آخرین مطالب
زمین تخت پارسی - مدل هفت زمین و هفت گنبد آسمان
مدل اسلامی زمین تخت - هفت زمین و هفت گنبد آسمان

کوهی سیاه در زمین اول که ریشه در زمین هفتم یعنی سجین دارد ! توضیحاتی در خصوص جهنمی که در زیر هفتمین لایه زمین قرار دارد+دلایل فعالیت آتشفشان ها و بالا آمدن مذاب ها در زمین تخت

کوهی سیاه در زمین اول که ریشه در زمین هفتم یعنی سجین دارد ! توضیحاتی در خصوص جهنمی که در زیر هفتمین لایه زمین قرار دارد+دلایل فعالیت آتشفشان ها و بالا آمدن مذاب ها در زمین تخت

در روایات به کوهی سیاه رنگ ، عجیب و ترسناک اشاره شده که در جهنم موقتی یعنی همان زمین هفتم که سجین است ریشه دارد

مدل اسلامی زمین تخت
مدل اسلامی زمین تخت

🚩ابن بکیر می گوید: با امام صادق علیه السلام از مدینه به سوی مکه عازم بودیم در منزلی به نام عسفان پیاده شدیم و از کنار کوه سیاه ترسناکی که درسمت چپ جاده واقع شده بود می گذشتیم.

به امام صادق علیه السلام عرض کردم: ای پسر رسول خدا صلی الله علیه و اله!
چقدر این کوه ترسناک است ؛من در میان راه مانند این ندیدم.

حضرت فرمودند: ای پسر بکیر. آیا میدانی این کوه چه کوهی است ؟
گفتم: نه.

👈فرمود: کوهی است که به آن کَمَد گویند و بر کنار دره ای از دره های جهنم قرار دارد و در آن قاتلین پدرم امام حسین علیه السلام هستند.
خداوند آنها را به ودیعت در این کوه قرار داده در حالی که از زیر آنها آبهای جهنم (که عبارت باشد از) غسلین (چرک و پلیدی دوزخیان) و صدید (خون چرکین) و حمیم (آب سوزان) جاری است (و نیز) آن چه که از چاه متعفن و بدبوی “جوی” از گناهکاران بیرون می آید و آنچه از خبال و جهنم و لظی و حطمه و سقر و حمیم و هاویه و سعیر که در قران با اسامی مختلف نام برده شده. بیرون می آید (از زیر آنها جاری است) هیچگاه در سفرهایم از کنار این کوه نگذشته ام و توقف نکرده ام. مگر این که آن دو (عمر و ابابکر) را دیده ام که به من استغاثه می کنند.من به قاتلین پدرم نگاه می کنم و به آن دو می گویم: اینها آن چه شما (دو نفر) بنا نهادید انجام دادند. شما وقتی که به حکومت رسیدید به ما رحم نکردید. ما را به قتل رساندید و محروم ساختید و برای کشتن ما شتاب کردید و امر حکومت را به غیر ما اختصاص دادید. خدا رحم نکند به کسی که به شما رحم کند.

🚩جزای عاقبت کارتان را که از پیش فرستادید بچشید و خداوند ستمکار به بندگان نیست. دومی(عمر لعنت الله علیه) تضرع و کوچکی اش (برای رهایی از عذاب) بیشتر است. چه بسا بر سر آنها می ایستم (و عذاب آنها را نظاره می کنم) تا مقداری از حزن و اندوهی که در قلبم هست تسلی یابد و گاهی از کوهی که آنها در آن قرار دارند که همان کوه کمد است می گذرم.

👈به امام صادق علیه السلام عرض کردم:
فدایت شوم هنگامی که از کوه می گذری چه میشنوی؟

فرمود: صدای آن دو را که فریاد می زنند: به سوی ما بالا بیا تا با تو سخن بگوییم….و می شنوم فریاد زننده ای از کوه فریاد می زند و به من می گوید: جواب آنها را بده و به آن دو بگو:إخسئوا..
دور شوید و با من سخن نگویید.

