زمین تخت پارسیسایت زمین تخت پارسی FlatEarthFarsi.ir / زمین تخت فارسی / اولین رسانه مستند ساز در حوزه نجوم اسلامی و اثبات علمی زمین تخت در ایران – @flatearthfarsi_ir – زمین تخت فارسی – انجمن اسلامی زمین تخت گرایان ایران – زمین تخت اسلامی
اندازه زمین 500 سال راه پیمودن است که 400 سال آن مخروبه است و تنها به اندازه 100 سال راه پیمودن داری آبادی است . و اندازه خورشید شصت فرسخ (طول) در شصت فرسخ (عرض) دارد و قمر چهل فرسخ (طول) در فرسخ (عرض) دارد.
بطون آنها به اهل آسمان نور می دهد (1)
و پشت آن ها (=پایین شان) روبه زمین است که به اهل زمین نور میدهد
در سخن خداوند متعال: وَ جَعَلَ الْقَمَرَ فِیهِنَّ نُورا؛ یعنی قسمت بالای ماه آسمانها را روشن میکند و پشتش (یا قسمت پایین ماه) زمین را روشن میکند ».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۶۰ بحارالأنوار، ج۵۵، ص۲۱۱
در هزاران حدیث و روایت معتبر دیگر شیعه به همین موضوع اشاره شده که در مستندات ویدیویی و مقالات مذهبی بسیاری از آنها همراه با منابع قرار گرفته اند …
این موضوع از نظر عقلانی نیز درست است ! وقتی صفحه زمین فرشی در اسفل (پایین) باشد آنگاه عرش الله در اعلی (بالا) هست و در نتیجه : اگر شمس و قمر در میان گنبد های آسمان ها باشند ، پایین آنها پشتشان محسوب میشود که بسوی زمین نور میدهند و بالای آنها ، روی آنها و صورت و وجه اصلیشان محسوب میشود که روبه گنبد هفتمین آسمان (علیین) و عرش الهی در اعلی (بالاترین) نور افکنی میکنند.
توجه کنید که خورشید و ماه هردو نورافکن هستند و هیچ کدام بازتاب گر نیستند و این موضوعی است که در مقالات پیشین در خصوص خلقت خورشید و ماه توضیجات فراوانی دادیم.
نور افکنی خورشید و ماه :
امیرالمومنین علی علیه السلام (عالم کل علوم) در مورد نور افکنی شمس و قمر می فرمایند : بُطُونُهُمَا يُضِيئَانِ لِأَهْلِ السَّمَاءِ- وَ ظُهُورُهُمَا يُضِيئَانِ لِأَهْلِ الْأَرْضِ
يُضِيئَانِ = نورتولید میکند ، نور افکنی میکند و کلمه : یُضِیءُ = روشنی میدهد ،
ضیاء : نوعی نور با پرتو افشانی است که میتواند دارای دما باشد!
راغب اصفهانی در کتاب مفردات ـ که مربوط به معانی واژگان قرآنی است ـ میگوید: «ضوء چیزی است که از اجسام نورانی پراکنده میشود.» و «نور پرتو و اشعهای پراکنده شده است که بر کار دیدن کمک میکند.»
او (الله) کسى است که خورشید را نور افکن ، و ماه را دارای نور قرار داد;
و براى آن دو منزلگاههایى مقدّر کرد، تا عدد سالها و حساب (زمان) را بدانید; خداوند این را جز بحق نیافریده; او آیات (خود را) براى گروهى که آماده درک حقایقند، شرح مى دهد.
با توجه به کار رفتن لفظ های : يُضِيئَانِ ، ضوء ، یضیء ، ضیاء، برای شمس و هم قمر ، نتیجه میگیریم : هردو نورافکن / تولید کننده نور / روشنی بخش / دارای نور و… هستند و هرکس که گمان کند ماه دارای ضوء نیست برخلاف قرآن مکتوب و قرآن ناطق حرفی بی ارزش و بی پایه واساس زده است و این ادعای او هیچ جایگاهی ندارد در اسلام شیعه=(کلام الله و معصومین علیهم السلام).
