آخرین مطالب

علی‌اکبر رائفی‌پور و معنای اشتباه جبت و طاغوت

در یکی از گفتگو هایی که آقای علی‌اکبر رائفی‌پور داشتند به آیه 51 سوره نساء (جبت و طاغوت) اشاره کردند و ترجمه ای عجیب و خارج از مباحث گفته شده در اسلام و تفاسیر رو گفتند که یکی از تفسیر به رای های عجیب به شمار می آید؛ این مورد از نظر ما کاملاً سهواً صورت گرفته و مطالعاتی که از روی ویکی پدیا!! بوده این نتیجه رو به ایشون القاء کرده. برای همین ترجمه صحیح این دو کلمه را در این مطلب یاد آوری می کنیم.

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَيَقُولُونَ لِلَّذِينَ كَفَرُوا هَٰؤُلَاءِ أَهْدَىٰ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا سَبِيلًا

آیه 51 سوره نساء

آيا كسانى را كه از كتاب [آسمانى‌] نصيبى يافته‌اند نديده‌اى؟ كه به «جبت» و «طاغوت» ايمان دارند، و در باره كسانى كه كفر ورزيده‌اند مى‌گويند: «اينان از كسانى كه ايمان آورده‌اند راه‌يافته‌ترند.»

متن گفته شده توسط رائفی‌پور :

اینا مصر زده شده بودند قرآن می فرماید …يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ…

جبت، فرهنگ مصری، ایجبت … خوب !؟ اینا به مصر باور کرده بودند وقتی یک جامعه ای رو ما آرام آرام رها کنیم …

معنی صحیح در منابع اسلامی:

نِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ عِيسَى قَالَ كَتَبْتُ إِلَيْهِ يَعْنِي عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَسْأَلُهُ عَنِ النَّاصِبِ هَلْ أَحْتَاجُ فِي امْتِحَانِهِ إِلَى أَكْثَرَ مِنْ تَقْدِيمِهِ الْجِبْتَ وَ الطَّاغُوتَ وَ اعْتِقَادِ إِمَامَتِهِمَا فَرَجَعَ الْجَوَابُ مَنْ كَانَ عَلَى هَذَا فَهُوَ نَاصِبٌ

🔸محمد بن أَحمد بن زياد و موسى بن محمد بن علي بن عيسى گویند : به امام علی النقی صلوات اللَّه علیه نامه نوشتم و در مورد #ناصبی از او سؤال کردم که آیا برای امتحان کردن او به چیزی بیشتر از مقدم داشتن جبت و طاغوت و اعتقاد به امامت آن دو احتیاج دارم؟ پس جواب آمد : کسی که بر این عقیده باشد #ناصبی است!

📚مستطرفات السرائر ص۶۸ ح۱۳


جبت و طاغوت

عن ابا جعفر علیه السلام فی قول الله تعالی: «الذین امنوا به و عزروه و نصبوه و اتبعوا النو الذی انزل معه اولئک هم المفلحون» یعنی الذین اجتنبوا الجبت والطاغوت ان یعبدوها و الجبت و الطاغوت فلان و فلان وفلان و العبادة طاعةالناس لهم…

امام محمد باقر علیه السلام در مورد آیه «کسانیکه به او ایمان آورده و گرامیش می دارند و یاریش می کنند و از نوریکه همراه او نازل شده پیروی کرده اند ایشان رستگارند. (157-7) یعنی کسانی که از پرستش جبت و طاغوت دوری گزیدند و جبت و طاغوت، فلان و فلان و فلان اند و(منظور از) پرستش، اطاعت مردم از آن ها می باشد.
کافی ، ج2 ، ص305.


