آخرین مطالب

ویرگول (پیتار مگ) – زمین تخت

در این مطلب به بررسی مقاله ای از ویرگول توسط پیتار مگ به نوشته محمد امین بصائری در مورد زمین تخت می پردازیم.

از هزاران سال قبل انسان در این اندیشه بود که زمینی که بر روی آن راه میرود چگونه است؟

آیا پایانی دارد ؟

اگر دارد به چه صورت و به چه شکل؟

آیا کوه ها اطراف زمین را گرفته اند یا دریا ها و آبشار ها پایان زمین هستند؟

سوالاتی با اینکه چند قرن از جواب دادن به آن ها می گذرد ،اما هنوز افرادی آن دروغ دولت ها به مردم و بر خلاف کتاب های آسمانی و ادیان خود می دانند. نظریه زمین تخت تازه طرفداران خود را پیدا کرده و انجمن آن نیز تاسیس شده .

پاسخ به این مطلب:

جواب هایی که چند قرن قبل گفته شدند متاسفانه هزاران اشتباه دارند و هر روز برای رفع برخی از اشکالات آن، موارد جدیدی بیان می کنند و یا بطور کل تغییر داده میشه.

ما از هزاران سال قبل میدونستیم که زمین مسطح هست و اولین فرضیه زمین کروی توسط فیثاغورث در 570 سال قبل از میلاد مسیح بوده بنابراین این یک مورد بسیار تازه هست.

زمین تخت

زمین تخت ؛ نظریه ای نیست که تازه متوجه آن شده باشند بلکه در زمان حال به دلیل گستردگی دنیا و جهان بی مرز اینترنت انسان ها شکاک شده اند ، در واقع دلیل اصلی گسترش این نظریه اینترنت و شبکه های اجتماعی است . طبق گفته شرکت گوگل، یوتیوب عامل اصلی به وجود آمدن تئوری توطئه زمین تخت و بقیه آن هاست . اکنون دلایل عمده زمین تخت گرایان را بررسی میکنیم.

پاسخ به این مطلب:

زمین مسطح یک حقیقت هست و چیزی نیست که به عنوان نظریه بخوایید بیان کنید، در زمان کنونی که رسانه توانایی این رو داره که پیام خودش رو به سراسر زمین ارسال کنه خیلی ها از این موارد بهره مند میشن، یوتیوب باعث شده که خوبه اما این خودش تبلیغ هست که یوتیوب به عنوان رسانه تبلیغ کنه و نفع هم میبره.

1- باستان گرایی
یکی از دلایل عمده گرانش به سمت فرضیه زمین تخت، باستان گرایی است .

قرن ها در همه ی ادیان به خصوص ادیان غیر ابراهیمی زمین تخت تصور میشد ؛ همچنین قرن ها در مساجد و کلیسا ها شکل دیگری از زمین توصیف میشد ؛ و حالا کسانی بر پایه دین یا اجداد باستانیشان گرد بودن زمین را ، دروغی بزرگ میشناسند.

البته کسی حق توهین به سنت و ادیان دیگر را ندارد و این عامل تنها عامل نظریه زمین تخت است که کسی به آن پاسخ واضح نداده یا شاید جرات پاسخ به آن را ندارد و یا شاید تند ترین پاسخ ها به “تو اشتباه متوجه شدی ، منظور این کتاب چیز دیگری است” ختم شود.

پاسخ به این مطلب:

باستان گرایی، یکی از صدها دلیل برای اثبات زمین مسطح هست، و میشه گفت بهترین جواب ها در همین وب سایت (زمین تخت پارسی) هست که میتونید تحقیق کنید. همچنین از آپارات میتونید ویدئو ها رو تماشا کنید؛ چندین مستند و مطلب بصورت جامع گفته شده.

