آخرین مطالب
زمین تخت فارسی

اثبات زمین تخت با یک تصویر از میشیگان و شیکاگو

اثبات زمین تخت با یک تصویر از میشیگان و شیکاگو :

افق مرئی در شیکاگو در اثبات زمین تخت

زمین تخت و شیکاگو

تصویر بالا تصویری از افق مرئی شیکاگو که توسط جاشوا نیوزیکی از فاصله ۵۷ مایلی (۹۱ کیلومتری) تهیه شده که در grand mere park میشیگان ایستاده بود. اگر زمین کروی بود، کل شیکاگو در زیر خط افق مخفی میشد و تنها دلیلی که شما میتوانید شیکاگو را ببینید این است که زمین تخت است. حال در زیر به بررسی تصویر میپردازیم.

در زیر تصویری است که فاصله بین پارک میشیگان و شیکاگو را نشان میدهد.

میشیگان و شیکاگو

ابتدا بگذارید موقعیت شیکاگو را با فرض کرویت زمین محاسبه کرده و بدست بیاوریم. پارک Grand mere حدود ۶۰۰ فوت (۱۸۲ متر) بالاتر از سطح آب دریا است. دریاچه میشیگان ۵۷۷ فوت (۱۷۵ متر) بالاتر از سطح دریا است. بنابراین پارک Grand mere در حدود ۲۳ فوت (۷متر) بالاتر از دریاچه میشیگان است. (۲۳=۵۷۷-۶۰۰). بگذارید فرض کنیم که عکاس در بلندترین نقطه از پارک قرار دارد. ما ۶ فیت ( ۱.۸۲۸۸ متر) به ارتفاع عکاس اضافه میکنیم. اینگونه براورد میکنیم که دوربین ۲۹ فیت بالاتر از سطح دریاچه میشیگان قرار دارد. ( ۲۹=۶+۲۳).

برای حساب کردن ۲۹ فیت ارتفاع دوربین از سطح آب دریاچه میشیگان ما ۷ مایل (۱۱ کیلومتر) از ۵۷ مایل (۹۱ کیلومتر) کم میکنیم.

 ۸ × ۲^۶.۶=۲۹

با محاسبه و استفاده از فاصله ۵۰ مایل، در می یابیم که سطح خیابان های شیکاگو باید در حدود ۱۶۴۴ فیت (۵۰۱ متر) زیر خط افق باشد. بلندترین ساختمانی که دیده میشود برج ویلیس است . این برج ۱۴۵۰ فیت (۴۴۱ متر) ارتفاع دارد(بالاتر از سطح زمین). البته اگر آنتن های بالای برج را نیز حساب کنیم ارتفاع کلی آن ۱۷۲۹ فیت (۵۲۶ متر) میشود.

باید متوجه شده باشید که عدد ۱۶۴۴ با کم کردن ۲۳ از عدد ۱۶۶۷ (۱۶۶۷=۸×۲^۵۰)  برای حساب این که برج ویلیس ۲۳  فیت بالاتر از سطح آب دریاچه میشیگان است به دست آمده.

برج

برج ویلیس ۵۹۵ فیت بالاتر از سطح دریا است. دریاچه میشیگان ۵۷۷ فیت بالاتر از سطح دریا است که برج ویلیس را ۲۳ فیت بالاتر از دریاچه میشیگان قرار میدهد. بنابراین پایه برج ویلیس باید ۱۶۴۴ فیت زیر خط افق باشد. این بدین معناست که اگر زمین کروی باشد، هیچکدام از ساختمان ها حتی برج ویلیس نباید قابل مشاهده باشند.

قسمت بالای برج ویلیس باید ۱۹۴ فیت (۵۹ متر) زیر خط افق باشد (۱۹۴=۱۴۵۰-۱۶۴۴). تنها چیزی که در افق شیکاگو قابل مشاهده خواهد بود ۸۵ فیت(۲۵ متر) از آنتن های برج ویلیس می باشد. اما تمامی ساختمان ها در تصویری که توسط جاشوا نیوزیکی تهیه شده قابل مشاهده هستند.

فرمول استفاده شده در بالا چیست؟

اگر زمین کره ای با محیط ۲۵۰۰۰ مایل باشد، باید در هر مایل ۸ اینچ انحنا داشته باشیم، در دو مایل ۳۲ و در سه مایل ۷۲ اینچ.

فرمول کاهش در هر مایل(فرمول انحنا) بصورت زیر است:

M^2 * 8=D

M  تعداد یا عدد مایل از ناظر در سطح زمین، ۸ عدد کاهش اینچ در هر مایل و D افت فاصله افق است.

فرمول بالا برای زمین با محیط دقیق ۲۴۹۰۱ فرض میشود.

اعتبار این فرمول میتواند توسط تئوری فیثاغورث تایید شود.

