آخرین مطالب
آخرالزمان

دانلود رایگان کتاب هایی با موضوع مهدویت و آخرالزمان PDF (روایات و احادیث شیعه)

دانلود رایگان  کتاب هایی با موضوع مهدویت و آخرالزمان PDF (روایات و احادیث شیعه)

((توجه: ابتدا توضیحات و مقدمات را بخوانید و سپس به ادامه پست بروید برای دانلود کتاب ها))


توضیحات و مقدمات :

متاسفانه امروزه بسیار دیده میشه که شیاطین انسان نما و  نفوذی هایی  که مدعی دروغین شیعه بودن هستن ، اما در حقیقت شیعه نیستند و از فرقه های ضاله هستند در فضای به نشر اکاذیب و جفنگیات بی پایه اساس می پردازند و سعی دارند که  شیعیان را منحرف کنند تا به اهداف شیطانی خودشان برسند.
بنابرین تنها راه نجات شیعیان این است که همگی بدون استثناء به احادیث و روایات معصومین علیهم السلام رجوع کنند و اهل حدیث یا اصحاب حدیث شوند تا فریب افراد دروغگو را نخورند.

اهمیت رجوع به احادیث و روایات ائمه اطهار  علیهم السلام :

🌷امام صادق علیه السلام:

بادِرو أحداثَکُم بالحدیث قبلَ أن تَسبِقَکُم إلَیهِمُ المُرجِئة

به فرزندان و نوجوان هایتان احادیث را آموزش دهید پیش از این که  مُرجِئة (منحرفانی که از اصل دین فاصله گرفتند و صرفا ظاهر را دارند) به سراغ آنان بروند ! .

  • 📚الکافی ج 6 ص 47 – 📚تهذیب ج 8 ص 111

امام علیه السلام امر فرموده است به فرزندانتان از همان خردسالی حدیث بیاموزید تا در مقابل دشمنان اعتقادی و نواصب(کسانی به اشخاص غیرمعصوم لقب امام میدهند) آمادگی پیدا کنند. ✅ و هیچ عجیب نیست که یه عده شیطان صفت میگویند  :
عوام حدیث و کلام اهلبیت صلوات الله علیهم را نمیفهمند… چه ادعای مزخرفی ! و چه حرف مفت و بی پایه اساسی! …
دقت کنید امام معصوم علیهم السلام میفرماید که حتی به کودکان خود حدیث ما را بیاموزید !!!
پس چرا عده ای جفنگران شیطان صفت میگویند مردم را از احادیث و روایات دور کنید؟

▪️همچنین مرحوم محدث فیض در کتاب الوافی ج 23 ص 1381حدیث 23464 (10) 👈در شرح اینحدیث مذکوره  میفرماید:
یعنی به آنان (فرزندانتان) در اول نوجوانی بلکه در اول ادراک و بلوغشان (ممیز شدن شان) به آنها  حدیث یاد بدهید .

در نتیجه این ادعایی که برخی جهال و حمقاء  میگویند کسی حدیث ائمه علیهم السلام را نمیفهمد بسیار باطل و مضحک و واضح البطلان است . بنابرین اگر درست احادیث را آموزش دهید حتی یک بچه هم میتواند علوم دینی و احادیث را بفهمد!

📜متن روایت: ما، الأمالی للشیخ الطوسی بِإِسْنَادِ أَبِی قَتَادَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: لَسْتُ أُحِبُّ أَنْ أَرَی الشَّابَّ مِنْکُمْ إِلَّا غَادِیاً فِی حَالَیْنِ إِمَّا عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً فَإِنْ لَمْ یَفْعَلْ فَرَّطَ فَإِنْ فَرَّطَ ضَیَّعَ فَإِنْ ضَیَّعَ أَثِمَ وَ إِنْ أَثِمَ سَکَنَ النَّارَ وَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ

📝ترجمه روایت: امام صادق علیه السلام فرمود: دوست ندارم جوانی از شما را ببینم مگر اینکه به دو حالت صبح کننده باشد یا عالم یا متعلم پس اگر چنین نباشد کوتاهی کرده است و اگر کوتاهی کند (عمر را) ضایع کرده است و اگر ضایع کند, گناه کرده است و اگر گناه کند, قسم به کسی که محمد را به حق فرستاد, در آتش ساکن میشود.