ثواب عظیم لعن بر جبت و طاغوت در کلام امام سجاد علیه السلام

🔹 میرزا ابی الفضل طهرانی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه می‌نویسد:

✍ فاضل زاهد ورع آخوند ملا محمد کاظم هزار جریبی که از تلامذه استاد اعظم آقای بهبهانی قدس سره بوده و خود از فضلای محدثین و عرفای محصلین است در کتاب «جمع الفضايح لأرباب القبايح» از ابو حمزه ثمالی حدیث می‌کند که وی از امام همام زین العابدین و سید الساجدین علیه السلام روایت کرده است: «قال: من لعن الجبت و الطاغوت لعنة واحدة کتب الله له سبعین الف الف حسنة و محی عنه سبعین الف الف سیئة و رفع له سبعین الف الف درجه و من امسی یلعنهما لعنة واحدة کتب له مثل ذلک. قال: فمضی مولا نا علی بن الحسین علیهم السلام فد خلت علی مولانا ابی جعفر محمد الباقر علیه السلام فقلت: یا مولای حدیثاً سمعته من ابیک، فقال: هات یا ثمالی فاعدت علیه الحدیث؟ فقال:نعم یا ثمالی اتحب ان ازیدک؟ فقلت: بلی یامولای. فقال: من لعنهما لعنةواحدة فی کل غداة لم یکتب علیه ذنب فی ذلک الیوم حتی یمسی و من امسی و لعنهما لم یکتب له ذنب فی لیلة حتی یصبح. قال: فمضی ابو جعفر ، فد خلت علی مولانا الصادق علیه السلام فقلت: حدیثاً سمعتهمن ابیک وجدک. فقال: هات یا اباجعفر فاعدت علیه الحدیث، فقال: حقاً یا ابا حمزه ثم قال علیه السلام: و یرفع له الف الف درجه ثم قال: ان الله واسع کریم.

🔸 امام سجاد علیه السلام فرمودند: کسی که یک مرتبه لعن بفرستد بر جبت و طاغوت ، خدای تبارک و تعالی هفتاد هزار هزار (هفتاد میلیون) حسنه برای او ثبت می‌نماید و هفتاد هزار هزار گناه او را می‌بخشد و هفتاد هزار هزار درجه بر او می‌افزاید و اگر کسی در شامگاه این چنین کند همان ثواب را برای او می‌نویسند. ابو حمزه در ادامه می‌گوید: بعد از شهادت امام سجاد علیه السلام خدمت مولایم امام باقر علیه السلام شرفیاب شدم و عرض کردم: مولای من ! حدیثی است که از پدر بزرگوارتان شنیده‌ام. فرمودند: بگو. و من حدیث را برای حضرت خواندم. حضرت فرمودند: بله؛ ای ثمالی آیا دوست داری که من هم بر آن بیفزایم؟ عرض کردم: آری ای مولای من. حضرت فرمودند: هر کس که آن دو را یک مرتبه لعن کند در هر صبحگاهان هیچ گناهی برای او نوشته نمی‌شود در آن روز تا این که شب هنگام را درک کند و هر کس شب را سپری کند و آن دو را لعن کند برای او گناهی نوشته نمی‌شود در آن شب تا این که صبح را درک کند. ابو حمزه در ادامه می‌گوید: بعد از شهادت امام باقر علیه السلام خدمت مولایمان امام صادق علیه السلام شرفیاب شدم و عرضه داشتم: حدیثی است که از پدرتان و جدتان شنیده‌ام. حضرت فرمودند: بگو آن را ای ابا حمزه. من نیز حدیث را برای حضرتش خواندم. حضرت فرمودند: حق است ای ابا حمزه و فرمودند: و هزار هزار (یک میلیون) درجه بر او افزوده می‌شود. سپس فرمودند: همانا که خدا وسعت دهنده و بخشنده است.

