آخرین مطالب
زومیت - زمین تخت

زومیت – زمین تخت

در این مطلب به بررسی کد مطلب 416220 از زومیت (بلاگ خبری) نوشته شده توسط مریم صفدری می پردازیم که ادعا می کند زمین گرد است! و منبع خاصی هم ننوشته لذا خود ایشون نویسنده اصلی در نظر گرفته میشود.

با تیتر اصلی شروع می کنیم:

چگونه به زمین تخت‌‌گرایان ثابت کنیم زمین گرد است؟

از همین ابتدا نمایش داده می شود که نویسنده نه تنها مفهوم شکل هندسی را نمی داند، بلکه هیچ کسی به جز کروی گرایان نگفته اند که زمین گرد نیست از طرف دیگر ما اثبات کردیم که زمین گرد هست و در داخل گنبد محصور شده است:

ادامه توضیحات بلاگ خبری مذکور رو می خوانیم:

دانشمندی فیزیکدان دو آزمایش ساده را توصیف می‌کند که نشان می‌دهد زمین تخت نیست و حالت کروی دارد.
هنوز افرادی هستند که نه‌تنها معتقدند زمین مانند پیتزا صاف است، بلکه حتی سعی می‌کنند این موضوع را ثابت کنند. شاید هم آن‌ها فقط به طرح یک چالش علاقه دارند. ایجاد مدل تختی از زمین که بتواند کل شواهدی را که علیه آن وجود دارد، رد کند، آسان نیست.

در رابطه با پاراگراف اول هیچ آزمایش علمی ای در اثبات زمین کروی وجود نداره و هیچ کسی نتوانسته که ثابت کند زمین انحنا دارد، توجه کنید: «آزمایش علمی».

در مورد قسمت دوم هم هیچ شخصی نتوانسته دلایل مبنی بر مسطح بودن را رد کند حتی دو دادگاه بزرگ هم برگزار شده که رای دادگاه مبنی بر این شده که زمین مسطح هست.

ادامه میدیم:

بشر خیلی وقت پیش موضوع کروی بودن زمین را کشف کرده است. یونانیان باستان نه تنها زمین را گرد می‌دانستند، بلکه حتی قطر آن را نیز اندازه گرفتند. علاوه‌بر‌این، آن‌همه تصاویر واقعی از زمین که توسط ماهواره‌ها و فضانوردان از زمین گرفته شده است، وجود دارد.

در اینجا طبق عادت، نویسنده مفهوم گرد و کروی بودن را نمی داند. بله یونانیان هم به مسطح بودن زمین اعتقاد داشته اند و زمین را گرد می دانستند. در قسمتی بعدی هم مبالغه تعمیم استفاده کرده و دروغ قطر زمین را بیان کرده در صورتی که فاصله چین یا سین تا اسکندریه را بیان کرد و یک دایره کشید و گرد بودن را ثابت کرد.

ادامه میدیم:

رت الاین، دانشیار فیزیک در دانشگاه جنوب شرقی لوئیزیانا در وب‌سایت وایرد دو آزمایش را توصیف کرده است که هرکسی می‌تواند انجام دهد تا متقاعد شود زمین کروی‌ است.

بسیار جالب منتهی برای افراد گوسفندی و گاوی صدق می کند چراکه هیچ کدام از دلایل اثبات کروی بودن نیست که در ادامه بیشتر آشنا میشیم.

ادامه میدیم:

آزمایش اول: آب صاف نیست

آزمایش اول ساده است، اما به مکان بستگی دارد. برای این آزمایش، به پهنه بزرگی از آب نیاز دارید که بتوانید آنجا بروید و آزمایش را انجام دهید. من (رت الاین) در نزدیکی دریاچه پونچاترین در لوئیزیانا زندگی می‌کنم که برای این آزمایش عالی است.

