آخرین مطالب

کشور ها چرا درمورد شکل زمین دروغ میگن ؟

پاسخ به پرسش : کشور ها چرا درمورد شکل زمین دروغ میگن ؟ + بقیةالله نابودگر دروغ ها است

مطلب قبلی و مرتبط  :  هدف-شیطان-از-تحریف-خلقت-چیست-؟/

در مطالب بالا یکسری از مهمترین دلایل دروغ گفتن شیاطین در مورد شکل زمین رو قرار دادیم


 پرسش : کشور های شرقی و غربی (چین و ژاپن و روسیه و اروپا و آمریکا) چرا درمورد شکل زمین دروغ میگن ؟

پاسخ 👇:

تمام کشور ها تحت سلطه شیاطینی از جنس انس و جن هستند و هدف شیطان نیز تحریف خلقت و تحریف امر خداست !  :

 امام صادق علیه السلام در تفسیر «آل عمران/١٤٠» فرمود: از زمانی که پروردگار، حضرت آدم علیه السلام را آفرید هم زمان دو دولت ایجاد گردید: یکی دولت و حکومت خداوند و دیگری دولت و حکومت ابلیس؛
پرسیدند که پس دولت خداوند کجاست و چه شده؟! ، امام فرمود : آگاه باشید که (=پس از حکومت پیامبر و امام علی علیه السلام) هیچ کس دیگری صاحب دولت خداوند در زمین نیست مگر یک قیام کننده. ( که حضرت امام مهدی عجل الله خواهد بود)

  • تفسیر عیاشی، ج۲، ص۱۴۵
الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشی قَالَ دَوْلَهًُْ إِبْلِیسَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ وَ هُوَ یَوْمُ قِیَامِ الْقَائِم (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

حضرت امام صادق (علیه السلام) درباره آیه‌: وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشی؛ فرمود:
آن ایه درمورد نابودی دولت ابلیس است که تا روز قیامت خواهد بود و آن روز در زمان قیام قائم عجل الله هست

  • بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۹۸/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۸۰/ البرهان
الباقر (علیه السلام)- عَنْ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌مُسْلِمٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السلام) عَنْ قَوْلِ اللَّه … وَ النَّهارِ إِذا تَجَلَّی‌قَالَ النَّهَارُ هُوَ الْقَائِمُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ (علیهم السلام) إِذَا قَامَ غَلَبَ دَوْلَهًَْ الْبَاطِلِ وَ الْقُرْآنُ ضَرَبَ فِیهِ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَ خَاطَبَ نَبِیَّهُ ص بِهِ وَ نَحْنُ فَلَیْسَ یَعْلَمُهُ غَیْرُنَا.

امام باقر (علیه السلام)- محمّدبن‌مسلم گوید: وَ النَّهارِ إِذا تَجَلَّی؛ منظور از نهار، قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از ما اهل‌بیت (علیهم السلام) است. وقتی قیام کند، بر دولت‌های باطل سراسر زمین (در خدمت شیطان اند) پیروز می‌شود و تمامی آنان را شکست می دهد.
قرآن برای مردم مثال می‌زند و خطاب به پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ما است و  معنی و تفسیر آن را  کسی جز ما (معصومین) نمی‌دانند.

  •  بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۱/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۳۹۸ و تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۸۰، «منا اهل البیت (» محذوف و «غلب … غیرنا» محذوف/ القمی، ج۲، ص۴۲۵

همه نوع اشخاص در زمین  چه خوب یا بد باشند در نظر مردم شرق و غرب به حکومت می‌رسند تا بی فایده بودن تلاش های افراد غیرمعصوم اثبات شود:

 عنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ مَا یَکُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّی لَا یَبْقَی صِنْفٌ مِنَ النَّاسِ إِلَّا قَدْ وُلُّوا عَلَی النَّاسِ حَتَّی لَا یَقُولَ قَائِلٌ إِنَّا لَوْ وُلِّینَا لَعَدَلْنَا ثُمَّ یَقُومُ الْقَائِمُ بِالْحَقِّ وَ الْعَدْلِ.

  هشام بن سالم گوید: امام صادق صلوات الله علیه فرمود: قیامِ قائم ما اتفاق نمی‌افتد تا اینکه هیچ صنفی از مردم باقی نماند مگر اینکه که بر [سایر] مردم (در سراسر زمین) حکومت کند، تا کسی نگوید: اگر ما هم به حکومت می‌رسیدیم، عدالت را اجرا می‌کردیم. پس از آن، قائم (علیه السلام) به حقّ و عدالت قیام خواهد کرد.
الغیبة للنعمانی، ص۲۸۲

— — —

يَا كُمَيْلُ لَا غَزْوَ إِلَّا مَعَ إِمَامٍ عَادِلٍ وَ لَا نَفَلَ إِلَّا مِنْ إِمَامٍ فَاضِل
يَا كُمَيْلُ لَوْ لَمْ يَظْهَرْ نَبِيٌّ وَ كَانَ فِي الْأَرْضِ مُؤْمِنٌ تَقِيٌّ لَكَانَ فِي دُعَائِهِ إِلَى اللَّهِ مُخْطِئاً أَوْ مُصِيباً بَلْ وَ اللَّهِ مُخْطِئاً حَتَّى يَنْصِبَهُ اللَّهُ لِذَلِكَ وَ يُؤَهِّلَهُ لَه يَا كُمَيْلُ الدِّينُ لِلَّهِ فَلَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْ أَحَدٍ الْقِيَامَ بِهِ إِلَّا رَسُولًا أَوْ نَبِيّاً أَوْ وَصِيّ

