آخرین مطالب
طلوع و غروب

2-توضیح علمی طلوع و غروب در زمین تخت

2- توضیح علمی طلوع و غروب در زمین تخت

(تکرار متن برای اصلاح سئو و بالاتر رفتن سایت در نتایج گوگل : توضیح علمی طلوع و غروب در زمین تخت )


 در این پست قصد داریم بصورت واضح و شفاف و البته با استفاده از روشی قابل آزمایش،قابل تکرار،قابل مشاهده،قابل اندازه گیری و… به توضیح طلوع و غروب خورشید در زمین تخت بپردازیم. هرچند در گذشته بارها  و بارها توضیحاتی در این مورد دادیم و حتی مستنداتی نیز تهیه کردیم اما خبر هایی به ما رسیده از اینکه عده ای درحال پخش یکسری شایعات درباره زمین تخت هستند که در این مدل خورشید نمیتواند طلوع و غروب کند و به همین دلیل زمین تخت نقض میشود.

خب به سراغ توضیحات میرویم. در ابتدا توضیح مدل کروی از غروب خورشید را ببینید:

ناسا

ناسا

این مدل اینگونه توضیح میدهد که نور خورشید به علت وجود انحنا زمین، نمیتواند تمامی سطح زمین را روشن کند و علت طلوع و غروب خورشید چرخش زمین و البته وجود انحنا است. اما این توضیح کاملا غیر علمی و غلط است چرا که مهم ترین پارامتر ها در نظر گرفته نشده اند.

حال به سراغ توضیح در مدل زمین تخت میرویم.

تراکم هوا

به نمودار بالا دقت کنید

زمین تخت

در تصویر بالا خورشید هنوز به اندازه کافی از ناظر فاصله نگرفته تا نور آن از منطقه متراکم جوی عبور کند.(به همین دلیل است که شما خورشید را به در ظهر به رنگ قرمز نمی بینید).

این منطقه نزدیک به سطح دریا است و عامل خمش نور خورشید است.

وقتی خورشید از ناظر فاصله میگیرد(در افق به سمت پایین حرکت نمیکند بلکه تنها از ناظر فاصله میگیرد)، نور خورشید از محیط متراکم جوی (که به علت امتداد جو زمین به وجود آمده است) عبور میکند. به عبارت دیگر نور خورشید از محیط متراکم تری نسبت به موقعیت ظهر عبور میکند چرا که نور خورشید باید مسیر بیشتری را برای رسیدن به ناظر بپیماید و بنابراین از این محیط متراکم عبور میکند و این محیط به علت چگالی متفاوت بر روی نور خورشید تاثیر میگذارد و آن را به نوعی دچار خمیدگی میکند.به شکل ساده تر، هرچقدر خورشید از ناظر فاصله بگیرد، شدت نور آن کمتر میشود و شما میبینید که خورشید درحال فرو رفتن در افق است(نقطه اضمحلال افق). اما نه تنها چنین اتفاقی رخ نمیدهد بلکه تنها دلیل آن خمیدگی نور خورشید به علت ورود از یک محیط به محیط دیگر(متراکم تر) است. علت اینکه به آن نقطه از افق نقطه اضمحلال افق گفته میشود همین است چرا که دیگر نور خورشید توان رسیدن به چشمان شما را ندارد و کاملا دچار انحراف شده است.

چیزی در زیر مشاهده میکنید یک آزمایش علمی و شبیه سازی غروب خورشید در مقایسه با تایم لپس های واقعی غروب خورشید است. کلیپ زیر را با دقت ببینید

 

کلیپ بالا را حتما ببینید.

خب با توجه به کلیپ دیدیم که خورشید در یک سطح صاف(بدون حضور انحنا) و تنها با توجه به توضیحاتی که دادیم میتواند از میدان دید ناظر خارج شود. تایم لپس واقعی غروب خورشید را با آزمایش مقایسه کردیم و دیدیم کاملا یکسان هستند و این نشان میدهد خورشید بر فراز یک زمین تخت درحال حرکت است و هیچ انحنایی مانع نور آن نمیشود بلکه این لایه متراکم جو است که مانع رسیدن نور خورشید به ناظر است.

توضیح آزمایش:

بعد از آماده سازی محیط مایع(شکر با چگالی بالا) و پس از دادن زمان کافی برای رسوب و شکر در آب، شکر باعث میشود تا در آب سطح های مختلفی از چگالی با توجه به عمق ایجاد شود( مانند جو زمین). عمیق ترین قسمت از ظرف دارای بیشترین چگالی است( به علت رسوب و اشباع شکر در آب) و به همین علت است که سطح های مختلف با چگالی های مختلف ایجاد شدند. عمیق ترین قسمت دارای بیشترین تراکم و بالاترین قسمت دارای کم ترین تراکم است و این بسیار شبیه به لایه های اتمسفر زمین است.

در هنگام آزمایش، سطح هایی که شکر در آن حل شده است باعث میشوند تا نور به سمت پایین خم شود. وقتی که نور از یک محیط متراکم تر عبور میکند، انرژی پرتو نور به شدت کاهش یافته و رنگ قرمز را در خورشید نمایان میسازد. ما در این آزمایش میتوانیم نکات مشترک بسیاری بین نتایج حاصل و غروب خورشید واقعی ببینیم.

