آخرین مطالب

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان – زمین مسطح (شماره 2)

به بررسی کد خبری 7831725 از وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان در مورد زمین مسطح می پردازیم. این خبر برای (حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی) هست 😁😅 برخی اظهارات اشتباه این وب سایت در این مطلب پاسخ داده شده است.

با وجود شواهد علمی مبنی بر گرد بودن زمین، برخی از مردم واقعاً معتقدند که زمین صاف است.

بله درسته، زمین گرد هست و نه کروی.

با گرانش خداحافظی کنید
در یک سطح کروی، جاذبه اجسام را به یک اندازه می‌کشد و مهم نیست که آن‌ها در کجای آن قرار دارند. برای اینکه کره زمین به شکل یک صفحه مسطح درآید، جاذبه زمین از بین خواهد رفت و اگر نیاز به جاذبه باشد زمین دوباره باید به همان شکل کروی تغییر حالت بدهد. زمین مسطح احتمالاً هیچ جاذبه‌ای نخواهد داشت، زیرا طبق محاسبات جیمز کلرک مکسول، ریاضیدان و فیزیکدان در دهه ۱۸۵۰، یک زمین جامد و دیسک مانند در شرایط جاذبه واقعی ممکن نیست.

پاسخ به این مطلب:

در تعریف زمین کروی شما باید بدانید که جاذبه حاصل کشش و جذب از سمت هسته زمین می باشد لذا اگر در جایی که ارتفاع بالاتر دارد قرار بگیرید در نتیجه جاذبه کمتر و اگر در جایی که ارتفاع کمتری دارد قرار بگیرید جاذبه بیشتر خواهد بود! پس این که جاذبه به یک اندازه می باشد حتی در قوانین کرویت هم اشتباه هست.

زمین مسطح اما برعکس در تمام نقاط جاذبه به یک اندازه می باشد و ماکسول (James Clerk Maxwell) هم بر طبق قوانین کرویت که نیاز به هسته دارد برای جاذبه، اعلام می کند که در صورت مسطح بودن و به دلیل نبودن هسته که جذب کنه همه چیز رو به سمت خودش در نتیجه بصورت مسطح بودن جاذبه نیست.

یا شاید روی یک زمین صاف، گرانش همه چیز را به مرکز دیسک یعنی قطب شمال بکشاند. به گفته جیمز دیویس، ژئوفیزیکدان رصدخانه زمین لامونت-دوهرتی در دانشگاه کلمبیا، در این سناریو هرچه از قطب شمال دورتر باشید، گرانش افقی به سمت نقطه مرکزی دیسک بیشتر خواهد می‌شود و همین موضوع باعث هرج و مرج در سراسر جهان خواهد شد.

پاسخ به این مطلب:

دیویس (James J. Davis) هم دقیقاً بر مبنای وجود هسته و گرانش ایجاد شده در هسته این احتمال رو داد که در زمین مسطح چون هسته ای نیست در نتیجه جاذبه ای هم نیست در صورتی که ایشون هم همون اشتباه مکسول رو مرتکب شدند.

زمین قطعاً از جو پاک خواهد شد
بدون جاذبه، زمین صاف قادر به نگه داشتن لایه گاز‌هایی که جو نامیده می‌شود، نیست. نیروی جاذبه همان چیزی است که این جو را در اطراف سیاره ما نگه می‌دارد. بدون این لایه محافظ، آسمانی که آن را از زمین می‌بینیم سیاه می‌شود. زیرا وقتی نور خورشید وارد جو زمین شود دیگر پراکنده نمی‌شود و آسمان دیگر آبی نخواهد بود.

پاسخ به این مطلب:

باز هم همون اشتباه های بالا یعنی جاذبه ای نیست!؟ فهم این موضوع که جاذبه و گرانش حتماً نیاز به یک هسته متمرکز ندارد برای بعضی ها سخت هست چراکه از بدو تولد در ذهن خودآگاه و ناخودآگاه و مغاز جامعه اینطور آموزش داده شده که گرانش یا جاذبه در اثر یک هسته مرکزی و از جنس آهن مذاب! هست. بسیار احمقانه….