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند :

ای کمیل جنگ و قیام برعهده کسی نیست جز “امام عادلی که ((معصوم)) باشد”.
ای کمیل اگر در زمین پیامبری از طرف الله ارسال نمی شد و فقط مومن متقی بود آیا آن شخص مومنی که غیرمعصوم است در دعوتش به سوی خدا خطاکار بود یا درستکار ؟
به خدا سوگند که او خطاکار خواهد بود تا اینکه خدا نَصبَش کند و برای این امر اهلش سازد (و معصوم شود/ دور از خطا)
ای کمیل دین از آن الله هست و الله تعالی از احدی (غیرمعصوم) قیام به نام آن را قبول نمی کند ، پس فقط از رسول یا نبی یا وصی(علیهم السلام)(ائمه هدایت=معصومین) قبول میکند

  • بحارالأنوار ، جلد 74 ، صفحه 41

— — —

سوره نسا :

لَعَنَهُ اللهُ‌ وَ قالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبادِكَ نَصيباً مَفْرُوضاً [118] وَ لَأُضِلَّنَّهُمْ وَ لَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذانَ الْأَنْعامِ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ‌ وَ مَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللهِ‌ فَقَدْ خَسِرَ خُسْراناً مُبيناً [119]

[همان شيطانى كه] خدا او را لعنت کرده بود گفت: ((از بندگان تو، سهم معيّنى خواهم گرفت و آن‌ها را گمراه مى‌كنم؛ و به آرزوهایی دروغین سرگرم مى‌سازم؛ و به آنان دستور مى‌دهم كه [اعمال خرافى انجام دهند، و] گوش چهار‌پايان را بشكافند، و در خلقت تغييرات و تحریفات اعمال کنند )) ؛ پس  هركس، شيطان را به‌جاى خدا ولىّ خود برگزيند، زيان آشكارى كرده است.

 

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ یُونُسَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِ اللَّهِ وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ قَالَ أَمْرَ اللَّهِ بِمَا أَمَرَ بِهِ.

  یونس از یکی از یارانش از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده که ایشان درباره‌ی آیه: وَ لآمُرَنَّهُمْ فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ وَ مَن یَتَّخِذِ الشَّیْطَانَ وَلِیًّا مِّن دُونِ اللهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُّبِینًا. فرمودند : «منظور از تغییر خلقت خدا، تغییر امر خداست با جایگزین کردن امری که [شیاطین] صادر می‌کنند».

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۴۴۲  بحارالأنوار، ج۶۰، ص۲۱۹/ العیاشی، ج۱، ص۲۷۶/ البرهان

 

الباقر (علیه السلام)- عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) فِی‌قَوْلِ اللَّه وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ قَالَ دینُ اللهِ.

امام باقر (علیه السلام)- جابر نقل می‌کند: امام باقر (علیه السلام) در مورد آیه: ((وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَیُغَیِّرُنَّ خَلْقَ اللهِ)) فرمود: «منظور از تحریف خلقت ، تغییر دین و امر الله هست ».

  • تفسیر اهلبیت علیهم السلام ج۳، ص۴۴۲ – العیاشی، ج۱، ص۲۷۶/ بحارالأنوار، ج۶۰، ص۲۱۹/ البرهان

 

— — —

تنها امامان معصوم بقیةالله هستند و کسی هستند که در حکومت آنان هیچ دروغی وجود ندارد و تنها معصومین علیهم السلام نابودگر دروغگویان هستند.. :

حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: یقیناً او (امام مهدی عجل الله / بقیةالله)همه جای زمین را از وجود هر شخص فریبکاری پاک خواهد ساخت (و همه آنها را میکشد) و بر اساس عدالت رفتار خواهد کرد و با برقرار کردن ترازوی عدل میانتان قیام خواهد کرد.

و لیطهرن الارض من کل غاش; (21) [امام مهدی علیه السلام] زمین را از هر چه باعث فریب و گمراهی مردم شود، پاک می سازد .»

از امام باقر علیه السلام نیز نقل شده که فرمودند: «لیس شانه الا بالسیف، لا یستتیب احدا، و لا یاخذه فی الله لومة لائم; (22) شیوه [حضرت مهدی علیه السلام] تنها با شمشیر است و توبه (دروغین) کسی را نمی پذیرد و در راه اجرای احکام الهی، از سرزنش های هیچ ملامتگری نمی هراسد (چون که الله حامی آن است و او بقیةالله هست).

  • (منبع: بحارالأنوار: جلد ۵۱ ، صفحه ۱۲۰)

— — —

سوره هود:  بَقِيَّةُ اللهِ‌ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ / وَ ما أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفيظٍ [86]

آنچه که الله باقى گذارده برایتان بهتر و سودمندتر است اگر ایمان (حقیقی) داشته باشید. /  و من، نگهبان شما [و مأمور بر اجبارتان به ایمان حقیقی] نیستم».

— — —

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ عُمَربن‌زَاهِر: عَنْ أَبِی‌عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یُسَلَّمُ عَلَیْهِ بِإِمْرَهًِْ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ لَا ذَاکَ اسْمٌ سَمَّی اللَّهُ بِهِ أَمِیرَالْمؤْمِنِینَ (علیه السلام) لَمْ یُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ وَ لَا یَتَسَمَّی بِهِ بَعْدَهُ إِلَّا کَافِرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ کَیْفَ یُسَلَّمُ عَلَیْهِ قَالَ یَقُولُونَ السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّهًَْ اللَّهِ ثُمَّ قَرَأَ بَقِیَّتُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ.

