آخرین مطالب

روزیاتو – زمین تخت

بررسی کد مطلب 1401354073 از مجله اینترنتی روزیاتو در مورد زمین تخت. هرچند این جواب ها و ادعاهای نادرست از مجله اینترنتی روزیاتو در شماره 3 پاسخ داده شد اما بصورت جداگانه باز هم آن را نشر می دهیم.

فیثاغورس فری ماسون

هزاران سال است که ما انسان ها می دانیم سیاره ی ما کره ای زیبا است که همزمان به دور خورشید و خود می گردد. این امر ما را از داشتن روز و شب و همینطور تجربه ی گرما در تابستان و سرما در زمستان، بر روی سیاره زمین بهره مند کرده است. به لطف گرد بودن زمین، پدیده های دیگری هم رخ می دهد که آنطور که ما می دانیم بدون گرد بودن زمین وقوع آن ها غیر ممکن می بود. اما اگر زمین نه گرد، بلکه صفحه ای تخت بود چه؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

پاسخ به این مطلب:

ما از هزاران سال قبل میدونستیم که زمین مسطح هست و اولین فرضیه زمین کروی توسط فیثاغورث در 570 سال قبل از میلاد مسیح بوده بنابراین این یک مورد بسیار تازه هست.

زمین تخت

۱- نیروی گرانش شکل دیگری پیدا می کرد

بر اساس قانونی که اسحاق نیوتون آن را مطرح کرد، نیروی گرانش ما را نه تنها به سمت پایین، بلکه به سمت مرکز زمین نیز می کشد. به همین دلیل است که پاهای ما روی زمین قرار می گیرند و ما در هوا شناور نمی شویم. اگر زمین تخت بود، نیروی گرانش ما را به سمت مرکز یک صفحه ی تخت می کشید و در نتیجه، به عنوان مثال، کاری به سادگی راه رفتن بسیار انرژی بر می شد. هر چه بیشتر از مرکز این صفحه ی تخت فاصله می گرفتیم، نیروی گرانش هم ما را بیشتر به صورت افقی به سمت مرکز می کشید، طوری که گویی دائماً در حال بالا رفتن از یک سربالایی می بودیم.

پاسخ به این مطلب:

در شکل زمین کروی، گرانش در حالت ساکن بودن زمین یکسان هست اما حدوداً؛ چراکه در تعریف کروی زمین یک هسته دارد که همه چیز را به خود می کشد و جذب می کند. زمین با سرعت X که در تعریف کروی هست چرخش داشته باشد در دو سر زمین ببیشترین چرخش در کمترین زمان وجود دارد در این حالت به دلیل گریز از مرکز اصلاً و عملاً چیزی نمیتونه در اون نقاط ثابت بمونه.

اما در مثال مسطح بودن زمین هسته ای نیست همه چیز به سمت اون سوق پیدا کنه مثل یک سیاه چاله، بلکه خود زمین (الارض) گرانش به سمت خودش داره و فرقی نمی کنه در کدام قسمت باشیم.

۲- درخت‌ها کج رشد می‌کردند

به همان دلیلی که ما بر روی یک زمین تخت کج راه می‌رفتیم، درخت‌ها و گیاهان هم کج رشد می‌کردند، طوری که ریشه هایشان رو به مرکز گرانشی و سرشان در جهت مخالف قرار می‌گرفت.

این هم به همان دلیل قبلی اشتباهی فاحش از گج فهمی در مورد زمین تخت یا زمین مسطح می باشد.