لوئیس ویلازون، جانورشناس و مربی در این باره گفت که از دست دادن فشار جو باعث می‌شود گیاهان و حیوانات در معرض خلا فضا قرار بگیرند و در عرض چند ثانیه خفه شوند. بدون جو سیاره، آب در خلافضا می‌جوشد. دلیل این امر این است که آب هنگامی که فشار بخار آن برابر با فشار اتمسفر باشد شروع به جوشش می‌کند؛ بنابراین فشار اتمسفر کمتر به معنای نقطه جوش کمتری است.

دمای سطح نیز در نبود جو کاهش می‌یابد. بدون اینکه جو به گرم شدن سیاره کمک کند باعث می‌شود که آب باقیمانده به سرعت منجمد شود. اما همه این‌ها خبر‌های بدی نیستند. موجودات در اعماق اقیانوس مانند باکتری‌های سنتز شده شیمیایی که به اکسیژن نیاز ندارند ممکن است زنده بمانند. این باکتری‌ها ممکن است سفر‌های طولانی به فضا را تحمل کنند و زنده باشند تا داستان حیات انسان روی زمین را تعریف کنند.

پاسخ به این مطلب:

ویلازون (Luis Villazon) هم بر طبق قوانین کرویت در شکل زمین مسطح نظریه خودش رو اعلام کرده یعنی در کرویت اینطور گفته شده که اگر جاذبه ای نباشه در نتیجه لایه های هوا که یکی از آنها اوزون نامیده شده فروپاشیده خواهد شد و در نتیجه اکسیژن از زمین فرار می کند و به فضا! می رود از طرف دیگر آب ها به دلیل نبود جاذبه به فضا! پخش می شوند و شدت گرمای خورشید (در تعریف کرویت خورشیدی بسیار غول پیکر) باعث سوزاندن سطح زمین می شود.

حال این مورد که اولاً گرانش از زمین (الارض) ثابت هست و از طرفی وجود گنبد آسمانی که در قرآن و احادیث آمده رو کتمان می کنند. و تمام مواردی که می گویند حاصل ذهن خلاق و متوهم خارج از تعقل هست.

باران‎‌هایی افقی
اگر گرانش به سمت مرکز سیاره که در این حالت قطب شمال است، گرانش پیدا کند، بارش نیز به سمت آن نقطه روان می‌شود. این موضوع به این دلیل است که بارش به دلیل جاذبه روی زمین می‌بارد و در صورت صاف بودن زمین به سمت قوی‌ترین نیروی گرانش سقوط می‌کند و فقط در مرکز دیسک می‌بارد.

هرچه به دورتر از قطب شمال سفر کنید، باران افقی می‌شود. آب رودخانه‌ها و دریا‌ها نیز به سمت قطب شمال سرازیر خواهد شد، این بدان معناست که اقیانوس‌های متورم گسترده‌ای در مرکز این سیاره جمع می‌شوند و تقریباً هیچ آبی در لبه‌های زمین باقی نمی‌ماند.

پاسخ به این مطلب:

کل این مطلب به خاطر نفهمی در شکل صحیح زمین مسطح هست و اینکه گرانش بطور یکسان در زمین وجود داره و وابسطه به هسته نیست.

زمین مسطح

همه ما گم خواهیم شد
ماهواره‌ها احتمالاً اگر زمین صاف باشد، وجود نخواهند داشت، زیرا با بودن در مدار حول یک صفحه مسطح مشکل دارند. جیمز دیویس، ژئوفیزیکدان رصدخانه زمین لامونت-دوهرتی گفت: “تصور یک جهان بدون GPS دشوار است”.