می‌خواهیم ببینیم آب صاف است یا حالت منحنی دارد. اگر زمین مسطح باشد، آب اقیانوس یا دریاچه بزرگ نیز باید تخت باشد. اگرچه، اگر زمین کروی باشد، سطح آب باید به همان اندازه از مرکز زمین فاصله داشته باشد که انحنای زمین را دنبال می‌کند.

بیایید فرض کنیم دریاچه بزرگ واقعاً صاف است. شما در یک سمت دریاچه ایستاده‌اید و ساختمان بلندی در سمت دیگر آن قرار دارد. وقتی به ساختمان نگاه می‌کنید، چه چیزی می‌بینید؟ حالت ساده‌شده‌ی این وضعیت را در ادامه می‌بینید:

زومیت - زمین تخت

توجه داشته باشید نور هم از بالا و هم از پایین ساختمان باید بتواند به چشم ناظر برسد. تا وقتی چشمان شما حتی کمی بالاتر از آب باشد، باید بتوانید کل ساختمان را ببینید. اما اگر زمین گرد باشد و سطح آب خمیده باشد، چه؟ دراین‌صورت چنین به‌نظر می‌رسد:

زومیت - زمین تخت

قبل از ادامه، اشتباه های این شخص دیوانه به ظاهر دانشمند رو طبق توضیحات خودشان می بینیم:

برای مطالعه بهتر روی لینک های بالا کلیک کنید.

حالا جلوی نور از بخش پایین ساختمان گرفته می‌شود و شما نمی‌توانید آن را ببینید. درواقع، برای اثبات این موضوع حتی به ساختمان هم نیازی نیست. اگر دریاچه تخت بود، حتی می‌توانستید زمین را در آن طرف ببینید. اگر دریاچه حالت خمیده داشته باشد، آب را بالاتر از پایین‌ترین نقطه ساختمان خواهید دید.

باز هم همون موارد که در بالا لیست کردیم باعث کژفهمی این شخص و اشخاص همانند ایشان شده است، در واقع زمان فیلم برداری هم مهم هست برخی مواقع ساختمان یا کشتی به زیر انحنا میروند برخی موارد بالای آسمان:

زومیت - زمین تخت
نمونه یک سراب دریاچه

عکس زیر در ساحل دریاچه پونچاترین گرفته شده است که در سمت جنوبی آن ساختمان‌های نیواورلئان دیده می‌شود. اگر فکر می‌کنید زمین تخت است، توضیح این عکس نسبتاً دشوار است (مگر اینکه فکر کنید من هم در توطئه شرکت دارم و این عکس را دستکاری کرده‌ام).

زومیت - زمین تخت

توهم دانایی این شخص رو به فلک می رود، در ابتدا طبق ادعای این شخص بیاییم انحنای زمین را محاسبه کنیم:

میدان دید انسان با توجه به پارامتر های زیادی تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر میکند (کاهش یا افزایش می یابد). به عنوان مثال با توجه به دمای هوا و غلظت محیط، دید ما در سطح اقیانوس ها و دریا ها کاهش و افرایش می یابد.

توجه داشته باشید که که یکی از قوانین عادی و ساده طبیعت پرسپکتیو می باشد یعنی هرچقدر جسم دورتر برود به نظر کوچک تر و محو تر دیده می شود، اگر از چشم معمولی انسان استفاده کنیم بزرگنمایی 1 برابر هست و اگر از دوربین دو چشم استفاده کنیم برای مثال این مدل:

 زمین تخت

دوربین دو چشم ساکورا 30×60

گستره بزرگنمایی 7 تا 15 برابر خواهد بود و مشاهده می شود که چیزی محو نمیشود و یا فاصله باید چند برابر بیشتر شود تا احساس شود که محو شده است اما اگر دوربین رو تغییر دهیم به دوربین سوپر زوم برای مثال این نمونه:

 زمین تخت

لومیکس FZ80 / FZ82 پاناسونیک

در این حالت با گستره بزرگنمایی 60 برابری باز هم میبینیم که چیزی محو نشده بلکه این ناتوانی در میزان بینایی فرد ناظر هست که گمان می کند محو می شود.