امام صادق (علیه السلام)- عمربن‌زاهر گوید: مردی از امام صادق (علیه السلام) پرسید: «[آیا] به امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با عنوان امیرمؤمنان سلام می‌کنند»؟ فرمود: «نه! خداوند آن نام را مخصوص امیرالمؤمنین (علی‌ّّبن‌ابی‌طالب (علیه السلام)) نهاده است، پیش از او کسی به این نام، نامیده نشده و بعد از او هم جز کافر آن نام را برخود نبندد». عرض کردم: «قربانت شوم! پس چگونه بر او سلام کنند»؟ فرمود: می‌گویند: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ الله»! سپس این آیه را قرائت فرمود: بَقِیَّةُ الله خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِین.

  •  الکافی، ج۱، ص۴۱۱/ وسایل الشیعهًْ، ج۱۴، ص۶۰۰/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۱۹۱، بتفاوت/ نور الثقلین
الباقر (علیه السلام)- فَإِذَا خَرَجَ قَائِمُنا (عجل الله تعالی فرجه الشریف) أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَی الْکَعْبَهًِْ وَ اجْتَمَعَ إِلَیْهِ ثَلَاثُمِائَهًٍْ وَ ثَلَاثَهًَْ عَشَرَ رَجُلًا وَ أَوَّلُ مَا یَنْطِقُ بِهِ هَذِهِ الْآیَهًُْ بَقِیَّتُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ ثُمَّ یَقُولُ أَنَا بَقِیَّهًُْ اللَّهِ فِی أَرْضِه.

امام باقر (علیه السلام)- وقتی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما ظهور کند به کعبه تکیه می‌کند و سیصدوسیزده نفر نیز، دور او جمع می‌شوند و اوّلین سخنی که می‌گوید این آیه است: بَقِیَّةُ الله خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ سپس می‌گوید: «من، «بقیّة الله» در روی زمینش هستم».

  •  بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۹۱/ کمال الدین، ج۱، ص۳۳۰/ إعلام الوری، ص۴۶۳/ نور الثقلین؛ (بتفاوت یسیر)
الباقر (علیه السلام)- فَإِذَا خَرَجَ قَائِمُنا (عجل الله تعالی فرجه الشریف) أَسْنَدَ ظَهْرَهُ إِلَی الْکَعْبَهًِْ وَ اجْتَمَعَ إِلَیْهِ ثَلَاثُمِائَهًٍْ وَ ثَلَاثَهًَْ عَشَرَ رَجُلًا وَ أَوَّلُ مَا یَنْطِقُ بِهِ هَذِهِ الْآیَهًُْ بَقِیَّتُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ ثُمَّ یَقُولُ أَنَا بَقِیَّهًُْ اللَّهِ فِی أَرْضِه.

امام باقر (علیه السلام)- وقتی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما ظهور کند به کعبه تکیه می‌کند و سیصدوسیزده نفر نیز، دور او جمع می‌شوند و اوّلین سخنی که می‌گوید این آیه است: بَقِیَّةُ الله خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ سپس می‌گوید: «من، «بقیّة الله» در روی زمینش هستم».

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۰ –  بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۹۱/ کمال الدین، ج۱، ص۳۳۰/ إعلام الوری، ص۴۶۳/ نور الثقلین؛ بتفاوت یسیر
الباقر (علیه السلام)- عَنْ أبی‌بَکر خَضرَمی قَالَ: … قَال أَبُوجَعْفَرٍ (علیه السلام) بِأَعْلَی صَوْتِهِ یَا أَهْلَ الْمَدِینَهًِْ الظَّالِمِ أَهْلُهَا أَنَا بَقِیَّهًُْ اللَّهِ یَقُولُ اللَّهُ بَقِیَّتُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ وَ ما أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ.

امام باقر (علیه السلام)- ابوبکر حضرمی می‌گوید: امام باقر (علیه السلام) با صدای بلند فرمود: «ای مردم شهر شام که اهلش ستمگرند! (نساء/۷۵) من بقیة الله هستم. خداوند می‌فرماید: بَقِیَّةُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ وَ ما أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ» و…

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۰ –  الکافی، ج۱، ص۴۷۱/ المناقب، ج۴، ص۱۸۹/ نور الثقلین
الباقر (علیه السلام)- عَن الصَّادقِ (علیه السلام) قَالَ: ثُمَّ نَادَی أَبِی (علیه السلام) بِأَعْلَی صَوْتِهِ وَ إِلی مَدْیَنَ أَخاهُمْ شُعَیْباً إِلَی قَوْلِهِ بَقِیّةُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ نَحْنُ وَ اللَّهِ بَقِیَّهًُْ اللَّهِ فِی أَرْضِه.

امام باقر (علیه السلام)- امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: پدرم با صدای بلند فریاد زد: وَ إِلیَ مَدْیَنَ أَخَاهُمْ شُعَیْبًا قَالَ یَاقَوْمِ اعْبُدُواْ اللهَ مَا لَکُم مِّنْ إِلَاهٍ غَیرُْهُ وَ لَا تَنقُصُواْ الْمِکْیَالَ وَ الْمِیزَانَ إِنیّ‌ِ أَرَئکُم بخِیرٍْ وَ إِنیّ‌ِ أَخَافُ عَلَیْکُمْ عَذَابَ یَوْمٍ محُّیط. وَ یَاقَوْمِ أَوْفُواْ الْمِکْیَالَ وَ الْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ وَ لَا تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَاءَهُمْ وَ لَا تَعْثَوْاْ فیِ الْأَرْضِ مُفْسِدِین. بَقِیَّتُ اللهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ؛ و فرمود: «به خدا ما در روی زمین، باقی گذارده‌ی خداییم».

