آخرین مطالب
جنس ماه - پلاسما

جنس کوکب ماه از چیست ؟

کلمه کوکب ماه  در حدیث :
وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ إِنَّ فَضْلَ الْمَخْدُومِ‏ عَلَى‏ الْخَادِمِ‏ كَفَضْلِ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ عَلَى سَائِرِ الْكَوَاكِبِ.
بحار الأنوار؛ ج‏8 ؛ ص102


پلاسما یکی از چهار حالت اساسی ماده است. این شامل بخش قابل توجهی از ذرات باردار – یون ها و / یا الکترون ها است. وجود این ذرات باردار چیزی است که در درجه اول پلاسما را از سایر حالات اساسی ماده متمایز می کند. این فراوان ترین شکل ماده معمولی در جهان است، که بیشتر با کواکب هفتگانه، از جمله خورشید و ماه مرتبط است. پلاسما را می توان با حرارت دادن یک گاز خنثی یا قرار دادن آن در معرض یک میدان الکترومغناطیسی قوی به طور مصنوعی تولید کرد.

بسته به دما و چگالی، مقدار معینی از ذرات خنثی نیز ممکن است وجود داشته باشد که در این حالت پلاسما یونیزه شده جزئی نامیده می شود. علائم نئونی و رعد و برق نمونه هایی از پلاسماهای نیمه یونیزه شده هستند. برخلاف انتقال فاز بین سه حالت دیگر ماده، انتقال به پلاسما به خوبی تعریف نشده است و موضوع تفسیر و زمینه است. اینکه آیا درجه ای از یونیزاسیون برای نامیدن یک ماده “پلاسما” کافی است یا خیر، بستگی به پدیده خاصی دارد که در نظر گرفته می شود.

حالت چهارم ماده
پلاسما چهارمین حالت ماده بعد از جامد، مایع و گاز نامیده می شود. این حالتی از ماده است که در آن یک ماده یونیزه شده به شدت رسانای الکتریکی می شود تا جایی که میدان های الکتریکی و مغناطیسی دوربرد بر رفتار آن غالب است.

پلاسما معمولاً یک محیط شبه خنثی الکتریکی از ذرات مثبت و منفی غیر محدود است (یعنی بار کلی پلاسما تقریباً صفر است). اگرچه این ذرات محدود نیستند، اما به معنای عدم تجربه نیرو «آزاد» نیستند. ذرات باردار متحرک جریان های الکتریکی تولید می کنند و هر حرکت یک ذره باردار پلاسما بر میدان های ایجاد شده توسط بارهای دیگر تأثیر می گذارد و تحت تأثیر قرار می گیرد. این امر به نوبه خود بر رفتار جمعی با درجات مختلفی از تنوع حاکم است.

پلاسما از سایر حالات ماده متمایز است. به ویژه، توصیف یک پلاسمای کم چگالی صرفاً به عنوان یک “گاز یونیزه” اشتباه و گمراه کننده است، حتی اگر شبیه فاز گاز باشد.

درجه حرارت پلاسما
دمای پلاسما که معمولاً بر حسب کلوین یا الکترون ولت اندازه گیری می شود، اندازه گیری انرژی جنبشی حرارتی هر ذره است. دمای بالا معمولاً برای حفظ یونیزاسیون مورد نیاز است که یکی از ویژگی های مشخص پلاسما است. درجه یونیزاسیون پلاسما توسط دمای الکترون نسبت به انرژی یونیزاسیون (و ضعیف تر توسط چگالی) تعیین می شود. در دماهای پایین، یون‌ها و الکترون‌ها تمایل دارند به حالت‌های محدود-اتم‌ها  دوباره ترکیب شوند و پلاسما در نهایت به گاز تبدیل می‌شود.

جنس ماه

پلاسما وقتی دمای منفی تولید می‌کنه دورش یخ میبنده یخ می‌تونه صاف و صیقلی باشه می‌تونه دارای حفره و شکاف و ترک باشه.
پلاسمای زیر یخ متمرکز باشه و به شیوه منظم چرخش کنه ، سایه ایجاد میشه که سایه های روی ماه هستند.

در خیلی موارد فقط دمای زیاد رو برای پلاسما توضیح دادند و یاد داده اند که هرچی دمای پلاسما بالاتر برود متمایل به رنگ آبی و نهایتاً سفید میشود اما باید توجه داشت که پلاسما میتواند دمای خنثی و دمای منفی هم داشته باشد، این توضیح میدهد که چرا نور ماه میتواند سرد باشد و پلاسمای گرم که خورشید هست و دلیل گرم بودن نور خورشید نیز به راحتی مشخص میشود.