🚩راوی می گوید به حضرت عرض کردم:
فدایت شوم! چه کسانی با آنها هستند؟

فرمودند: هر فرعونی که از خداوند سرکشی نموده و خداوند اعمال او را حکایت کرده و هر کسی که به بندگان خدا کفر را تعلیم نموده.

عرضه داشتم: آنها چه کسانی هستند؟

🚩 فرمودند: مانند “پولس” که به یهود تعلیم داد که دست خدا بسته است و مانند “نسطور” که به نصارا آموخت که حضرت عیسی علیه السلام پسر خداست و به آنها گفت: خدایان سه تا هستند. و مانند فرعون (زمان) حضرت موسی علیه السلام که گفت: من خدای برتر شما هستم و مانند نمرود که گفت: اهل زمین را مقهور ساختم و هر که در آسمان بود را به قتل رسانیدم. و مانند قاتل امیرالمومنین علیه السلام و قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها و محسن بن علی علیه السلام و کشنده حسنین علیهما السلام. اما معاویه و عمروعاص طمعی به خلاصی ندارند و همراه آنها تمام کسانی هستند که با ما دشمنی نمودند و دشمنان ما را بر علیه ما با زبان و دست و مال یاری دادند…

راوی می گوید به حضرت عرض کردم: فدایت شوم ! انتهای این کوه سیاه کجاست؟

👈فرمودند: زمین هفتم(سجین) و در آن جهنم (نسخه ای دنیوی و موقتی است) بر روی دره ای از دره های آن است. بر آن نگهبانانی است که تعدادشان از ستارگان آسمان و قطرات باران و هر آنچه که در دریاها و زمین است بیشتر است هر یک از ملائکه به چیزی گمارده شده که بر آن (کار) پایدار است و از آن مفارقت نمی کند.

📕بحارالانوار ج25 ص372

(با تشکر از عضوگرامی بابت ارسال روایت)


 

توجه: جهنم اصلی که ابدی هست در حال حاضر وجود دارد اما در محدوده جهان ما نیست در نتیجه گناهکاران در زمین هفتم که سجین نام دارد و به عنوان جهنمی موقتی و دنیوی  شناخته میشود ، عذاب میگردند تا بلکه در قیامت از گناهاهان پاک شوند تا حساب و کتاب بر انها اسان گردد یا به بهشتی ابدی  بروند یا با وجود گناهانی بسیار سنگین به جهنمی ابدی منتقل شوند و…
این بحث طولانی هست و توضیحات در همین حد کافی هست.

 

نکته : کوه سیاه در زمین ما هست و ریشه ان در زیر زمین هفتم هست که در تصویر مدل به شما نشان داده ایم که نشان می دهد زمین تخت است و نه کروی و همچنین هفت زمین مانند حلقه هایی تو درتو هستند و از قسمت زیر زمین نیز ابتدا لایه های زیرین زمین اول هست و سپس لایه های زیرین زمین دوم الی هفتم و این یعنی اگر کسی موفق شود زمین را حفر کند تا زیر زمین  هفتم که سجین هست میتواند پایین برود.

 

مدل اسلامی زمین تخت
تصویر قابیت بزرگنمایی دارد / روی تصویر  کلیک یا لمس کنید
نقشه مفهومی برای هفت زمین و هفت گنبدآسمان

 

 

 جهنمی موقتی به نام سجین در زمین هفتم و لایه هفتم از زیر زمین

طبق احادیث سر ریز سجین از زمین هفتم تا زمین اول بالا میاد و این دلیل فواران اتشفشانهاست و همچنین دلیل گرم شدن چشمه های اب گرم نیز همین است.