مورد دیگر اینکه هرچه ارتفاع ناظر بالاتر باشد سطح دید بیشتری را میبینید به دلیل پرسپکتیو و همچنین شکست نور مانند زمانی است که سراب را میبینید که لایه‌های هوایی که نزدیک سطح زمین قرار دارند، نسبت به لایه‌های بالایی، گرمتر و در نتیجه رقیقتر می‌شوند حال پرتوهای خورشید برای رسیدن به سطح زمین باید از محیط غلیظ وارد محیط رقیق شوند، لذا پرتوهای شکست مربوط به آن‌ها از خط عمود دورتر می‌شوند.

این مورد هم اضافه کنیم که پرسپکتیو دید انسان با پرسپکتیو دوربین دو چشم و همینطور پرسپکتیو تلسکوپ متفاوت است بنابر این این یک توهم آشکار هست که به عنوان انحنا در نظر گرفته شده است.

دریاچه پونچاترین در ایالت لوئیزیانا در ایالات متحده آمریکا، به عنوان بزرگترین دریاچه تالابی در کشور شناخته می‌شود. این دریاچه طولانی در حدود ۱۶۳ کیلومتر (حدود ۱۰۱ مایل) دارد.

استفاده از ماشین حساب:

Earth Curve Calculator (dizzib.github.io)

اگر قد این شخص 2 متر باشد و فاصله همین دریاچه گفته شده 163 کیلومتر معادل 163000 متر باشد در نتیجه انحنای زمین باید 5.048168 کیلومتر باشد که طبق عکس گرفته شده چنین نیست!

طبق ادعای کروی گرایان:

در مورد انحنای زمین، تاجایی که می‌دانیم، رادیوس زمین حدود 6371 کیلومتر است. این به این معنا است که هر کیلومتر از سطح زمین به مرکز آن حدوداً 0.157 میلی‌متر افت انسازی دارد. این افت انسازی به این معناست که زمین به‌عنوان یک سطح کروی متمرکز، با عواملی مانند گرانش و خود وزن، بخش‌های مختلف از سطح آن را به سمت مرکز کشیده است.

تا اینجا آشکارا توهم و تحویل محصولات از موتوری توسط این شخص به ظاهر دانشمند نمایان شده 😀

ادامه میدیم:

خوب، فقط برای سرگرمی، بیایید بفهمیم اگر در لبه دریاچه ایستاده بودیم، تا چه فاصله‌ای را می‌توانستیم ببینیم. ما آن فاصله را s می‌نامیم.

اگر زمین خمیده باشد، می‌توانیم از نتایج تجربی گذشته استفاده کنیم تا بگوییم شعاع آن برابر ۶٫۳۸ میلیون متر است. بیایید فرض کنیم ارتفاع (h) چشم انسان از سطح زمین، حدود ۱٫۷ متر است. وقتی شخص به افق نگاه می‌کند، افق نقطه‌ای روی سطح زمین خمیده است. به شکل زیر توجه کنید:

زومیت - زمین تخت

می‌بینید که مثلث قائم الزاویه‌ای با وتر برابر فاصله از چشم ناظر تا مرکز زمین داریم (R + h) و دو ضلع دیگر برابر R و فاصله تا افق (s) هستند. با استفاده از قضیه فیثاغورس می‌توانیم s را به دست آوریم:

زومیت - زمین تخت

با جایگذاری مقادیر R و h مسافت ۴۶۵۷ متر را به دست می‌آوریم. البته اگر فاصله خود را از سطح (h) افزایش دهید، می‌توانید فاصله دورتری را نیز ببینید. اما اگر در ساحل دریاچه بایستید، کافی است دریاچه ۳ مایل (۴٫۸۲ کیلومتر) عرض داشته باشد و آنگاه دیگر نمی‌توانید ساحل طرف دیگر را ببینید. بله، علت آن است که زمین کروی است.