 

سلّام ابن مُستنیر گفته است : از امام محمد باقر ع پرسیدم : چرا خورشید داغ تر از ماه است؟ فرمود : خداوند خورشید را از نور آتش و زلالّیت آب آفرید، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید لایه و پوششی از آتش بر روی آن کشید؛
لذا خورشید داغ تز از ماه است. پرسیدم : ماه چطور ؟ فرمود : خداوند ماه را از نور آتش و زلالّیت آب آفریده است، یک لایه از این و یک لایه از آن ، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید ، پوششی از آب بر روی آن کشید؛ لذا ماه سرد تر از خورشید است
منبع : تفسیر البرهان ج ۵ ص ۸۲۷ – تفسیر القمی ج ۱

طبق روایات لایه آخر ماه از آب هست و لایه آخر خورشید از آتش هست.

سَلّام بن مُستنیر گفته است: از امام محمد باقر علیه السلام پرسیدم: چرا خورشید داغ تر از ماه است؟ فرمود: خداوند خورشید را از نور آتش و زلالیّت آب آفرید، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید لایه و پوششی از آتش بر روی آن کشید؛ لذا خورشید داغ تر از ماه است. پرسیدم: ماه چطور؟ فرمود: خداوند ماه را از نور آتش و زلالیّت آب آفریده است، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید، پوششی از آب بر روی آن کشید؛ لذا ماه سردتر از خورشید شد.
عیاشی رحمت الله علیه بار دیگر از ابو بصیر، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که درباره آیه: «فَمَحَوْنَا آیَةَ اللَّیْلِ» فرمود: منظور، لکّه سیاهی است که بر روی ماه وجود دارد.

منبع تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۹.

لایه های ماه و خورشید

🌸 332- سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَسَّانَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي النَّوَارِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ لِأَيِّ شَيْ‌ءٍ صَارَتِ الشَّمْسُ أَشَدَّ حَرَارَةً مِنَ الْقَمَرِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الشَّمْسَ مِنْ نُورِ النَّارِ وَ صَفْوِ الْمَاءِ طَبَقاً مِنْ هَذَا وَ طَبَقاً مِنْ هَذَا حَتَّى إِذَا كَانَتْ سَبْعَةَ أَطْبَاقٍ أَلْبَسَهَا لِبَاساً مِنْ نَارٍ فَمِنْ ثَمَّ صَارَتْ أَشَدَّ حَرَارَةً مِنَ الْقَمَرِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ الْقَمَرُ قَالَ إِنَّ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ خَلَقَ الْقَمَرَ مِنْ ضَوْءِ نُورِ النَّارِ وَ صَفْوِ الْمَاءِ طَبَقاً مِنْ هَذَا وَ طَبَقاً مِنْ هَذَا حَتَّى إِذَا كَانَتْ سَبْعَةَ أَطْبَاقٍ أَلْبَسَهَا لِبَاساً مِنْ مَاءٍ فَمِنْ ثَمَّ صَارَ الْقَمَرُ أَبْرَدَ مِنَ الشَّمْسِ.
📚 الکافي ج۸ ص۲۴۱
📚 الخصال ج۲ ص۳۵۶
📚 علل الشرایع ج۲ ص۵۷۶
📚 الوافي ج۲۶ ص۴۸۴
📚 تفسیر البرهان ج۳ ص۱۴
📚 بحار الأنوار ج۵۵ ص۱۵۵
🌺 ۳۳۲ – سهل بن زیاد از علی بن حسان از علی بن ابی نوار از محمد بن مسلم گفته: به ابی جعفر (امام باقر) علیه‌السلام عرض کردم فدایت شوم، برای چه چیزی خورشید از قمر حرارتش شدید تر شده است؟ پس حضرت فرمودند قطعا خدا خورشید را از نور آتش و آب صاف خلق نمود طبقه‌ای از این و طبقه‌ای از این تا آن که هنگامی که هفت طبقه شد لباسی از از آتش پوشانیدش پس حرارت شدیدتر از قمر همان است؛ عرض کردم فدایت شوم و قمر؟ فرمودند همانا خدای که ذکرش متعالی است قمر را از روشنی ضوء آتش و صافی آب خلق کرد طبقه ای از این و طبقه ای از این تا هنگامی که هفت طبقه شد لباسی از آب پوشانیدش پس از آنجاست که قمر سردتر از شمس شده است.

