آخرین مطالب

رائفی پور و گناه کبیره تفسیر به رای !

((رائفی پور و گناه کبیره تفسیر به رای ! ))

عدم توجه به سخنان اهل‌ بیت علیهم‌ السلام و رها کردن گفتار آن ها مجازات سختی را در پی دارد …

▪️عنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ سلام اللّه علیه فَنَسِيتَها وَ كَذلِكَ‏ الْيَوْمَ تُنْسى‏ يَعْنِي تَرَكْتَهَا وَ كَذَلِكَ الْيَوْمَ تُتْرَكُ فِي النَّارِ كَمَا تَرَكْتَ الْأَئِمَّةَ سلام اللّه علیهم فَلَمْ تُطِعْ أَمْرَهُمْ وَ لَمْ تَسْمَعْ قَوْلَهُم‏.

🔸امام صادق سلام اللّه علیه درتوضیح آیه «كه تو آنها را فراموش كردى ، همچنان امروز فراموش می شوى» فرمود : يعنى همچنان كه آن ها را رها كردى ، امروز در آتش رها مى‏ شوى ، چنان كه ائمه عليهم السلام را رها كردى و امرشان را اطاعت نكردى و گفتارشان را نشنيدى‏.

📚الكافی ج 1 ص 436


در ویدیوی زیر سخنان کفر آمیز رائفی پور را میشنوید که میگوید :

رائفی پور: اگر برداشتهای خودم از قرآن را بخواهم چاپ کنم شاید30 ، 40، 50جلد کتاب شود !!!

در نتیجه رائفی پور اهل بدعت و اهل رای (اهل تفسیر به رای) هست و مسلمان شیعه نیست بلکه شیعه نمایی هست که به دروغ مدعی شیعه بودن است!!!


پاسخ به حرف های بی ارزش و بی پایه و اساس رائفی پور جاهل


سوره اعراف :
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ 179
و در حقيقت، بسيارى از جنّيان و آدميان را براى  جهنم  آفريده‌ايم. [چرا كه‌] دلهايى دارند كه با آن [حقايق را] دريافت نمى‌كنند، و چشمانى دارند كه با آنها نمى‌بينند، و گوشهايى دارند كه با آنها نمى‌شنوند. آنان همانند  چهارپايان بلكه گمراه‌ترند. [آرى،] آنها همان غافل‌ماندگانند.

 سوره الانفال :
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ 22
بدترین جانوران نزد خدا کسانی هستند که (از شنیدن و گفتن حرف حق) کر و لالند درحالی  که هیچ از عقل استفاده  نمی‌کنند.

 امام علی علیه‌السلام فرمودند : ای مردم؛ از راه حق براى كمى اهلش هراس نكنيد، زيرا مردم دور سفره دنيا جمع شدند كه دوره سيرى آن اندك و گرسنگى آن دراز و بی پایان است (نهج البلاغه، خطبه ۱۹۹)

حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمودند: یقیناً او (امام مهدی عجل الله / بقیةالله) زمین را از هر شخص فریبکاری پاک خواهد ساخت  و بر اساس عدالت رفتار خواهد کرد و با برقرار کردن ترازوی عدل میانتان قیام خواهد کرد .  لَيُطَهِّرَنَّ الْأَرْضَ مِنْ كُلِّ غَاشٍّ وَ لَيَعْمَلَنَّ بِالْعَدْلِ وَ لَيَقُومَنَّ فِيكُمْ بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِيمِ.– (منبع: بحارالأنوار: جلد ۵۱ ، صفحه ۱۲۰)

و قال علیه السّلام: من أخذ دینه من کتاب اللّه و سنّة نبیه صلوات اللّه علیه و آله زالت الجبال قبل أن یزول و من أخذ دینه من أفواه الرجال ردّته الرجال

  • 📚 الكافي ج1ص6

امام علیه السلام فرمود : کسی که دینش را از قرآن و سنت پیامبر(و اهل بیت ایشان=معصومین)بگیرد، حتی اگر کوهها سقوط کنند، چنین کسی از جای خودش سقوط نمیکند و کسی که دینش را از دهان رجال بگیرد، 👈همان رجال او را باز می گردانند و مرتد می کنند!