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۲ –  الکافی، ج۱، ص۴۷۱/ بحار الأنوار، ج۴۶، ص۳۱۵/ بحار الأنوار، ج۲۴، ص۲۱۲
العسکری (علیه السلام)- عن احمدبن‌اسحاق قال خرج ابومحمدالحسن‌بن‌علی (علیه السلام) علینا وَ عَلَی عَاتِقِهِ غُلَامٌ کَأَنَّ وَجْهَهُ الْقَمَرُ لَیْلَهًَْ الْبَدْرِ مِنْ أَبْنَاءِ ثَلَاثِ سِنِینَ وَ قَالَ یَا أَحْمَدَ‌بْنَ‌إِسْحَاقَ لَوْ لَا کَرَامَتُکَ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی حُجَجِهِ مَا عَرَضْتُ عَلَیْکَ ابْنِی هَذَا إِنَّهُ سَمِیُّ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) … فَنَطَقَ الْغُلَامُ (علیه السلام) بِلِسَانٍ عَرَبِیٍّ فَصِیحٍ فَقَالَ أَنَا بَقِیَّهًُْ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ الْمُنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ فَلَا تَطْلُبْ أَثَراً بَعْدَ عَیْن.

امام عسکری (علیه السلام)- احمدبن‌اسحاق گوید: «امام حسن‌عسکری (علیه السلام) پیش ما آمد و بر روی شانه‌اش کودکی بود که صورتش مانند ماه تمام می‌درخشید و در حدود سه سال از عمرش می‌گذشت؛ پس [امام (علیه السلام)] فرمود: «ای احمدبن‌اسحاق! اگر شرافت و منزلت تو نزد خدای عزّوجلّ و نزد حجّت‌هایش نبود، هرگز این پسرم را به تو نشان نمی‌دادم، او همنام رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است…». کودک به زبان عربی فصیح سخن گفت: و فرمود: «من بقیّهًْ الله در روی زمینش و انتقام‌گیرنده از دشمنانش هستم». بعد از دیدن حقیقت [با چشمان خودت]، دیگر دنبال آثار و نشانه‌ها [برای اثبات آن نگردد]»!

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۷۷۲ –  کشف الغمهًْ، ج۲، ص۵۲۶ / نور الثقلین

 

 


((اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن و اهلک اعدائهم اجمعین))


مقداری توضیحات تکمیلی :

— — —

سوره شمس  :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿۱﴾

سوگند به خورشيد و تابندگى‏ اش (۱)

وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ﴿۲﴾

سوگند به ماه چون پى [خورشيد] رود (۲)

وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ﴿۳﴾

سوگند به روز چون [زمين را] روشن گرداند (۳)

وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ﴿۴﴾

سوگند به شب چو پرده بر آن پوشد (۴)

— —- —

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- مَثَلِی فِیکُمْ مَثَلُ الشَّمْسِ وَ مَثَلُ عَلِیٍّ مَثَلُ الْقَمَرِ فَإِذَا غَابَتِ الشَّمْسُ فَاهْتَدَوْا بِالْقَمَرِ.

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- مَثَل من در میان شما مَثَل خورشید روز است و مَثَل علی (علیه السلام)، مَثَل ماه در شب است، پس هر گاه که خورشید ناپدید شد شما باید با نور ماه راه خودتان را بیابید.

  • تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۳۴ – تفسیر  البرهان (در ذیل ایه اول سوره شمس/ از طریق فهرست رجوع گردد)

— — —

الصّادق (علیه السلام)- الشَّمْسُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) بِهِ أَوْضَحَ اللَّهُ عَزَّ‌وَ‌جَلَّ لِلنَّاسِ دِینَهُمْ.

امام صادق (علیه السلام) فرمود (1) : منظور الله متعال از (( الشَّمْسِ)) همان رسول الله (صلی الله علیه و آله) است که الله با استفاده از او دین را برای مردم آشکار کرد.

  • (1 : الکافی، ج۸، ص۵۰/ بحارالأنوار، ج۱۶، ص۸۸/ – فرات الکوفی، ص۵۶۳/ القمی، ج۲، ص۴۲۴/ – المناقب، ج۱، ص۲۸۳/ تفسیر نورالثقلین/ تفسیر البرهان)

امام سجاد علیه السلام (2) و امام باقر علیه السلام (3) نیز همین مطلب را بیان کرده اند

  • (2: بحارالأنوار، ج۱۶، ص۸۹/ شواهدالتنزیل، ج۲، ص۴۳۲/ المناقب، ج۱، ص۲۸۳) – (3: بحارالأنوار، ج۱۶، ص۸۹/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۸/ المناقب، ج۱، ص۲۸۳ )
— — —

در جایی دیگر امام صادق علیه السلام فرموده است :

الصّادق (علیه السلام)- الشَّمْسُ أَمِیرُ‌الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) وَ ضُحَاهَا قِیَامُ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

امام صادق (علیه السلام)- وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا؛ خورشید، امیرمؤمنان (علیه السلام) است و تابندگی آن، قیام حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

  •  بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۲/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۷۶/ البرهان
— — —
الصّادق (علیه السلام)- عَنْ سُلَیْمَانَ یَعْنِی الدَّیْلَمِی عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل … الْقَمَرِ إِذا تَلاها قَالَ ذَاکَ أَمِیرُ‌الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) تَلَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ نَفَثَهُ بِالْعِلْمِ نَفْثا.