این ها اطلاعاتی از عوالم غیبی نیست ،بلکه سیستم و شکل کلی و جزیی آفرینش هیأت عالم هست که در احادیث و روایات معصومین علیهم السلام و آیات قرآنی تشریح شده اند. — عالم غیب شامل چیز هایی هست که درموردش اطلاعات بسیار ناچیزی است
تفسیر قمی موجود تلفیقی از روایات ابوالفضل العباس از علی بن ابراهیم و ابوالجارود و روایات سایر مشایخ است؛ و از طرف دیگر شیخ کلینی در کتاب کافی روایات تفسیری متعدد از قول استاد خود علی بن ابراهیم آورده است نویسنده روایات تفسیری علی بن ابراهیم در کتاب کافی را استخراج نموده و در ضمن تطبیق تک تک آنها با روایات تفسیری قمی فقط به یک مورد انطباق برخورد نموده است. با تتبعی که در اسناد روایات تفسیری علی بن ابراهیم صورت گرفت، در سلسله اسناد راویان ضعیفی وجود دارند که به کذب، غلو وجعل حدیث متهم هستند و روشن است که توثیق علی بن ابراهیم شامل حال این افراد نخواهد شد. با بررسی معیارهای متنی و چگونگی متن روایات تفسیری قمی مشخص شد که برخی روایات تفسیری قمی با موازین عقل وشرع سازگار نیست که از جمله آنها می توان به روایاتی اشاره کرد که مقام عصمت انبیا را مخدوش کرده است. یا در بسیاری از آنها دست واضعان حدیث و خرافه پردازان به خوبی نمایان است. بر این اساس به این نتیجه دست می یابیم که تفسیری که در اختیار شیخ کلینی بوده، متفاوت با تفسیری است که هم اکنون در دست ماست.
روش رجالی مرسوم درمیان محدثین شیعه تا ۹۰ درصد بی اعتبار است https://flatearthfarsi.ir/all/3255/ — بررسی رجالی که روش تاکید دارید یک بدعت برگرفته از فرقه ضاله عمریه هست و اصولیون وارد کننده این عمل تا ۹۰ درصد غلط در میان شیعه هستند. شیوه رجالی مرسوم و رایج برپایه ظن و گمان بوده و به تنهایی بی اعتبار است و نمیتواند اعتبار هیچ چیزی را کاسته یا افزایش دهد.
— طبق آنچه که اهل بیت علیهم السلام آموزش داده اند ، محدثین شیعه به حدیث شناسی می پردازند. و هرگز از سایر روش های مخالف با فرمایشات معصومین علیهم السلام نباید استفاده شود.
لا یعلم الغیب الا هو—سخته باور کردنش–لطفا در ایمیلم توضیحات تکمیلی بفرستین سپاس
این ها اطلاعاتی از عوالم غیبی نیست ،بلکه سیستم و شکل کلی و جزیی آفرینش هیأت عالم هست که در احادیث و روایات معصومین علیهم السلام و آیات قرآنی تشریح شده اند.
—
عالم غیب شامل چیز هایی هست که درموردش اطلاعات بسیار ناچیزی است
تفسیر قمی موجود تلفیقی از روایات ابوالفضل العباس از علی بن ابراهیم و ابوالجارود و روایات سایر مشایخ است؛ و از طرف دیگر شیخ کلینی در کتاب کافی روایات تفسیری متعدد از قول استاد خود علی بن ابراهیم آورده است نویسنده روایات تفسیری علی بن ابراهیم در کتاب کافی را استخراج نموده و در ضمن تطبیق تک تک آنها با روایات تفسیری قمی فقط به یک مورد انطباق برخورد نموده است.
با تتبعی که در اسناد روایات تفسیری علی بن ابراهیم صورت گرفت، در سلسله اسناد راویان ضعیفی وجود دارند که به کذب، غلو وجعل حدیث متهم هستند و روشن است که توثیق علی بن ابراهیم شامل حال این افراد نخواهد شد.
با بررسی معیارهای متنی و چگونگی متن روایات تفسیری قمی مشخص شد که برخی روایات تفسیری قمی با موازین عقل وشرع سازگار نیست که از جمله آنها می توان به روایاتی اشاره کرد که مقام عصمت انبیا را مخدوش کرده است. یا در بسیاری از آنها دست واضعان حدیث و خرافه پردازان به خوبی نمایان است.
بر این اساس به این نتیجه دست می یابیم که تفسیری که در اختیار شیخ کلینی بوده، متفاوت با تفسیری است که هم اکنون در دست ماست.
روش رجالی مرسوم درمیان محدثین شیعه تا ۹۰ درصد بی اعتبار است
https://flatearthfarsi.ir/all/3255/
—
بررسی رجالی که روش تاکید دارید یک بدعت برگرفته از فرقه ضاله عمریه هست و اصولیون وارد کننده این عمل تا ۹۰ درصد غلط در میان شیعه هستند.
شیوه رجالی مرسوم و رایج برپایه ظن و گمان بوده و به تنهایی بی اعتبار است و نمیتواند اعتبار هیچ چیزی را کاسته یا افزایش دهد.
—
طبق آنچه که اهل بیت علیهم السلام آموزش داده اند ، محدثین شیعه به حدیث شناسی می پردازند.
و هرگز از سایر روش های مخالف با فرمایشات معصومین علیهم السلام نباید استفاده شود.
پس واقعا خورشید پشتش به ماست! خخخخخخ