 

۵) عیاشی از ابو بصیر، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که درباره آیه: «فَمَحَوْنَا آیَةَ اللَّیْلِ» فرمود: منظور، لکّه سیاهی است که بر روی ماه وجود دارد. [۳]

۶) نصر بن قابوس، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: [لکّه] سیاهی که بر روی ماه است، محمد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد. [۴] [۳]: [۳] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۸.
[۴]: [۴] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۹.

تفسیر البرهان جلدپنجم ص ۸۲۷

در مقاله طنین شومان به جمله انیشتین و نبض زمین که در واقع نبض گنبد آسمان هست اشاره ای کردم :

وینفرید اتو شومان – طنین شومان

در مقاله و مستند های قبلی هم اشاره کردیم که کمربند ون آلن (کمربند وان آلن) در واقع شروع لایه قوی ای از الکترومغناطیس هست که هیچ چیز بالاتر از اون نمیتونه بره حتی اجنه (جنس اجنه از نوعی پلاسمای خنثی هست).


وَخَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مَارِجٍ مِنْ نَارٍ (آیه 15 سوره الرحمن)

تفسیر آیه ۱۵ الرحمن از امام صادق علیه السلام
•~•~•~•~•~•~•
امام صادق (علیه السلام): إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی لَمَّا خَلَقَ نَارَ السُّمُومِ وَ هِیَ نَارٌ لَا حَرَّ لَهَا وَ لَا دُخَانَفَخَلَقَ مِنْهَا الْجَانَّ فَذَلِکَ مَعْنَی قَوْلِهِ وَ الْجَانَّ خَلَقْنَاهُ مِنْ قَبْلُ مِنْ نارِ السَّمُومِ وَ سَمَّاهُ مَارِجاً وَ خَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهُ وَ سَمَّاهَا مَارِجَهًْ فَوَاقَعَهَا فَوَلَدَتِ الْجَانَّ، ثُمَّ وَلَدَ الْجَانُّ وَلَداً سَمَّاهُ الْجِنَّ وَ مِنْهُ تَفَرَّعَتْ قَبَائِلُ الْجِنِّ وَ مِنْهُمْ إِبْلِیسُ اللَّعِینُ وَ کَانَ یُولَدُ لِلْجَانِّ الذَّکَرُ وَ الْأُنْثَی وَ یُولَدُ الْجِنُّ کَذَلِکَ تَوْأَمَیْنِ فَصَارُوا تِسْعِینَ أَلْفاً ذَکَراً وَ أُنْثَی وَ ازْدَادُوا حَتَّی بَلَغُوا عَدَدَ الرِّمَالِ.

امام صادق (علیه السلام): خداوند متعال وقتی آتش سموم را خلق کرد؛ آتشی که نه گرما دارد و نه دود، جانّ را از آن آتش آفرید. این است معنای آیه:و جن را پیش از آن، از آتش سموم خلق کردیم!(حجر/۲۷) و آن را مارج نامید و از آن همسر او را خلق کرد و آن را مارجهًْ نامید. مارج با مارجه همبستر شد و جانّ متولّد گردید. سپس جانّ فرزندی به دنیا آورد و آن را جنّ نامید و قبایل جنّ از او منشعب شده است و یکی از آن‌ها ابلیس ملعون است. برای جانّ، مذکّر و مؤنّث به دنیا می‌آمد و همچنین جن‌ّ‌ها دوقلو به دنیا می‌آمدند که به نودهزار مذکّر و مؤنّث تبدیل شده و زیاد شدند تا اینکه بالغ به تعداد ماسه‌ها شدند.

البرهان في تفسير القرآن، ج۵، ص۲۳۲

https://lib.eshia.ir/71664/5/232
https://noorlib.ir/book/view/1911?pageNumber=232&volumeNumber=5

پلاسمای غیرحرارتی که به پلاسمای سرد نیز معروف است، با این ویژگی ها مشخص می شود که دمای گونه های سنگین (ذرات و یون های خنثی) نزدیک به دمای اتاق (25 درجه سانتی گراد تا 100 درجه سانتی گراد) است. در عوض، دمای الکترونیکی بسیار بالاتر است (بین 5000 درجه سانتیگراد تا 10⁵ درجه سانتیگراد).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8036572/

پلاسمای سرد ماده ای است که مولکول های آن سرد هستند و میتوان آن ها را لمس نمود اما الکترون های آن ها دمایی بین 5000 تا 100000 درجه سانتی گراد دارند
چنین ماده ای را میتوان آتش سرد نامید زیرا هم منبع عظیمی از حرارت است و هم سرد و قابل لمس میباشد.