منابع:
📘امالی شیخ طوسی — 📚بحارالانوار – مجلد ۱، صفحه ۱۷۰

📜متن روایت: یر، بصائر الدرجات مُحَمَّدُ بْنُ حَسَّانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ عِیسَی بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْعُمَرِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَةٌ فِی کُلِّ حَالٍ

📝ترجمه روایت: امام صادق علیه السلام فرمود: طلب علم در هر حالتی واجب است.

منابع:
📗بصائر الدرجات — 📚بحارالانوار – مجلد ۱، صفحه ۱۷۲

📜متن روایت: بصائر الدرجات أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِی الْمِقْدَامِ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الْعَالِمُ وَ الْمُتَعَلِّمُ شَرِیکَانِ فِی الْأَجْرِ لِلْعَالِمِ أَجْرَانِ وَ لِلْمُتَعَلِّمِ أَجْرٌ وَ لَا خَیْرَ فِی سِوَی ذَلِکَ

📝ترجمه روایت: امام باقر علیه السلام فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: عالم و متعلم در پاداش شریکند برای عالم دو پاداش هست و برای متعلم یک پاداش و در غیر آنها خیری نیست

منابع:
📗بصائر الدرجات — 📚بحارالانوار – مجلد ۱، صفحه ۱۷۴

📜متن روایت: سن، المحاسن أَبِی عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی الْجَارُودِ عَنْ أَبِی عُبَیْدَةَ عَنْ أَبِی سُخَیْلَةَ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ قَالَ: أَیُّهَا النَّاسُ لَا خَیْرَ فِی دِینٍ لَا تَفَقُّهَ فِیهِ

📝ترجمه روایت: آیت الله العظمی و امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: ای مردم در دین داری اشخاصی  که تفقه (=فهمیدن صحیح) در آن نباشد هیچ خیر و فایده ای وجود ندارد.

منابع:
📕المحاسن — 📚بحارالانوار – مجلد ۱، صفحه ۱۷۴

📜متن روایت: سن، المحاسن النَّوْفَلِیُّ عَنِ السَّکُونِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أُفٍّ لِکُلِّ مُسْلِمٍ لَا یَجْعَلُ فِی کُلِّ جُمْعَةٍ یَوْماً یَتَفَقَّهُ فِیهِ أَمْرَ دِینِهِ وَ یَسْأَلُ عَنْ دِینِهِ

📝ترجمه روایت: امام صادق علیه اسلام از پدرانش از رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: اُف بر هر مسلمانی که در کل هفته حتی یک روز را هم در نظر نمیگیرد که در آن, امر دینش را  بفهمد و یا درباره دینش (از راویان حدیث) سوال کند

  • 📕المحاسن — 📚بحارالانوار – مجلد ۱، صفحه ۱۷۶

📜متن روایت: الإختصاص قَالَ الْبَاقِرُ علیه السلام الرُّوحُ عِمَادُ الدِّینِ وَ الْعِلْمُ عِمَادُ الرُّوحِ وَ الْبَیَانُ عِمَادُ الْعِلْمِ

📝ترجمه روایت: امام باقر علیه السلام فرمود: روح ستون دین است و علم ستون روح است و بیان ستون علم است.

  • 📚بحارالانوار – مجلد ۱، صفحه ۱۸۱

📜متن روایت: وَ قَالَ صلی الله علیه و آله نَوْمٌ مَعَ عِلْمٍ خَیْرٌ مِنْ صَلَاةٍ مَعَ جَهْلٍ

📝ترجمه روایت: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خوابِ با علم بهتر از نمازِ با جهل است

  • 📚بحارالانوار – مجلد ۱، صفحه ۱۸۵

🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: از دو خصلت بپرهیز كه هر كس هلاك شده از آن دو بوده، بپرهیز از آنکه به رای و نظر خود فتوا بدهی و یا به آنچه نميدانى عقيده دينى پيدا كنى و متدیّن شوی