امام صادق (علیه السلام)- سلیمان دیلمی گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره‌ی گفتار خدای عزّوجلّ: وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها، پرسیدم». فرمود: «مقصود امیرالمؤمنین (علیه السلام) است که از پی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آمد و آن حضرت (علیه السلام) دانش را به‌طورکامل در او دمید (چنانچه ماه از خورشید کسب نور می‌کند، علی (علیه السلام) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) کسب دانش کرد)».

  • الکافی، ج۸، ص۵۰/ بحارالأنوار، ج۱۶، ص۸۹/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۳

— — —

الصّادق (علیه السلام)- وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها یَعْنِی بِهِ الْقَائِمَ (مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف).

امام صادق (علیه السلام)- وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها؛ منظور قائم آل محمّد (مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

  •  بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۲/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۱/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۷۶/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۷۸

— — —

الحسین (علیه السلام)- قَالَ الْحَارِثُ الْأَعْوَرُ لِلْحُسَیْنِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ (علیها السلام) یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) جُعِلْتُ فِدَاکَ أَخْبِرْنِی عَنْ قَوْلِ اللَّهِ فِی کِتَابِهِ الْمُبِینِ.. وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها قَالَ ذَلِکَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً.

امام حسین (علیه السلام)- حارث اعور به امام حسین (علیه السلام) عرضه کرد: «فدایت شوم! ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! درباره‌ی آیه: وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها بفرمایید». فرمود: «ای حارث دقت کن! منظور از خورشید محمّد (صلی الله علیه و آله) است و منظور از ماه امیرالمؤمنین (علیه السلام) است که به‌دنبال پیامبر (صلی الله علیه و آله) می‌آید و منظور از روز، قائم آل محمّد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که زمین را از عدل و داد پر می‌کند(عدالت تا پیش از قیام او هرگز برقرار نمیشود)».

  •  بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۸/ بحارالأنوار، ج۵۳/ فرات الکوفی، ص۵۶۳

— — —

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها یَعْنِی الْأَئِمَّهًَْ مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ یَمْلِکُونَ الْأَرْضَ فِی آخِرِ الزَّمَانِ فَیَمْلَئُونَهَا عَدْلًا وَ قِسْطاً الْمُعِینُ لَهُمْ کَالْمُعِینِ لِمُوسَی عَلَی فِرْعَوْنَ وَ الْمُعِینُ عَلَیْهِمْ کَالْمُعِینِ لِفِرْعَوْنَ عَلَی مُوسَی.

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- وَ النَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا اشاره ای است به امامی از ما اهل بیت (علیهم السلام)  ((مهدی عجل الله)) که در آخرالزّمان وارث زمین می‌شوند و آن را از عدل و داد پر می‌کنند. یاران او مانند یاران موسی (علیه السلام) است که بر علیه فرعون اند . پس هرکس که از یاران اشخاصی باشد که بر ضدّ اهل بیت (علیهم السلام) هستند، مانند یاران فرعون هستند که بر علیه موسی (علیه السلام) اقدام کردند و نابود و هلاک شدند…

  •  بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۹/ فرات الکوفی، ص۵۶۳
— — —

مهم :

قال الله تعالی :

آیه وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشاها [4]

و به شب هنگام كه آن ((=نور/حق)) را بپوشاند.

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبِی‌مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ‌وَ‌جَل … وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشاها قَالَ ذَاکَ أَئِمَّهًُْ الْجَوْرِ الَّذِینَ اسْتَبَدُّوا بِالْأَمْرِ دُونَ آلِ الرَّسُولِ (صلی الله علیه و آله) وَ جَلَسُوا مَجْلِساً کَانَ آلُ الرَّسُولِ (علیهم السلام) أَوْلَی بِهِ مِنْهُمْ فَغَشُوا دِینَ اللَّهِ بِالظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ فَحَکَی اللَّهُ فِعْلَهُمْ فَقَالَ وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشاها قَالَ یَغْشَی ظُلْمَهًُْ اللَّیْلِ ضَوْءَ النَّهَار.

امام صادق (علیه السلام)- ابومحمّد گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره‌ی آیه: وَاللَّیْلِ إِذَا یَغْشَاهَا پرسیدم؟ فرمود: «آنان، پیشوایان جور هستند، کسانی که بدون توجه به دستورات خاندان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در امر (خلافت و حکمرانی) خودسری کردند و در جایگاهی نشستند که خاندان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به آن سزاوارتر از آنان بودند و این‌گونه دین خدا را با جور و ستم پوشاندند. پس خداوند از کار آنان حکایت کرد و فرمود: وَاللَّیْلِ إِذَا یَغْشَاهَا».

  •  الکافی، ج۸، ص۵۰/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۳، فیه: «قال یغشی … النهار» محذوف / تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۷۸، فیه: «قال یغشی … النهار» محذوف / القمی، ج۲، ص۴۲۴، فیه: رسول الله» بدل «الله»
— — —
الباقر (علیه السلام)- وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشاها بَنُو أُمَیَّهًَْ.

امام باقر (علیه السلام)- وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشاها؛ بنی‌امیّه (و امثال آن) هستند.