 

جنس ماه - پلاسما جنس ماه - پلاسما

توضیحات ویژه در خصوص لکه های روی ماه:
سَلّام بن مُستنیر گفته است: از امام محمد باقر علیه السلام پرسیدم: چرا خورشید داغ تر از ماه است؟ فرمود: خداوند خورشید را از نور آتش و زلالیّت آب آفرید، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید لایه و پوششی از آتش بر روی آن کشید؛ لذا خورشید داغ تر از ماه است. پرسیدم: ماه چطور؟ فرمود: خداوند ماه را از نور آتش و زلالیّت آب آفریده است، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید، پوششی از آب بر روی آن کشید؛ لذا ماه سردتر از خورشید شد.
عیاشی رحمت الله علیه بار دیگر از ابو بصیر، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که درباره آیه: «فَمَحَوْنَا آیَةَ اللَّیْلِ» فرمود: منظور، لکّه سیاهی است که بر روی ماه وجود دارد.

منبع تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۹.

با توجه به توضیحات و شواهد تا اینجای کار متوجه میشویم که لایه آخر ماه از آب هست و با توجه به نوع پلاسما که سرمای ماه از نور ماه هست پس این آب که بر روی لایه آخر از ماه هست احتمال زیاد باید از یخ باشه همچنین از جایی که کواکب با توجه به مشاهدات به شکل کروی هستند منطقی هست که لایه آخر به جای آبی روان از یخ باشه چرا که آب در همه سطوح (All Level) بصورت مسطح قرار میگیرد مگر اینکه بصورت یخ (جامد) باشد.

یخ اگر کاملاً شفاف باشد نور از داخل اون عبور می کند و قسمت هایی که مانند حفره بر روی ماه دیده میشود در واقع قسمت هایی که بصورت یخ شفاف ایجاد شده می باشد و بقیه قسمت ها لایه ای از برف و یا یخ های غیر شفاف می باشد، به یک نمونه حفره های یخ ایجاد شده بر روی ماه و حفره های روی یخ بر روی زمین نگاه بیندازید:

حفره های قطبی زمین:

جنس ماه - پلاسما جنس ماه - پلاسما

حفره های روی ماه (برای مشاهده سایز بهتر بر روی عکس کلیک کنید):

جنس ماه - پلاسما

تغییر رنگ ماه

جنس ماه - پلاسما

کوکب ماه در فواصل زمانی مختلف به رنگ های مختلفی در میاد، این به دلیل لایه های مختلف ماه میتواند باشد همانطور که حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام فرمودند ماه از هفت لایه تشکیل شده است که لایه های داخلی ماه از پرتوهای نور از آتش می باشد؛ آتش (نیمه پلاسما و پلاسما) می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد از رنگ سفید گرفته تا آبی و صورتی و نارنجی و زرد و قرمز و بنفش و …. حالا همانطور که در رنگ شناسی (فرمول ترکیب رنگ) هست اگر دو رنگ بر روی یکدیگر قرار بگیره رنگ سومی دیده میشه و رنگ های ماه هم به همین صورت میتواند متفاوت باشد.

  • قرمز + زرد = نارنجی
  • آبی + قرمز = بنفش
  • آبی + زرد = سبز
  • آبی + سفید = آبی آسمانی
  • قرمز + مشکی = زرشکی
  • قرمز + صورتی سیر = زرشکی
  • سفید + سیاه = خاکسری
  • قرمز + سفید = صورتی
  • و …

نور ماه از خودش است

افراد بسیاری تلاش زیادی کردند و با قدرت رسانه همچنان تلاش می کنند تا به نظر برسند که پدیده های شفاف بودن برخی قسمت های ماه نتیجه چیزی است که آنها تصور می کنند و بیان می کنند که نور منعکس شده از سمت زمین است !!!!