2-دید سطحی
یکی دیگر از دلایل طرفداری از فرضیه زمین تخت دید سطحی انسان است ؛ در واقع افراد وقتی در قایق یا سطح شناوری درمیان دریا قرار می‌گرفتند، سطح آب‌های اطراف خود را که فاصله خیلی زیاد از آن‌ها نداشت، مسطح می‌دیدند و آسمان را به صورت کاسه وارونه‌ای می‌دیدند که روی آب‌ها را پوشانده‌است. امروزه، زمین تخت گرایان هم آسمان را به شکل یک کاسه یا نیم دایره ی وارونه می‌دانند و به آن گنبد آسمان می‌گویند، که در پشت آن ستاره ها به همراه ماه و خورشید و آب وجود دارد ؛ عده ای از زمین تخت گرایان خورشید و ماه را داخل گنبد میدانند و عده ای آنرا بیرون از آن می‌دانند، اما این دو گروه در عمده و بقیه‌ی قوانین تفکر زمین تخت تفاهم دارند و موافق هستند.خطی که آسمان و آب را به هم وصل می‌کرد افق نامیده‌اند. در دیدگاه زمین تخت گرایان، دلیل صاف بودن افق این است که زمین صاف است و آب دریاها که روی سطح زمین قرار گرفته است هم، به همین دلیل صاف است و طرفداران این تفکر، دلیل اینکه در لیوان یا در هر جسمی با کف غیر صاف سطح آب تغییر نمی‌کند و صاف می‌ماند را این دانسته اند که سطح زمین صاف است و گرانش از سطحی صاف آب را جذب میکند. در واقع آب دریا ها و اقیانوس صاف نیست بلکه ما فقط تا قسمت صاف آن را میبینیم و به آن افق میگویم در واقع اگر ما با جسمی شناور در وسط دریاچه ای بزرگ مثل خزر برویم افق را خواهیم دید و شبیه استدلال زمین تخت گرایان انگار آسمان در جایی به دریا ختم میشود .ولی دانشمندان این اتفاق را دلیلی بر گرد بودن زمین میدانند ؛ چون اگر زمین گرد نبود ما در وسط این دریاچه (که روی زمین کاملا صاف و تختی قرار دارد) باید کوه ها و ساحل را در اطراف دریاچه ببینیم و به این علت ما کوه ها را نمیبینیم چون زمین گرد است و کوه ها از زیر افق خارج می شود ، در واقع این اتفاق در کشتی هایی که از دور می آیند صدق میکند ؛ وقتی کشتی ای ( مخصوصاً شناور های بزرگ ) از دور به ساحل نزدیک میشوند ؛ ابتدا دکل ها و قسمت های بالایی آن پیدا میشود و سپس قسمت های پایینی آن و این اتفاق در دور شدن شناور ها کاملا برعکس است ، یعنی ابتدا قسمت های پایینی آن ناپدید می شود سپس قسمت های بالایی آرام آرام در افق غرق می شود و این سندی بر گرد بودن زمین است ؛ اما انجمن زمین تخت تا بحال پاسخ این اتفاق را نداده و آن را خطای دید توصیف کردند.

پاسخ به این مطلب:

توجه داشته باشید که که یکی از قوانین عادی و ساده طبیعت پرسپکتیو می باشد یعنی هرچقدر جسم دورتر برود به نظر کوچک تر و محو تر دیده می شود، اگر از چشم معمولی انسان استفاده کنیم بزرگنمایی 1 برابر هست و اگر از دوربین دو چشم استفاده کنیم برای مثال این مدل:

دوربین دو چشم ساکورا 30x60

گستره بزرگنمایی 7 تا 15 برابر خواهد بود و مشاهده می شود که چیزی محو نمیشود و یا فاصله باید چند برابر بیشتر شود تا احساس شود که محو شده است اما اگر دوربین رو تغییر دهیم به دوربین سوپر زوم برای مثال این نمونه:

لومیکس FZ80 / FZ82 پاناسونیک

در این حالت با گستره بزرگنمایی 60 برابری باز هم میبینیم که چیزی محو نشده بلکه این ناتوانی در میزان بینایی فرد ناظر هست که گمان می کند محو می شود.

مورد دیگر اینکه هرچه ارتفاع ناظر بالاتر باشد سطح دید بیشتری را میبینید به دلیل پرسپکتیو و همچنین شکست نور مانند زمانی است که سراب را میبینید که لایه‌های هوایی که نزدیک سطح زمین قرار دارند، نسبت به لایه‌های بالایی، گرمتر و در نتیجه رقیقتر می‌شوند حال پرتوهای خورشید برای رسیدن به سطح زمین باید از محیط غلیظ وارد محیط رقیق شوند، لذا پرتوهای شکست مربوط به آن‌ها از خط عمود دورتر می‌شوند.

