آخرین مطالب
زمین تخت

اثبات زمین تخت با مشاهداتی از isle of man

اثبات زمین تخت با مشاهداتی از isle of man

(تکرار متن برای بهبود سئو و بالارفتن در نتایج گوگل : اثبات زمین تخت با مشاهداتی از isle of man)

زمین تخت

در بالا تصویری از جزیره مَن (انسان) در دریای ایرلند را میبینید که از ساحل روسال در ۱۰ اوت ۲۰۱۲ تهیه شده است. فاصله بین ساحل روسال تا بندر soderick (در جزیره انسان)حدود ۶۳ مایل(۱۰۱ کیلومتر) است. ساحل روسال ارتفاعی در حدود ۲۰ فوت (۶ متر) دارد. ۶ فوت (۱.۸۲۸۸ متر) به این ارتفاع به عنوان ارتفاع ناظر(عکاس) اضافه میکنیم که ۲۶ فوت( حدودا ۸ متر) میشود.

با کروی فرض کردن زمین، افق در چشم ناظر در فاصله ای در حدود ۶ مایل( ۹ کیلومتر) کم کم افت میکند. ۶ مایل را از ۶۳ مایل کم میکنیم. بنابراین ما ۵۷ مایل(۹۱ کیلومتر) از جزیره انسان فاصله داریم. حال ما باید میزان انحنا زمین بین عکاس و ساحل جزیره انسان را حساب کنیم.

با این فرمول پیش میرویم:

M^2 * 8=D

با استفاده از این فرمول ما عدد ۲۱۶۶ فوت (۶۶۰ متر) را به دست می آوریم. یعنی ۲۱۶۶ فوت انحنا.(۲۱۶۶=۸×۲^۵۷). جزیره انسان دارای ۲۰۳۷ فوت(۶۲۰ متر) ارتفاع (بیشترین ارتفاع) که بدین معناست که اگر زمین کروی باشد، بلندترین قسمت از جزیره باید در حدود ۱۲۹ فوت (۳۹ متر) زیر خط افق باشد.(بطور کلی جزیره نباید قابل مشاهده باشد)

توجه: عدد بدست آمده از فرمول بالا ۲۵۹۹۲ اینچ است که میشود ۲۱۶۶ فوت.

بلندترین کوه در جزیره انسان کوه snaefell است که ۲۰۳۷ فوت بالاتر از دریای ایرلند است. فاصله آن سوی دریای ایرلند تا کوه snaefell حدودا ۶۳ مایل است. توربین های بادی که در تصویر دیده میشوند ۹ مایل (۱۴ کیلومتر) از ناظر فاصله دارند چرا که آن ها به ناظر نزدیک تر از جزیره انسان هستند بنابراین بسیار بزرگتر از آنچه هستند به نظر میرسند. توربین های بادی دارای بیشترین ارتفاع در حدود ۴۲۵ فوت (۱۲۹ متر) بالاتر از سطح آب هستند.

این تصویر فاصله بین ساحل روسال تا بندر soderick را نشان میدهد

محاسباتی دیگر :

https://kitset.ir/conversion/length-converter/mile-to-kilometer

محاسبه گر

محاسبه گر انحنا

طبق محاسبات و با توجه به تبدیلاتی که انجام دادیم :

ارتفاع ناظر 8 متر ثبت شد  — فاصله هدف نیز 101.389 کیلومتر ثبت شد.

در نتیجه هدفی که دور دست هست باید از دید ناظر به اندازه  654 متر زیر انحنا و مخفی باشد.

لینک محاسبه گر انحنا :

https://dizzib.github.io/earth/curve-calc/


نتیجه گیری :

جزیره انسان isle of man  با توجه به محاسبات مربوط به انحنا در زمین کروی ، به هیچ وجه نباید از ساحل روسال قابل مشاهده باشد   چراکه جزیره 654 متر باید زیر انحنا مخفی شده باشد ،  و تنها این مشاهده  در حالی امکان پذیر است که زمین تخت  و صاف بدون هیچگونه انحنایی باشد.

تصویری که از جزیره انسان تهیه شده یکی از بهترین دلایل تخت بودن زمین است چرا که این مشاهدات با توجه به توضیحات و محاسبات ارائه شده بر روی یک  مدل کروی امکان پذیر نمی باشد.


پیشنهادی مفید :

آموزش محاسبه انحنای زمین با محاسبه گر ها

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

منظره ای رو به بینهایت (زمین تخت)

منظره ای رو به بینهایت (زمین تخت)

همانند تفکرات اشتباه دیگر که در مطالب قبل خواندید، اکثریت مردم تصور می کنند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دوازده =

Translate »