“نور زمین”، “انعکاس یک بازتاب” چیزی هست که کروی گرایان و منجمان آماتور به برخی قسمت های شفاف ماه می گویند.  نور خورشید از ماه به زمین و برگشت و از زمین به ماه برگشت!

به نظر می رسد هرگز به مغز این “دانشجویان تخیل و متوهم” خطور نکرده است که این به اصطلاح “نور زمین” در زمانی که ماه در جوان ترین حالت خودش است، در حالت شدیدترین به اصطلاح بازتاب نور است و بنابراین کمترین میزان را روشن می کند. زمانی که علت عمل کمترین شدت را داشته باشد، تأثیر بسیار بیشتر است!

شواهد نشان میدهند که نور خورشید توسط حرارت بسیار زیاد آن ایجاد نمیشود یا بطور کلی عامل نور، خودش نمی باشد. خورشید یک جسم سیاه نیست و نور آن به واسطه پرتوتابناکی (رادیو لومینسانس / Radioluminescence) و الکترون های آزاد شده توسط تریتیوم ایجاد میشود. به عبارت دیگر، آنها به هولمیوم اکسید برخورد میکنند که مانند فسفر عمل می کند. در تئوری ای، میتوانیم بگوییم که نور ماه از طریق فرایندی تولید می شود که احتمالا خیلی، متفاوت از آن نیست. برای درک آن ما باید در مورد فوتولومینسانس توضیح دهیم.

فوتولومینسانس (photoluminescence) در زمینه نور ماوراء بنفش دارای دو پدیده مشابه است: فلورسانس و فسفرسانس. مولکول ها دارای سطوح پر انرژی هستند که توسط اوربیتال هایی که مولکول ها را با هم نگه می دارند، تعیین می شود. یک فوتون می تواند به مولکول ضربه بزند. ما می دانیم که فوتون موجی است که از طریق اتر پخش می شود و از اترون ها تشکیل شده است.

موج موجب ایجاد لرزش در اتر می شود. اگر یک اترون به مولکول برسد، انرژی خود را به آن انتقال می دهد و یک الکترون را به یک سطح پر انرژی برتر تبدیل می کند. این الکترون به یک مدار بیرونی تر منتقل می شود، اما اسپین اصلی را حفظ می کند. یک الکترون با اسپین مشخص شده است، که درواقع همان نظم چرخشش می باشد. یک جفت از الکترون هایی که در یک مدار قرار دارند، یک چرخش متفاوت دارند و یکتایی نامیده میشوند. هنگامی که الکترون به مدار بیرونی تر می رود، پیکربندی آن به یک یکتایی برانگیخته تبدیل می شود. با این وجود، پیکربندی هیجانی پایدار نیست زیرا حتی مقدار کمی از انرژی ممکن را ندارد.

الکترون پس از یک زمان بسیار کوتاه فرو می ریزد. در برخی موارد، انرژی آزاد شده توسط الکترون تخریب شده، شکل نور را در بر می گیرد. انتشار نور از یک یکتایی برانگیخته فلورسانس نامیده می شود.

احتمال اینکه فروپاشی موجب فلورسانس شود، بسیار زیاد است. میانگین عمر یک یکتایی برانگیخته 10 -5-10-8  ثانیه است. بنابراین، بلافاصله پس از خاموشی منبع نور ماورا بنفش،10 ثانیه است. بنابراین، بلافاصله پس از خاموشی منبع نور ماورا بنفش، فلورسانس (Fluorescence) به پایان نمی رسد.

در برخی موارد، الکترون بر انگیخته نه تنها سطح انرژی اش را تغییر می دهد، بلکه چرخشش را نیز تغییر می دهد. در این صورت سه گانه یا سه تایی خوانده میشود (triplet). هنگامی که سه گانه فرو می ریزد و نور را منتشر می کند، فسفرسانس نامیده می شود که 104 و 10-4  ثانیه به طول می انجامد. پس از خاموش شدن منبع انرژی، نور آن باقی می ماند.

جنس ماه - پلاسما

فوتولومینسانس همیشه ظاهر نمی شود. انرژی الکترون القا شده را می توان به عنوان یک آرامش ارتعاش نیز در شبکه رها کرد. فوتولومینسانس تنها در مواردی دیده می شود که یک روش کارآمد برای انتشار انرژی است. فلورسانس برای همه مواد فلورسنت یکسان نیست. این که نشان دهنده تعداد φf می تواند بیشتر یا کمتر کارآمد باشد و به خوبی با عدد بازده کوانتومی مولکول هایی است که از طریق فرآیندهای فلورسنت به حالت آرامش خود باز می گردد، توصیف شود. شدت فلورسانس پس از آن به بسیاری از عوامل دیگر وابسته است: قدرت تابش، جذب مولر و غلظت گونه های فلورسنت.