📚 شفاء الصدور، تألیف میرزا ابی الفضل طهرانی، صفحه ۶۰۸، چاپ انتشارات نبوغ


اعتقاد علامه مجلسی درباره جبت و طاغوت بودن عمر و ابوبکر

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

22 دیدگاه

  1. Avatar
    راضیه بابایی

    سلام.
    جبت و طاغوت که فقط منحصر به عمر و ابوبکر نیست، آنها طاغوت زمانه خودشون بودند.فکر میکنم امام یک مثال از جبت و طاغوت رو زدند.
    در زمان بنی اسرائیل هم ممکن هست جبت و طاغوت همان فراعنه بودند و همین الان هم قطعا طاغوت زمانه خودمون رو داریم.
    من قبلا از یک استادی شنیدم : طاغوت به کسی میگند که به اسم دین بخواهد به مردم حکومت کنه در واقع دین براش ابزار هست.

    • مدیر Bahram

      سلام;
      با توجه به معنی آیه این موارد گفته شده و اینکه ایشون نگفتند این دو کلمه به چه چیزی اطلاق میشه یک راست گفتند در قرآن وقتی این رو گفته یعنی همون مصر زده ها !!!
      وگرنه همین بت و بت پرستی میشه که به شیوه های مختلفی هست و افرادی که از سلبریتی ها بت میسازند خود این سلبریتی ها خیلی هاشون جزو طاغوت هستند.

  2. Avatar

    سلام
    چون شما حالا به هر دلیلی از ایشون که از قضا خیلی هم برای اسلام زحمت کشیدن خوشتون نمیاد اینطور مسخره کنین اتفاقا از منظر ریشه یابی کلمات در عربی اندکی مطالعه کنین متوجه میشین که کاملا صحیح هست ولی اگر شما نقدی دارین به ایشون این راهش نیست این سبک اهل بیتی که شما دارین ازشون یاد میکنین نبوده شما یک سایت علمی هستین تمسخر راه شما نیست خوب کاملا منطقی نقد خودتون و بفرمایین که دوستان بخاط این یافته های ما نظر ما این هست

    • مدیر Bahram

      هم مطالب علمی هست هم مطالب مذهبی، ایشون هم داستان سرایی زیاد می کنند، ریشه یابی این آیه هم ربطی به مصر نداره، تحقیق کردن در ویکی پدیا با تحقیق در منابع اسلامی فرق می کنه به امید الله ایشون این جمله رو بفهمند معمای ذوالقرنین ایشون هم حل میشه.
      فکر می کنم دیگه 10 سال شده که هر سال یه داستان دروغین از ذوالقرنین تعریف می کنند.
      مطلب دوم اینه که سعی کنند تفسیر به رای نکنند.

    • Avatar

      سلام . من صحبت های ایشون در مورد ذوالقرنین نشنیدم . اگه امکان داره خلاصه وار توضیح بدید . ممنون❤️🌺

    • مدیر Vlad

      سلام درمورد ذوالقرنین کلا حرفاش غلطه و حتی یک حرف درست در سخنرانی چند ساعتش نبود !

      ——-
      ما خودمون مستندی خاص در این رابطه ساختیم
      https://flatearthfarsi.ir/all/64/مستند-زمین-تخت-پارسی-فصل-اول-قسمت-3/
      جتما تماشا کنید

  3. Avatar

    اگه سخرانی استاد رو پیگیر شده باشین خاهین فهمید ک استاد تو سخنرانیاش اشاره کرده ک ی بطن آیه از جبت فلانی هس و ی بطن دگ همونی ک شما سوژه کردین
    من خیلی دوس دارم سایتتون و مطالبتون رو
    فقط موندم ک چرا شما و امثال شما وقتی بیکار میشین میرین از استادی ک چندین ساله داره زحمت میکشه برای اسلام اینطور برخورد میکنین
    در مورد ذولقرنین هم میگین ییییکککک کلمه هم حرفاش درست نبود نمیفهمم منظورتون رو
    یعنی شما سخنرانی چند ساعته استاد در مورد ذولقرنین رو شنیدین بعد متوجه شدین ک یکک کلمش رو درست نبود؟!
    بزرگترین ایراد شما ک خییلی زشته و در شانتون نیس خدایی میدونین چیه؟
    اینک گاها تو نقدها و انتقاد ها و .. مثل ی بچه و احساسی رفتار میکنین
    در حالی ک باید با زبان علم و منطق و با روش اهل بیت برین جلو
    ن اینک بگین تو اخی تو جیزی تو..
    پوووف
    خدایی بعضی از حقایق هس ک جز تو پیج شما من جای دگ نتونستم پیدا کنم و خیلی مدیونم راجع ب این زحماتتون
    ولی بعضی جاها ی رفتار های احساسی و بچه گانه هم میبینم ک کمی منو ب شک میندازه..
    موفق باشین.