3- کره ماه
یکی دیگر از دلایل زمین تخت گرایان دیده شدن کره ماه از همه جای جهان است ؛ طبق گفته زمین تخت گرایان اگر زمین واقعا به شکل کروی باشد پس امکان دیدن ماه در دو قاره متضاد (مثل آمریکا و استرالیا ) در زمان مشخص وجود ندارد ، و این دلیل شبه علمی ترین دلیل تخت بودن زمین است .

اما مثل اینکه زمین تخت گرایان تا به حال فاصله زمین تا ماه را محاسبه نکرده اند . در واقع شاید همانگونه که آنها در نظریه زمین تخت ماه را در گنبد آسمان و فاصله‌ی کم با زمین تخت فرض کردند ؛ در نظریه زمین گرد هم ماه را داخل آسمان زمین گرد فرض کردند ؛ در واقع اگر ماه فاصله ی کمی با زمین کروی داشت و در بازه زمانی ای بالای قاره ی آمریکا قرار داشت. امکان دیدن آن قاره ی متضاد (استرالیا) ممکن نبود ، اما ماه به قاره ی آمریکا نچسبیده است که امکان دیدن آن از قاره استرالیا وجود نداشته باشد ؛ به این علت ماه در یک بازه زمانی ، در دو قاره آمریکا و استرالیا نمایان می شود که ماه فاصله ی بسیار زیادی از زمین دارد ؛برای مثال اگر یک ماکت کره زمین را روی میز بگذاریم و یک چراغ قوه را به بالای قاره آمریکا ببریم طبیعتا نور چراغ قوه را در آن طرف ماکت نخواهیم دید ؛ ولی اگر آن را از ماکت دور کنیم و از قانون تابش مستقیم نور بر کره پیروی کنیم ( اگر نور با زاویه عمود بر سطح کاملا کروی بتابد نیمی از آن را روشن خواهد کرد ) اگر چراغ قوه در نقطه ی مورد نظر قرار بگیرد دو قاره استرالیا و آمریکا در یک زمان آن را مشاهده خواهند کرد.

پاسخ به این مطلب:

برای دیده شدن کوکب ماه بر مدل کروی طبق نقشه کروی، باید فرد ناظر اول در شرقی ترین مکان استرالیا و فرد دوم در غربی ترین قسمت آمریکا باشند تا این مدل که گفتید رو ببینند. پس این دیده شدن ناقض زمین مسطح نیست.

کوکب ماه

گرد بودن سایر سیارات و کرات
شاید نتوان مردم شکاک را به کرات و سیارات دیگر برد و از گرد بودن زمین مطمئنشان کرد ؛ اما یک کودک ده ساله هم میتواند با یک تلسکوپ ارزان قیمت جهان هستی را بنگرد ؛ قطعاً او تمام سیارات ، کرات و ستارگان را ( تقریبا ) کروی خواهد دید ، چطور ممکن است تمام عناصر هستی از یک قانون پیروی کنند و با این حال زمین از این قاعده مستثنی باشد ؟

پاسخ به این مطلب:

در مدل مسح بودن اتفاقاً زمین هم گرد هست و ایرادی در این مسئله نیست اما زمین کروی نیست. همونطور که قرآن گفته زمین را مهد آرامش قرار دادیم و یا زمین را مسطح گردانیدیم و یا تناقض مدل و شکل کوکب ماه بر طبق توضیحات کروی و همینطور اشاره به زمین مسطح در قرآن، ادیان ابراهیمی، نهج البلاغه و … این مورد رو نشون میدن که بله زمین مسطح هست. از طرفی وقتی ستارگان برای زیبایی آسمان اول هستند خودش بیانگر وجود گنبد بر طبق مدل مسطح هست.