میتوانیم از این فرآیند برای توضیح چگونگی تولید نور ماه استفاده کنیم. بسیاری از زمین تخت گرایان سعی میکنند تا اثبات کنند نور ماه بطور کلی نوری جدا از خورشید است. علیرغم این تلاش ها، باید بگوییم که این واضح است که ماه باید رو به خورشید یا در جهت خورشید باشد. بدین ترتیب آشکار است که اکثریت قریب به اتفاق مردم به اصول علمی و رسمی اعتقاد دارند.

ما تمایل نداریم که دیدگاه رسمی را بپذیریم. ما میتوانیم در این تئوری جدید، بگوییم که ماه هم دارای نور ذاتی است و هم توسط خورشید فعال میشود. یک فرآیند تابش اشعه ماوراء بنفش موجب فعال شدن فلورسنس می شود، یا شاید در میدان دید با طول موج های کوتاه به نظر می رسد. واکنش های همجوشی سرد در خورشید مقدار زیادی از اشعه را تولید می کند. 7 درصد کل تابش خورشید، نور ماوراء بنفش است. این تابش آن چیزی است که فلورسانس ماه را فعال می کند. مارپیچ پارکر تولید شده توسط خورشید موجب ایجاد موجی از میدان مغناطیسی می شود. آن ها اجازه میدهند که اشعه ماورای بنفش از سوی خورشید به سمت ماه روانه شده و بنابراین ماه را روشن کرده یا برعکس، آن را تحت تاثیر منفی قرار دهد و باعث تاریکی قسمتی از آن شود.

چه موادی فلورسانس را به ماه میدهد؟ درصد تنگستن ماه بیشتر از زمین است. جالب این است که نمک های تنگستن و همچنین انیدرید تنگستن فلورسانس را با رنگ آبی یا زرد به ارمغان می آورند. انیدرید تنگستن مانند نیمه هادی ها رفتار می کند و می تواند ویژگی های فلورسنت را افزایش دهد. بنابراین شما به یک فعال کننده نیاز خواهید داشت که در ماه، می تواند تیتانیوم باشد. این یک عنصر است که ناخالصی خوبی برای فعال کردن فلورسانس است. هنگامی که در مورد فلورسنس تحقیق می کنید، درجه حرارت در نظر گرفته خواهد شد. در ماه، هیچ واکنش حرارتی وجود ندارد و ما می توانیم بگوییم که درجه حرارت بسیار پایین یا حتی صفر است. تابش ماه در معرض دمای بسیار پایین است و نور ماه محیط را کمی سرد میکند. درواقع نور ماه اگر در جایی متمرکز شود، دمای محیط را تا چند درجه کاهش میدهد.

ما با این تئوری سعی در ارتباط دادن دو تئوری دیگر را داریم. همانطور که خواندید، دو تئوری برای نور ماه وجود دارد که یکی ذاتی و دیگری غیرذاتی است. شاید بتوان با استفاده از این تئوری جدید، دو تئوری را با یکدیگر ادغام کرد و یک توضیح دقیق تر ارائه داد. هرچند هنوز هم برای کشف شواهد بیشتر تلاش می شود.


 

ماه یک جسم فیزیکی نیست


نتیجه گیری از این تئوری می تواند به این صورت باشد:

  • نور ماه به علت فلورسانس است؛
  • جنس ماه پلاسما است و توسط خورشید شارژ می شود اما جنس نور متفاوت است؛
  • فلورسانس توسط اشعه ماوراء بنفش خورشید فعال می شود؛
  • مولکول هایی که برای لومینسانس مسئول هستند از تنگستن با ناخالصی های تیتانیوم ساخته شده اند؛
  • نور ماه از خودش هست اما توسط خورشید شارژ می شود.

همچنین در مورد نور ماه که منیر است بخوانید:

آزمایش اثبات سرد بودن نور ماه + رد فرضیه تصویر زمین روی ماه


دو مورد که از ملحدین و ضد دین ها می گویند این هست که اولاً جن وجود ندارد اگر وجود دارد مسلمان می شویم دوماً از زمان ایجاد دوربین عکای و فیلم برداری معجزه دیده نشد و اگر معجزه ای باشد مسلمان می شویم.