۳- همه جای کره زمین یک فصل بود

به دلیل اینکه زمین یک کره‌ی تقریباً کامل است که به دور خورشید و همزمان بر روی یک محور نسبتاً کج به دور خود می‌چرخد، در بخش‌های مختلف زمین فصول مختلفی به طور همزمان وجود دارد. وقتی در یک نیمکره‌ی زمین زمستان است، در نیمکره‌ی دیگرش تابستان است. کج بودن محور زمین باعث می‌شود پرتو‌های خورشید با زاویه‌های مختلفی به سطح سیاره‌ی ما برسند، بسته به عرض جغرافیایی و اینکه چه وقت از سال باشد. به عبارتی دیگر، هر چه به قطب‌های زمین نزدیک‌تر باشیم، پرتو‌های خورشید کج‌تر خواهد بود و بنابراین گرمای کمتری هم وجود خواهد داشت.

اگر سیاره‌ی ما تخت بود، پرتو‌های خورشید همگی با یک زاویه به تمام سطح آن می‌رسیدند، در نتیجه همه‌ی مردم کره زمین همزمان یک فصل را تجربه می‌کردند.

پاسخ به این مطلب:

فصل ها و شکل گیری آنها در زمین تخت توجیه پذیر تر هست، اینکه در نیم کره (بنا به تعریف زمین کروی) تابستان و در نیم کره دیگر زمستان باشد بسیار احمقانه هست در این صورت ایران که در نیم کره شمالی قرار دارد باید زمستان باشد و همزمان در آفریقا یا دبی باید زمستان باشد.

زاویه خورشید و اندازه خورشید را بصورت صحیح اگر متوجه شده باشید هیچ تضادی با فصول ندارند و زاویه نور از منبع نور بصورت پراکنده هست و نه بصورت مستقیم مگر اینکه منبع نور که خورشید باشد مانند نور لیزر بصورت مستقیم بتابد که این هم طرحی کودکانه هست.

اندازه خورشید شصت فرسخ در شصت فرسخ » امیر المؤمنین علیه السلام می‌فرماید: مسافت کل زمین پانصد سال راه است؛ صد سال مسافت و اندازه آبادی‌ها و شهرها و چهارصد سال مسافت و اندازه صحراها و کوه‌ها و مناطق غیر مسکونی، و اندازه خورشید شصت فرسخ در شصت فرسخ، و اندازه ماه چهل فرسخ در چهل فرسخ است، درون ماه و خورشید برای اهل آسمان‌ها می‌درخشد و نور می‌دهد و برون و قشر آنها برای اهل زمین نور می‌دهد، و سیارات به اندازه بزرگ ترین کوه‌های روی زمین هستند و خورشید قبل از ماه خلق شده است. [۱]

۴) سَلّام بن مُستنیر گفته است: از امام محمد باقر علیه السلام پرسیدم: چرا خورشید داغ تر از ماه است؟ فرمود: خداوند خورشید را از نور آتش و زلالیّت آب آفرید، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید لایه و پوششی از آتش بر روی آن کشید؛ لذا خورشید داغ تر از ماه است. پرسیدم: ماه چطور؟ فرمود: خداوند ماه را از نور آتش و زلالیّت آب آفریده است، یک لایه از این و یک لایه از آن، وقتی به طبقه و لایه هفتم رسید، پوششی از آب بر روی آن کشید؛ لذا ماه سردتر از خورشید شد. [۲]

۵) عیاشی از ابو بصیر، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که درباره آیه: «فَمَحَوْنَا آیَةَ اللَّیْلِ» فرمود: منظور، لکّه سیاهی است که بر روی ماه وجود دارد. [۳]

۶) نصر بن قابوس، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: [لکّه] سیاهی که بر روی ماه است، محمد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد. [۴] ———-
[۱]: [۱] – تفسیر قمی، ج ۱، ص ۴۰۶.
[۲]: [۲] – تفسیر قمی، ج ۱، ص ۴۰۷.

نسخه دیگر تفسیر القمی : جلد دوم بخش : علةالکسوف الشمس – ص 15 /16

[۳]: [۳] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۸.
[۴]: [۴] – تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۳۰۶، ح ۲۹.

