آخرین مطالب
آتلانتیس

آتلانتیس (1)

مصر قدیمی ترین مستعمره آتلانتیس : طبق منابع مختلفی همچون افلاطون و مورخ ایگناتیوس دانلی، مصر قدیمی ترین مستعمره آتلانتیس بود علاوه بر تحقیقات دانلی و داستان افلاطون در مورد، آتلانتیس اکنون شواهد فیزیکی برای اثبات ادعاهای آنها وجود دارد. بعلاوه، چندین محقق و منابع دیگر، آتلانتیس را به مصر و سیل عظیم گره زده اند. وقتی این منابع و بسیاری از ارجاعات پراکنده دیگر را در کنار اطلاعات ارائه شده توسط داستان سرایان قرار می دهیم، منظره ای شروع به شکل گرفتن می کند و تصویر بزرگتری به چشم می آید. در تجزیه و تحلیل منابع و شواهدی که در دسترس ماست، به نظر می رسد که سیل عظیم حضرت نوح علیه السلام مسبب همان فاجعه ای بوده که آتلانتیس را نابود کرد.

از آنجا که افسانه ها معمولاً بر اساس حقایق هستند، این اطلاعات جدید به ما اجازه میدهند تا داستان پشت این افسانه را بررسی کنیم وقتی صحبت از ارتباط سیل عظیم با آتلانتیس می شود، شواهد فیزیکی بسیاری در حمایت از آتلانتیس و سیل وجود دارد که هر دو داستان را به عنوان یک افسانه رد می کند. همانطور که افلاطون و دانلی اظهار داشتند، اگر مصر قدیمی ترین مستعمره آتلانتیس بوده باشد ممکن است اهرام مصر از قبل از نابودی آتلانتیس در جای خود قرار گرفته بودند.

دلیل آن این است که اگر اهرام قبل از تخریب آتلانتیس در جای خود قرار داشتند، هنگام نابودی آتلانتیس آنها در فلات جیزه بوده اند. اگر اهرام در طول سیل در جای خود قرار داشتند آنها می بایست در اثر سیل و ما می توانستیم شواهدی از این شدند متحمل خسارت می باشند را مشاهده کنیم اگر این مشاهدات درست باشند، پس چندین سازه در فلات جیزه در اثر سیل آسیب دیده اند.

می توانیم تخریب را به وضوح در ابوالهول و سه هرم بزرگ ببینیم: خوفو، خفرع و منکورع.

خاک در این منطقه هنوز مملو از آوارهایی است که توسط اجسام شناور از اهرام آزاد شده بودند. خوفو و منکورع به طور کامل در اثر سیل غرق شده بودند. با این وجود قله، خفرع بلندترین هرم در جریان سیل صدمه ندیده است. این مسئله یک کلاه بر روی هرم بزرگ قرار داده که اکنون به عنوان علامت تعیین ارتفاع آب برای طوفان حضرت نوح علیه السلام عمل می کند.

اهرام بزرگ

رابرت بالارد یکی از مشهورترین باستان شناسان زیر آبی جهان شواهدی از سیل در دریای سیاه در سواحل ترکیه پیدا کرده است. رابرت بالارد میگوید “شواهد سیل حضرت نوح علیه السلام در کتاب مقدس آشکار گردید. بالارد گفت که با استفاده از قدمت سنجی صدف های یافت شده در امتداد خطوط ساحلی با کربن او معتقد است که این صدف ها یک جدول زمانی برای آن واقعه فاجعه بار تعیین کرده اند، … ” طبق مقاله فوق دریای سیاه قبل از وقوع سیل بزرگ، محصور در خشکی بوده. سطح دریا در منطقه بسیار پایین تر از سطح دریای مدیترانه بود در هنگام سیل، آب از حوضه مدیترانه رها و جاری شده و حوضه دریای سیاه را پر کرده است.

توجه افلاطون از وقوع چندین سیل در منطقه قبل از سیل عظیم سخن گفته است. اگر این مسئله درست باشد، باید بتوانیم خسارات ناشی از قبل از یک سیل را ببینیم.

نگاهی دیگر از نزدیک به ابوالهول بزرگ بیندازید میتوانید ببینید که در چانه آن علامتی از ارتفاع آب وجود دارد که خسارتی را نشان می دهد که ممکن است ناشی از سیل دیگری بوده باشد.