  • منبع : الكافي – ج ١ – الصفحة ٤٢

🔹پیامبر صلی الله و علیه و آله فرمودند : برای خود ولیجه [مقامی که امرش بر شما نافذ و واجب الاطاعه باشد] قرار ندهید، آن کس که غیر از معصومین علیهم السلام کسی را ولیجه خود قرار دهد مستحق غضب خداوند می شود

  • منبع : بصائرالدرجات الصفحة ٧٤

🔹ابو بصير گويد به امام صادق عليه السلام عرض كردم مسائلى براى ما پيش می آيد كه حكمش را از قرآن نميفهميم و حديثى هم نداريم كه در آن نظر افکنیم [ميتوانيم به رأى خود اجتهاد كنيم] ؟
امام علیه السلام فرمود : نه ! (به رای و نظر شخصی اجتهاد کردن ممنوع است) ، زيرا اگر درست رفتی که هیچ پاداش ندارى ! و اگر خطا كنى بر خدای عزوجل دروغ بسته‏ اى ! .

  • منبع : الكافي – الشيخ الكليني – ج ١ – الصفحة ٥٦

امام سجاد علیه‌السلام فرمودند:
به وسیله عقل ناقص، و نظریه هاى باطل، و قیاس های فاسد و بى اساس، نمی‌توان احكام و مسائل دین را به دست آورد. تنها وسیله رسیدن به احكام واقعى دین، تسلیم محض مى باشد، پس هركس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد، از هر انحرافى در امان است، و هر كه به وسیله ما هدایت یابد، خوشبخت خواهد بود، و شخصى كه با قیاس، و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد، هلاک مى گردد.

  • منبع: مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۲۶۲

امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف :
وَأمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فی‌ها إلى رُواةِ حَدیثِنا فَإنَّهُمْ حُجَّتى عَلَیْکُمْ وَ أنَا حُجَّهُ اللّه . عَلَیْهِمْ.

از حضرت مهدى عجل الله چنین آمده است: امّا در رخدادهایى که پیش مى آید به راویان احادیث ما مراجعه کنید، که آنان حجّت من بر شما هستند و مـن حـجّت خــدا بـر آنـانـم.

  • منبع : معجم احادیث المهدى علیه السلام، ج. ۴، ص. ۲۹۴.

 

«عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ بِالثَّغْرِ الَّذِی یلِی إِبْلِیسُ وَ عَفَارِیتُهُ یمْنَعُونَهُمْ»
یمْنَعُونَهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَی ضُعَفَاءِ شِیعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ یتَسَلَّطَ عَلَیهِمْ إِبْلِیسُ وَ شِیعَتُهُ النَّوَاصِب» «أَلَا فَمَنِ انْتَصَبَ لِذَلِک مِنْ شِیعَتِنَا کانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ الرُّومَ وَ التُّرْک وَ الْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ لِأَنَّهُ یدْفَعُ عَنْ أَدْیانِ مُحِبِّینَا وَ ذَلِک یدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ»

امام صادق علیه السلام میفرماید :
علمای شیعه ما (راویان حدیث=محدثین شیعه) ٬ مرزبانان و نگهبانانی اند که مراقب شیاطین و عفریت‌ها هستند. و مانع از تسلط شیاطین و نواصب (=منحرفان) بر آن دسته از شیعیان و جوانان ما که عقیده قوی ندارند می‌شوند.
هرکسی که در حوزه دفاع از شیعه و پاسخ‌گویی به شبهات کار کند پاداش او از یک هزار هزار (=یک میلیون) رزمنده و مجاهدی که در میدان جنگ می‌جنگد بالاتر است.
زیرا او از دین دوستداران وشیعیان ما دفاع می کند ولی آن دیگری از اموال و جسمشان دفاع می کند.

  • منبع : بحار الأنوار؛ ج 2، ص 5، ح 8

پایان توضیحات.


کتاب اول ، الملاحم والفتن

(نام نسخه ترجمه شده: نشانه های ظهور امام زمان عجل الله)

الملاحم و الفتن

فایل pdf  : کتاب الملاحم و الفتن.