امام علی(علیه السلام) می فرمایند:

«;إِنَّ دِینَ اللهِ لَا یعْرَفُ بِالرِّجَالِ بَلْ بِآیةِ الْحَقِّ وَ اعْرِفِ الْحَقَ تَعْرِفْ أَهْلَه

دین خدا با رجال شناخته نمی شود؛ بلکه با حجّت و دلیل و نشانه حق شناخته می شود. پس حق را بشناس تا اهل حق را به درستی بشناسی..

  • امالی شیخ مفید صفحه5

امام صادق(علیه السلام) فرمودند:

«;ایّاک آن تنصب رجلاً دون الحجّه فتصدقه فی کلّ ما قال؛

بر حذر باش از اینکه فردی غیرمعصوم را حجتی برای خودت قرار دهی و هر آنچه را که گفت (بدون درخواست کردن دلایل و بدون تفکر و تعقل) مورد تأیید و تصدیق قرار دهی…

  • کافی جلد2صفحه298

 امام صادق علیه السلام :
کسی که به زبان بگوید ولی در اعمال و آثار با ما مخالفت کند شیعه ما نیست، شیعه ما کسی هست که به زبان و دل با ما موافقت کند و از ما پیروی کند و اعمال ما را انجام دهد و یقینا این افراد  شیعیان حقیقی ما هستند
 بحار، جلد68 ص164

 

امام حسن عسکری علیه السلام در کتاب تفسیر شریف خود  (جلد 1 – ص۵۳ ح۲۶) روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:

أمير المؤمنين علی عليه السلام :
يا معشر شيعتنا والمنتحلين [مودتنا] إياكم وأصحاب الرأي، فإنهم أعداء السنن، تفلتت منهم الأحاديث أن يحفظوها وأعيتهم السنة أن يعوها، فاتخذوا عباد الله خولا ، وماله دولا، فذلت لهم الرقاب وأطاعهم الخلق أشباه الكلاب، ونازعوا الحق أهله، وتمثلوا بالأئمة الصادقين وهم من الجهال والكفار والملاعين، فسئلوا عما لا يعلمون، فأنفوا أن يعترفوا بأنهم لا يعلمون، فعارضوا الدين [بآرائهم فضلوا وأضلوا.

امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند : ای جماعت شیعه و ای کسانی که ادعای مودت ما را دارید! از اهل رأی بر حذر باشید، چرا که آنان دشمنان سُنّت هستند، حفظ احادیث از [یاد و کف] آنان رفته و نگاهداری سنت آنانرا درمانده ساخته. آنان مردمان را خدمتکاران خود ساخته و اموالشان را دولت و سرمایه خویش قرار دادند، پس مردمان نیز همچون سگ ها با خواری بر اطاعت از آنان گردن نهادند. آنان با اهل حق و حقیقت دشمنی کرده و خود را به ائمه صادقین علیهم السلام مانند و متمثل ساختند در حالی که جاهل، کافر و ملعونند. هرگاه از آنان از آنچه که نمی دانند سوالی شود، از اعتراف به ندانستن خودداری ورزند. آنان با رأی و نظراتشان با دین معارضه و رویارویی کرده، پس گمراه و ضال شده و دیگران را نیز گمراه ساختند.

شیعه و سنی نقل کرده اند که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: به زودی امت من به هفتاد و چند فرقه تقسیم می‌شود که بزرگ‌ترین فتنه بر امت من از جانب قومی است که مسائل را با رای و نظر خود قیاس می‌کنند، پس حرام را حلال و حرام را حلال می‌کنند.