نکته جالب درباره آزمایش این است که نور لامپی که استفاده شده بود تغییر رنگ داد. به عبارت دیگر با فاصله گرفتن از دوربین به علت عبور نور از محیط متراکم رنگ نور از سفید به زرد،نارنجی و در آخر قرمز تغییر کرد درست همانند یک غروب خورشید واقعی. این یک آزمایش علمی است که خودتان نیز میتوانید در خانه آن را انجام دهید.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای آزمایش:

ازمایش شب

یک محیط مایع (آب) تهیه کنید و شکر را به آن اضافه کنید. حدود ۴۸-۲۴ ساعت به شکر زمان دهید تا در آب رسوب کرده و اشباع شود. سپس محیط مایع آزمایش شما آماده است.

  • ۲۰ لیتر آب

  • ۶ کیلو گرم شکر سفید

  • لامپ LED

  • تخته پلاستیکی یا هر چسب و وسیله ای برای مهر و موم که مقاوم در برابر آب است.

  • ظرف استفاده شده: طول ۱۰۰ سانتیمتر و عرض ۱۰ سانتیمتر. ارتفاع در حدود ۳۰ سانتیمتر

طلوع و غروب خورشید تنها چیزی را که به اثبات میرساند تخت بودن زمین است چرا که مطابق آزمایشات مختلف علمی می باشد. قابل تکرار، قابل آزمایش، قابل اندازه گیری و قابل مشاهده. این آزمایش نه تنها اثبات کرد که مدل زمین تخت نیز میتواند دارای طلوع و غروب برای خورشید و دیگر اجرام آسمانی باشد، بلکه اثبات کرد که خورشید هرگز از تمام نقاط زمین در مدل زمین تخت دیده نخواهد شد و دلیل اصلی طلوع یا غروب خورشید تاثیر جو زمین است نه انحنای زمین چرا که زمین انحنایی ندارد و کاملا تخت است. این را آزمایشات مختلف اثبات میکنند و هرگز جزو حرف های بی پایه و اساس نمی باشد.


مطالب مرتبط :

علت طلوع و غروب خورشید

مستند زمین تخت پارسی : فصل 2 قسمت 2 + نحوه پدید آمدن شبانه روز در زمین مسطح

 

مستند زمین تخت پارسی : فصل 2 قسمت 3

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره زمین تخت پارسی

Avatar
💎سایت زمین تخت پارسی : FlatEarthFarsi.ir - 🔷کانال تلگرام/روبیکا/ایتا🆔/ @FlatEarthFarsi_ir - 📷پیج اینستاگرام instagram.com/FlatEarthFarsi_ir

همچنین بررسی کنید:

اثبات زمین تخت

قوی ترین مستند اثبات زمین تخت : رویت شهر اوکارم ترکمنستان از ساحل خزراباد ساری با فاصله 156 کیلومتر

(نام مستند : قوی ترین مستند اثبات زمین تخت (مشاهدات دریایی) : رویت شهر اوکارم …

15 دیدگاه

  1. Avatar

    سلام مجدد
    پس این همه احادیث طبی که میارن چیه؟
    حتی خود آیت الله تبریزیان

    • مدیر Bahram

      خیلی ها ساختگی هست خیلی ها هم بعد از دوره آشوریان هست که پارس ها طب رو به اعراب بردند.
      این مورد هم باید توجه داشت که علم کامل نزد معصومین هست و خیلی اموزش های حلال رو یاد دادند اما این که هر چیزی رو به اسم “طب اسلامی” اومدن نشر دادن دروغی بیش نیست.

  2. Avatar
    دشمن حماقت

    زمین تخت گرایان نه تا حالا یه دانشمند نه یه کتاب نه حتی یه سفر تحقیقاتی به قطب جنوب داشته اند تا حالا. اغلب افراد مذهبی هستند که اعتقادتشون با علم در تناقض قرار گرفت و به جنگ علم رفتند. ابزاری هم در دست ندارن جز چند تا فرضیه و چند تا حدیث و روایت. ناسا هم که دروغ میگه، نیوتن دروغ میگه همه دانشمندان دروغگو بودن از گالیله تا کپلر تا انشتین و هاوکینگ اما یه عده گمنام عقب مونده راست میگن. […]

    • مدیر Bahram

      حماقت واقعاً برازنده ی شما هست… به قول معروف مصدر حماقت از شما درست شده …
      یک (1 – One) عدد آزمایش علمی برای اثبات کروی بودن و انحنای زمین پیدا کنید، به خود ناسا سال پیش ایمیل داده بودیم و گفتند چنین آزمایشی نیست، بعد تو بچه که ناسا پرست هستی دم از چی میزنی؟
      ===
      https://flatearthfarsi.ir/category/blog-science
      قشنگ این بخش رو بخون
      اسم دانشمندان رو لیست کنی از انگشت هات بیشتر میشه تازه خیلی ها رو هنوز به تحریر نیوردیم، کاری به مذهبی ندارم یک مقدار از عقل استفاده کنی بد نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =

Translate »