آخرین مطالب
نیمه عمر مواد رادیواکتیو

نیمه عمر مواد رادیواکتیو

یک مورد دیگر که درباره نیمه عمر مواد رادیواکتیو قابل درک نیست این است که ادعا میکنند بوسیله نیمه عمر این مواد سن خیلی چیزها را تعیین میکنند. مثلا” میگویند یک موجود تا وقتی زنده است نسبت کربن رادیواکتیو به کربن معمولی ان مقدار ثابت و مشخصی است و وقتی می میرد این نسبت تغییر میکند و از روی تغییر نسبت زمان مرگ ان را مشخص می کنند. در صورتی که خاصیت رادیواکتیو موجود زنده و مرده نمیشناسد و مستقل از حیات موجودات عمل میکند. و در عین حال هیچگاه نمیتوان از روی نسبتها سن چیزی را تعیین کرد, حتما” باید برای بدست اوردن سن باید برای حل معادلات مربوط به نسبت ها , جرم اولیه ویا یک معادله جرمی شامل جرم اولیه معلوم باشد..

نیمه عمر ماده رادیواکتیو

یکی از مهمترین کمیت های مواد پرتوزا، نیم عمر آنها می ‌باشد. یعنی مدت ‏زمانی که در طی آن، ماده رادیواکتیو بر اثر واکنش‌ های پرتوزا به نصف مقدار اولیه خود کاهش می یابد. به بیان دیگر، نیم عمر مواد پرتوزا به مدت زمانی گفته می شود که در طی آن مدت زمان، نیمی از هسته های رادیواکتیو موجود در آن ماده شیمیایی واپاشیده شوند.

وقتی میخواهند از روی یک تکه استخوان سن موجود زنده را تعیین کنند از کجا مشخص میکنند جرم اولیه ماده رادیواکتیو موجود در استخوان چقدر بوده که حالا این مقدارش باقی مانده و سن ان را اعلام میکنند.

پس اعدادی را که اعلام میکنند من در اوردی است.

مثل اینکه بگوییم نسبت سن علی به رضا 2 است, سن هر کدام جقدر است . تا یک رابطه سنی دیگر مشخص نباشد نمیتوان سن آنها را مشخص نمود و مسأله بینهایت جواب دارد..

نیمه عمر اورانیم را حدود 4.5 میلیارد سال براورد کرده اند. و بنا بر مطالب کتابهایشان برای تعیین نیمه عمر یک عنصر رادیواکتیو باید مقدار مشخص از ان را وزن نماییم و در شرایط کاملا” ایزوله در یک بازه زمانی مناسب نگهداری نماییم و پس از طی بازه زمانی مقدار باقی مانده ان را وزن نموده و زمان نیمه عمر را بدست اوریم.

4.5 میلیارد سال عدد بسیار بزرگی است. اگر ما بر روی مقداری از اورانیم عملیات تعیین نیمه عمر را انجام دهیم به علت بالا بودن زمان نیمه عمر عملا” تغییری در وزن ان در بازه های زمانی حتی چند ماهه نخواهیم دید چون با توجه به زمان نیمه عمر بالای اورانیم مقدار واپاشی شده انقدر ناچیز است که ترازوها قادر به نشان دادن این مقادیر نیستند و یا دقت مناسبی ندارند.

اصلا” چرا زمان نیمه عمر ها تا این حد متفاوتند که بعضی ها در حد میلیارد سال و بعضی در حد کسری از ثانیه اعلام شده و همیشه در انحصار ابرقدرتهاست و مردم عادی امکان دسترسی وبررسی به این موارد را ندارند تا صحت و سقم این موضوعات معلوم شود..

در ضمن تمام ازمایشگاه های تعیین سن اجسام در کشورهای اروپایی و امریکاییست..

یک مورد دیگر که درباره نیمه عمر مواد رادیواکتیو قابل درک نیست این است که ادعا میکنند بوسیله نیمه عمر این مواد سن خیلی چیزها را تعیین میکنند. مثلاً میگویند یک موجود تا وقتی زنده است نسبت کربن رادیواکتیو به کربن معمولی ان مقدار ثابت و مشخصی است و وقتی می میرد این نسبت تغییر میکند و از روی تغییر نسبت زمان مرگ ان را مشخص می کنند. در صورتی که خاصیت رادیواکتیو موجود زنده و مرده نمیشناسدو مستقل از حیات موجودات عمل میکند. و در عین حال هیچگاه نمیتوان از روی نسبتها سن چیزی را تعیین کرد , حتما” باید برای بدست اوردن سن باید برای حل معادلات مربوط به نسبتها , جرم اولیه ویا یک معادله جرمی شامل جرم اولیه معلوم باشد..

وقتی میخواهند از روی یک تکه استخوان سن موجود زنده را تعیین کنند از کجا مشخص میکنند جرم اولیه ماده رادیواکتیو موجود در استخوان چقدر بوده که حالا این مقدارش باقی مانده و سن ان را اعلام میکنند.

پس اعدادی را که اعلام میکنند من در اوردی است.

مثل اینکه بگوییم نسبت سن علی به رضا 2 است , سن هر کدام جقدر است . تا یک رابطه سنی دیگر مشخص نباشد نمیتوان سن انها را مشخص نمود و مسأله بینهایت جواب دارد..

نیمه عمر اورانیم را حدود 4.5 میلیارد سال بر اورد کرده اند. و بنا بر مطالب کتابهایشان برای تعیین نیمه عمر یک عنصر رادیواکتیو باید مقدار مشخص از ان را وزن نماییم و در شرایط کاملا” ایزوله در یک بازه زمانی مناسب نگهداری نماییم و پس از طی بازه زمانی مقدار باقی مانده ان را وزن نموده و زمان نیمه عمر را بدست اوریم.

4.5 میلیارد سال عدد بسیار بزرگی است. اگر ما بر روی مقداری از اورانیم عملیات تعیین نیمه عمر را انجام دهیم به علت بالا بودن زمان نیمه عمر عملا” تغییری در وزن ان در بازه های زمانی حتی چند ماهه نخواهیم دید چون با توجه به زمان نیمه عمر بالای اورانیم مقدار واپاشی شده انقدر ناچیز است که ترازوها قادر به نشان دادن این مقادیر نیستندویا دقت مناسبی ندارند.

اصلا” چرا زمان نیمه عمر ها تا این حد متفاوتند که بعضی ها در حد میلیارد سال و بعضی در حد کسری از ثانیه اعلام شده و همیشه در انحصار ابرقدرتهاست و مردم عادی امکان دسترسی وبررسی به این موارد را ندارند تا صحت و سقم این موضوعات معلوم شود..

در ضمن تمام آزمایشگاه های تعیین سن اجسام در کشورهای اروپایی و امریکاییست و هرچه بخواهند اعلام می کنند و امکان

راستی آزمایی ادعاهایشان برای ما وجود ندارد.

مجموعه مقالات در مورد دروغ بودن “سلاح اتمی” به نوشته‌ی آقای «کرامت سلیمی».
_/ برهان های ادعا شده توسط آقای کرامت سلیمی غیر قابل انکار می باشند.

https://flatearthfarsi.ir/?s=کرامت+سلیمی
https://flatearthfarsi.ir/?s=بمب+هسته+ای
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_

کانال تلگرامی آقای کرامت سلیمی: 👇🏻👇🏻

🆔 @lienuclearbomb ✅

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پنج =

Translate »