 

امیر المومنین علیه السلام فرمودند: رأی و نظر [شخصی] در دین نیست (به عبارت دیگر : رای و نظر شخصی افراد  غیرمعصوم   در دین جایگاهی ندارد )

 

تفسیر به رای کننده کافر و ملعون است :

امام باقر علیه السلام فرمودند: هیچ‌ کس قسمتى از قرآن را به قسمت دیگرى از آن نزد، مگر آن‌که کافر شد

🔹امام باقر علیه السلام فرمودند: دورترین چیز از عقل اشخاص (غیرمعصوم) تفسیر کردن قرآن است، زیرا آیه ای را می بینی که اولش در خصوص یک مسئله، وسط آن چیز دیگر و آخر آن در باب چیز دیگریست به طوری که کلامی است پیوسته اما به وجوه مختلف بر می گردد

🔹امام صادق علیه السلام فرمودند: این بدین سبب است که آنان قسمتی از قرآن را به قسمتی دیگر زده و در می آمیزند و به منسوخ استدلال می کنند به گمان اینکه ناسخ است و به متشابه، به این گمان که محکم است. به خاصّ استدلال می کنند، به حساب آنکه عام است. [پایه] استدلالشان اول آیه است [به گمان آنکه کل آیه فقط درباره یک مسئله است]، سبب را در تأویل آن نادیده می گیرند، آغاز و پایان کلام را در نمی یابند و موارد و مصادر کلام را نمی شناسند زیرا آن را از اهلش اخذ نکرده اند و در نتیجه گمراه شدند و دیگران را نیز به گمراهی کشاندند.

🔹پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: به زودی اشخاصی در امت من با زدن و درآمیختن بخشی از قرآن به بخشی دیگر از آن، [تفسیر قرآن به قرآن] می کنند، پس آنرا فاسد ساخته و در پی متشابهات می روند و گمان می کنند که در امر ربّشان برای آنان راه [هدایتی] است. برای هر دینی مجوسانی است، اینان مجوسان امت من و سگهای جهنمی اند

🔹امام صادق علیه السلام فرمودند:
هر کسی که (غیرمعصوم است و بخواهد) قرآن را برطبق رای و نظر خود تفسیر کند، قطعا کفر ورزیده !

🔹حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کس قرآن را به رای و نظر شخصی تفسیر کند، یقینا به خداوند کذب و افترا بسته است

 

امام سجاد علیه السلام فرمودند: هر كس تسليم ما معصومین باشد سالم می ماند
و هر كس به ما اقتداء كند هدايت می يابد
و هر كس به قياس و رأى (خود یا افراد غیر معصوم)عمل كند نابود وهلاک  می شود

یونس بن عبدالرحمن گوید به امام کاظم علیه السلام عرض کردم به چه چیز توحید خداوند را به جا آوریم؟
امام علیه السلام فرمودند: اى يونس از طرف خودت چیزی ابداع نکن [یعنی تفسیر یا حکمی جدید نساز ! ]؛ كسى كه در دین به رأى و نظر شخصی نظر افکند هلاک می شود

ابو بصير گويد به امام صادق عليه السلام عرض كردم مسائلى براى ما پيش می آيد كه حكمش را از قرآن نميفهميم و حديثى هم نداريم كه در آن نظر افکنیم [ميتوانيم به رأى خود اجتهاد كنيم]؟ امام علیه السلام فرمود: نه، زيرا اگر درست رفتى که هیچ پاداش ندارى و اگر خطا كنى بر خدای عزوجل دروغ بسته‏ اى.

احادیث در این زمینه بسیار بسیار زیادند و محدثین معمولا آنها را یک جا جمع می نمودند، از جمله حر عاملی که اینگونه احادیث را در بابی با عنوان عدم جواز القضاء و الحکم بالرأی و الاجتهاد گرد آورده


امام سجاد علیه‌السلام فرمودند:

به وسیله عقل ناقص، و نظریه هاى باطل، و قیاس های فاسد و بى اساس، نمی‌توان احكام و مسائل دین را به دست آورد. تنها وسیله رسیدن به احكام واقعى دین، تسلیم محض مى باشد، پس هركس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد، از هر انحرافى در امان است، و هر كه به وسیله ما هدایت یابد، خوشبخت خواهد بود، و شخصى كه با قیاس، و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد، هلاک مى گردد.