بصورت دقیق تر در بالا حساب کردیم که :

اگر قد این شخص 2 متر باشد و فاصله همین دریاچه گفته شده 163 کیلومتر معادل 163000 متر باشد در نتیجه انحنای زمین باید 5.048168 کیلومتر باشد که طبق عکس گرفته شده چنین نیست!

غیر از اینکه اعداد و ارقام اشتباه استفاده می کنند، ارتفاع شخص ناظر هم ذکر نشده در توضیحات این دانشمند دیوانه، برای غلو کردن بیشتر هنوز هم در همون موارد بالا که لیست کردم کژ فهمی دارند.

همانطور که گفتم حتی یک آزمایش علمی برای اثبات انحنای زمین وجود ندارد و نخواهد داشت و همانطور که در بالا کاملاً غلط و مبالغه آمیز از نادانی خواننده سوء استفاده کرده اند؛ آزمایش هایی که نشان می دهد این انحنا وجود ندارد:

در ابتدا از نظر علمی اثبات می کنیم که زمین حرکت نمی کنند:

  اثبات بی حرکت بودن زمین در احادیث و ایات قران و نهج البلاغه :

مطلب اول 
مطلب دوم 

سپس دروغ های ناسا رو برخی بیان می کنیم که در انتهای مقاله موارد علمی گفته میشه تیتر وار:


در مورد جاذبه هم بهتر هست اطلاعاتی داشته باشند:


نبود فضای خلاء را هم بد نیست به کوهی از اطلاعات که دارند اضافه کنند:


به نظرم میدونند که نقشه های زمین هم دروغی بیش نیستند:


شاید نحوه ایجاد کردن انحنای دروغین هم به دانسته هایشان اضافه گردد :

برای این که خودتان هم بتوانید آزمایش را انجام دهید کافی است در وب سایت زمین تخت پارسی کلمه “لیزر” را سرچ کنید تا آزمایش ها در فواصل کوتاه و بلند رو مشاهده کنید.

ادامه می دهیم:

آزمایش دوم: تاب دادن آونگ

راه‌اندازی آزمایش دوم کمی دشوارتر است، اما درعوض به دریاچه بزرگ نیازی نیست.

برای ساخت آونگی ساده، باید جرمی (گلوله‌ای فلزی؟) را در انتهای یک ریسمان آویزان کنید و اجازه دهید به جلو و عقب حرکت کند. اگر بخواهید آن را با دقت رها کنید (بدون اینکه حرکت دایره‌ای به آن بدهید) آونگ فقط به جلو و عقب نمی‌چرخد. درعوض به آرامی جهت حرکت خود را تغییر می‌دهد (آونگ فوکو که به‌منظور نشان دادن چرخش کره زمین به‌کار می‌رود، به همین شکل عمل می‌کند).

علت این اتفاق چیست؟ بیایید حالت شدید را در‌نظر بگیریم تا منطقی‌تر به‌نظر برسد. تصور کنید جرمی دارید که در نقطه‌ای دقیقا در قطب شمال آویزان است. همان‌طور که آونگ به جلو و عقب در نوسان است، زمین زیر آن می‌چرخد (زیرا چرخش زمین است که موجب شب و روز می‌شود). انیمیشنی از این پدیده را در ادامه می‌بینید (در زمان واقعی نیست).

نیازی به ادامه دادن نیست چون چندین بار این سوال پاسخ داده شده است که آونگ هیچ ربطی به چرخش زمین ندارد:

امیدوار هستیم این کج فهمی ها و دروغ هایی که وب سایت ها پخش می کنند و تنها برای فالور و پول هست از بین برود.

موفق باشید – زمین تخت پارسی

رمز فایل، در صورت وجود :

درباره بهرام

بهرام
زمان خود را به بهتر کردن خود با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند.

همچنین بررسی کنید:

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

هوش مصنوعی یا اجنه شیطانی ؟

چت و گفتگو با هوش مصنوعی یا چت و گفتگو با اجنه شیطانی؟ همانطور که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 9 =

Translate »