مدل اسلامی زمین تخت
تصویر قابیت بزرگنمایی دارد / روی تصویر  کلیک یا لمس کنید
مدل زمین تخت اسلامی

– آیه ۷ – سوره مطففین:

كَلاَّ إِنَّ كِتابَ الفُجَّارِ لَفي سِجِّينٍ

 هرگز چنين نيست [كه آن‌ها ‌‌درباره‌ی قيامت مي‌پندارند]، به يقين نامه‌ی اعمال بدكاران در «سجّين» است.

– لیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- کَلَّا إِنَّ کِتابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ قَالَ مَا کَتَبَ اللَّهُ لَهُمْ مِنَ الْعَذَابِ لَفِی سِجِّین.

علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- کَلَّا إِنَّ کِتَابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ، یعنی آن عذابی که خداوند برای آن‌ها نوشته و در نظر گرفته است، در سِجیّن (نام یک وادی در جهنم) خواهد بود.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۰ القمی، ج۲، ص۴۱۰/ نورالثقلین   / ۲(مطففین/ ۷)

الباقر (علیه السلام)- وَ فِی رِوَایَهًْ أَبِی‌الْجَارُودِ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ: السِّجِّینُ الْأَرْضُ السَّابِعَهًْ.

امام باقر (علیه السلام)- سِجّین؛ نام زمین هفتم است.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۰ نورالثقلین/ البرهان  /  ۳(مطففین/ ۷)

 

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الْبَرَاءِ‌بْنِ‌عَازِبٍ أَنَّهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله): سِجِّینٌ  أَسْفَلُ  سَبْعِ أَرَضِینَ .

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- سجّین؛ در پایین‌ترین طبقه و در لایه های  زیرین زمین‌های هفت‌گانه است.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۰ تأویل الآیات الظاهره، ص۷۵۱/ بحرالعرفان، ج۱۶، ص۳۳۱/ البرهان/ نورالثقلین   /  ۴(مطففین/ ۷)

 

الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ ابْنِ‌عَبَّاسٍ سَأَلَ کَعْبُ الْأَحْبَارِ عَنْ قَوْلِهِ کَلَّا إِنَّ کِتابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ قَال: إِنَّ رُوحَ الْفَاجِرِ یُصْعَدُ بِهَا إِلَی السَّمَاءِ فَتَأْبَی السَّمَاءُ أَنْ تَقْبَلَهَا فَیُهْبَطُ بِهَا إِلَی الْأَرْضِ فَتَأْبَی الْأَرْضُ أَنْ تَقْبَلَهَا فَیُدْخَلُ بِهَا تَحْتَ سَبْعِ أَرَضِینَ حَتَّی یَنْتَهِیَ بِهَا إِلَی سِجِّینٍ وَ هُوَ مَوْضِعُ جُنْدِ إِبْلِیسَ فَیَخْرُجُ لَهَا مِنْ تَحْتِ جُنْدِ إِبْلِیسَ رِقٌّ لِهَلَاکِهِ لِلْحِسَابِ فَذَلِکَ قَوْلُهُ وَ ما أَدْراکَ ما سِجِّینٌ.

پیامبر (صلی الله علیه و آله)- کَلَّا إِنَّ کِتابَ الفُجَّارِ لَفِی سِجِّینٍ ،  جان بدکار را به آسمان ببرند ولی و آن را نپذیرد، به زمین بازگردانند و زمین اولی نیز آن را نپذیرد، و آن را زیر هفت زمین برند تا به سجّین رسانند که لشکرگاه ابلیس انجا است و از زیر لشکر [گونه] ابلیس برگ هلاک او را در حساب برآورند، و این است قول خداوند متعال: وَ ما أَدْراکَ ما سِجِّینٌ.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۲ بحارالأنوار، ج۵۵، ص۵۲   /  ۵(مطففین/ ۷)

 

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- إِنَّ الْعَبْدَ الْکَافِرَ یَحْضُرُهُ الْمَوْتُ وَ یَحْضُرُهُ رُسُلُ اللَّهِ فَإِذَا جَاءَتْ سَاعَتُهُ قَبَضُوا نَفْسَهُ فَدَفَعُوهُ إِلَی مَلَائِکَهًْ الْعَذَابِ فَأَرَوْهُ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ یُرُوهُ مِنَ الشَّرِّ ثُمَّ هَبَطُوا بِهِ إِلَی الْأَرْضِ السُّفْلَی وَ هِیَ سِجِّینٌ وَ هِیَ آخِرُ سُلْطَانِ إِبْلِیسَ فَأَثْبَتُوا کِتَابَهُ فِیهَا.

ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- مرگ کافر برسد و فرشته‌های خدا به بالینش آیند و چون وقتش رسد جانش بگیرند و به فرشته‌های عذاب دهند، و هر بدی که خدا خواهد به او نمایند، و آن را به زمین هفتم که سجّین است فرو برند، آنجا پایان پادشاهی ابلیس است و کتابش را در آن ثبت کنند.

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۴۵۲ بحارالأنوار، ج۵۵، ص۵۳

سچین / جهنم دنیوی

آتشفشان ها و سر ریز آب های گرم  سجین در زمین تخت !

ارتباط زمین اول با زمین هفتم از طریق لایه های زیرین:

مدل اسلامی زمین تخت
مدل اسلامی زمین تخت

1- عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: نَهَى رَسُولُ اللَّهِ ص عَنِ الِاسْتِشْفَاءِ بِالْحُمَّيَاتِ وَ هِيَ الْعُيُونُ الْحَارَّةُ الَّتِي تَكُونُ فِي الْجِبَالِ الَّتِي تُوجَدُ فِيهَا رَائِحَةُ الْكِبْرِيتِ وَ قِيلَ إِنَّهَا مِنْ فَيْحِ جَهَنَّمَ‌.
الکافی جلد 6 صفحه 389
https://lib.eshia.ir/11005/6/389

امام صادق(علیه السلام) فرمود: پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) از شفاجوئی از آب چشمه‌های گرم نهی کرده است زیرا از  چشمه‌هائی که در کوهستان ها هستند  بوی گوگرد از آنها به مشام می‌رسد  وآنها آنها سر ریز هایی از  جهنم می باشند .

 

 

برای درک بهتر مدل اسلامی زمین تخت ، مستندات زمین تخت پارسی خصوصا فصل اول را تماشا کنید.

مشاهده فصل اول مستندات زمین تخت پارسی

زمین تخت اسلامی

✨اللهم عجل لولیک الفرج

 

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

پایستگی انرژی

پایستگی انرژی

یک جسم در اطراف یک سیاره در تعادل بین دو نیرو قرار دارد: نیروی گریز …

7 دیدگاه

  1. Avatar

    برزخ هم این دنیا است؟

    • مدیر Vlad

      برزخ یا بهشت موقتی بله در همین زمین هست ، گفته شده در نجف در وادی السلام یک بهشت در عالم غیبی برای ارواح مومنان هست / در نزدیکی حرم مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام.

      نکته : چندین برزخ یا همان جهان ارواح برای مومنان وجود داره که یکی از اونها در کنار کوه قاف هست و در مستند زیر طی الارض حضرت علی علیه السلام به سوی کوه قاف و سخن گفتن ایشان با روح حضرت سلیمان علیه السلام و… را اورده ایم

      https://flatearthfarsi.ir/all/64/مستند-زمین-تخت-پارسی-فصل-اول-قسمت-3/

    • Avatar

      ممنون

  2. Avatar

    بسیار عالی ولی فکر میکنم این شکل یک مشکلی داشته باشه چون تمام 7 زمین در برابر آسمان اول چون حلقه ای در بیابانی پرت هست به نظر میرسه شکل مشکل داره

    • مدیر Bahram

      سلام
      زمین اول و آسمان اول در برابر زمین و اسمان دوم یک هفتم هست.
      زمین دوم و آسمان دوم در برابر زمین و آسمان سوم یک هفتم هست.
      همین منوال تا 7 آسمان هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 20 =

Translate »