پاسخ به این مطلب:

در ابتدا باید این مورد تفهیم بشه که موقیت یاب ها بالای نود و نه درصد از طریق آنتین های مخابراتی نصب شده بر روی سطح زمین کار می کنند و اون یک درصد هم ماهواره های مخابراتی هستند. ماهواره های مخابراتی هم انواع مختلفی دارند که به طور کل به دو نوع مقطعی که در زمان خاصی توسط بالن به بالا فرستاده میشن و بعد به زمین می افتند و ماهواره هایی که در زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند که در لایه ترموسفر (Thermosphere) قرار دارند و یا بهتر هست بگیم که شناور هستند، تصویر بالا زمین مسطح بصورت برش عمودی هست حالا اگر از بالا نگاه کنید متوجه میشید که نیاز نیست ماهواره به شکل عجیبی حرکت داشته باشه و حرکت این ها با زمین مسطح هم توجیه پذیر تر هست.

در ارتفاعات بالا در مسیر های دورتر از خشکی در بیابان ها و … که آنتن های موقعیت یابی کمتر نصب شده اند عملاً دستگاه های GPS کار نمی کنند.

ترموسفر

برخی سفر‌ها ممکن است برای همیشه ادامه داشته باشند
طبق باور زمین مسطح، قطب شمال در مرکز این سیاره قرار دارد و قطب جنوب یک دیواره یخی غول پیکر را در اطراف لبه تشکیل می‌دهد، که به اندازه کافی از سقوط مردم از سطح زمین جلوگیری می‌کند. اما اگر قادر به پرواز در سراسر جهان نباشیم و مجبور شویم در سراسر آن پرواز کنیم، زمان سفر به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال برای سفر از استرالیا (که یک طرف نقشه Flat Earth است) به ایستگاه McMurdo در قطب جنوب (در سمت دیگر نقشه Flat Earth)، باید از طریق کل قطب شمال پرواز کرد. در صورت صاف بودن زمین باید سفر‌ها به آنتارتیکا را فراموش کرد، زیرا این دیواره آزار دهنده یخ از چنین رفت و آمد جلوگیری می‌کند.

پاسخ به این مطلب:

این هم یکی دیگه از تفهیم نبودن که گفته شده مرکز زمین قطب شمال هست! این ها همه به دلیل نفهمی در مدل واقعی زمین هست، در واقع در زمین مسطح مرکز زمین کعبه هست. بنابراین این ادعای شماره 10 از اساس و بنیان باطل هست.

دیگر شفق قطبی وجود ندارد و همه می‌سوزیم
به گفته ناسا، روی کره زمین، فلز مذاب که به دور هسته آهنی ما پیچیده شده، جریان الکتریکی ایجاد می‌کند که باعث ایجاد میدان مغناطیسی محافظ ما می‌شود که از قطب به قطب دیگر به دور سیاره می‌چرخد. اما در یک زمین مسطح، بدون هسته جامد که یک میدان مغناطیسی تولید کند، لایه محافظ، مگنتوسفر، دیگر وجود نخواهد داشت. همانطور که شفق قطبی که به عنوان چراغ‌های شمالی شناخته می‌شود هنگام برخورد ذرات باردار از خورشید با مولکول‌های اکسیژن و نیتروژن در مغناطیس کره ظاهر می‌شود و باعث آزاد شدن انرژی در قالب نمایش‌های نور چشمگیر شفق قطبی می‌شود.

با این حال، کمبود شفق قطبی حداقل نگرانی ما خواهد بود، زیرا زمین در برابر باد خورشیدی محافظت نخواهد شد. طبق گفته ناسا، زمین و هر آنچه در سطح آن است با تابش مضر خورشید بمباران می‌شود و جهانی عقیم مانند سیاره همسایه مریخ باقی می‌ماند.

پاسخ به این مطلب:

میدان مغناطیسی از سمت زمین نیست بلکه از سمت گنبد آسمان هست. مکان شفق قطبی در لایه اگزوسفر ایجاد می شود که دما به شدت افزایشی خواهد بود. دلیل شفق هم کوه (کوه های) قاف هست که به رنگ اخضر هستند.