  •  بحارالأنوار، ج۲۴، ص۷۸/ فرات الکوفی، ص۵۶۱/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۷۸

بعضی از کاربران پرسیدن : ویژگی های حکومت اسلامی اهل بیت علیهم السلام بر کل زمین چیه ؟

پاسخ :

ویژگی های حکومت اسلامی که حاکمش امام معصوم باشد :

اوضاع مردم  در زمان کوتاه حکومت امیرالمومنین علی  علیه السلام :

مَا أَصْبَحَ بِالْكُوفَةِ أَحَدٌ إِلَّا نَاعِماً إِنَّ أَدْنَاهُمْ مَنْزِلَةً لَيَأْكُلُ الْبُرَّ وَ يَجْلِسُ فِي الظِّلِّ وَ يَشْرَبُ مِنْ مَاءِ الْفُرَات

امیرالمومنین امام على «علیه السلام»: ، اولین حاکم اسلامی پس از محمد رسول الله می فرماید :
هم اکنون همه مردم كوفه داراى وضعيّت خوبى هستند، حتى پايينترين افراد، نان گندم مى خورند، خانه دارند، و از آب آشاميدنى خوب استفاده میكنند.
(ترجمه الحیات)

 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ج2ص 100
بحار الأنوار (ط – بيروت) ج40 ص 327

— — —

اگر در زمین ائمه هدایت (معصومین علیهم السلام) حاکم باشند هرگز حق و عدالت زیر پا گذاشته نمی شود و به هیچ احدی ظلم نمیشود…

امام علی«علیه السلام» فرمودند:

در حکومت اسلامی، در صورتی که حقیقتا اسلامی باشد، نه فقر و کمبودی به یک دیگر می‌رسد، و نه به احدی ظلم می‌شود، چه مسلمان باشند یا غیر مسلمان.

  •  الکافی: ج8 – ص 32
— — —

در زمان برقراری حکومت اسلامی امامان معصوم علیهم السلام در زمین ، آنها هرگز هیچ کسی را به  زور به انجام کاری مجبور نمیکنند، و اما تمام تلاش بر این است که با توضیح دادن منطقی و ارائه آموزش های صحیح عقلانی ، مردم  را علاقه مند و پذیرای دین و احکام و علوم دینی کنند.

 فلاَ تَخْرَقُوا بِهِمْ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ إِمَارَةَ بَنِي أُمَيَّةَ كَانَتْ بِالسَّيْفِ وَ اَلْعَسْفِ وَ اَلْجَوْرِ وَ أَنَّ إِمَارَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ اَلتَّأَلُّفِ وَ اَلْوَقَارِ وَ اَلتَّقِيَّةِ وَ حُسْنِ اَلْخُلْطَةِ وَ اَلْوَرَعِ وَ اَلاِجْتِهَادِ فَرَغِّبُوا اَلنَّاسَ فِي دِينِكُمْ وَ فِيمَا أَنْتُمْ فِيهِ .🌹

امام صادق صلوات‌الله‌علیه:

  …به آنها (مردمی که در سطح دینیِ متفاوت از شما هستند) سخت گیری نکنید ! آیا نمی‌دانی که حکومت بنی‌امیه ، با شمشیر و خشونت و ظلم و زور و اجبار  بود؟(اشاره به شهرت منفی آن)؛

ولی در حکومت ما (ائمه هدایت = معصومین علیهم السلام) با مهربانی و ملایمت و دلجویی و وقار و تقیه و خوش‌برخوردی و پرهیزگاری و کوشش است!
پس مردم را به دینتان مایل و مشتاق کنید (نه با زور گویی و اجبار همچون بنی امیه )

  •  مشکاة الأنوار ج ۱، ص ۸۹/خصال، ج۲، ص۳۵۴/ اعلام الدین، ج۱، ص۹۷/وسائل الشیعة، ج۱۶، ص۱۶۴

— — —

نکته مهم : با غیر معصوم نمیتوان بیعت کرد و علت گمراهی سنی ها (فرقه عمریه / طرفداران عمر و ابوبکر و…) نیز همین بود و حکومت بنی امیه هرگز اسلامی نبودچون امام معصوم حاکم نبود و انها حق معصومین علیهم السلام که اهل بیت پیامبر بودند را غصب کرده و بر اهل بیت پیامبر و مردم ظلم کردند:

 امام صادق علیه السلام فرمودند  :

هر بیعتی قبل از ظهور مهدی علیه السلام بیعتی کفرآمیز، نقاق آلود و فریب کارانه خواهد بود، خدا بیعت کننده و بیعت شونده را لعنت کند

  از هر ولیجه ای به غیر از اهل البیت دوری کنی چراکه ولیجه شیعیان (یعنی اشخاصی که بطور محض باید از آنها پیروی کرد ) فقط اهل بیت علیهم السلام (14 معصوم) هستند و از غیرمعصوم نباید پیروی کرد.

قال الله تعالی : وَ لَمْ یَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لا رَسُولِهِ وَ لَا الْمُؤْمِنِینَ وَلِیجَةً. (توبه/۱۶)

  دورِ هر شخصی که جمع بشویم در واقع داریم مقدماتِ ولیجه شدنش را فراهم می‌کنیم! طبق تعریف شرع، طبق دستور امام، ما فقط یک نوع ولیجه  برحق داریم که معصومین هستند؛ یعنی باید صرفا تسلیم امر اولی الامر که امام معصوم هست باشیم و از اگر تسلیم اشخاص غیرمعصوم باشیم یعنی با حکم قرآن مخالفت کرده ایم و این کاری بود که سنی ها انجام دادند و شیعیان انجام ندادند جز یه سری فرقه های ضاله از جمله زیدیه  و  فرقه هایی دیگر که به 7 و 6 یا 4 امام معتقدن و منکر دستورات رسول الله و فرمایشات الله شدند و از 12 امام پیروی نکردند…

 امام باقر علیه السلام فرمودند:
بپرهیزید از وليجه‌های غیرمعصوم ! چرا که هر وليجه‌ای  به غیر از ما (معصومین) ، طاغوت خواهد بود.