تفسیر البرهان جلدپنجم ص ۸۲۷

👇 توضیحات تکمیلی +محاسبات 👇

https://flatearthfarsi.ir/all/980/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%88-%da%af%d9%86%d8%a8%d8%af%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86/

۴- هیچ ماهواره‌ای وجود نداشت، در نتیجه جی‌پی‌اِسی هم نبود

بر اساس نظریه‌ی زمین تخت، خورشید و ماه در بالای زمین می‌چرخند و مانند یک چراغ مطالعه، به زمین نور و گرما می‌تابند. اگر اینگونه بود، ماهواره‌ها نمی‌توانستند کار کنند، چون آن‌ها به دور زمین می‌گردند. بدون ماهواره ها، به عنوان مثال، ما قادر به استفاده از جی‌پی‌اِس هم نمی‌بودیم (و بیشتر اوقات راه را گم می‌کردیم).

پاسخ به این مطلب:

در ابتدا باید این مورد تفهیم بشه که موقیت یاب ها بالای نود و نه درصد از طریق آنتین های مخابراتی نصب شده بر روی سطح زمین کار می کنند و اون یک درصد هم ماهواره های مخابراتی هستند. ماهواره های مخابراتی هم انواع مختلفی دارند که به طور کل به دو نوع مقطعی که در زمان خاصی توسط بالن به بالا فرستاده میشن و بعد به زمین می افتند و ماهواره هایی که در زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند که در لایه ترموسفر (Thermosphere) قرار دارند و یا بهتر هست بگیم که شناور هستند، تصویر بالا زمین مسطح بصورت برش عمودی هست حالا اگر از بالا نگاه کنید متوجه میشید که نیاز نیست ماهواره به شکل عجیبی حرکت داشته باشه و حرکت این ها با زمین مسطح هم توجیه پذیر تر هست.

در ارتفاعات بالا در مسیر های دورتر از خشکی در بیابان ها و … که آنتن های موقعیت یابی کمتر نصب شده اند عملاً دستگاه های GPS کار نمی کنند.

۵- از همه جای کره زمین، صورت‌های فلکی یکسانی می‌دیدیم

بر روی یک زمین گرد، اگر شب‌ها به آسمان نگاه کنیم، بسته به اینکه در کدام نیمکره‌ی زمین باشیم، صورت‌های فلکی متفاوتی را می‌بینیم. اگر به سمت شمال برویم، خوشه پروین بیشتر مشخص می‌شود. از طرفی دیگر، اگر به سمت جنوب برویم، می‌توانیم صورت فلکی صلیب جنوبی را ببینیم. بر روی یک زمین تخت، از همه جای کره زمین، صورت‌های فلکی و ستاره‌های یکسانی را می‌شد دید.

پاسخ به این مطلب:

این مسئله کاملا روشن و غیر قابل رد هست. شما در جنوب ایران بیایید ستاره قطبی رو نگاه کنید ۳ مشت بالای افق شمال هست و وقتی همین ستاره رو از شمالی ترین شهرهای ایران نگاه کنید ۴ مشت بالای افق شمال هست. علتش اینه که هر مشت ۱۰ درجه است و جنوب ایران حدود ۳۰ درجه بالای استواست و شمال ایران حدود ۴۰ درجه بالای استواست. دقیقا در ۹۰ درجه بالای خط استوا در شمال اروپا که بروید ستاره قطبی در سمت الراس است.

اما اینکه این اثبات کرویت زمین باشد چنین ادعایی درست نیست زیرا خیلی مدل های دیگر برای این قابل توجیه هستند. در زمین تخت وقتی شما گنبد آسمان را دارای حبک و شبکه ها بدانید، میفهمید از هر مختصاتی یک زاویه متفاوتی از آسمان را می‌بینید مثلا زمین را یک فرش دایره زیر یک گنبد شیشه ای کریستالی تصور کنید که از بیرون صورت شما به سطح گنبدش میخورد ولی در هر جای فرش زیر آن چهره شما را از زاویه دیگری از گنبد تماشا می‌کنند.