منبع:  مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۲۶۲


قَالَ امیرالمومنین علیه السلام:
من توکل علی المال ذل: کسی که به مال توکل کرد ذلیل و بی ارزش شد.
من توکل علی العلم ضل: کسی که به علم توکل کرد گمراه شد.
من توکل علی العقل زل: کسی که به عقل توکل کرد لغزید.
من توکل علی الله ظل : کسی که به خدا توکل کرد پناهگاهی یافت.
کنزالفوائد : جلد 1 / ص 200


خداوند تنها به پیامبر و اهل بیت ایشان ((14 معصوم)) مجوز تفسیر کردن قرآن را داده است و جز آنها هرکس بگوید این نظر من و تفسیر من چنین و چنان است در نتیجه کافر است چراکه او مخالفت میکند با کلام الله و فرمایشات معصومین!

در ادامه نشان خواهیم داد که تفسیر کردن قرآن به طور مطلق ویژه معصومین است و جز آنها کسی توانایی تفسیر کردن قرآن را ندارد چراکه خدا 14 معصوم را قرآن هایی ناطق و عالم کل علوم قرار داده و این افراد برترین مخلوقات هستند که


امام حسین علیه السلام: ما کسانی هستیم که علم قرآن، و بیان آنچه در آن است نزد ماست و آنچه در نزد ماست نزد هیچ یک از آفریدگان خدا نیست، زیرا ما اهل اسرار الله هستیم.(بحار،ج۴۴،ص۱۸۴؛ح۱۱)


🔹زمانی که امام سجاد علیه السلام را نزد یزید بردند، آن ملعون به طعنه، این آیه قرآن را خواند: وما أصابكم من مصيبة فبما كسبت أيديكم [یعنی هر بلا و مصيبتی که به شما رسيد نتیجه اعمال خود شماست]. امام سجاد علیه السلام فرمودند: آن آيه درباره ما نيست [آیه عام نیست]، آنچه که مربوط به [مصیبت] ماست، این کلام خدا عزوجل است: ما أصاب من مصيبة فی الأرض ولا في أنفسكم إلا في كتاب من قبل أن نبرأها إِن ذلك على الله يسير [یعنی هیچ مصیبتی در زمین و نه در وجود شما روی نمی‌دهد مگر اینکه همه آنها قبل از آنکه آنرا بیافرینیم در کتاب خداوند ثبت است و این امر برای خدا آسان است]

🔹روزی ابن ابى العوجاء [از متکلمین منحرف]، به هشام بن حکم گفت مگر خدا حکیم نیست؟ پس [این تعارض تعدد زوجات چیست] که از سويى میفرمايد: فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم ألا تعدلوا فواحدة [اگر مى ترسيد ميان همسرانتان به عدالت رفتار نكنيد، به يك همسر اكتفا كنيد] و از سوئى ديگر در همين سوره میفرماید: ولن تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم [یعنی هرگز نمى توانيد ميان زنان به عدالت رفتار كنيد؛ هر چند تلاش کنيد]. کدام حکیم است که اینگونه متعارض سخن گوید؟ [به طوری که با در آمیختن و زدن آيه دومی به اولی در ميابيم كه تعدد زوجات در اسلام ممنوع است؛ زيرا تعدد زوجات مشروط به عدالت است و عدالت هم ممكن نيست] هشام از پاسخ باز ماند و لذا به مدینه نزد امام صادق علیه السلام شتافت و در آنجا از امام علیه السلام مساله را جویا شد. امام علیه السلام فرمودند: آیه اولی در مورد پرداخت نفقه [و خرجی] به زنان است، اما آیه دومی در مورد مهر و محبت به آنان است که مرد هر چقدر تلاش کند نمی تواند به عدالت رفتار کند. هشام سپس به سوی ابی العوجا رفته و پاسخ را منتقل کرد. ابن ابى العوجاء در مقابل گفت قسم می خورم كه [ تو از عهده آن بر نمی آمدی] و اين پاسخ از تو نیست