    • مدیر Vlad

      سلام ، من سخنرانی کامل رائفی پور درمورد ذوالقرنین رو تماشا کردم
      جز از تورات و انجیل دلیل دیگری نداشت و این درحالی هست که یهودیان شخصیت ذوالقرنین رو تحریف کردن و به کوروش نسبتش دادن.
      چرا؟ چون کوروش به یهودیان امتیازات زیادی داد و حکومتش هم دربست تحت اختیار یهودیان بود و در اخر ، یعنی دو قرن بعدش هم بوسیله خیانت یهودیان و مست کردن شاه با شراب تونستن بزرگترین فرماندهان سپاه هخامنشی رو گردن بزنن ، در نتیجه بدون استراتژیست های توانا و فرماندهان استاد شمشیر زنی و… امپراطوری ایران از یک سری گروهک های داغون بربر های وحشی و کم جمعیت تحت فرماندهی الکساندر مقدونی (لعنت الله غلیه) شکستی سنگین خورد ، پایتختش هم به آتش کشیده شد.
      در پایان هم باید گفت : خود کرده را تدبیر نیست
      ——————

      در اینجا ذوالقرنین حقیقی رو معرفی کردیم :
      https://flatearthfarsi.ir/all/64/مستند-زمین-تخت-پارسی-فصل-اول-قسمت-3/
      و نشان دادیم که کوروش بت پرست ، ذوالقرنین نیست

  4. Avatar

    هر آیه ی قرآن حداقل میلیاردها تفسیر داره (اگر بی‌نهایت نباشه).
    در این مورد هم تفسیری که رائفی پور گفت درسته هم تفسیر به ابوبکر و عمر.
    هدفم در این‌جا حمایت از رائفی پور نیست بلکه نهی از منکر از عملی بدتر از تفسیر به رای هست که از بعضی آخوندها و مذهبی ها هم زیاد دیدم و اون «تک معنی» تصور کردن آیات قرآن ـه.
    یه مثال ساده می زنم (که موجع به دعوا هم نشه 😅): آیه ی اول سوره تین، وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ
    معنای اصلی و ساده اش میشه انجیر و زیتون که دو میوه ی بهشتی اند؛ اما در تفسیر ها به امام حسن و امام حسین علیهماالسلام هم تفسیر شده اند. همچنین به منطقه ی مکه (کعبه) و منطقه کوه زیتون (بیت المقدس) تفسیر کرده اند.
    خب حالا حرف بنده اینه که آیا این سه معنا باهم منافات و تناقضی دارند یا همه درست اند؟ همچنین معنای جبت و طاغوت آیا فقط میشه ابوبکر و عمر، و اگر معنای دیگری نیز بدهند با معنی اول دچار تناقض و ایراد میشن؟ و آیا هرآیه تک معنی است؟
    =========
    ریشه یابی از این ساده تر که جب، ایزد زمین در مصر باستان است و با های مصری هم در زمان جاهلیت قبل از پیامبر اکرم وارد عربستان شدند.
    برای ریشه یابی کامل و دقیق (و طولانی) کلمات جبت و طاغوت به کانال تلگرام**** برید و مطالعه کنید.
    (در مورد ذوالقرنین قبول دارم که رائفی پور خیلی چرت و پرت گفت و از اول تا آخر سخنرانی ذوالقرنین ـش رو اعصابم راه می‌رفت)
    ======
    بت* های مصری
    (پیام ها یکی شدند / ادمین)