نویسنده : سید بن طاووس رحمه الله (محدث شیعه)
به همراه ترجمه فارسی آن یا نام نشانه‌های ظهور امام زمان علیه السلام
این کتاب در چهار بخش تألیف شده که سه بخش اول آن گلچین احادیث سه کتاب اهل سنت  در زمینه مهدویت و نشانه‌های ظهور یعنی فتن ابن حماد، فتن سلیلی و فتن ابن زکریا است و بخش چهارم آن به گلچین احادیث مهدویت و نشانه‌های ظهور از منابع شیعه اختصاص دارد.
کتاب ارزشمند الملاحم والفتن یکی از مفید ترین کتاب ها برای اثبات حقانیت شیعه 12 امامی است.


کتاب دوم ، غیبت نعمانی

نام کتاب pdf : الغیبة للنعمانی (محدث شیعه) – نام فارسی : کتاب غیبت ، نوشته شده توسط محدث نعمانی رحمت الله علیه

این کتاب یکی از معتبرین و با ارزش ترین کتاب های حدیثی و روایی شیعه دوازده امامی است با موضوع اوضاع مردم و حکومت ها در آخرالزمان و ظهور و قیامت


کتاب سوم ، علل غیبت امام مهدی عجل الله

نویسنده : سید محسن ذبیحی

فهرست مطالب کتاب دلایل غیبت حضرت مهدی صلوات الله علیه از روایات:
1- ترسان از دشمنان
2- به گردنشان بیعت طاغوت نباشد
3- ترسان از کشته شدن
4- مشخص شدن گمراهان
5- به خاطر ظلم و جورشان و زياده‏روى آنان نسبت به خودشان
6- منافقین از شیعیان جدا شوند
7- آنچه در بنی اسرائیل رخ داده دقیقا در امت اتفاق خواهد افتاد
8- مبطلان از مخلصان جدا گردند
9- سنن انبياء جارى گردد
10- هر گروه حكومت بر مردم را به دست گيرد تا كسى نگويد اگر حاكم مى شديم عدالت را مى گسترانديم
11- خداوند از نزدیکی ما با قومی ناپسند است
12- امتحان خلق توسط خداوند
13- حکمتش مشخص نیست و بعد ظهور مشخص می شود
14- شیعیان سرش را فاش کردند
15- شیعیان برایش وقت مشخص کردند


کتاب چهارم ، بزرگترین دروغ های تاریخ که به امام ها نسبت داده اند !

نویسنده :  سید محسن ذبیحی

جزوه یک شیعه منتظر و عجیب ترین دروغ های تاریخ متشکل از روایات و دلایل دیده نشدن حضرت مهدی سلام الله علیه در غیبت کبری در بیداری.
با این که اکثر علماء مشهور قائل به دیدن هستند ولی روایات چیز دیگری می گویند.
لطفا دقت کنید که در خواب و مکاشفه حضرت مهدی سلام الله علیه را دیدن در غیبت کبری هیچ مشکلی نداره ، ولی به شرطی که این دیدن با روایات اصلی شیعه مناقات نداشته باشد.
ثواب این جزوه را تقدیم به تمام منتظران واقعی حضرت حجت بن الحسن عسکری سلام الله علیهم که هر روز منتظر ظهور دولت حقه هستند. ((بر احمدبصری کذاب (دجال بصره) لعنت))


کتاب پنجم ، وکیل های چهارگانه  امام مهدی عجل الله

نویسنده :   سید محسن ذبیحی

 امام مهدی عجل الله هرگز نائب نداشت و نائب هر امامی یک امام معصوم دیگر است زیرا نائب به معنای جانشین در امر امامت و ولایت هست ، و طبق احادیث و روایات امام مهدی عجل الله صرفا 4 وکیل در دوره غیبت صغری داشت  و در تمام احادیث و روایات شیعه نیز فقط لفظ وکیل و وکلای اربعة آمده است و در هیچ حدیثی کلمه نائب برای  غیرمعصوم به کار نرفته است و نکته مهم این است که در دوره غیبت کبری هیچ وکیل و فرستاده ای از طرف امام مهدی عجل الله وجود ندارد تا هنگامی که به دستور الله خودش ظهور کند!


