را به منظور نشان دادن حرکت پس زمینه به سمت راست تصویر کامپوزیت بزرگ اضافه کرده ایم. دامنه کوه در پس زمینه این قطعه بخشی از همان محدوده کامپوزیت است که این دیوار جنوب غربی (sout massif) Taurus-Littrow است.

ما قبلا چندین نمونه از LM را در این مکان دیدیم ، زمینه های کوهستانی که در این عکس ها به تصویر کشیده شده است (حتی وقتی در مجاورت LM عکاسی شوند) از نظر ارتفاع با LM مشابه هستند. با این حال ، توجه داشته باشید که در قسمت بالا ، قسمت پشتی کوه “D” در سمت راست LM فقط نیمی از ارتفاع LM در این عکس است. خط عمودی مرکزی با بخشی از south massif یا کوه بزرگ جنوبی، “E” در تصویر کامپوزیت تراز شده است. با این حال ، در کامپوزیت با درج یک کوه اضافی F و قله بین “B” و “D” هم اکنون قابل مشاهده است.

به سراغ تصویر درج شده بالا سمت راست یا تصویر شماره AS17-139-21204 می رویم، (21203 و 21205 مشابه هستند). برای تصحیح افقی ، تصویر 21204 به 11 درجه در جهت عقربه های ساعت چرخانده شده است و ما بخش مربوط به تصویر کامپوزیت (با حاشیه و خطوط سفید) را که در آن قرار دارد ترسیم کرده ایم. یک کپی بزرگتر از (21203-139) که در بالا سمت راست تصویر قرار دارد نیز در 11 درجه در جهت عقربه های ساعت چرخانده و در پایین قرار داده ایم تا مورد بررسی قرار گیرد. جزئیات این صحنه در واقع به دلایل مختلف بسیار جالب است.

اولین نسخه عکس پایین ، نسخه چاپی اسکن عکس است که قبل از وجود ALSJ یا Apollo Lunar Surface Journal تهیه شده است و به طرز حیرت انگیزی ، بدون شبکیه های مثبت مانند بر روی تصویر است. این خطوط مثبت مانند تیره (reticles) ها توسط ما حذف نشده اند ، بلکه اینگونه منتشر شده است. آیا از آن زمان ناسا شبکیه ها (تصویر پایین) را به نسخه های موجود در وب اضافه کرده است؟ (در مطالعات آینده به آن خواهیم پرداخت). نقطه تیره موجود در مرکز این تصویر تِله (Telephoto lens) باور کنید یا نه، LM است که در همان محل فرود همیشگی اش قرار دارد که در تصاویر قبلی باهم مشاهده کردیم.

طبق موارد ثبت شده از آپولو 17، LM تقریبا دو مایل از عکاس فاصله دارد و این تصویر از پایگاه کوه بزرگ شمالی (North Massif) گرفته شده است. کوه بزرگ جنوبی (South Massif) که بسیار کوه معروفی نیز می باشد که در پس زمینه این تصویر قرار دارد، حدود 5 مایل از عکاس، در این تصویر فاصله دارد. پس فاصله بین LM و کوه بزرگ جنوبی در حدود 3 یا 4 کیلومتر است. فاصله های جابجا شده در تصاویر کاملا مشهود هستند و میتوانید با سایر
تصاویر آن هارا مقایسه کنید.

نقدی بر آپولو های ناسا

رد ربات چینی ها در مقایسه با رد ماهنورد آپولو:

تصویری که در بالا در گوشه سمت راست تصویر اصلی قرار دارد و LM را بصورت یک نقطه کوچک تیره رنگ نشان میدهد. چگونه کسی می تواند اندازه نسبی LM در این عکس تله را با کوههای اطراف که اکنون در پشت LM هستند ، با توجه به تصاویر قبلی مورد مقایسه قرار دهد؟ کوهها و تپه هایی آنقدر عظیم که گویا درحال بلعیدن LM هستند؟ – باورش خیلی سخت است.

چگونه ماه نشین (LM) که در یک مکان مشخص فرود آمده، مدام درحال تغییر لوکیشن و مکان است و پس زمینه و پیش زمینه آن مدام دچار تغییر میشود؟ ما قبلا اشاره کردیم که در 20448-134 کوه “D” تنها نیمی از ارتفاع LM بود اما در پس زمینه کوه در تصویر درج شده (21204-139) به یک محیط و پس زمینه کاملا متفاوت در مقیاس و اندازه تبدیل شده است. البته مدافعان پروژه آپولو از این وضعیت غیرقابل دفاع ،ممکن است استدلال کنند که LM با توجه به لنز کوچکتر به نظر میرسد. اما اگر LM به دلیل فاصله کوچکتر به نظر برسد ، کوهستان نیز کوچکتر به نظر می رسد ، نه بزرگتر.

چرا ناسا می خواهد کوه ها و تپه های نه چندان دلهره آور و بزرگ (پشت LM و فضانوردان در تصاویر قبلی) را به کوه های عظیم و غولپیکر تبدیل کند که از حدود پنج مایل دورتر گرفته شده اند؟ شاید به این دلیل که در هنگام استفاده از این تصاویر برای مجلات، به عنوان آخرین ماموریت پروژه آپولو، مانند تصویر شماره 21203-139 / 4 حس مقیاس بزرگ و تحت تاثیر قرار گرفتن یا هیجان زده شدن را انتقال دهد. دقیق ا همان چیزی که در دسامبر 1972 به محض پایان یافتن پروژه آپولو مورد نیاز بود. تصاویر پر شور و هیجان انگیزی که در مجلاتی مانند National Geographic منتشر شد و احساسات مردم را بر انگیخت.

