آخرین مطالب
لنگر کشتی

لنگر کشتی و قطعی اینترنت

یکی از موارد پر تکرار در اتصال های اینترنت وجود اختلال در سرعت و کیفیت و گاهاً مختل شدن اینترنت برای چند ساعت یا چند روز و یا چند ماه است که بیشتر موارد در زمان های طولانی مدت صحبت از لنگر می شود آیا واقعاً اینترنت از طریق ماهواره است؟ اگر به اینصورت است چرا هیچگاه در فواصل دور آنتن نمی دهد؟ چرا در وسط دریا آنتن نداریم؟ چرا در بلندای کوه که باید اینترنت قوی تر شود (با توجه به ماهواره!) برعکس ضعیف تر می شود؟ و ده ها سوال دیگه که اگر اینترنت از طریق ماهواره باشد چرا برعکس آن دیده و مشاهده می شود؟ در اینجا یکی از موارد رو بررسی می کنیم:

وزير ارتباطات علت كاهش سرعت اينترنت در ايران را برخورد لنگر كشتي با فيبرنوري عنوان كرد و گفت: پيمانكار خارجي براي رفع اين مشكل تلاش مي‌كند.

به گزارش فارس رضا تقي پور وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات صبح امروز يكشنبه در حاشيه افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي مركز ملي علوم و فنون ليزر ايران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص علت كاهش سرعت اينترنت گفت:فيبر نوري جاسك فجيره كه ارتباطات اصلي اينترنت ما است به دليل برخورد لنگر كشتي‌ها با آن قطع شده است كه اين موضوع در ظرفيت اينترنت ما 30 درصد تاثير مي‌گذارد.
وي افزود:ما اين موضوع را به پيمانكار خارجي اطلاع داده‌ايم و پيمانكار كار خود را شروع كرده است كه با حل اين موضوع مشكل كاهش سرعت اينترنت برطرف خواهد شد.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات در پاسخ به سئوالي در خصوص علت قطع SMS ها تاكيد كرد آخرين خبري كه بنده داشتم به دليل تعويض نرم افزار ‌SMS بوده چرا كه نرم افزار قبلي خارجي بوده به همين دليل نرم افزار داخلي كه تهيه شده را نصب مي‌كنند.

تقي پور با رد وجود شائبه سياسي در قطع SMSها با اشاره به دستاوردهاي اين وزارتخانه گفت: حدود 6 هزار پروژه براي اختصاص در استان‌ها داريم كه قرار است به صورت ويدئويي افتتاح شود.

کد خبر:۸۵۰۴۱تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۸۸ – ۱۲:۵۳07 February 2010

یک مورد دیگر:

بر اساس گزارش خبرگزاری ايرنا، از صبح روز پنجشنبه در پی ايجاد قطعی در مسير فيبر نوری، حدود ۸۰ درصد ارتباطات اينترنتی ايران از کار افتاد.
گزارش های ديگر نيز حاکی از کاهش کيفيت شبکه اينترنت و قطعی های مداوم طی ‪ ۱۰‬روز گذشته است که باعث بروز نارضايتی کاربران اينترنت در ايران شده است.
به رغم بروز اين مشکل، بنا به اعلام شرکت دولتی فناوری اطلاعات (ديتا)، که وظيفه مديريت، توسعه، نگهداری و بهره برداری شبکه ارتباطات داده ها در ايران را بر عهده دارد، کارشناسان تلاش کرده اند تا با جايگزين ساختن خط ارتباطی با ترکيه و استفاده از ارتباطات ماهواره ای، ظرفيت ارتباطات ايران را بهبود بخشند.
با اين وجود به گفته رضا رشيدی، مديرعامل شركت فناوری اطلاعات، حدود‌ ٤٠ درصد از ارتباطات اينترنتی ايران همچنان تحت تاثير اين قطعی قرار دارد.
هرچند دليل قطع کابل فيبر نوری مشخص نشده اما به گفته آقای يوسف پور، مديرعامل “شرکت ارتباطات زيرساخت” احتمال وجود قطعی در دو نقطه وجود دارد که يکی از آن ‌ها حدود ۲۰ کيلومتری سواحل کشور امارات است.
آقای يوسف پور پيرامون علت بروز اين مشکل احتمال می دهد: “شايد لنگر کشتی در هنگام جمع شدن کابل را قطع کرده باشد”.
به گفته کارشناسان، “کشتی تعميراتی” به سرعت وارد عمل شده و کار تعمير را آغاز کرده است. آنها پيش بينی می کنند انجام تعميرات و حل کامل مشکل بين سه تا شش روز به طول انجامد.

کد خبر 34592 تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۴ – ۰۹:۰۴

مسیر کابل رو عوض کردند که لنگر کشتی اون رو قطع نکنه:

ایسنا: حسن کریمی ،مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت ، در این زمینه اظهار کرد: این مسیر تقریبا از مدار خارج شده و تنها اما بسیار اندکی از آن برای ارتباطات پایه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ظرفیت کابل‌های اینترنتی معمولا با واحد STM64 سنجیده می‌شود که به عبارتی دیگر می‌توان گفت که بر روی هر کابل 64، STM1 دایر می‌شود. اما اکنون از ظرفیت کابل جاسک – فجیره اکنون تنها یک یا دو STM1 آن فعال است. در حالی که این کابل قبلا به‌طور کامل زیر بار بود.