کتاب ششم ، آداب آمادگی برای روز ظهور

نویسنده :   سید محسن ذبیحی

 جزوه یک شیعه منتظر و آداب آمادگی برای روز ظهور متشکل از 72 راه در 1200 صفحه که چگونه به سلامت، روز ظهور را درک کنیم و جلوی حضرت مهدی صلوات اللّه علیه قدّ علم نکنیم.
تمام این 72 راه در شناخت امام صلوات اللّه علیه خلاصه می شود،یعنی اگر امامت را مقداری بشناسی، تمام و کمال این 72 راه را اتوماتیک انجام می دهی.

فهرست مطالب:

1- خواندن دعاهای وارده.
2- انتظار فرج داشته باشیم.
3- دعای فرج را زیاد بخوانید.
4- ظهور را نزدیک بدانیم.
5- در امر ظهور شتاب نکنیم.
6- اگر زمان ظهور را فهمیدیم فاشش نکنیم.
7- زمان مشخص نکنیم برای روز ظهور.
8- در تهیه وسایل جنگی کوشا باشیم.
9- پلاس خانه باشیم.
10- با کسی قیام نکنیم.
11- باید بدانیم که چه زمانی باید قیام کنیم.
12- ولیجه نداشته باشیم.
13- تبعیت از آثار الائمه صلوات اللّه علیهم بکنیم.
14- دنبال شناخت امام صلوات اللّه علیه باشیم.
15- پیرو ائمه صلوات اللّه علیهم باشیم.
16- دنبال شناخت علم و احکام دینی باشیم.
17- درباره اهل بیت صلوات اللّه علیهم غلوّ نکنیم.
18- درباره اهل بیت صلوات اللّه علیهم نباید تقصیر کنیم.
19- علم را فقط باید از اهل بیت صلوات اللّه علیهم بگیریم.
20- تفویض دین به امام صلوات اللّه علیه را قبول داشته باشیم.
21- اطاعت از اهل بیت صلوات اللّه علیهم را واجب بدانیم.
22- شناخت و تبری از دشمنان اهل بیت صلوات اللّه علیهم داشته باشیم.
23- از امام صلوات اللّه علیه جلوتر نزنیم و عقب هم نیفتیم.
24- شناخت خدا با شناخت ائمه صلوات اللّه علیهم و آن بزرگواران تنها راه رسیدن به خداوند متعال هستند.
25- آمادگی برای هر سخنی و عملی از امام صلوات اللّه علیه شنیدن و دیدن.
26- توقف در شبهات کنیم.
27- از اوضاع و اهل زمانه با خبر باشیم.
28- علائم ظهور را بشناسیم.
29- شناخت نجوم داشته باشیم.
30- سفرهای بدون دلیل نداشته باشیم.
31- تهیه غذای روح کنیم.
32- شکم هایمان را از حرام پر نکنیم.
33- به طور کامل تقیه را رعایت کنیم.
34- از شُهرت دوری کنیم.
35- مشاهده را در زمان غیبت کبری قبول نکنیم.
36- مواظب افراد صوفی و عارف نما ملعون باشیم.
37- به مدعیان دروغین حواسمون باشد.
38- مواظب عالم نماها باشیم.
39- در حکومت باطل صبر کنیم.
40- کار در حکومت باطل نکنیم.
41- از طریق دین ارتزاق نکنیم .
42- چه اعمالی انجام دهیم که بتوانیم حضرت مهدی صلوات اللّه علیه را در زمان ظهور یاری کنیم.
43- یقین قوی و معرفت صحیح داشته باشیم.
و…


احتمالا در آینده کتاب های بیشتری اضافه گردد. اگر کتاب مفیدی را میشناسید که ما فراموش کرده ایم آن را بارگذازی کنیم با ارسال کامنت یادآوری کنید💐
((هرگز مطالعه کتاب های روایی و حدیثی را فراموش نکنید ، ان شاءالله که این کتاب ها برای شما مفید باشد.))

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

3 دیدگاه

  1. Avatar

    کتاب مکیال المکارم

  2. Avatar

    خطبه البیان امیرالمومنین عالیه دوستان اگر میشه اونم بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =

Translate »