ابوالهول بزرگ

در مرحله بعد، نگاهی به این قطعه از افلاطون بیندازید که در آن کاهنی در مصر با سولون قانونگذار مشهور آتنی صحبت می کند.

سولون آتنی، دولت مرد، قانونگذار و غزل‌سرای آتنی بود. او را پدر شهر آتن خوانده اند. او کوشید تا در برابر سیاست‌ها و اخلاقیات آتن قدیم قانون گذاری کند. اگرچه بسیاری از اصلاحاتش اندکی پس از او از میان رفت ولی نقش او در پایه ریزی مردم‌سالاری آتنی به او اعتبار بخشیده است.


سایر مطالب مرتبط با آتلانتیس:


کاهن: در وهله اول شما فقط یک سیل را به یاد می آورید اما موارد قبلی بسیاری وجود داشته در ثانی شما نمی دانید که قبلاً عادل ترین و نجیب ترین نژاد از مردمان در سرزمین شما زندگی می کردند و شما و کل شهر شما از یک بذر کوچک یا بقایای آنهایی که زنده مانده بودند به وجود آمده اند.

و این مسئله برای شما ناشناخته بوده زیرا طی نسل های بسیار، بازماندگان آن ویرانی جان خود را از دست دادند و هیچ سخن مکتوبی باقی نگذاشتند. سولون، قبل از سیل بزرگ دورانی وجود داشت که شهری که اکنون آتن نام دارد در جنگاوری بهترین بود و از هر لحاظ بهترین حکومت در میان تمام شهرها به حساب می آمد.

داستان کامل افلاطون درباره آتلانتیس بعداً در متن به عنوان منبع گنجانده شده است.

سوالاتی که باید پاسخ داده شوند:

  • سیل چه مدت طول کشید؟
  • چه مناطقی غرق شدند؟
  • آتلانتیس کجا واقع شده بود؟
  • آب ناشی از سیل از کجا آمده بود؟
  • علت سیل چه بود؟
  • آتلانتیس چگونه نابود شد؟

تحولی ناگهانی آتلانتیس را نابود کرد

تخریب آتلانتیس ممکن است نتیجه یک فاجعه طبیعی بوده باشد که یک سری دهانه آتشفشانی را در سراسر آمریکای شمالی به وجود آورد که اکنون خلیج های کارولینا نامیده می شوند. این دهانه ها ممکن است کلید حل اسرار آنچه آتلانتیس را ویران کرد و باعث طغیان بزرگ شد باشند. شواهد این فاجعه به طور دائمی در این سرزمین حک شده است و از تاریخ این واقعه چیزهای زیادی به ما می گوید.

به نظر می رسد این فعالیت مخرب خاص طبیعت در اثر بارش قطعات دنباله دار از فضا ایجاد شده باشد. این ستاره دنباله دار  احتمالاً در آسمان شکسته شده و قطعات بزرگ به سمت زمین آمدند.

این قطعات با برخورد شدید به زمین، فرو رفتگی های بیضوی شکلی ایجاد کردند. این دهانه ها در امتداد ساحل اقیانوس اطلس در ایالت های ساحلی دلاور، مریلند، نیوجرسی، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، ویرجینیا، جورجيا، فلوریدا و حتی تا نبراسكا متمرکز شده.اند در مریلند (مریلند، بیسنت نامیده می شوند.) این قطعات در خلیج مکزیک نیز فرود آمدند.

با مشاهده محل برخوردها تصور میزان خساراتی که این قطعات ورودی میتوانند ایجاد کنند آسان است.

خلیج های کارولینا دنباله دار عصر حجر آمریکای شمالی را نابود می کند.

این برخوردها باعث ایجاد زمین لرزه سیل و آتش سوزی جنگل ها در سراسر آمریکا و مکزیک شد.

همچنین ممکن است مکانه ای دیگری در قاره آمریکا وجود داشته باشند که حاصل این برخوردها بوده و هنوز شناسایی نشده اند. به عنوان مثال: در کوه هایی که در چند مایلی جنوب غربی لس لوناس در نیومکزیکو قرار دارند شکاف های عظیمی وجود دارد.

توجه: این ها فقط بخشی از موارد موجود در مورد آتلانتیس می باشند، لذا فقط بصورت یک داستان مطالعه کنید و نه بیشتر…

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 18 =

Translate »