کریمی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت این کابل و قطعی‌های مختلفی که برای آن ایجاد می‌شود، اکنون اختلالی در کار آن ایجاد نمی‌شود توضیح داد: از آنجا که ما مسیر‌های متعددی داریم و ظرفیت بهره‌برداری از این مسیر بسیار اندک است در بخش VOICE که اکنون این کار برای آن مورد استفاده قرار گرفته هیچ‌گونه قطعی و اختلالی به وجود نمی‌آید و حتی اگر این کابل دچار مشکلی شود بلافاصله ظرفیت آن از طریق یکی از مسیر‌های دیگر تامین می‌شود.

کد خبر 2404502 ۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰

مورد دیگه رو هم ببینیم:

در فوریه 2008 کل ناوگان کابلی در شمال آفریقا و خلیج فارس آفلاین یا در مناطقی با کندی شدیدی مواجه شد. مشخص شد که این اختلال به دلیل تخریب سه کابل زیر دریا در سواحل مصر بوده است که یکی از آنها که دوبی را به عمان متصل می‌کند به دلیل برخورد با لنگر 4500 کیلوگرمی یک کشتی قطع شده بود.

کد خبر itmen 272514 شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸

باز هم ببینینم نمونه مشابه رو:

لنگر کشتی باعث بریدگی کابل اینترنت شد

این شرکت مالک کابل روز جمعه گفت که لنگر یک کشتی که در انتهای دریا قرار داشت، پشت یکی از دو قطع کابل های اینترنت زیر دریا در سراسر خاورمیانه در هفته گذشته بود که باعث قطعی چشمگیر در سراسر منطقه و بخش هایی از آسیا شد.

FLAG Telecom گفت کشتی تعمیراتی آن موفق شده است یک سر کابل قطع شده FALCON را در خلیج فارس، در 35 مایلی شمال دبی، بین امارات و عمان بازیابی کند.

در محل، خدمه تعمیرات FLAG یک لنگر متروکه را کشف کردند که به گفته شرکت در پشت بریدگی در جمعه گذشته بود. لنگر با وزن بیش از 5 تن به سطح کشیده شد.

بلافاصله مشخص نشد که آیا FLAG نشانه‌ای دارد که لنگر متعلق به کدام کشتی است یا اینکه چگونه چنین لنگر سنگینی می‌توانست برای قطع کابل حرکت کند یا اینکه خود کابل در حال جابجایی بوده و چرا.

در زمان قطع – دومین بار در سه روز گذشته و شامل سه کابل اینترنت جداگانه – آب و هوای نامساعدی در آن قسمت از خلیج فارس گزارش شد.

Feb. 8, 2008, 8:43 PM +0330 / Source: The Associated Press – 19 بهمن 1386

بیشتر از 97 درصد اینترنت از طریق کابل هست و اون باقی مانده هم آنتن (دکل) های زمینی مخابراتی هستند.

بنا بر گزارش سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا–پاسفیک (APEC)، در حدود 97 درصد از اطلاعات بین قاره‌ای در دنیا از طریق این کابل‌ها منتقل می‌شود.

Telegeography با انتشار نقشه‌ای جذاب از کابل های اینترنت زیر دریا، این شبکه پیچیده را به تصویر کشیده است. هرچند، برخی مقامات نسبت به احتمال قطع این کابل‌ها توسط روسیه نگران هستند!

این نقشه نشان می‌دهد که شبکه کابل های زیر دریا که اینترنت را زنده نگه می‌دارند، تا چه اندازه گسترده و پیچیده هستند.

لنگر کشتی و قطعی اینترنت

اواخر سال 1395 نیز یکی از فرمندهان نیروی دریایی آمریکا، یکی از فرماندهان ارشد ارتش انگلستان، رییس سابق ستاد ارتباطات دولت انگلستان (GCHQ) و یک اتاق فکر واقع در لندن، نسبت به همین موضوع و احتمال قطع کردن این کابل‌ها توسط برخی کشورها هشدار داده بودند.

استوارت پیچ (Stuart Peach)، مارشال نیروی هوایی انگلستان، طی یک سخنرانی در دسامبر سال گذشته گفت: “ریسکی جدید در رابطه با نحوه زندگی ما وجود دارد و آن، آسیب‌پذیری کابل های اینترنت است که در بستر اقیانوس به صورت متقاطع قرار گرفته‌اند. سناریویی را تصور کنید که در آن، کابل ها قطع یا مختل شده باشند و به سرعت و به شکلی فاجعه‌آور، به اقتصاد و سبک زندگی ما ضربه بزنند.”

کد خبری: 8629396 از yjc

کلید قطع اینترنت جهان در دست انصارالله!

اما اهمیت راهبردی تنگه باب‌المندب تنها به کارکرد اقتصادی آن محدود نمی‌شود. امروز برخی منابع به نقل از جنبش انصارالله اعلام کردند که این جنبش کشور‌های غربی را تهدید کرده که در صورت پایان نیافتن جنگ در غزه، کابل‌های اینترنت جهانی که از زیر دریای سرخ در باب‌المندب عبور می‌کنند را قطع می‌کند.

این تهدید انصارالله بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته و کاربران بسیاری از کشور‌های مختلف در واکنش به آن نوشته‌اند که اگر یمنی‌ها تهدیدشان را عملی کنند، اتصال اینترنت شرق و غرب جهان قطع خواهد شد.

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + چهارده =

Translate »