🔹قتادة بن دعامه [يكى از مفسران مشهور و بزرگ در  نزد اهل بدعت جماعت(معروف به سنی ها)  ] خدمت امام باقر عليه السلام شرفياب شد. حضرت به او فرمود: اى قتاده تو فقيه اهل بصره هستى؟ عرض كرد اين گونه مى‏ پندارند. امام باقر عليه السلام فرمود: به من خبر رسيده تو قرآن را به رای و نظر خودت تفسير میكنى! . قتاده گفت آرى. امام باقر عليه السلام فرمود: از روى علم تفسير میكنى يا از روى جهل؟ قتاده عرض كرد از روى علم. امام باقر عليه السلام فرمود: اگر از سر علم تفسير میكنى پس تو براى خود كسى هستى و من از تو پرسش میكنم. قتاده گفت بپرسيد. امام عليه السلام فرمود: به من بگو منظور از آيه [۱۸ سوره سبأ] وقدرنا فيها السير سيروا فيها ليالي وأياما آمنين [سفر در آنرا را مقدر ساختیم، در آن شبها و روزها را با ایمنی سفر کنید] چيست؟ قتاده گفت اين آيه درباره كسى است كه از خانه خود به قصد زيارت خانه كعبه خارج شود و با خود توشه و مركب حلال بردارد و كرايه ‏اش را از مال حلال بپردازد، اين چنین شخصی در امان و آسايش است تا به خانه خويش بازگردد. امام باقر عليه السلام فرمود: تو را قسم می دهم ای قتاده آيا اين را هم میدانى كه چه بسا مردى با توشه و مركب و كرايه حلال از خانه خويش به قصد زيارت خانه خدا خارج می شود و به راهزن گرفتار می آيد آنگونه كه خرج سفر او را بربايند و چنان او را بزنند كه به حد هلاكت رسد؟ قتاده پاسخ داد که آرى بخدا. امام عليه السلام فرمود: واى بر تو اى قتاده، اگر خودت قرآن را اینگونه تفسير كردی كه در اين صورت هم خود هلاك گشته ‏اى و هم ديگران را به هلاكت كشانده ‏اى و اگر هم اين تفسير را از دیگری آموخته ‏اى باز هم خود به هلاكت رسيده‏ اى‏ و هم ديگران را به هلاكت كشانده ‏اى. واى بر تو اى قتاده، اين آيه در حق كسى است كه با توشه و مركب و كرايه حلال به قصد زيارت كعبه برود، در حالی که عارف و آگاه به حق ما باشد و دلش را به سوی ما افکند چنان كه خداوند [در آیه ۳۷ سوره ابراهیم] میفرمايد: فاجعل أفئدة من الناس تهوي إِليهم [یعنی دلهای مردم را به آنها متوجه ساز]، مقصود ابراهيم عليه السلام كعبه نبود وگرنه میگفت: الیه [یعنی به سوی آن]، بخدا سوگند مقصود از فراخوانی و دعوت ابراهيم عليه السلام ما هستیم كه اگر هر كس دلش رو به سوی ما باشد حج او پذيرفته میشود، در غیر این صورت پذیرفته نمی شود. اى قتاده هر كس چنين باشد در روز قیامت از عذاب جهنم ايمن خواهد بود. قتاده گفت پس به ناچار من هم آيه را اين چنين تفسير میكنم. امام عليه السلام فرمود: واى بر تو اى قتاده، معرفت و فهم قرآن تنها و تنها در حصر كسانى است كه به سویشان خطاب و وحی صورت گرفته است


🔶 حال سوال ما از هر مخاطب با انصافی که دست کم هوش و فهم متوسطی دارد ، این است که پس از خواندن همین چند  روایت (که صدها و حتی هزاران مورد مشابه آنها در روایات دیگر موجود است خصوصا در کتاب تفسیر البرهان) آیا همچنان معتقدید که بدون علم غیب و با عقل یک بشر معمولی می شود قرآن را تفسیر کرد و یا از آیه ای به آیه دیگر زد و نتیجه ای را استنباط کرد؟؟؟