وَ عَنْ أَبِي اَلصَّبَّاحِ اَلْكِنَانِيِّ قَالَ: قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَا أَبَا اَلصَّبَّاحِ إِيَّاكُمْ وَ اَلْوَلاَئِجَ فَإِنَّ كُلَّ وَلِيجَةٍ دُونَنَا فَهِيَ طَاغُوتٌ.

  • – تفسير البرهان، ج ۲، ص ۷۴۷ –  تفسير العیاشی، ج ۲، ص ۸۳ –  تفسير نور الثقلين، ج ۲، ص ۱۹۱-  تفسير کنز الدقائق، ج ۵، ص ۴۱۳ – وسائل الشیعة، ج ۲۷، ص ۱۳۳ – 📗بحار الأنوار، ج ۲۴، ص ۲۴۶

نکته دیگر : نمونه آشکار جبت و طاغوت به ابوبکر و عمر هستند :

عَنْ مُحَمدِ بْنِ أَحْمدَ بنِ زِيادٍ وَمُوسَى بنِ مُحَمدِ بنِ عَلِيّ بنِ عِيسَى قَالَ:
كَتَبتُ إِلَيهِ يَعنِي عَلِيَّ بنَ مُحمَّد عَلَيهِ‌السَّلام أَسأَلُه عَن اَلنَّاصِبِ:
هَلْ أَحتَاجُ فِي اِمْتِحَانِهِ إِلَى أَكثَرَ مِنْ تَقْدِيمِهِ اَلجِبْتَ وَالطَّاغُوتَ وَاِعْتِقَادِ إِمَامَتِهِمَا؟!
فَرَجَعَ اَلْجَوَابُ: مَنْ كَانَ عَلَى هَذَا فَهُوَ نَاصِبٌ.

موسى بن محمد میگويد: به امام هادی علیه‌السلام نوشتم آيا ناصبى جز اينكه جبت و طاغوت (یعنی ابوبکر و عمر/ یا سایر اشخاص غیرمعصوم) را بر أمیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در امامت مقدم (یا برابر و هم رده) مى‌دارد، علامت ديگرى هم دارد تا او را امتحان کنیم؟ حضرت در پاسخ به نامه فرمودند: کسی که معتقد باشد به مقدم بودن آنها بر امیرالمؤمنین علی علیه البسلام (یا برابری با امام علی)، همين دلیل بر ناصبى بودن او كفايت مى‌كند.

از نشانه‌ های امامِ معصوم و منتخبِ الهی :

(نکته مهم :  هیچ کسی از امام معصوم برتر و بهتر نیست!)

  قَالَ آيَةُ اَللهِ اَلْعُظْمَى اَلْإِمَامُ اَلرِّضَا صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : الْإِمَامُ وَاحِدُ دَهْرِهِ لَا يُدَانِيهِ أَحَدٌ وَ لَا يُعَادِلُهُ عَالِمٌ وَ لَا يُوجَدُ مِنْهُ بَدَلٌ وَ لَا لَهُ مِثْلٌ وَ لَا نَظِيرٌ ..

حضرت آیت الله العظمی امام رضا صلوات الله علیه می فرمایند : امام معصوم یگانه روزگار خود است ، و هیچ  کسی  هم پایه او نیست و  هیچ عالمی با او برابر نمی شود ، و هرگز هیچ جایگزینی برای او پیدا نمی شود و مانند و نظیری ندارد .

  •  الكافي ج1 ص201

— — —

چند حدیث تکان‌دهنده پیرامون ظهور و اوضاع مردم در کشور های سراسر زمین

ابن ابی زینب نعمانی قدس سره روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند: «در زمان ظهور کسانی که گمان برده می‌شد از اهل و نزدیکان قائم علیه السلام هستند، از این امر (ظهور و ولایت) خارج شده و کسانی به مانند خورشید و ماه‌پرستان وارد این امر می‌شوند». (کنایه از شدت دوری از دین و مذهب)

(الغیبة، تالیف نعمانی، باب ۲۱، حدیث ۱، صفحه ۳۱۷، چاپ مکتبة الصدوق)

 

همچنین محدث نعمانی در کتاب غیبت ، حدیث دیگری روایت کرده است که فضیل بن یسار گفت: از حضرت امام صادق علیه السلام شنیدم که می‌فرمودند: هنگامی که حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه) قیام می‌کند با بسیار جهلی بدتر از جهل مردم جاهلیت زمان بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله مواجه می‌شود. عرض کردم: این چگونه ممکن است؟ آن حضرت علیه السلام فرمودند: زیرا رسول خدا صلی الله علیه و آله مبعوث شد در حالی که مردم سنگ و کلوخ و چوب‌های تراش‌یافته و مجسمه‌ها را پرستش می‌کردند، در حالی که قائم ما زمانی به سوی مردم می‌آید که همه مردم علیه او قرآن را تاویل (و تفسیر به رای) می‌کنند (و احادیث را زیر پا میگذارند) و در مقابل ایشان از ظاهر قرآن دلیل می‌آورند و احتجاج می‌کنند.
سپس امام فرمودند: بدانید به خدا سوگند که موج دادگستری او بدان گونه که گرما و سرما نفوذ می‌کند، تا درون خانه‏‌های آنان راه خواهد یافت.