  5. Avatar

    به نظر من تو این زمان نباید علنی روایات مربوط به فلانی‌ها رو بیان کرد تا وحدت بین مسلمونا حفظ شه

    • مدیر Vlad

      سلام :
      ——————-
      محَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِى نَصْرٍ عَنْ دَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله إِذَا رَأَيْتُمْ أَهْلَ الرَّيْبِ وَ الْبِدَعِ مِنْ بَعْدِى فَأَظْهِرُوا الْبَرَاءَةَ مِنْهُمْ وَ أَكْثِرُوا مِنْ سَبِّهِمْ وَ الْقَوْلَ فِيهِمْ وَ الْوَقِيعَةَ وَ بَاهِتُوهُمْ كَيْلَا يَطْمَعُوا فِى الْفَسَادِ فِى الْإِسْلَامِ وَ يَحْذَرَهُمُ النَّاسُ وَ لَا يَتَعَلَّمُوا مِنْ بِدَعِهِمْ يَكْتُبِ اللَّهُ لَكُمْ بِذَلِكَ الْحَسَنَاتِ وَ يَرْفَعْ لَكُمْ بِهِ الدَّرَجَاتِ فِى الْآخِرَةِ

      ✳️ حضرت صادق عليه السلام حديث شده است كه فرمود؛
      رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرموده است:
      ✳️ هرگاه پس از من اهل ريب و بدعت را ديديد بيزارى خود را از آنها آشكار كنيد، و بسيار به آنها دشنام دهيد، و درباره آنها بد بگوئيد، و آنها را با برهان و دليل خفه كنيد كه (نتوانند در دل مردم القاء شبهه كنند و) نتوانند به فساد در اسلام طمع كنند، و در نتيجه مردم از آنها دورى كنند و بدعتهاى آنها را ياد نگيرند، و خداوند در برابر اين كار براى شما حسنات بنويسد و درجات بنويسد و درجات شما را در آخرت بالا برد.
      📚 اصول کافی جلد4 ص83

      5-قَال الامام الصادق علیه السلامَ: ثَلَاثَةٌ لَيْسَ لَهُمْ حُرْمَةٌ صَاحِبُ هَوًى مُبْتَدِعٌ وَ الْإِمَامُ الْجَائِرُ وَ الْفَاسِقُ الْمُعْلِنُ بِالْفِسْقِ.
      ✳️ امام صادق علیه السلام فرمودند؛
      سه نفر هستند که شخصیت و احترام ندارند:
      👈1.کسی که بدعت گذار باشد. (بدعت یعنی : ایجاد انحراف ، ایجاد مسیری برای گمراهی مردم – گفتن کلامی مخالف با اهل بیت پیامبر و ایات قران)
      👈2.امام جائر (غیرمعصوم)
      👈3.تظاهرکننده به فسق (ادم بدکاری که گناهان خود را نمایش میدهد و ترسی ندارد)
      📚وسائل الشیعه ج12ص289
      ————-
      🔥ناصبی کیست ؟

      عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام)؛ أَنَّ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيِّ بْنِ عِيسَى كَتَبَ إِلَيْهِ يَسْأَلُهُ عَنِ اَلنَّاصِبِ. هَلْ يُحْتَاجُ فِي اِمْتِحَانِهِ إِلَى أَكْثَرَ مِنْ تَقْدِيمِهِ اَلْجِبْتَ وَ اَلطَّاغُوتَ وَ اِعْتِقَادِ إِمَامَتِهِمَا؟ فَرَجَعَ اَلْجَوَابُ مَنْ كَانَ عَلَى هَذَا فَهُوَ نَاصِبٌ.

      یعنی: شخصی در نامه‌ای خدمت امام هادی ، سؤال ذیل را در مورد شناخت ناصبی، مطرح می‌کند؛ آیا ناصبی جز اینکه جبت و طاغوت(ابومَکر و عمر – و اشخاص غیر معصوم ) را بر امیرالمؤمنین علی علیه السلام مقدم دانسته و (غیرمعصوم را ) امام محسوب میکند ، آِیا علامت دیگری دارد تا او را امتحان کنیم؟!
      امام (علیه السلام) در پاسخ نامه مرقوم فرمودند؛ هرکس که بر این اعتقاد باشد، پس او “ناصبی” است.