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سُفْیَانَ‌بْنِ‌السَّعِیدِ الثَّوْرِیِّ قَال‌قُلْتُ لِلصَّادِقِ (علیه السلام): یَا ابْنَ رسول الله (صلی الله علیه و آله) مَا مَعْنَی قَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ: الم وَ المص وَ الر وَ المر وَ کهیعص وَ طه وَ طس وَ طسم وَ یس وَ ص وَ حم وَ حم عسق وَ ق وَ نَ. قَالَ (علیه السلام): أَمَّا … ق فَهُوَ الْجَبَلُ الْمُحِیطُ بِالْأَرْضِ وَ خُضْرَهًْ السَّمَاءِ مِنْهُ وَ بِهِ یُمْسِکُ اللَّهُ الْأَرْضَ أَنْ تَمِیدَ بِأَهْلِهَا.

امام صادق (علیه السلام)- سفیان ثوری گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: «ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! معنای سخن خداوند عزّوجلّ که می‌فرماید: الم و المص و الر و المر و کهیعص و طه و طس و طسم و یس و ص و حم و حم عسق و ق و ن، چیست»؟ امام (علیه السلام) فرمود: «امّا … ق کوهی دورتادور زمین است که سبزی آسمان (شفق ها) برای اوست و به‌واسطه‌ی آن خداوند زمین را نگه داشته که اهلش را تکان ندهد.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۵، ص۸ بحارالأنوار، ج۸۹، ص۳۷۳/ معانی الأخبار، ص۲۲/ نورالثقلین/ البرهان

طوفان وجود نخواهد داشت
هر ساله طوفان‌ها خسارات بی سابقه‌ای به زمین و ساکنانش وارد می‌کنند. ماهیت چرخشی مخرب این طوفان‌ها از اثر کوریولیس زمین ناشی می‌شوند که این موضوع باعث چرخش طوفان‌های نیمکره شمالی در جهت عقربه‌های ساعت و چرخش آن در جهت مخالف عقربه‌های ساعت می‌شود. با این حال، در یک زمین صاف، هیچ اثر کوریولیس ایجاد نمی‌شود. نبود کوریولیس روی زمین به معنای عدم وجود طوفان است. به همین دلیل است که طبق گفته ناسا، این نوع طوفان‌ها بین پنج درجه شمالی و جنوبی خط استوا وجود ندارند، زیرا اثر کوریولیس در خط استوا صفر است.

پاسخ به این مطلب:

🌸 (11) كا 129 – على، عن أبيه، ومحمد بن إسماعيل، عن الفضل ابن شاذان جميعا – 1 – عن يب 299 – حماد عن حريز فقيه 109 – زرارة ومحمد بن مسلم – 2 – قال قلنا لأبي جعفر عليه السلام هذه الرياح والظلم التي تكون هل يصلي لها – 3 – فقال كل أخاويف السماء من ظلمة أو ريح أو فزع فصل له – 4 – صلاة الكسوف حتى تسكن.
📚 نام کتاب : جامع أحاديث الشيعة نویسنده : البروجردي، السيد حسين جلد : 6 صفحه : 321

اشخاصی به حضرت ابی جعفر علیه السلام عرض کردند این بادها و ظلماتی که می‌باشند آیا برایشان نماز بخوانیم؟ پس حضرت فرمودند همگی اخاویف آسمانی هستند از ظلمت و باد و یا فزع ، پس نماز گذار برایش نماز کسوف تا ساکن شود.
📚 نام کتاب : جامع أحاديث الشيعة نویسنده : البروجردي، السيد حسين جلد : 6 صفحه : 321

اثر کوریولیس چقدر به شکل زمین مسطح نزدیک هست و تضادی با زمین تخت نداره! وقوع طوفان، زلزله، رعد و برق و امثال این ها هیچ تضادی با شکل زمین تخت نداره مطلب بالا صرفاً جهت رد گم کنی و اینکه به قول بعضیا «یه چیزی گفته باشند» بود.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

دروغ داروی هسته ای

دروغ داروی هسته ای

مطلب زیر به سادگی نشان می دهد که رادیو دارو یا همان داروی هسته ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

Translate »