آخرین مطالب
ether اتر

اتر – Ether

تئوریهای متعددی تا کنون معرفی شده اند ماهیت پدیده های مختلفی نظیر “نور”، “گرانش”، “میدان مغناطیسی”، “میدان الکتریکی”، “الکتریسیته”، “زمان”، “فضا”، “انرژی”، “ماده” و… را توضیح می دهند. این پدیده ها مستقیما به وجود اتر وابستگی دارند. آنها به یکدیگر نیز وابسته هستند و بر روی یکدیگر اثر می گذارند. توضیحات خلاصه ای در مورد رابطه اتر و این پدیده ها در زیر ارائه شده است.

اتر، که به عنوان “اتر سیال” نیز در این کتاب به آن رجوع شده است، محیطی است یکنواخت، با قابلیت فشرده شدن، انعطاف پذیر، بدون اصطکاک، محیطی مایع مانند که تحت فشار داخلی بسیار بالایی قرار دارد و تمام جهان را اشغال کرده است.

فشار داخلی اتر باعث منبسط شدن آن محیط می گردد. ether مستقیم ا با ذرات ماده و یا ضد ماده واکنشی انجام نمی دهد. ولی، تحت شرایط بخصوصی اتر سیال پدید آمدن ذرات ماده و ضد ماده را ممکن می سازد و میزبان انواع مختلفی از ذرات ماده و ضد ماده شده است. ether سیال همچنین به عنوان حامل انواع مختلفی از امواج گروهی نظیر امواج الکترومغناطیسی عمل می کند.

جریانهای مختلف اتر وجود پدیده هایی نظیر جاذبه و میدان الکتریکی و میدان مغناطیسی را ممکن می سازند.

فضا توسط ether اشغال شده است و مستقیم ا به وجود اتر وابسته است. فضا به دو قسمت اصلی تقسیم شده است، یکی میزبان این دنیای فیزیکی است.

زمان فقط توسط اشیاء و یا موجوداتی تجربه می شود که سرعت حرکت آنها نسبت به اتر محلی، کمتر از سرعت امواج (ارتعاشات) گروهی در آن محیط است.

هر چه سرعت یک شئ (یا یک موجود زنده) نسبت به ether به سرعت امواج گروهی در آن محیط نزدیکتر شود، آن شئ گذشت زمان را با سرعتی آهسته تر تجربه می کند و اگر سرعت آن شئ به سرعت امواج گروهی در اتر برسد، آن شئ گذشت زمان را کلا تجربه نخواهد کرد.

انرژی معمولی، انرژی است که مربوط به حرکتهای مختلف نظیر انتقالی، د ورانی و لرزشی ذرات ماده همچنین مربوط به انرژی انواع امواج گروهی نظیر امواج الکترومغناطیسی موجود در محیط اتر می شود. در این کیهان، انرژی به صورتهای مختلفی به معرض نمایش گذاشته می شود، ولی در مقیاس بسیار ریز، آنها همگی حرکت های مختلفی هستند در محیط اتر.

گرانش، یک باد عمودی تولید شده از اتر توسط تنش الکتریکی در فضای بین گنبد آسمان و زمین است. یا به نوعی دیگر، جاذبه، نیروی کششی است که، در هر مکان در این کیهان، در اثر حرکت شتابدار ether در آن مکان بوجود می آید. حرکت شتابدار ether به سمت ذرات مختلف ماده باعث وارد شدن نیروی کششی بر روی هر شئ می گردد که در مسیرش قرار می گیرد.

اثرات وارده توسط اینگونه حرکتها در محیط ether تا فواصل بسیار دور یعنی تا انتهای این کیهان حس می شوند. جریان ether به سمت ذرات درست مانند جریان هوا در داخل مخزن یک کمپرسور هوا است که به سمت یک روزنه نظیر یک سوپاپ و یا یک شیر فلکه جاری می شود. متناظرا ، اینگونه جریانها تمام حجم آن مخزن را در بر می گیرند.

نکته مهم اینکه، نیروی وارد شده بر یک شئ توسط جریان شتابدار اتر به “وزن” آن شئ معنی می دهد.

ether موجود در این فضا را می توان به آبی تشبیه کرد که در داخل یک اقیانوس قرار دارد شامل انواع حباب هایی که ممکن است در آن وجود داشته باشند و اقیانوس در کل نقش فضا را دارد.

بنابراین، اتر سیال را می توان به آب تشبیه کرد که تحت شرایط مختلف میزبان حباب هایی می شود که به اندازه های مختلفی هستند.

در ضمن، همانطور که محیط ether می تواند حامل انواع مختلفی از امواج گروهی نظیر امواج الکترومغناطیسی باشد، آب نیز می تواند حامل انواع مختلفی از امواج گروهی نظیر امواج صوتی باشد.



 

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

بمب اتمی

دروغ بودن سلاح هسته ای – (قسمت 10) برجام

فکر می کنید که چرا ایران در موضوع برجام پای کشور ژاپن را وسط کشیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =

Translate »