      📚بحار الانوار، ج ۶۹، ص ۱۳۵
      📚وسائل الشیعة، ج ۲۹، ص ۱۳۳
      📚ذخیرة العقبی، ج ۲، ص ۲۰۲

      🔥 جایگاه ناصبی (مخالف و دشمن مکتب اهل بیت علیهم السلام) نزد خداوند::

      🪩 لو أَنَّ ناصِباً شَفَعَ لَهُ کُلُّ نَبی مُرْسَلٍ و مَلَکٍ مُقَرَّبٍ ما شُفِّعوا :: امام جعفرصادق علیه‌السلام فرمودند: اگر تمام پیغمبران مرسل و همه فرشتگان مُقرّب درباره ناصبی و دشمن اهل بیت علیهم السلام شفاعت کنند شفاعتشان قبول نمی‌شود.

      📚بحار الأنوار مجلسی ج ۸، ص ۴۱

      امام صادق علیه السلام
      لَا یُبَالِی النَّاصِبُ صَلَّی أَمْ زَنَی وَ هَذِهِ الْآیَهًُْ نَزَلَتْ فِیهِمْ عامِلَةٌ ناصِبَةٌ* تَصْلی ناراً حامِیَةً.
      تفاوتی نمیکند که ناصبی نماز بخواند یا زنا کند؛ چراکه این آیه درباره‌ی آنان نازل شده است؛ عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ * تَصْلَی نَارًا حَامِیَةً».
      الکافی، ج۸، ص۱۶۰/ بحارالأنوار، ج۸، ص356

      شخصی از امام حسین علیه‌السلام پرسید:
      📌 نجات شیعه‌ای که در حال کشته شدن است واجب‌تر می‌باشد یا شخصی از ضعفای شیعه که به دست ناصبی در حال از دست دادن عقیده‌اش است؟!
      امام پاسخ دادند: نجات دادن شیعه ای که به دست ناصبی در حال از دست دادن عقیده‌اش است واجب‌تر است.
      📚 تفسیر امام حسن عسکری علیه‌السلام ص314

      ✍️ مفضل گوید: به امام صادق علیه السلام عرض کردم ای مولای من #مقصره و #مرتفعه کیستند؟
      🔻امام فرمود: ای مفضّل، مقصره کسانی‌اند که راهنمائی کرد خدا ایشان را به برتری علم ما و افاضه کردیم به او سِرّ خود را ، پس از آن شک کردند در حق ما و منکر فضل ما شدند و گفتند: خدا سلطنت و قدرت خود را به ایشان نداده!
      🔹امّا مرتفعه کسانی‌اند که از حب و ولایت ما بالا می‌روند و آنچه اظهار می‌کنند از حب و ولایت ما دروغین است، پس اینها از ما نیستند و ما هم از ایشان و ائمه آنان هم نیستیم، این گروه عذاب کرده می‌شوند به عذاب امتهای سرکش و طاغی، تا آن‌که باقی نماند نوعی از عذاب مگر آن‌که به آن معذّب شوند.
      📘الهدایه الکبری، ص۴۳۱
      —————————————-

      🌾 امام باقر علیه السلام فرمودند :
      باکسانی که با خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله دشمنی کردند معاشرت نکنید از آنها زن نگیرید و به آنها زن ندهید

      📔دعائم الإسلام جلد ۲ صفحه 199

      🌾 امام صادق علیه السلام فرمود:با عمری ها ازدواج نکنید حیوانی را که آنها ذبح کردند نخورید و محل سکونت خویش را از آنها جدا کنید
      و هیچگاه در یک منزل با هم زندگی نکنید