(الغیبة، تالیف نعمانی، باب ۱۷، حدیث ۱، صفحه ۲۹۶-۲۹۷، چاپ مکتبة الصدوق)

طبری شیعی قدس سره نیز روایت کرده است که امام باقر علیه السلام فرمودند: «حضرت قائم علیه السلام به سوی كوفه رهسپار می‌شود. در آن جا شانزده هزار نفر از بتریه (شیعیان ناقص العقیده)، مجهز به سلاح در برابر او می‌ایستند. آنان به ظاهر از  قاریان قرآن و فقهای دین هستند، پیشانی‌های آن‌ها از عبادت بسیار پینه بسته و چهره‌های آن‌ها بر اثر شب‌زنده‌داری زرد شده است اما کاملا منافق هستند (و منکر فرمایشات معصومین). پس  همگی  آن افراد اهل کوفه می‌‌گویند: ای فرزند فاطمه برگرد، زیرا که ما به تو نیازی نداریم. پس قائم علیه السلام در پشت شهر نجف، از عصر روز دوشنبه تا شامگاه با آن‌ها می‌جنگد و همه آن‌ها را بدون توقف نابود می‌کند».
(دلائل الامامة، تالیف طبری شیعی، صفحه ۴۵۵-۴۵۶، چاپ موسسة البعثة)

همچنین حسین بن سعید اهوازی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه و از اصحاب امام رضا و جواد و هادی علیهم السلام از ابی یعفور رحمه الله روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در قسمتی از یک روایت طولانی فرمودند: «زمانی که اولین قائم ما (امام زمان علیه السلام) قیام کند، برای شما احادیثی خواهد گفت که (اگر تسلیم امر معصومین نباشید) برایتان آنچنان سنگین است که تحمل نمی‌کنید و با او می‌جنگید و این آخرین جنگ آن حضرت است.»
(الزهد، تالیف حسین بن سعید اهوازی، صفحه ۱۶۲، چاپ دار الاعراف)

نتیجه گیری : اهل حدیث باشید و تسلیم امر الله و فرمایشات رسول الله و دوازده امام ،  نه اهل هوای نفس و اهل بدعت و  اهل رای (اهل رای = تفسیر به رای کننده ای که مخالف حدیث است و نظر خودش را از نظر امام معصوم بالاتر میداند!)

تنها راه برای بهبود اوضاع مردم سراسر کشور های زمین ، ظهور امام مهدی عجل الله هست و تنها او میتواند بر شیاطین حاکم بر سراسر زمین پیروز شود و انان را نابود کند تا عدالت در زمین برقرار گردد…

 

 

روز ظهور امام مهدی عجل الله ، سخت ترین روز است برای مرجئه(از دین خارج شدگانی که از  افراد غیرمعصوم بت ساخته اند)…

فَإِذا نُقِرَ فِي النّاقُورِ
هنگامى‌كه در صور دميده‌ شود،
فَذالِكَ يَوْمَئِذٍ يَوْمٌ عَسِيرٌ
آن روز، روز سختى است،
عَلَى الْكافِرِينَ غَيْرُ يَسِيرٍ
كه براى كافران آسان نيست!(مدثر/۸-۹-۱۰)

 جابربن‌یزید از امام باقر علیه‌السلام روایت می‌کند که فرمودند: «ناقور ندایی از آسمان است که می‌گوید: ولیّ شما مهدی فرزند فاطمه(همسر امام علی علیه السلام — دختر رسول الله)  تنها قائم به حق است. جبرئیل در آن روز، سه ساعت آن ندا را تکرار می‌کند و آن روز، روزی دشوار است که بر کافران آسان نیست. منظور از کافران، فرقه‌ی مرجئه هستند که به نعمت‌های خداوند و ولایت علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام کفر ورزیدند.»

عَنْ جَابِرِ‌بْنِ‌یَزِیدَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ قَالَ: قَوْلُهُ عَزَّوَجَلَّ فَإِذا نُقِرَ فِی النَّاقُور قَالَ النَّاقُورُ هُوَ النِّدَاءُ مِنَ السَّمَاءِ أَلَا إِنَّ وَلِیَّکُمْ فُلَانَ‌بْنَ‌فُلَانٍ الْقَائِمَ بِالْحَقِّ یُنَادِی بِهِ جَبْرَئِیلُ فِی ثَلَاثِ سَاعَاتٍ مِنْ ذَلِکَ الْیَوْمِ فَذلِکَ یَوْمَئِذٍ یَوْمٌ عَسِیرٌ عَلَی الْکافِرِینَ غَیْرُ یَسِیرٍ یَعْنِی بِالْکَافِرِینَ الْمُرْجِئَهًْ الَّذِینَ کَفَرُوا بِنِعْمَهًْ اللَّهِ وَ بِوَلَایَهًْ عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ
  • تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۱۷،ص۱۶۶- تفسير کنز الدقائق، ج ۱۴، ص ۱۷ – تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۰۸

پایه های اعتقادی شیعیان :

چندتا از مهمترین کتاب های مربوط به مکتب محدثین شیعه / ردیه ای بر اهل رای و اهل بدعت و فلسفه و…

حدیث شناسی و تفسیر شناسی + (حرام بودن تفسیر به رای)

جنود عقل و جهل

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

هفت گنبد آسمان

نورافکنی خورشید و ماه و پشت روی آنها

نورافکنی خورشید و ماه و پشت روی آنها : ماه و خورشید پشت و رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

Translate »