تناقض ریاضیاتی مدل زمین کروی (تناقض ماه)

https://flatearthfarsi.ir/all/382/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%da%af%d9%86%d8%a8%d8%af%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-1-feparsi/

https://flatearthfarsi.ir/all/1054/%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%da%af%d9%86%d8%a8%d8%af%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-2/

پایان دنیا کجاست ؟
در این جهان محدود که انسان از فرسنگ ها زیر زمین خبر دارد و از روی زمین از منابع زیر پایش آگاه است و با حفر تونل آن ها استخراج میکند ، آیا امکان دارد که پایان دنیا را کسی ندیده باشد؟ اگر قبول کنیم که زمین به صورت تخته سنگی است در مرکز آسمان که از این سر به آن سر کشیده شده ؛ ما می‌توانستیم به جایی برسیم که آسمان با زمین تماس پیدا می‌کرد و ما می‌توانستیم خودمان را به نقطه‌ای برسانیم که خورشید از آن‌جا طلوع می‌کند و حتی می‌توانستیم آن را لمس کنیم. قطعا همچین جایی وجود ندارد ، چون روزانه هزاران هواپیما و شناور های تجاری خط بین المللی زمان را رد می کنند (برای مثال یک هواپیما ظرف دو ساعت از ژاپن به ایالات متحده می رسد ) و اگر زمین تخت بود این هواپیما قطعا باید از صفحه روزگار محو می شد و سر از ناکجا آباد در می آورد !

پاسخ به این مطلب:

زمین ثابت هست و در جایی پرت نشده و ماننده تیله آبی و یا گلابی شکل واسه خوش چرخش نمی کنه و آسمان ها که هفت آسمان هستند بر روی زمین هستند.

برای مورد بعدی که آخر دنیا کجا هست! سوال شما از ریشه اشتباه هست ، اما اگر گفته بشه طبق مدل مسطح چه مواردی وجود دارند باید کوه قاف رو تحقیق و مطالعه کنید.

https://flatearthfarsi.ir/all/1030/%da%86%d8%b1%d8%a7-%da%a9%d9%88%d9%87-%d9%82%d8%a7%d9%81-%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

ذوالقرنین و سفر امام علی به سوی کوه قاف

زمین تخت پارسی

آفرینش زمین تخت و گنبدآسمان در نهج البلاغه

 

بنابر این نظریه زمین تخت هیچ سر نخ علمی ندارد و حتی سران انجمن زمین تخت نیز این نظریه را باور ندارند و وقتی از آن ها سوال شد که جواب این استدلال ها را چگونه خواهند داد ؟ آن ها در پاسخ گفتند :نظریه زمین تخت برای ما شهرت آورده است و مجبوریم همه جوره از آن دفاع کنیم ، هرچند اشتباه باشد.》.

پاسخ به این مطلب:

بنابراین مشکل اکثر شما و امثال شما همین موارد هست که بدون تحقیق و مطالعه و طبق پیش فرض که در مدارس یاد گرفته اید ادامه میدین، یعنی ژنتیکی غلط اشتباه می کنید و تند و زود میخواهید زمان سپری بشه.

 

ضمنا ، حرف مفت ، حرفی است که فاقد منبع باشد در نتیجه شمایی که برای حرفت منبعی ارائه نکردی و صرفا تهمت زدی برای شهرت اور بودن این حقیقت زمین تخت چرا حتی منبع یک مصاحبه را نگذاشته اید تا ببینیم چه شخصیتی چنین ادعایی کرده است ؟

در جامعه ای که تا میایی ازحقانیت علوم دینی و احادیث معصومین با ازمایشات علمی دفاع کنی  ، عده ای به تو تهمت میزنند و فحش میدهند و دنبال مسخره کردن هستن و… دیگر شهرت اوری و شهرت طلبی کیلویی چند؟

 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

منظره ای رو به بینهایت (زمین تخت)

منظره ای رو به بینهایت (زمین تخت)

همانند تفکرات اشتباه دیگر که در مطالب قبل خواندید، اکثریت مردم تصور می کنند که …

2 دیدگاه

  1. Avatar

    سلام وقت بخیر
    اکثر مقالات سایت رو مطالعه کردم
    سوالی برام پیش اومده
    جریان آب در آبشار ها چطوره ؟آبشار هایی مثل نیاگارا …منبع آب کجاست به کجا میره ؟ آیا چرخه دارند ؟
    با توجه به ثابت بودن زمین این نوع حرکت آب رو چطور میشه بیان کرد ؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

Translate »