با توجه به تصویر های قبل و اندازه کوچک LM نسبت به South Massif به احتمال زیاد تمام آنچه در پس زمینه LM باید می دیدیم یک دیوار عمودی از سنگ ، شن و خاک بود.

اما در تصاویری مانند تصاویر زیر، پیش زمینه های این صحنه نیاز به وجود طیف کاملی از کوه ها ، از جمله قله های دوردست با یک آسمان سیاه دارد تا بیننده را به عنوان آخرین ماموریت آپولو 17 و یک موفقیت بزرگ، هیجان زده کند (هرچند ممکن است این یک اشتباه پردازشی یا سرعت کار و برهم خوردن نظم کار به عنوان آخرین ماموریت صحنه سازی شده یا حتی شیطنت برخی متخصصین تصویر ناسا برای افشای حقایق بعد از مدتی باشد). ناسا به وضوح می خواست ما LM، فضانوردان، LRV و وسعت كوه های اطراف آن را در تصاویر همه جانبه ای مانند دو تصویر بعد مشاهده كنیم.

AS17-134-20437-20443 تصویر کامپوزیت بالایی و AS17-147-22494- 22521 تصویر کامپوزیت پایینی. همچنین توجه کنید که در این دو عکس خبری از پرچم آمریکا نیست. به کوه بزرگ جنوبی در پشت فضانورد و LM دقت کنید. پس زمینه کاملا یکسان است (اما پیش زمینه دچار تغییر شده). حال تصاویر قبلی را دوباره ببینید تا متوجه ایرادات مد نظر شوید. به نظر شما کجای کار ایراد دارد؟ بسیار واضح است!

دو نکته برای توجه :

1- ماه نشین (LM) نمی تواند موقعیت خود را تغییر دهد (چیزی که تقریبا در هر کدام از تصاویر آپولو 17 شاهد آن هستیم و مدام درحال جابجایی است).

2- ماه نشین نمی تواند اندازه اش را نسبت به پس زمینه کوه ها و تپه ها تغییر دهد اگر دید یکسان باشد ، و اگر فاصله کانونی لنزها (60 میلی متر Biogon) و دوربین استفاده شده (دوربین سطح Hasselblad 500 Lunar Surface) که در هر مورد یکسان هستند، باشد.

ویژگی های “B” و “D” و “E” از کامپوزیت Split Rock که قبلا مطالعه کردیم قابل تشخیص است. برای مجموعه کوچک LM در میان کوههای بزرگ (تصویر درج شده AS17-139-21204 در محل “E” کاملا غیرممکن است که بتواند با دو تصویر بالا قابل قیاس باشد .

هر تصویر گویای داستان متفاوتی است و اصلا بنظر نمیرسد که تمامی این تصاویر در یک مکان فرود تهیه شده باشند. نتیجه گیری با نمای گسترده ای که در تمام مناطق اطراف قرار دارد ، هر مکان خاصی که میزبان یک جسم بزرگ مانند LM باشد نمی تواند از یک تصویر به تصویر دیگر تغییر کند. با این حال ، مثالهای فوق نشان می دهد که عناصر پیش زمینه و پس زمینه کاملا قابل تعویض در هر مقیاسی بودند. ماه نشین تحت هیچ شرایطی نمی توانست به طور همزمان در دو طرف غربی و شرقی Split Rock فرود بیاید. این امکان وجود نداشت که فضانورد بصورت انفرادی در تصویر فوق دقیق ا همان جایی که قرار بود LM فرود بیاید در کف دره کار کند. تجزیه و تحلیل ما از تصاویر دره Taurus-Littrow یک بار دیگر نشان می دهد که این تصاویر نه در ماه، بلکه بر روی زمین و در یک استودیوی بزرگ صحنه سازی شده اند. امکان این وجود دارد که این جعل نمی توانسته تصادفی باشد چرا که فراتر از چند ایراد معمولی است ، منظورم این است که، فاجعه است. بنابراین فقط می توان نتیجه گرفت که ممکن است عمدی بوده باشد. بهرحال انگیزه عمد یا غیرعمد مطرح نیست. مهم این اشکالات در تصاویر هستند که وجود دارند و غیر قابل انکار هستند.

چند آنالیز کوتاه

به نقشه پایگاه ها و محل فرود ماموریت آپولو 17 ( سه عکس اول که پشت س هم گذاشته شه در بالا) دقت کنید. با توجه به شماره های قرمز، هر کدام از عکس هایی که در این تصویر قرار دارند شماره گذاری شده و مکان مد نظر را با توجه به نقشه نشان میدهند. تپه مد نظرمان با “H” بر روی عکس ها مشخص شده. با اینکه فواصل و مکان های مختلفی را در تصاویر، با توجه به شماره ها شاهدیم، اما تپه مد نظر در تمامی عکس ها به همان شکل حضور دارد که نشان از مصنوعی بودن بک گراند میدهد.

همانطور که در این تصویر میبینید، دو نمای یکسان از ماه نشین آپولو 17 . چه کسی کوه V را جابجا کرده است؟

مورد دیگر از آپولو 17 که بررسی اش باعث آشکار شدن تناقض عجیبی شد. تصویر و متن تصویر گویا است.

منابع تصاویر بر روی خود تصویر درج شده است
ماه نشین کجاست؟

عذاب وجدان دارم بخاطر دروغ به بشریت اعتراف ستنلی کوپریک کارگردان سفر به ماه 👇🏻👇🏻


رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =

Translate »