❇️ ای جماعت شیعه با طناب پوسیده و مزخرفات افراد به ظاهر شیعه ولی در حقیقت دروغگو و مکار و اهل رای و اهل بدعت به ته چاه نروید!
برای فهمیدن معانی و مفاهیم و تفاسیر حقیقی قرآن فقط به تفاسیر روایی همچون تفسیر البرهان علامه بحرانی مراجعه کنید که در آن کتاب ها بجز احادیث و روایات معصومین علیهم السلام در ذیل آیات، از طرف خود نویسنده که مردی غیرمعصوم است ، هیچ گونه اضافات و استنباطی نبافته باشند، الحمد لله که ترجمه فارسی آن هم در اینترنت موجود است.


 أَخْبَرَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ بْنِ عُقْدَةَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْمُفَضَّلِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ زُرَارَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ‌ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ النَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صل الله علیه و آله و سلم مِنْ جُهَّالِ الْجَاهِلِيَّةِ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صل الله علیه و آله و سلم أَتَى النَّاسَ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ الْحِجَارَةَ وَ الصُّخُورَ وَ الْعِيدَانَ‌ وَ الْخُشُبَ الْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى النَّاسَ وَ كُلُّهُمْ يَتَأَوَّلُ عَلَيْهِ كِتَابَ اللَّهِ يَحْتَجُّ عَلَيْهِ بِهِ ثُمَّ قَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَيَدْخُلَنَّ عَلَيْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُيُوتِهِمْ كَمَا يَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقُرُّ

امام صادق صلوات الله علیه فرمود: هنگامی که قائم ما قیام کند، آنچه از مردم نادان می بیند، به مراتب بیش از چیزیست که پیامبراکرم (ص) از مردم زمان جاهلیت دید! گفتند: چگونه می شود؟! فرمود : هنگامی که رسول اکرم (ص) مبعوث شد، مردم سنگها، صخره ها، چوبها و تخته های تراشیده شده را می پرستیدند، ولی قائم ما هنگامی ظهور می کند که همه مردم کتاب خدا را تأویل می کنند و بر آن استدلال می کنند و براساس آن با آنحضرت به نبرد بر می خیزند، به خدا سوگند که عدالت او در داخل خانه هایشان به آنها می رسد، چنانکه سرما و گرما به آنها می رسد.

رائفی پور


از مهمترین علائم اخرالزمان شیوع تهی مغزی و از بین رفتن عقل و فراگیر شدن نادانی و جهل است.

پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمودند:
مِنْ أَشْرَاطِ اَلسَّاعَةِ أَنْ يُرْفَعَ اَلْعِلْمُ وَ يَظْهَرَ اَلْجَهْلُ
از نشانه‌ها و شرط‌های قیامت این است که علم حقیقی از میان می‌رود و نادانی(علم دروغین) آشکار می‌شود.

يَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ يُعْرَجُ فِيهِ بِعُقُولِ اَلنَّاسِ حَتَّى لاَ تَرَى أَحَداً ذَا عَقْلٍ.
زمانی بر مردم می‌آید که عقل‌های مردم به گونه‌ای از بین می‌رود که هیچ عاقلی دیده نخواهد شد.

قَالُوا: وَ مَعَنَا عُقُولُنَا؟ قَالَ: تُنْزَعُ عُقُولُ أَكْثَرِ أَهْلِ ذَلِكَ اَلزَّمَانِ وَ يُخَلَّفُ لَهُمْ هَبَاءٌ مِنَ اَلنَّاسِ يَحْسَبُ أَحَدُهُمْ أَنَّهُ عَلَى شَيْءٍ وَ لَيْسَ عَلَى شَيْءٍ.
از رسول خدا صلی الله علیه و آله سوال شد آیا مردم در آن زمان(آخرالزمان) عاقل‌اند؟ ایشان فرمودند: عقل اکثریت آنها گرفته می‌شود و به جای آنها افراد ناباب و بی‌ارزشی جایگزین می‌شوند و هریک از آنها گمان می‌کند که برای خودش ارزش و شخصیتی دارد؛ در حالی که هیچ چیز نیست!