همانطور که ماه و خورشید در مدار خود در حال گردش هستند، صور فلکی به مرکزیت ستاره جُدَی هم به فرمان خدا در محور خود در حال چرخش است و هزاران سال است که یک میلیمتر تغییر مکان نداده است. به نظر میرسد که موقعیت جغرافیایی ستاره جُدَی دقیقا بالای قطب شمال باشد.

۶- طول سایه‌ها در همه جای کره زمین به یک اندازه می‌بود

همانطور که قبلاً گفتیم، پرتو‌های خورشید به خاطر کج بودن محور زمین، با زوایای مختلفی به آن می‌رسند و برخورد می‌کنند. به همین دلیل وقتی این پرتو‌ها به یک جسم یا شخص می‌رسند، بسته به اینکه کجای کره زمین باشد، سایه‌هایی که به وجود می‌آیند اندازه‌های مختلفی دارند. بر روی یک سیاره‌ی تخت، نور خورشید با یک زاویه‌ی یکسان به تمام سطح آن می‌تابید، بنابراین سایه ها، به عنوان مثال، هم در چین و هم در مکزیک به یک اندازه می‌بودند.

پاسخ به این مطلب:

این پاسخ هم همان پاسخ بالایی را می تواند داشته باشد چراکه زمانی که اندازه خورشید و فاصله آن از سطح زمین را درک کنید میبینید که تغییر اندازه سایه ها کاملاً مطابق به مدل مسطح از زمین می باشد، اما اگر اندازه خورشید طبق مدل کروی و سایز فاصله هم طبق همان بیان شود به دلیل جاذبه شدید این دو جرم (در تعریف کرویت) به سرعت فاصله این دو اندک می شود و به هم برخورد می کنند.

۷- از هر مکان و ارتفاعی همیشه چیز یکسانی را می‌دیدیم

وقتی در ساحل دریا هستیم و کشتی‌ای را در دوردست می‌بینیم، متوجه می‌شویم که هر چه دورتر می‌رود، کوچک‌تر می‌شود، تا آنکه در نهایت از نظر ناپدید می‌شود. همین اتفاق زمانی که روی زمین ایستاده ایم و به رو به رو نگاه می‌کنیم هم رخ می‌دهد: نهایت دید ما خط افق یا چیزی است که در مقابل مان قرار دارد. با این حال، اگر از یک درخت بالا برویم، گستره‌ی دیدمان بیشتر می‌شود و می‌توانیم فاصله‌ی بسیار دورتری را ببینیم. این به دلیل گرد بودن زمین رخ می‌دهد.

بر روی یک سیاره‌ی تخت، ما از هر ارتفاعی دقیقاً یک چیز را می‌دیدیم. کشتی با دور شدنش کوچک‌تر می‌شد، اما همواره در تیررس ما قرار می‌داشت.

پاسخ به این مطلب:

توجه داشته باشید که که یکی از قوانین عادی و ساده طبیعت پرسپکتیو می باشد یعنی هرچقدر جسم دورتر برود به نظر کوچک تر و محو تر دیده می شود، اگر از چشم معمولی انسان استفاده کنیم بزرگنمایی 1 برابر هست و اگر از دوربین دو چشم استفاده کنیم برای مثال این مدل:

دوربین دو چشم ساکورا 30x60

گستره بزرگنمایی 7 تا 15 برابر خواهد بود و مشاهده می شود که چیزی محو نمیشود و یا فاصله باید چند برابر بیشتر شود تا احساس شود که محو شده است اما اگر دوربین رو تغییر دهیم به دوربین سوپر زوم برای مثال این نمونه:

لومیکس FZ80 / FZ82 پاناسونیک

در این حالت با گستره بزرگنمایی 60 برابری باز هم میبینیم که چیزی محو نشده بلکه این ناتوانی در میزان بینایی فرد ناظر هست که گمان می کند محو می شود.

