آخرین مطالب
فسیل درخت 72 متری!

فسیل درخت 72 متری!

فسیل درخت هایی که از نظر ارتفاع به اندازه درختان چوب سرخ امروزی هستند، در شمال کشف شده اند. در این میان، درازترین فسیلِ درخت 72.2 متر طول داشت که نشان می دهد ارتفاع درخت اصلی در یک جنگل گرمسیری در حدود 800 هزار سال پیش بیش از 100 متر بوده است.

درخت 72 متری!

به گفته تیم پژوهشی کاشف فسیلِ درختان، به نظر می رسد این درختان ارتباط نزدیکی با گونه های امروزی به نام Koompassia elegans دارند که به خانواده ای مشابه با لوبیاها، نخودها، و درختان ملخ سیاه تعلق دارند.

رسوباتی که فسیلِ‌درختان در آنها یافت شد، نشان داد که آنها در جنگلی مرطوب در نزدیکی دشتی پست قرار داشتند.

فسیل درخت

فسیل 72 متری

فسیل درخت 72 متری!

یکی از حقایق پنهان زمین از مردم – درختان غول پیکر 1

 

شجره طوبی (مقاله درختان غول پیکر 2)+ توضیحاتی مختصر درمورد بهشت و شیعیان و شهادت ثالثه بر پایه های عرش الهی !

در پارک جنگلی سنگ‌شده بانتاک، هفت تنه درخت فسیلی بزرگ حفاری شده است، از جمله یک نمونه به طول بیش از 72 متر. این نمونه یکی از بزرگترین تنه های درخت سنگ شده شناخته شده در جهان است و مجموعه کلی تنه ها نشان دهنده یکی از بهترین مکان های درختان فسیلی در جهان است.

متأسفانه هنگامی که این درختان در معرض هوا قرار گرفتند و تحت تأثیر باران، تغییرات دما و نشت آب زیرزمینی قرار گرفتند، تنه های فسیل شده شروع به تخریب کردند.

At Bantak Petrified Forest Park, seven large fossil tree trunks have been excavated, including one specimen over 72 meters in length. This specimen is one of the world’s largest known petrified tree trunks, and the overall collection of trunks represents one of the best fossil tree sites in the world

The purpose of this project is to preserve these fossil trees via collaboration ofUnfortunately once these trees were exposed and had become weathered by rain, temperature variations and ground water seepage, the fossilized trunks began to deteriorate.

multidisciplinary people who are interested in fossil trees, conservation, geology, and environment. We want to protect this natural heritage site, educate local people, and raise public awareness of how important the fossil trees are for both nationally and internationally. The fossil trees here are also considered as the flagship symbol which can help us to protect the entire forest park if developed to be part of world heritage or a UNESCO Geopark.

The purpose of this project is to preserve these fossil trees via collaboration of multidisciplinary people who are interested in fossil trees, conservation, geology, and environment. We want to protect this natural heritage site, educate local people, and raise public awareness of how important the fossil trees are for both nationally and internationally. The fossil trees here are also considered as the flagship symbol which can help us to protect the entire forest park if developed to be part of world heritage or a UNESCO Geopark.

هدف از این پروژه حفظ این درختان فسیلی از طریق همکاری افراد چند رشته ای است که به درختان فسیلی، حفاظت، زمین شناسی و محیط زیست علاقه مند هستند. ما می خواهیم از این سایت میراث طبیعی محافظت کنیم، مردم محلی را آموزش دهیم و آگاهی عمومی را در مورد اهمیت درختان فسیلی هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی افزایش دهیم. درختان فسیلی در اینجا همچنین به عنوان نماد شاخص در نظر گرفته می شوند که می تواند به ما در حفاظت از کل پارک جنگلی در صورت توسعه به عنوان بخشی از میراث جهانی یا ژئوپارک یونسکو کمک کند.

چه حوادثی موجب تبدیل چوب به سنگ شده است؟

با مشاهده دقیق شواهد موجود، مثلا وجود فسیل مرجان در یک لایه رسوبی نشان دهنده آن است که این لایه در محیط دریایی گرم و کم عمق تشکیل شده است. زمین شناسان چگونه به حوادث گذشته پی می برند؟ بیشترین شواهد و مدارک برای مطالعه گذشته زمین در چه سنگ هایی یافت می شود؟ سنگ های رسوبی به دلیل داشتن فسیل چراسنگ های رسوبی می توانند در تشخیص سنّ لایه هاو محیط تشکیل آن ها مورد استفاده قرار گیرند؟

لایه لایه بودن آن ها مهم ترین ویژگی سنگ های رسوبی 1-نشان دهنده شرایط رسوب گذاری 2-زمان رسوب گذاری هر لایه از سنگ های رسوبی نشان دهنده چه چیزهایی است؟ یک لایه رسوبی با مساحت زیاد به صورت های متفاوتی دیده می شود.مثلا ممکن است در یک محل ماسه ای و در محل دیگر دارای قلوه سنگ های درشت و ریز و یا رسی باشد. ویژگی یک لایه رسوبی چیست؟ دانه های درشت در نزدیکی ساحل بر جای می مانند و ذرات رس به علت سبکی زیاد تا مسافت های زیادی از ساحل قرار می گیرند. بعد از ته نشن شدن رسوبات در دریا نحوه قرار گیری دانه های درشت و ذرات رس چگونه است؟

در حالی که بیشتر فسیل‌ها صرفاً برداشت‌هایی از حیات گیاهی یا جانوری اولیه هستند که آنها را ساخته‌اند، چوب سنگ‌شده اساساً نمایشی سه‌بعدی از درخت اصلی است. اگرچه هیچ یک از مواد آلی درخت در واقع در چوب سنگ شده باقی نمی ماند، ساختار اصلی خود درخت تا بهترین جزئیات میکروسکوپی حفظ شده است. اغلب می توان ساختارهایی مانند حلقه درختان را در چوب سنگ شده مشاهده کرد.

سنگ‌سازی از طریق فرآیندی به نام permineralization اتفاق می‌افتد. با گذشت زمان، پس از مدفون شدن یک تکه چوب در زیر زمین، مواد معدنی می توانند به آرامی در سلول های درخت رسوب کنند. این مواد معدنی سخت می شوند و با از بین رفتن مواد آلی اطراف آنها به قالب سنگ تبدیل می شوند. چوب سنگ شده بسته به نوع مواد معدنی موجود در فرآیند سنگ‌سازی می‌تواند رنگ‌های مختلفی به خود بگیرد.

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =

Translate »