– با توجه به این توضیحات و دیگر توضیحات که در مقاله های قبلی گفته شده چندین معجزه تا کنون از کتاب قرآن کریم بیان شده، بیت زیر از کتاب معراج السعاده ملا احمد نراقی برای این افراد گفته شده که متن کامل در لینک زیر می باشد.

آنکس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین جانوری زنده بماند

شعر گنبد گردون

درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

منابعی وجود دارد که می گویند تارتاریا به عنوان یک منطقه جغرافیایی از ابتدای قرن …

8 دیدگاه

  1. Avatar

    مقاله جالبی بود ممنون🌹 اون کلیپ آتش سرد رو تو کانال های علمی دیده بودم که خیلی عالی بود. فقط قضیه سایه ی ماه خیلی سوال برانگیزه. طبق مدل کروی بنظر درست میاد که نور خورشید سایه های ماه رو بوجود میارن، اما خود زاویه تابش خورشید و مطابقت نداشتن نور ماه با مدل کروی ماه هم مورد مهمیه برای بررسی. البته جایی بهش پرداخته بودین که تابش نور به یک جسم کروی با نوری که ماه داره همخوانی نداره!
    درود و سلام بر شما و تمام مسلمین🙏🌹✌️

    • مدیر Bahram

      مقاله نیاز به توضیحات تکمیلی داره که سایه های ماه هم بخوبی توضیح داده خواهد شد.
      اگر سایه از سمت خورشید باشه برخی روز ها برعکس هست سایه ها که این حقیقت در نجوم کروی توجیه پذیر نیست. حفره های یخی روی ماه توضیح داده میشه در تکمیل بدی.

  2. Avatar

    نشانه های خداوند همه جا هست ، میفهمی داری چی میگی؟ داری میگی خداوند خداوَند!!! خیلی خفنه سپاسگزارم از زحمات تمامی شما عزیزان و یاران ❤

  3. Avatar
    راضیه بابایی

    سلام، خیلی جالب بود🌹🌹🌹
    لازم شد بیشتر در مورد پلاسما تحقیق کنم.
    بی زحمت در مورد کمربند وان الن بیشتر توضیح بدین چون یک سوال برای من پیش آمد ، اگر کمربند وان الن زیر گنبد آسمان اول هست و اجنه هم نمیتونن از این کمربند عبور کنند پس چطور تا قبل از تولد پیامبر اجنه تا آسمان چهارم بالا میرفتند؟و اینکه ارتباط علمی ماه و خورشید با این کمربند چی هست؟

    • مدیر Bahram

      سلام;
      به امید الله در آینده اگر وقت و عمری بود موارد خواسته شده حتماً بیشتر توضیح داده میشه 🙏🏻🙏🏻

  4. Avatar
    راضیه بابایی

    خیلی ممنون🙏 اون قسمت هم که در مورد اجنه گفتید جنسشون از پلاسمای خنثی هست خیلی برام جالب بود. در پلاسمای خنثی یعنی یون های مثبت و منفی با هم برابر هستند؟یعنی دمای اجنه خیلی بالا و یا پایین نیست؟
    و اینکه نمیدونم چرا یک لحظه ذهنم رفت سمت سازمان سرن و ارتباطشون با این مطلب ، شاید از این طریق میخواهند اجنه رو مرئی کنند.
    آخه یکجایی میخوندم آلیستر کراولی که با جن آیواس ارتباط میگیره اون رو به رنگ آبی میبینه.

    • مدیر Bahram

      جن ها اکثراً به رنگ آبی نمایش داده میشن، علاء الدین، آواتار، مردان ایکس، دختر کفشدوزکی، اسمورف و …
      دما در جن بستگی به تمایل خودش داره جستجوگر های این موجودات گفتند که در مکان هایی به یک باره سرد میشه محیط و یا به یک باره احساس خفگی و گرما می کنند که حضور این ها هست.
      بله ارتباط با سرن داره منتهی موضوع و پژوهش های ما در جهت دیگه ای هست به چنل های آگاهی برای موضوع جن ها برید و جست و جو کنید.

  5. Avatar

    پدیده پیراخورشیدی گنبدی بودن آسمان رو نشون میده

    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/خورشید_کاذب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

Translate »