مورد دیگر اینکه هرچه ارتفاع ناظر بالاتر باشد سطح دید بیشتری را میبینید به دلیل پرسپکتیو و همچنین شکست نور مانند زمانی است که سراب را میبینید که لایه‌های هوایی که نزدیک سطح زمین قرار دارند، نسبت به لایه‌های بالایی، گرمتر و در نتیجه رقیقتر می‌شوند حال پرتوهای خورشید برای رسیدن به سطح زمین باید از محیط غلیظ وارد محیط رقیق شوند، لذا پرتوهای شکست مربوط به آن‌ها از خط عمود دورتر می‌شوند

۸- باران به صورت افقی می‌بارید

از آنجایی که روی یک زمین تخت، گرانش نیروی خود را به سمت مرکز این صفحه‌ی تخت به کار می‌گرفت، باران به صورت افقی، به سمت مرکز زمین می‌بارید. هر چه از مرکز دورتر می‌بودیم، باید چتر خود را افقی‌تر می‌گرفتیم. تنها در مرکز این صفحه‌ی تخت، باران به صورت عمودی می‌بارید.

پاسخ به این مطلب:

کل این مطلب به خاطر نفهمی در شکل صحیح زمین مسطح هست و اینکه گرانش بطور یکسان در زمین وجود داره و وابسطه به هسته نیست.

زمین مسطح

۹- آب اقیانوس‌ها و رود‌ها در مرکز زمین جمع می‌شد

به همان دلیل نیروی گرانش، بر روی یک سیاره‌ی تخت، همه‌ی رود‌ها و دریا‌ها به سمت مرکز جاری می‌شدند، در نتیجه همه‌ی آب‌ها آنجا جمع می‌شدند. لبه‌های زمین یا دورترین نقاط از مرکز، کمابیش خشک می‌بودند.

پاسخ به این مطلب:

باز هم گج فهمی و یا خود داری از فهم و درک صحیح از شکل صحیح زمین تخت و همچنین گرانش در زمین تخت نتیجه گیری اشتباه از فهم اشتباه شخص صورت گرفته که جواب این مورد در مطالب بالا بوضوح آشکار هست.

۱۰- یک «عمر» طول می‌کشید تا از یک نقطه‌ی زمین به نقطه‌ی دیگرش سفر کنیم

در نقشه‌ی زمین تخت، قطب شمال در مرکز قرار گرفته است و قطب جنوب یک دیوار یخی به دور آن، در حوالی لبه‌های زمین است. اگر جغرافیای سیاره‌ی ما واقعاً اینگونه بود، پرواز هواپیما‌ها میان برخی کشور‌ها زمان بسیار زیادی به طول می‌انجامید یا هیچ راهی جز طی مسافت‌هایی عظیم وجود نداشت.

برای مثال، اگر می‌خواستیم از استرالیا به شبه جزیره قطب جنوب برویم، کوتاه‌ترین راه عبور از فراز قطب شمال و هر دو آمریکای شمالی و جنوبی بود. رفتن از یک سوی قطب جنوب به سوی دیگرش نیز امری غیرممکن می‌بود.

پاسخ به این مطلب:

این هم یکی دیگه از تفهیم نبودن که گفته شده مرکز زمین قطب شمال هست! این ها همه به دلیل نفهمی در مدل واقعی زمین هست، در واقع در زمین مسطح مرکز زمین کعبه هست. بنابراین این ادعای شماره 10 از اساس و بنیان باطل هست.

درباره بهرام

بهرام
نمی شه آشتی داد سنگو با شیشه/از هر کی بپرسی اسمم تو لیسته ----- ببین بازی رو بردم بدون بودجه/تکتون ریزه و جفتتون پوچه

همچنین بررسی کنید:

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

تمدن تارتاریا از آغاز تا پایان

منابعی وجود دارد که می گویند تارتاریا به عنوان یک منطقه جغرافیایی از ابتدای قرن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

Translate »