آخرین مطالب

گنبد آسمان در حدیث امام باقر و صادق علیهم السلام

(نام مقاله : گنبد آسمان در حدیث امام باقر  و صادق علیهم السلام )

گنبد آسمان

 

300 – مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: قَالَ لِي أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام  لَيْلَةً وَ أَنَا عِنْدَهُ وَ نَظَرَ إِلَى السَّمَاءِ قَالَ يَا أَبَا حَمْزَةَ هَذِهِ قُبَّةُ أَبِينَا آدَمَ علیه السلام وَ إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سِوَاهَا تِسْعاً وَ ثَلَاثِينَ قُبَّةً فِيهَا خَلْقٌ مَا عَصَوُا اللَّهَ طَرْفَةَ عَيْنٍ.

  • کتاب الکافی جلد 8 صفحه 231

امام باقر علیه السلام نگاهی به اسمان کرد و فرمود: « این گنبدآسمانِ پدر ما ادم علیه السلام است که داری می بینی ،  و خداوند 39 گنبد دیگر هم دارد که در انها مخلوقاتی است که هرگز حتی در حد یک چشم بر هم زدن  خدا را نافرمانی نکرده اند»

 

301– عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي يَحْيَى الْوَاسِطِيِّ عَنْ عَجْلَانَ أَبِي صَالِحٍ قَالَ: دَخَلَ رَجُلٌ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ هَذِهِ قُبَّةُ آدَمَ علیه السلام قَالَ نَعَمْ وَ لِلَّهِ قِبَابٌ كَثِيرَةٌ أَلَا إِنَّ خَلْفَ مَغْرِبِكُمْ هَذَا تِسْعَةٌ وَ ثَلَاثُونَ مَغْرِباً أَرْضاً بَيْضَاءَ مَمْلُوَّةً خَلْقاً يَسْتَضِيئُونَ بِنُورِهِ لَمْ يَعْصُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ طَرْفَةَ عَيْنٍ مَا يَدْرُونَ خُلِقَ آدَمُ أَمْ لَمْ يُخْلَقْ يَبْرَءُونَ مِنْ فُلَانٍ (ابوبکر) وَ فُلَانٍ (عمر) .

  • کتاب الکافی جلد 8 صفحه 231

عجلان ابی صالح گفت مردی داخل شد و به امام گفت : فدایت گردم آیا این چیزی که بالای سر ما هست گنبد آسمانِ آدم علیه السلام است؟
امام صادق علیه السلام نیز در پاسخ فرمود : آری،به راستی که خداوند گنبد های آسمان های بسیاری  را خلق کرده است ، و سپس فرمود که همانا پشت این مغرب تو  سی و نه گنبد آسمان دیگر خلق شده است و  سرزمینی سفید پر از مردمی است که نور آن روشن شده است، آنها حتی یک چشم بر هم زدن خدای متعال را نافرمانی نکردند و البته که اطلاعی ندارند از این که آدم علیه السلام و بنی بشر خلق شده اند یا نه ، ما با این حال (طبق وحی و دستور الهی که به انان رسیده ) از فلانی(ابوبکر ملعون) و فلانی (عمر ملعون) اعلام برائت میکنند.


نکاتی قابل توجه  ! :

شکل جهان مربوط به ما که دارای یک صفحه زمین تقسیم شده به منطقه (هفت زمین) و دارای هفت گنبد آسمان است به شکل زیر می باشد

زمین تخت اسلامی

درواقع 33 سرزمین و گنبد دیگر وجود دارند که مربوط به عوالم ما نیستند و در جایگاه های دیگری با شکلی مشابه عوالم ما خلق شده اند….

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

4 دیدگاه

  1. Avatar

    با سلام
    لطفا بفرمائید چرا ما شهر های دوردست را نمی توانیم ببینیم؟ مثل نیویورک یا برج های کشور آرژانتین که نزدیک جنوبگان است
    یا حتی برج های شهر دوبی را!

  2. Avatar

    سلام وقت بخیر
    با توجه به عکس جهان، آیا معتقدید جهنمی که در قرآن وعده داده شده در زیر همین زمین قرار داره که اگه زمین رو بکنیم آخرش به جهنم میرسیم و اینطور نیست که بگیم در ابعاد ماورایی هست؟

    • مدیر Vlad

      سلام طبق آیات قران و احادیث سجین نام دیگر زمین هفتم هست که لایه های زیرین ان با فاصله ای به لایه های زیرین زمین ما وصل میشود.
      سجین جهنم دنیوی و موقتی بوده و در قیامت کل هفت زمین وهفت اسمان تخریب میشن ومحدد ساخته میشن

      نکته مهم اینجاست که بهشت هایی موقتی نیز در هفت زمین و هفت اسمان داریم

      و از همه این نکات مهمتر این است که بهشت و جهنم ابدی در دسترس نیست و جزوی از عوالم هفتگانه ما یعنی هفت زمین و هفت گنبدآسمان نیست و انها پس از قیامت به صفحه زمین نزدیک میشن و بدکاران به جهنم ابدی رقته و مومنان به بهشت ابدی می روند.

      ما در مدل سازی هامون جهان پس از قیامت رو تصویر سازی و مدل سازی نکردیم و مدل های ما صرفا وضعیت فعلی جهان مرتبط با خود ما انسان هارا نشان میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 9 =

Translate »