      📔منابع :
      التهذیب جلد ۷ صفحه ۳۰۳
      الإستبصار جلد ۳ صفحه ۱۸۴

      🌾 امام صادق علیه السلام فرمودند :
      هرکس دشمن ما را اطعام کند در نزد خداوند مانند این است که یکی از دوستان ما را کشته باشد

      📔منابع :
      صفات الشیعه شیخ صدوق(ره) صفحه ۹
      معانی الاخبار صفحه ۳۶۵

      🌾 امام صادق علیه السلام فرمود :
      هرگز برای ناصبی دلت نسوزد ( روایات متعدد داریم که امام صادق علیه السلام فرمود درناصبی بودن یک شخص اعتقادبه ابوبکر و عمر کافی است) بنابرین به ناصبی ها آب و غذا نده حتی اگر از تشنگی و گرسنگی بمیرد
      اگر او در حال غرق شدن یا سوختن بود و از تو کمک خواست به او کمک نکن و بلکه او را به زیر آب فروکن و یا در میان آتش بینداز .

      📔منابع :
      بحارالانوار جلد ۹۳ صفحه ۷۱
      مستدرک جلد ۷ صفحه ۱۹۷ به نقل از اصل زیدنرسی

      امام صادق علیه السلام فرمود
      مردم بر سه قسم اند :
      دانشمند ؛طالب دانش ؛خاشاک برروی آب
      ۱_دانشمندان ما اهل بیت هستیم
      ۲_طالبان دانش شیعیان ما
      ۳_مخالفین ما خاشاک برروی آب

      📔منابع :
      اصول کافی جلد ۱ صفحه ۳۴
      وسائل الشیعه جلد ۲۷ صفحه ۱۸
      ———————
      پذیرنده ولایت غیر أولياء الهے ملحد است!

      ✍🏻ابْنُ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِے وَلَّادٍ وَ غَیْرُهُ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِے عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فِے قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- «وَ مَنْ یُرِدْ فِیهِ بِإِلْحادٍ بِظُلْمٍ» : فَقَالَ مَنْ عَبَدَ فِیهِ غَیْرَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ تَوَلَّے فِیهِ غَیْرَ أَوْلِیَاءِ اللَّهِ فَهُوَ مُلْحِدٌ بِظُلْمٍ وَ عَلَے اللَّهِ تَبَارَڪَ وَ تَعَالَے أَنْ یُذِیقَهُ مِنْ عَذابٍ أَلِیمٍ.

      ابی ولاد که از اصحاب امام صادق علیه السلام هستند ، از ایشان نقل کردند که فرمود:
      «هر ڪس غیر خدا را بپرستد یا ولایت غیر اولیاء او را پذیرا شود،
      ملحد و ستمگر است و بر خداست ڪه از عذاب دردناڪش به او بچشاند.»

      «سوره حج آیه 25»
      📚اصول ڪافے جلد 8 صفحه 337

      اولیای الهی صرفا 14معصوم علیهم السلام اند که توسط الله انتخاب شده اند و وصی پیامبر اند.
      و هرکس افراد غیرمعصوم را امام بداند ناصبی و کافر و مشرک محسوب میشود.

    • Avatar
      جواد جعفری

      بزرگوار سلام.
      این مطلب خیلی زیبا بود .
      یک سوال دارم :
      کسی که در لباس روحانیت و ادعای شیعه گری مولا علی علیه السلام در پاسخ به حکم شرعی اختلاس و غارت بیت المال مسلمین اظهار فضل !!!!! می کند که ” ایرادی ندارد ” .
      بنظر حضرت عالی، این بدبخت شقی جزو دسته مرتفعه هست یا نه ؟
      اگر نیست، جزو کدام دسته از ریا کاران دین به دنیا فروش قرار می گیرد؟
      ممنون از پاسخ شما

    • مدیر Vlad

      سلام
      به پست : ((کتاب های مکتب محدثین شیعه )) شیعه رجوع کنید.

      اونجا همه چیز دقیق توضیح داده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =

Translate »