در ویدیویی یوتیوبی و تلویزیونی ، توجیه مجری یک شبکه ماین استریم برای دفاع از مدل کروی و دیده شدن شیکاگو از میشیگان را می توانید مشاهده نمایید  که میگوید این تنها یک سراب است ،اما مشکلی که با صحبت های این شخص وجود دارد این است که سراب بزرگ در واقع سرابی از جسم است که بصورت معکوس درست در بالای جسم (یا هرچیز دیگری) ایجاد شود. تصویر زیر توسط NSIDC (مرکز ملی داده های برف و یخ ) از یک سراب ارائه شده است:

زمین تخت

در زیر نمونه هایی از یک سراب بزرگ:

زمین تخت زمین تخت

در رابطه با تصاویر بالا به چند نکته دقت کنید.

۱- تصویر ایجاد شده توسط سراب کاملا وارونه است.

۲- جسم در میدان دید قرار دارد و زیر خط افق نمی باشد.

۳- تصویر ایجاد شده توسط سراب دارای اعوجاج است و مانند جسم شفاف نمی باشد.

در زیر میتوانید تصاویری از سراب بزرگ شیکاگو ببینید و با تصویر بالای جاشوا نوییکی مقایسه کنید. کدام یک سراب است؟

زمین تخت

تصویر جاشوا از افق شیکاگو بطور کامل مدل کروی را زیر سوال برده و اثبات میکند که زمین تخت است. اگر ادعای سراب در رابطه با آن تصویر درست بود، باید ویژگی هایی که ذکر شد را داشته باشد.

شبکه های ماین استریم به سرعت پس از انتشار این تصویر جاشوا از شیکاگو به دنبال توجیه کردن آن بودند. اما توجیهات بی پایه و اساس آن ها قابل اثبات در دنیای واقعی نمی باشد و تنها تصورات و تخیلات ذهنی است.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره زمین تخت پارسی

Avatar
💎سایت زمین تخت پارسی : FlatEarthFarsi.ir - 🔷کانال تلگرام/روبیکا/ایتا🆔/ @FlatEarthFarsi_ir - 📷پیج اینستاگرام instagram.com/FlatEarthFarsi_ir

همچنین بررسی کنید:

حرکت در مسیر مستقیم

حرکت در مسیر مستقیم

بسیاری از باورمندان به کرویت زمین تصور می کنند که اگر زمین مسطح باشد، شرق، …

4 دیدگاه

  1. Avatar

    اگه زمین تخت هسش بزار یه آزمایش انجام بدیم.
    یه نفر رو از غرب به طرف جنوب بفرستید و نفر دیگه رو از شرق به طرف جنوب اگه زمین تخت باشه و با دور زدن جنوب اگه اینا به هم رسیدن زمین گرده اگه با دور زدنش به هم نرسیدند پس زمین تخته و این همچنان از هم فاصله دارند .چطوره؟ میخواین انجامش بدین؟

    • مدیر Vlad

      مدل لندنی زمین تخت که یک قطب در وسط داره و قطب جنوب دورتادورش هست باطله و به دروغ به زمین تخت نسبت داده شده .

      مدل اسلامی زمین تخت مدلی جدید هست که دارای دو قطب هست و مرکز ان کعبه هست و در سایت این مدل های جدید همراه با توضیحاتی ارائه شده و هم اکنون در حال توسعه هست.

      بنابرین اون موردی که گقتید بدلیل این بود که تصور ذهنی اشتباهی درمورد زمین تخت دارید
      با توجه به پیشنهادی که دادید ، مدل لندنی نقض میشه و البته توجه کنید مدل لندنی بیش از بیست تا تناقض دیگر هم داره.
      و این مورد که گفتید یکی دیگر از دلایلی است که ما به ساحت و توسعه مدل دوقطبی برای زمین تخت اسلامی روی اوردیم و مدل غربی رو چند سالی میشه که باطل اعلام کردیم

  2. Avatar

    که اینطور پس شما میگین که زمین تخته و قطب جنوب دور تا دورش رو نگرفته، بلکه مکه وسط زمینه و بالا یه قطب شمال و پایین هم یه قطب جنوب داریم درسته؟ پس حالا چی دور تا دور زمین تخت رو گرفته که آب ها ازش نریزه؟اگه گنبد آسمان باشه پس وقتی که بری لبه زمین بايد پرتگاه بزرگی رو مشاهده کنیم. مثل وقتی که داخل یه بازی به آخر مپ که میرسی یه مانع جلوت رو میگیره که و نمیزاره بریم درسته؟ فکر کنم بايد مثل این باشه دیگه.

    • مدیر Vlad

      سلام هیچ پرتگاهی وجود نداره
      پس از گنبد اسمان و کوه های قاف زمین های دیگری هست و پس از زمین و گنبد هفتم بازهم این صفحه زمین ادامه و وسعت داره ولی کاملا در اب های پشت گنبد هفتم فرو رفته و غیر قابل استفاده هست و خروج ممکن نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

Translate »