تَكُونُ فِتْنَةٌ يَعْرُجُ فِيهَا عُقُولُ اَلرِّجَالِ حَتَّى لاَ تَكَادُ تَرَى رَجُلاً عَاقِلاً

فتنه‌ای برخواهد شد که اندیشهٔ اندیشمندان به‌گونه‌ای متوقف می‌شود که بعید به نظر می‌رسد عاقلی دیده شود.

امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند:
فِي اَلْفِتْنَةِ… اَلْعَمْيَاءُ اَلصَّمَّاءُ اَلْمُطْبِقَةُ يَصِيرُ اَلنَّاسُ فِيهَا كَالْبَهَائِمِ

در فتنه‌های آخرالزمانی مردم مانند چهارپایان مطیع و بی‌عقل می‌شوند.

📗تفسير نور الثقلين، ج ۵، ص ۳۷
📗تفسير کنز الدقائق، ج ۱۲، ص ۲۳۴
📗روضة الواعظین، ج ۲، ص ۴۸۵
📗التشريف بالمنن، ج ۱، ص ۲۱۹
📗التشريف بالمنن، ج ۱، صص۷۰- ۷۱


چند نمونه دیگر از اثبات هایی برای جاهل بودن رائفی پور:

علی‌اکبر رائفی‌پور و معنای اشتباه جبت و طاغوت

پاسخ به ادعای دروغین و مضحک رائفی پور : اولین کسی که گفت زمین کرویه امام صادق بود ؟ / ( حقیقت : امام صادق کرویت زمین را رد و نقض کرده )


مستند رویت جزیره از فاصله هزار کیلومتری / قوی ترین اثبات زمین تخت / نقض کرویت


مطالبی مفید که باید حتما بخوانید تا فریب نخورید!

——————- ——————-

کتابی که باید حتما دانلود کنید و بخوانید :

چند-مورد-از-مهمترین-اعتقادات-شیعیان-اهل-حدیث.pdf

——————- ——————-

حدیث شناسی و تفسیر شناسی + (حرام بودن تفسیر به رای)

چندتا از مهمترین کتاب های مربوط به مکتب محدثین شیعه / ردیه ای بر اهل رای و اهل بدعت و فلسفه و…

جنود عقل و جهل

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره مدیر Vlad

مدیر Vlad
ولاد {مدیر تولید محتوای مذهبی در رسانه زمین تخت پارسی} - عکاس ،گرافیست و تدوینگر - محقق ، مستندساز - مدرس رایانه و نرم افزار های adobe (در فضای مجازی)

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

2 دیدگاه

  1. Avatar

    من اصلا طرفدار رائفی پور نیستم، ولی کاش یکم تحمل شنیدن نظرات مخالف رو هم داشته‌باشید! این همه روایت فقط برای اینکه گفته تفاسیرش ۴۰ ۵۰ جلد میشه؟! مگه کم بودن کسانی که تفسیر کردن قرآن رو؟! همه‌شون اهل بدعت هستن؟!

    • مدیر Vlad

      فقط به خاطر چندتا کلمه حرف غلطش این همه حدیث و روایت نذاشتم.
      هزاران مورد حرف بی پایه و اساس و پرت و پلا داره این بشر که همش حاصل بافندگی و تفسیر به رای ، و عدم توجه به فرمایشات معصومین علیهم السلام هست.
      گناه این مرد ریشه در جهل داره و چون شناخت و علم کامل و دقیق و مطالعه تخصصی نداشته اینطوری داره زیگ زاگی در جاده خاکی حرکت میکنه و خیلی وقته از مسیر درست و صحیح بیرون زده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =

Translate »